Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 2 toegevoegd.

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 2 toegevoegd.

Bericht door Neite »

Rise of Elidinis.
Informatie vooraf + verklaring van de quest.
Elidinis is zeker geen bekende god. Ze is een woestijngod en staat voor groei en vruchtbaarheid. De rivier Elid, die door de zuidelijke woestijn stroomt, is naar haar vernoemd en de enige bekende plaats waar ze vereerd wordt is Nardah.
Maar Elidinis heeft een geheim verbond gesloten met enkelen van de machtigste en meest boosaardige tovenaars die er te vinden zijn in Gielinor. Zij hebben haar alles gegeven wat nodig was om een machtige stad op te bouwen rond de rivier die naar haar genoemd is. Zij noemde haar stad Zaras, de stad van het woestijn volk.
Afbeelding
Ik maak deze quest vooral omdat ik al heel lang deze kaart in mijn map heb staan, maar er nog nooit echt iets mee gedaan heb. Ik vond het tijd om hem eens in ere te herstellen en hem een waardige Grandmaster quest te geven.
Lijst van belangrijke npc'sHun taak in de quest.
EldarHij bewaakt de poorten van Zaras en is een belangrijke informatiebron.
Wizard KimiEén van de 5 tovenaars die in naam van Elindis werken. Ze woont in Morytania.
DrezelHij geeft je alle nodige informatie over Kimi.
ReldoHij geeft je alle nodige informatie over Tala.
Wizard TalaEén van de 5 tovenaars die in naam van Elindis werken. Ze woont in Misthalin.
KendronEen familielid van Tala.
....
....
....
Deel 1: This is Madness.
De quest kun je starten door met Eldar te praten die voor de noordwestelijke poort van de stad staat. Kom zeker niet dichter bij de stad, anders wordt je gedood door archers en ben je sowieso al je spullen kwijt. Praat dus met Eldar en vraag hem waar deze stad vandaan komt. Hij vertelt je een legende:
Lang geleden was Elidinis slechts een kleine en onbelangrijke god. Enkel de inwoners van Nardah aanbeden haar. Zelf de rivier die naar haar genoemd was, werd vergiftigd en ze kon er nies tegen doen. Gelukkig had jij een handje toegestoken en daarvoor is Elidinis je ook dankbaar, maar er was meer nodig om haar woede te koelen. Ze riep 5 machtige tovenaars vanuit 5 grote streken in Gielinor naar haar woonplaats om hen een voorstel te doen: De tovenaars zouden van Elidinis weer een machtige godin maken en de tovenaars zelf zouden, eenmaal het zover was, onbegrensde macht krijgen en controle over gebieden die ze van haar zouden krijgen.
De tovenaars kwamen uit de Wilderness, Asgarnia, Misthalin, Kandarin en Morytania. Dankzij hun krachten is deze stad in geen tijd opgebouwd geweest en heeft Elidinis al een groot aantal volgelingen bijgekregen.
Nadat hij je dit verhaal vertelt heeft, besef je natuurlijk dat dit veel te ver gaat. Er moet iets gedaan worden, of een groot deel van Gielinor komt onder de tirannie van deze op hol geslagen godin.
Deel 2: Wizard Kimi.
Kimi is Japans voor 'zij die geen gelijke heeft'. Aan jou om het tegendeel te bewijzen.
Om Elidinis te verslaan is er maar één optie: eerst alle tovenaars verslaan. Het is zeer belangrijk dat je de tovenaars in deze volgorde doodt, anders loopt de quest vast.
De eerste tovenaar, of beter gezegd tovenares, leeft in Morytania. Begin je speurtocht bij de toegang tot Morytania: de tempel te westen de River Salve en waar je moet zijn tijdens de quest Priest in Peril. Praat met de 'Head Monk' en vraag hem of hij iets weet van de mythische figuur Kimi. Hij kijkt je verbaasd aan en vraagt je hoe je haar bestaan ontdekt hebt. Je vertelt hem het verhaal dat Eldar je verteld heeft. Maar de monnik schudt zijn hoofd, dit kan niet waar zijn. Kimi is namelijk al een paar honderd jaar vermist. Hij voegt er echter aan toe dat ze hoogstwaarschijnlijk nog in leven is dankzij haar magische krachten. Misschien weet de priester die in onder de tempel leeft er meer van. Ga dus naar Drezel, de priester die je reeds eerder hielp, en vraag hem naar Kimi. Hij kent de verhalen over Kimi blijkbaar zeer goed.
Lang geleden, toen in de 4de eeuw priesters van Saradomin het leger van Drakan terugdreven naar Morytania, liep een generaal van Drakan in een val van Saradoministen. Ze werden omsingeld en hielden nog even stand. De generaal, genaamd Kimi, riep zijn meester, die even verder buiten het strijdgewoel stond, om hulp. Drakan vluchtte echter en liet Kimi echter. Ten slotte werd Kimi halfdood achtergelaten op het slagveld, maar ze leefde nog en kon haar wonden verzorgen in haar huis. Vol haat gevoelens tegen Drakan en zijn volgelingen, ging Kimi in ballingschap om krachten op te bouwen om uiteindelijk Drakan te kunnen verslaan en wraak te nemen. Gedurende al die jaren was er geen spoort meer van Kimi. Tot jij nu plots komt vertellen dat Elindis Kimi ontboden heeft.
Na dit verhaal zegt de priester je dat Kimi hier waarschijnlijk een kans in ziet om een leger op te bouwen en Drakan te verslaan. Het is jouw taak Kimi te vinden.
Vraag aan Drezel of hij enige aanwijzingen heeft omtrent de woonplaats van Kimi.
Geschreven door Generaal CD
Eisen: Je moet Wolf Whistle hebben gedaan. Ook heb je 18 Summoning, 43 Prayer, 49 Firemaking en 74 Agility nodig. Je moet een Level 290 kunnen doden die drie familiars van Level 150 heeft.
Spullen: Spirit Wolf Pouch (neem voor de zekerheid één extra pouch mee), Spade, Bullseye Lantern, Chocolate Cake en alle spullen die je denkt nodig te hebben voor het gevecht tegen Tala (zie beschrijving gevecht). Wat je sowieso nodig hebt is een Ranged summoning familiar, een Magic summoning familiar en een Strength summoning familiar. (Strength vereist het hoogste level, namelijk 18 voor een Desert Wyrm)
Deel 3: Wizard Tala
Tala is Indiaans voor Wolf. Lukt het jou om haar leger te stoppen?

Je weet nog bijna niks over Tala, wat natuurlijk wel handig is om haar te doden. Je moet dus iemand zoeken die veel verstand heeft over Varrock. Dit is natuurlijk Reldo. Bezoek hem in zijn bibliotheek in het kasteel van Varrock.

Als je over Tala begint zegt Reldo dat hij weinig weet over Tala. Wel zegt hij dat Tala een vrouw is en zeer krachtig is in Summoning. Ook weet hij dat er een familielid van Tala op de White Wolf Mountain rond loopt, je kunt hem herkennen aan zijn volkomen zwarte vacht, in tegenstelling tot de andere wolven op de White Wolf Mountain. Reldo waarschuwt je wel; Dit familielid is een wolf en Tala is half wolf/half mens. Dit betekent dus dat je het familielid niet kunt verstaan. Hiervoor is echter een oplossing: Je maakt een wolf met Summoning waarmee je met de andere wolf kunt praten. Je hebt geen Summoning level nodig om een wolf te maken, maar je hebt wel 11 Summoning nodig om met je eigen wolf te kunnen praten.

Ga met je wolf naar de White Wolf Mountain. Dit is de grote berg tussen Taverley en Catherby in. Zorg ervoor dat je wolf achter je aan loopt, anders kun je de zwarte wolf vreemd genoeg niet vinden. Hij loopt gewoon ergens rond op de berg zonder vaste plek. Als je via je familiar met hem praat over Tala, is hij erg mysterieus. Je snapt de helft niet van wat hij zegt. Dit is wat hij zegt:
Forced to the deep sewers,
fighting against the huge,
digging, digging deeper,
meeting the safety of darkness
Aangezien je weet dat het in Varrock moet zijn en je ook weet dat het in de sewers (riolen) van Varrock is, moet je daar heen om verder te zoeken.

Afbeelding

Pak een spade en eventueel wat voedsel van de bank. Neem ook een Bullseye Lantern mee, alle andere lichtbronnen zullen uitgaan! Ga naar het riool bij het huis van de Estate Agent van Varrock. Ga naar beneden en loop door naar de Moss Giants (the huge in het raadsel). Eenmaal bij de Moss Giants aangekomen moet je in het groene gedeelte op verschillende spots graven totdat je naar beneden valt. Je komt in een small gangetje. Zet Protect from Melee aan en ren door de gang naar het einde. Als je geen Protect from Melee aanzet ben je gegarandeerd dood, ook als je het beste armour wat er is aan hebt. Aan het einde van de gang zitten een Agility Obstakel. Ga hier overheen en je komt in een ronde ruimte. Je ziet een half wolf/half mens, maar het is Tala niet. Het is Kendron, nog een familielid van Tala. Hij ziet er erg vermoeid uit en zal niet met je praten totdat je hem een Chocolate Cake geeft. Daar knapt hij van op.

Hij verteld dat hij altijd de rechterhand is geweest van Tala, hij hielp haar met het halen van charms, het maken van runes en het koken van voedsel. Tala was echter niet tevreden over hem en liet hem achter in deze grot. Hij wil al te graag wraak nemen, maar daar hij heeft de kracht niet voor. Je zegt dat jij wel wil helpen. Kendron vindt dat aardig van en zegt dat hij weinig weet waar ze nu is. De informatie die hij heeft is iets wat je misschien wel kent: een Clue Scroll! Het is dan wel een makkelijke versie, maar deze scroll zal je leiden naar Tala. Als je vier opdrachten gedaan hebt kom je bij Tala uit. Dit is altijd een random plek. Kijk hier om je clue op te lossen.

Na de vierde opdracht verschijnt Tala. Zeg tegen haar dat je haar wil vermoorden. Ze zegt dat je dat mag doen, maar wel met een eerlijk gevecht. Aangezien ze het wel eerlijk wil houden mag je van haar nog naar de bank om spullen te pakken voor het gevecht. Pak alles wat je nodig hebt van de bank en keer terug.

Ze teleporteert zichzelf en jou naar een arena. In de arena lopen vier NPC's rond. Tala, Wolf Warrior, Wolf Mage en een Wolf Archer. De Summoning familiars van Tala hebben alle drie Magic, Ranged en Melee protect aanstaan. Ze hebben echter geen Summoning protection. Deze arena, waar het gevecht is, is de enige plek in RuneScape waar je drie familiars tegelijkertijd kunt hebben. Ook worden de stats van jouw familiars met 100 geboost.

Tala heeft zelf twee aanvallen. Eén gewone aanval en een bind aanval. De gewone aanval kan een klein beetje door je Prayer heen hitten, maximaal 150. De summoning familiars zullen jou ook aanvallen. Je kunt hun echter niet aanvallen. Wie dat wel kunnen, zijn jouw summoning familiars. Gebruik de Strength pouch op de Archer, de Ranged pouch op de Mager en de Mage pouch op de warrior. Je familiars zullen de beesten dan aan gaan vallen. De wolven blijven jou echter aanvallen, dus je moet jezelf tegen vier NPC's tegelijk verdedigen. Tala kan niet dood als de Summoning familiars van haar nog leven. Die moeten dus allemaal dood zijn. Tot die tijd blijft ze healen tot 500 life points.

Vermoord Tala met Protect from Magic aan. Protect from Summoning werkt vreemd genoeg niet. Als je haar dood hebt wordt je weg geteleporteerd. Ga naar Kendron voor je beloning.
Beloning: 40000 Summoning xp, 10000 Constitution xp en 1000 Prayer xp. Ook krijg je een Ring of Summoning. Deze zorgt ervoor dat je Summoning familiars 10% meer hitten als jij de ring draagt.
Laatst gewijzigd door Neite op maandag 11 juli 2011, 12:30, 10 keer totaal gewijzigd.
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Jas »

Oei ik krijg concurentie straks :o
Succes met het afmaken :P
Het ziet er trouwens al goed uit :D
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Neite »

Thanks :)
Wees gerust, Zar... of wie het ook mag zijn, heeft hier niets mee te maken :P
RoodWitBlauw
Berichten: 1096
Lid geworden op: dinsdag 17 augustus 2010, 11:24

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door RoodWitBlauw »

Ik ben benieuwd :)

(Die stad staat trouwens erg dicht tegen Jaldraocht (piramide) aan. 8-[ )
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Neite »

Ik heb die stad al zo'n jaar geleden gemaakt en toen is die opmerking ook gemaakt :P Ik trek me er niet veel van aan om eerlijk te zijn :P
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Wout12345 »

Het is Elidinis.
Laatst gewijzigd door Wout12345 op woensdag 29 juni 2011, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Neite »

Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
:oops: Verkeerd gelezen :P
Rate al eens ff :)
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Wout12345 »

Neite schreef:
Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
:oops: Verkeerd gelezen :P
Rate al eens ff :)
Als je het fout hebt gelezen betekent dat dus dat je je achtergrondinformatie bijna nooit hebt nagekeken. :P Maar voor de quest zelf vind ik dat de antagonist (Elidinis dus) vrij slecht gekozen is als je kijkt wat ze in het verleden gedaan heeft. Als de quest af is rate ik hem wel misschien.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Neite »

Wout12345 schreef:
Neite schreef:
Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
:oops: Verkeerd gelezen :P
Rate al eens ff :)
Als je het fout hebt gelezen betekent dat dus dat je je achtergrondinformatie bijna nooit hebt nagekeken. :P Maar voor de quest zelf vind ik dat de antagonist (Elidinis dus) vrij slecht gekozen is als je kijkt wat ze in het verleden gedaan heeft. Als de quest af is rate ik hem wel misschien.
Ik heb een thread op de rsof gelezen waarin stond Elindis, dus niet mijn schuld :P (was trouwens een heel goed aangeschreven thread over de volledige historie van Gielinor)

Ik vind Elidinis juist goed gekozen, omdat het een kleine god is die belust is op meer macht. Dat is een veel voorkomend startpunt. En ik heb nog iet de hele quest in mijn hoofd tot in de details. Ik ben pas 20 minuten voor het beginnen van deze thread op het idee gekome, heb wat basisinformatie opgezocht over Elidinis, Drakan,...

En nu maak ik hem gewoon af in de richting die me goed ligt.
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door ikkeikke66 »

Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
Hmm, omdat jij dat nu zegt, begin ik te denken.

Elidnis.

Vervlog op Sprits of Elid?
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Wout12345 »

Het lijkt me helemaal niet dat ze belust is op macht,uit de legende van Elidinis zou je juist denken dat ze eerder een barmhartige god is, vind ik.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Neite »

Het is maar een verhaal he 8-[
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door Wout12345 »

ikkeikke66 schreef:
Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
Hmm, omdat jij dat nu zegt, begin ik te denken.

Elidnis.

Vervlog op Sprits of Elid?
Sherlock in tha house.

Nee serieus, Elidinis is de godin van vruchtbaarheid, groei, en de enige rivier in de woestijn, dus hebben ze de naar haar vernoemd. Dat heeft Neite hier trouwens nog ergens vermeld denk ik.
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Grandmaster quest: Rise of Elindis.

Bericht door ikkeikke66 »

Wout12345 schreef:
ikkeikke66 schreef:
Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
Hmm, omdat jij dat nu zegt, begin ik te denken.

Elidnis.

Vervlog op Sprits of Elid?
Sherlock in tha house.

Nee serieus, Elidinis is de godin van vruchtbaarheid, groei, en de enige rivier in de woestijn, dus hebben ze de naar haar vernoemd. Dat heeft Neite hier trouwens nog ergens vermeld denk ik.
Ow, over het hoofd gezien zeker?
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Neite »

Staat in de inleiding :P

Toegevoegd na 0 seconden:

Staat in de inleiding :P
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Sherwood689 »

De kaart herkende ik meteen, van je oude stad Zaras, toch? ^_^
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Neite »

Staat er bij 8-[
shrympy
Berichten: 1101
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 17:57
RS: Gestopt
Oude naam: Bloemk00l

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door shrympy »

Wout12345 schreef:
ikkeikke66 schreef:
Wout12345 schreef:Het is Elidinis.
Hmm, omdat jij dat nu zegt, begin ik te denken.

Elidnis.

Vervlog op Sprits of Elid?
Sherlock in tha house.

Nee serieus, Elidinis is de godin van vruchtbaarheid, groei, en de enige rivier in de woestijn, dus hebben ze de naar haar vernoemd. Dat heeft Neite hier trouwens nog ergens vermeld denk ik.
Inderdaad, de quest is goed, maar vind Elidnis (of zoiets:X) als keuze gebruiken verkeerd.
fishing capeje is sinds 17/08/2010 van mij!
cooking capeje is sinds 27/12/2010 van mij!
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Joshi-Skilzz »

;) Erg nice vooral die map
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Grandmaster quest: Rise of Elidinis - Deel 1: Wizard Kim

Bericht door Neite »

Generaal CD zal ook meewerken aan deze quest :)
Plaats reactie