Quest: Chaos Over Relleka

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie

Hoeveel geef je voor deze quest ?

10
1
7%
9
0
Geen stemmen
8
0
Geen stemmen
7
2
14%
6
0
Geen stemmen
5
1
7%
4
0
Geen stemmen
3
0
Geen stemmen
2
1
7%
1
1
7%
0
8
57%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Vahnstad »

Dit is mijn eerste quest die ik gemaakt heb, dus zijn tip & hints welkom. Ik heb ook nu en dan al een antwoord klaarliggen voor een vraag, maar waarvan ik nergens een geschikte plek wist om die ergens beantwoord te geven. :P Een van die antwoorden is dus, mocht deze quest echt in Runescape voorkomen dat ik de 2 delen in één keer zal meegeven zodat je als je wilt zo vlug mogelijk deze dubbele quest kan afronden zodat je weer toegang hebt tot Rellekka
In- of uitklappen •
Chaos over Rellekka (Deel 1)
[/size]

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk
Lengte: Gemiddeld
Startpunt: Je moet in het huisje ten westen van de mining spot in Rellekka praten met Thorvald the warrior
Alleen voor members: Ja
Eisen: Je hebt 62 agility nodig. Je moet 2 vikings van level 82 en 1 viking van level 105 verslaan. Je moet ook tegen vikings van level 40-70 kunnen.
Benodigde Spullen: 20000 gp, 5 monkfish, 10 swordfish. Deze Het is ook aangeraden om voedsel voor jezelf mee te nemen.
Startpunt op de wereldkaart:
Afbeelding

Als je tegen Thorvald the warrior begint te praten, zal hij je vertellen dat hij bedreigt wordt door de Vikingen. Hij zal tussendoor ook vertellen over zijn jeugd die hij bij de Vikingen doorbracht. Thorvald was namelijk geboren in Swedzekka - een gebied waar je als speler nog geen toegang voor hebt - en werd ook opgevoed door de Vikingen. Het begon allemaal zo'n 300 jaar geleden toenn de Vikingen een veldslag in Rellekka. De Vikingen wonnen de veldslag en veroverden nadien grote streken van de Fremmenik provincie, wat vandaag de dag nog altijd sporen achterlaat. Veel Relekkanen vluchten zuidwaarts tot zelfs Ardougne wat toen nog een stad was. Noordwaarts hadden de Vikingen het lastiger want tijdens hun machtsperiode brak er een grote ijstijd uit. Er lag een grote ijskap over grote delen in het Noordwesten van Runescape en zo dus ook de gehele Fremmenik-provincie. De ijskap lag tot aan de grens van de wildernis, White Wolf Mountain, Barbarian Assault en Lunar Isle. De Vikingen weigerden zich aan te passen aan de kou en stierven massaal uit. De Fremmenik provincie werd zelfs een volledige spookomgeving. Maar enkele vikingen overleefden de kou en gingen na afloop van de ijstijd terug naar hun oorspronkelijke woonplaats. Langzaam maar zeker stichten ze weer een rijk op en planten ze zich voort om zo de toekomst voor hun volgende generatie er beter te laten uitzien. Toch bleven 2 vikingen in Relekka omdat ze niet wilden terugkeren naar hun vroegere rijk. Ondertussen keerden vele Fremmenikanen terug naar hun oorspronkelijk woongebied. De Fremmenikanen wilden de vikingen laten opnemen in hun familie maar de vikingen weigerden. Ze kregen een kind namelijk Thorvald, maar kort daarna stierven zijn ouders voor een nog onbekende reden. De Fremmenikanen besloten dan maar de eenzame Thorvald op te nemen in hun familie en goed te verzorgen. Het resultaat mag heel duidelijk zijn, maar nu wordt Thorvald dus terug bedreigt door de vikingen. Ze willen dat Thorvald hem zou helpen om terug Rellekka te veroveren. Als hij zou weigeren zouden ze hem ook als verrader aanzien en hem dus ook hard aanpakken. Thorvald vraagt je om hulp te gaan zoeken op Lunar Isle voor het te laat is. Hij zegt dat misschien zijn goede vriend Glaucius hen wilt helpen. Je zegt dat je dit wilt doen.

Op Lunar Isle zoek je naar de man Glaucius. Je begint te spreken tegen hem, maar hij is niet echt overtuigd en vertelt dat Thorvald zelf zijn eigen problemen moet oplossen. Als je nu terugkeert naar Rellekka, dan kun je voor een bepaalde tijd maar op enkele werelden die speciaal voor deze quest gemaakt zijn (zo'n viertal). Er wordt een waarschuwing gegeven om hier rekening mee te houden. Klik op ja. Daar aangekomen zie je een cutscene waarin Rellekka al aangevallen wordt. Je ziet ook Thorvald die gevangen genomen wordt, en huizen die in brand worden gestoken. Je vraagt aan Magnus de leider van de vikingen wat je kan doen om dit allemaal te stoppen. In eerste instantie vraagt Magnus 10 swordfishes. Als je deze geeft moet je hem 5 monkfishes geven. Daarna is hij nog niet tevreden, en wilt hij 20000 gp van je. Je geeft hem dit geld. Hij zal dit aannemen, maar houdt zich wel niet aan zijn belofte. Thorvald wordt geboeid in een drakkar gelegd. Je kan nu op de boot springen door een hoge sprong uit te voeren waarvoor je 62 agility nodig hebt. In een cutscéne zie je nu hoe dat je de boeien van Thorvald uitdoet, terug op het vasteland springt. Je ziet ook Thorvald geschokt wegvluchten richting het zuiden. Daarna is de cutscéne afgelopen. Magnus stuurt ook drie vikingen op je af en onder een brandend Rellekka moet je tegen hen vechten. Nu is het aan te raden om genoeg voedsel in te nemen en te proberen om de vikingen één voor één te verslaan. Als je deze drie vikingen verslagen hebt, moet je weer tegen Magnus praten. Deze vertelt tegen je dat hij verbaast is dat hij 3 mannen van hem verslagen heeft. Hij roept 2 Viking guards van hem op en deze gooien je uit de stad. Daarna zal de quest afgerond worden. Een van de weinige quests dus die slecht afloopt. Rellekka is nu dus voor onbepaalde tijd ontoegankelijk voor je. Je verliest dus eerder iets aan deze quest dan je eraan wint, maar de quest is niet volledig afgerond, want in Deel 2 krijg je een nieuwe kans om de vikingen te verslaan en win je misschien wel dubbel zoveel dan aan een normale quest.
Quest points: 3
Beloning: 20000 Agility XP en 15000 Attack XP

Vanaf nu is Rellekka voor onbepaalde tijd ontoegankelijk en kun je met Thorvald the warrior praten in Ardougne. De andere Rellekkanen zijn momenteel niet zichtbaar in het spel. Dit zal allemaal aanhouden tot en met je deel 2 van deze quest voltooid hebt.

AfbeeldingAfbeelding
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Lynch »

wow, kun je wat meer alinea's gebruiken :? dit leest echt niet fijn
Wolfje29
Berichten: 317
Lid geworden op: zaterdag 28 april 2007, 10:18
RS: Wolfje29 (p2p)
Clan: Maxed in progress

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Wolfje29 »

ik zou dit nou niet echt een goede quest vinden, de story line wel, maar de reward niet. je kan dan niet meer naar : neitzinot, jatizo, waterbirth, lunar(enkel als anderen je teleporten kan je er dan nog komen of als je voor de quest nog op lunar magics stond), pirates cove, of hoe dat eiland ook heet. dus ik zou deze quest gewoon niet doen als je de kans hebt om hem te doen, door de bagger reward.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Vahnstad »

ik ben hier dus blijkbaar niet voor gemaakt dus so what ? Ik heb het maar een keer geprobeerd hé
AfbeeldingAfbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Writing »

Um... de mensen uit Relleka moet je zien als de vikingen....
Afbeelding
ater
Berichten: 1470
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 18:01
RS: Ater plox (f2p)
Oude naam: lord ater II

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door ater »

sinds waarneer zijn de namen van quests van runescape in het nederlands?
:-({|=
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Lynch »

lord ater II schreef:sinds waarneer zijn de namen van quests van runescape in het nederlands?
hoezo? het is een engelse naam.
ater
Berichten: 1470
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 18:01
RS: Ater plox (f2p)
Oude naam: lord ater II

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door ater »

over is toch nederlands op licht dat aan mij -.-"
:-({|=
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Lynch »

ater schreef:over is toch nederlands op licht dat aan mij -.-"
ook engels.
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Vahnstad »

Dylann schreef:
ater schreef:over is toch nederlands op licht dat aan mij -.-"
ook engels.
klopt, maar het is wel een zwakke quest. Het is te raar dan de echte quest-prototype en Relleka moet je zien als vikingen.
AfbeeldingAfbeelding
Rastapopulos
Berichten: 177
Lid geworden op: donderdag 12 februari 2009, 19:26
Clan: vice chat
Oude naam: [Y]

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door Rastapopulos »

In deze quest moet je eigenlijk alleen maar wat gesprekken voeren en een paar guards verslaan, voor de meesten is dit vrij snel gedaan.
Je zou er volgens mij wat moeilijkheden in moeten verwerken. Ik denk aan puzzels bijvoorbeeld, of wat anders. Iets dat het verhaal langer, interessanter en moeilijker maakt.
Het idee van een invasie op Relekka is wel al gebruikt in 'Blood runs deep', dat is een minpunt.
Gebruikersavatar
The iGuide
Berichten: 207
Lid geworden op: zaterdag 27 november 2010, 16:46
Clan: Geen gamer.
Oude naam: iGuide
Contacteer:

Re: Quest: Chaos Over Relleka

Bericht door The iGuide »

Het is leuk,
Gebruik wel alineas.
Ik ga verder op mijn andere account:
The WestWood
Plaats reactie