Geld oogsten met farming

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

Inleiding
Wil jij weten hoe je snel geld verdient met farming? Wel hier is de guide! ;)

Inhoud
  1. Requirements / Inventory / Equipment
  2. Nuttige informatie
  3. Waar gaan we farmen?
  4. Het farmen
  5. Slot
  6. Vragen en antwoorden
1. Requirements / Inventory / Equipment
a. Beste Inventory:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Geld voor als je iets vergeten bent. In Trollheim kan je bij de kabouter enkele farming spullen kopen.
  • Een Trollheim teleport. Als je de Love Story niet hebt gedaan zal je magic 96 moeten zijn om naar Trollheim te teleporteren.
  • Teleport runes. De Mud staff vervangt earth en water runes.
  • Ectophial. Hiervoor heb je de quest Ghost Ahoy nodig.
  • Magic watering can. Hiervoor hebt je de quest Fairy Tale Part 3 nodig. Dit is niet noodzakelijk.. Je kan ook een gewone watering can gebruiken.
  • Farming spullen. Rake/Seed dibber/Spade
  • 5 snapdragon seeds + 4 marigold seeds.
  • 9x Supercompost.
  • Farming potion.

b. Goede Inventory:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Geld voor als je iets vergeten bent. In Trollheim kan je bij de kabouter enkele farming spullen kopen.
  • Teleport runes. De Steam staff vervangt water en fire runes.
  • Ectophial. Hiervoor heb je de quest Ghost Ahoy nodig.
  • Magic watering can. Hiervoor hebt je de quest Fairy Tale Part 3 nodig. Dit is niet noodzakelijk.. Je kan ook een gewone watering can gebruiken.
  • Farming spullen. Rake/Seed dibber/Spade
  • 5 snapdragon seeds + 4 marigold seeds.
  • 9x Supercompost.

c. Normale Inventory:
In- of uitklappen •
Afbeelding
  • Geld voor als je iets vergeten bent. In Trollheim kan je bij de kabouter enkele farming spullen kopen.
  • Teleport runes.
  • Ectophial. Hiervoor heb je de quest Ghost Ahoy nodig.
  • Farming spullen. Rake/Seed dibber/Spade
  • Watering can. Je moet 4 flower patches kunnen wateren.
  • 5 Toadflax seeds + 4 marigold seeds.
  • 9x Supercompost.

equipment:
In- of uitklappen •
Al deze dingen zijn niet noodzakelijk om te dragen. Maar dit kan vele runes & tijd besparen.
Afbeelding
2. Nuttige informatie
Met een Scroll of life hebt je 10% kans bij het oogsten dat je uw seed terug krijgt van de herb die je hebt geplant. Je krijgt ook 5% kans dat je een willekeurige seed terug krijgt bij een dode herb. ( Je zou van een dode guam herb een torstol seed kunnen krijgen met veel geluk :D )

De Farming potion zorgt ervoor dat je voor 5minuten lang per herbpick 1/3 kans hebt dat je 2herbs neemt ipv 1!
Je krijgt voor de 2e herb wel geen extra xp.. Maar wel meer winst!! :D/

Om wat geld uit te sparen kan je uw eigen supercompost maken. Arhein in Catherby verkoopt per dag 40pineapples aan 2gp/stuk. In een compost bin kunnen 15pineapples..
Dus per dag kan je zeker 2bins krijgen met supercompost. ;)

De kabouters zetten alle herbs/flowers om in notes. Dat spaart veel tijd omdat je niet hoeft te banken!

Als je niet aan de vereisten voldoet in skills maar je wilt doodgraag deze farmguide gebruiken.. Hier enkele guides waarbij je uw skills snel kan verhogen. :D/
- Farming Guide - Ryan
- Magic Guide - Puma
- Hunter Guide - Puma
- Om farming te snel te trainen moet je trees planten. Uiteraard is dit wel duur.. ^_^

Prijzen voor de seeds: ( link naar het item op de G.E )
- Marigold seed
- Snapdragon seed
- Toadflax seed

3. Waar gaan we farmen
- Trollheim:
In- of uitklappen •
Geel: zonder een agility level
Rood: met agility 47
Afbeelding
Als je de grot ingaat:
Afbeelding
- Port Phasmatys:
In- of uitklappen •
Afbeelding
- Falador:
In- of uitklappen •
Geel: teleport met gewone spreukenboek naar Falador.
Paars: teleport met lunar magics naar South Falador.
Rood: teleport met explorer's ring 3
Afbeelding
- Camelot:
In- of uitklappen •
Rood: teleport met lunar magics naar Catherby.
Geel: teleport met gewone spreukenboek naar Camelot.
Afbeelding
- Ardougne:
In- of uitklappen •
Geel: teleport met gewone spreukenboek naar Ardougne.
Rood: teleport met Ardougne cloak 2/4.
Paars: teleport met lunar magics naar Fishing guild.
Afbeelding
4. Het farmen
  1. Teleporteer naar Trollheim ( als je iets vergeten bent kan je bij de kabouter dingen kopen. Dus het is handig als je eerst naar hier teleporteerd ;) )
  2. Rake de weeds met een rake.
  3. Bemest de grond met supercompost.
  4. Plant de seed.
  5. (bij Marigold) giet water op de grond.
  6. Teleporteer naar een andere patch en herhaal stap2-5.
De Marigolds zijn volgroeid na ongeveer 20minuten. De Herbs na ongeveer 1u30m.
Wacht ongeveer 1u30minuten voordat je weer een rondje doet. :)

Zodra je nog een rondje heb gedaan zal je ongeveer 2-4 Marigolds en 20-35 Herbs hebben. Je kan deze herbs gebruiken voor farming want je zal nog steeds winst hebben als je de potions verkoopt!
Maar je kan ze ook verkopen natuurlijk. ^_^

Marigolds:
Afbeelding

Snapdragon herbs:
Afbeelding

Toadflax herbs:
Afbeelding

5. Slot
Ik vond het leuk op deze guide te maken! :D
Na vele veranderingen denk ik dat deze guide 99% compleet is 8-)
Als er nog vragen/verbeteringen zijn, post ze dan. ^_^

Good luck with farming! :D

rating plz .../10 O:)


6. Vragen en Antwoorden
:?: Als ik een herb plant en een maand later online kom, zal mijn herb sterven?
:!: Zodra de herb volledig volgroeid is zal hij voor altijd goed blijven. Maar in de groei kan de herb ziek worden en doodgaan.

:?: Zijn teletabs niet beter om te teleporteren?
:!: Als je Lunar magics gebruikt moet je runes hebben. Anders mag je teletabs gebruiken. :)

:?: Zijn bushes planten/willow trees planten ook niet winstgevend?
:!: Ja maar de winst is de moeite niet waard. Je zou ongeveer 5k winst hebben.. De tijd dat je besteed om dat te planten kan je beter aan betere dingen besteden ;)
Laatst gewijzigd door jonathanb222 op maandag 29 augustus 2011, 6:46, 15 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Siddy00 »

Erg duidelijk uitgelegd, en ook erg uitgebreid :D

Je zou er eventueel iets bij kunnen doen over Juju Farming Potions (1/3 kans op 2 herbs ipv 1) en eventueel wat andere herbs. Anders (met dank aan een vriend van me) kan je ook nog bepaalde struiken en (fruit)bomen planten om nog wat meer te krijgen. Bijvoorbeeld poison ivy of white berry bushes, en willow trees (voor de willow branches dan, secateurs op de volgroeide boom) doen het soms behoorlijk goed ^_^
Daarnaast is kabouter met ou, en volgens mij geven de Magic Secauters van FTP2 geen bonus xp, maar extra oogst. Natuurlijk komt dat ook neer op extra xp, maar het scheelt wel :P
Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

siddy00 schreef:Erg duidelijk uitgelegd, en ook erg uitgebreid :D

Je zou er eventueel iets bij kunnen doen over Juju Farming Potions (1/3 kans op 2 herbs ipv 1) en eventueel wat andere herbs. Anders (met dank aan een vriend van me) kan je ook nog bepaalde struiken en (fruit)bomen planten om nog wat meer te krijgen. Bijvoorbeeld poison ivy of white berry bushes, en willow trees (voor de willow branches dan, secateurs op de volgroeide boom) doen het soms behoorlijk goed ^_^
Daarnaast is kabouter met ou, en volgens mij geven de Magic Secauters van FTP2 geen bonus xp, maar extra oogst. Natuurlijk komt dat ook neer op extra xp, maar het scheelt wel :P
Ik ben pas terug begonnen met runescape ( na 1-2jaren niet spelen ), er is veel veranderd waaronder die Juju farming dingen, prijzen.. Dus het is eventjes zoeken wat het beste is in farming :)
Morgen zal ik die Juju potions, ivy of white berry bushes en willow treees uittesten. Ik zal het hierop posten als het winstgevend is. ;)

Andere herbs zijn niet echt winstgevend dus het is niet echt de moeite om die te posten.. Ik ben zelf nog maar lvl 73 in farming dus ik weet niet of de herbs van een hoger level meer winst geven. :(

Edit: even opgezocht naar die magic secrateur en inderdaad je oogst enkel meer. je krijgt niet meer xp per oogst. Thanks :)
Laatst gewijzigd door jonathanb222 op woensdag 24 augustus 2011, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Joa »

Post wat over het Lunar Spellbook? Dat is zowat overal beter voor Farming dan het normale :P
Gebruikersavatar
Simone-ness
Berichten: 676
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 12:53
RS: QueenOvNoobs (p2p)
Oude naam: truusje84

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Simone-ness »

Mooie guide, goed je best gedaan :)

Wat aanvullinkjes:
-Falador shield 2 geeft alléén 10% extra xp bij de farming patch van Port Sarim!
-Falador shield 3 doet dat pas voor alle patches.
-Je kunt goedkoop supercompost krijgen bij Arhein in Catherby. Hij verkoopt per dag 40 pineapples (=ananassen) voor 2 gp per stuk. Dit geeft supercompost. Je hebt voor 1 bin 15 ananassen nodig, dus je kunt per dag bijna 3 bins vullen hiermee :)
-Met Ardougne Cloack 2 kun je één keer per dag naar de farming patch ten noorden van Ardougne teleporteren, dat scheelt runes & tijd.
Afbeelding 18-04-'11 QPC 04-10-'11 Afbeelding 27-05-'12 Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-01-'13
Afbeelding 28-03-'13 Afbeelding 23-02-'14 Afbeelding 24-02-'14 Afbeelding 15-04-'14 Afbeelding 02-11-'14
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-11-'14
2015: Consti, Pray (april) Fletch, Ranged & Summ, Farm (mei) Mine (juni) Slay, Str, Def, Div & Agil, Hunt (juli)
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

Joa012 schreef:Post wat over het Lunar Spellbook? Dat is zowat overal beter voor Farming dan het normale :P
Eerst zal ik wat onderzoek doen wat je allemaal kan doen met het lunar spellbook ;)
truusje84 schreef:Mooie guide, goed je best gedaan :)

Wat aanvullinkjes:
-Falador shield 2 geeft alléén 10% extra xp bij de farming patch van Port Sarim!
-Falador shield 3 doet dat pas voor alle patches.
-Je kunt goedkoop supercompost krijgen bij Arhein in Catherby. Hij verkoopt per dag 40 pineapples (=ananassen) voor 2 gp per stuk. Dit geeft supercompost. Je hebt voor 1 bin 15 ananassen nodig, dus je kunt per dag bijna 3 bins vullen hiermee :)
-Met Ardougne Cloack 2 kun je één keer per dag naar de farming patch ten noorden van Ardougne teleporteren, dat scheelt runes & tijd.
Thanks, ik zal de aanvullingen er morgen insteken met foto's :D
Ik ga eerst een ardougne cloak 2 en falador shield 3 halen nu, tenminste als ik de juiste skills heb ^_^
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Siddy00 »

Falador Shield 3 is toch ook alleen voor die ene patch?
En met Ardougne Cloak 4 kan je oneindig vaak teleporteren, wel 93 Summoning en nog wat dingen voor nodig :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simone-ness
Berichten: 676
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 12:53
RS: QueenOvNoobs (p2p)
Oude naam: truusje84

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Simone-ness »

siddy00 schreef:Falador Shield 3 is toch ook alleen voor die ene patch?
En met Ardougne Cloak 4 kan je oneindig vaak teleporteren, wel 93 Summoning en nog wat dingen voor nodig :P
Oeps :oops: haha...
Afbeelding 18-04-'11 QPC 04-10-'11 Afbeelding 27-05-'12 Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-01-'13
Afbeelding 28-03-'13 Afbeelding 23-02-'14 Afbeelding 24-02-'14 Afbeelding 15-04-'14 Afbeelding 02-11-'14
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-11-'14
2015: Consti, Pray (april) Fletch, Ranged & Summ, Farm (mei) Mine (juni) Slay, Str, Def, Div & Agil, Hunt (juli)
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Travolter »

Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

Travolter schreef:
Dat is goed om te weten :)
Ik zal deze avond de avantoe/ranarr naar toadflax doen.

Ik heb net mijn ardy cape 2 gehaald :)
lunar spellbook zal voor morgen zijn. Ik moet eerst zelf weten hoe het werkt :D

Over de juju farming, ik ben momenteel 64 hunter, ik ga eerst zelf tot lvl 74 gaan zodat ik goede foto's kan maken hoe juju farming werkt. Dus dat zal nog eventjes duren, want ik heb volgende week herexamens :)
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Puma »

Dit zijn handige guides om erbij te houden. Ik pakte het nooit zo gestructureerd aan. :P Heb nog wel een vraag, is het niet handiger om teletabs te gebruiken?

Bedankt voor de link naar mijn guide btw. :P
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

Puma schreef:Dit zijn handige guides om erbij te houden. Ik pakte het nooit zo gestructureerd aan. :P Heb nog wel een vraag, is het niet handiger om teletabs te gebruiken?

Bedankt voor de link naar mijn guide btw. :P
Ik denk niet dat teletabs beter zijn omdat er geen teletab naar Trollheim bestaat.. En dat moet je sowieso runes bijhebben.. En dan nemen de teletabs meer plaats in. + teletabs zijn iets duurder denk ik?

De link is graag gedaan hoor, ik weet dat jouw guides enorm goed zijn daarmee! ^_^

Ik heb mijn guide net wat aangepast.. :)
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Siddy00 »

Oh, na Love Story en een kleine sub-quest kan je een Teleport to House tablet chippen zodat hij naar Trollheim gaat ^_^
Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

siddy00 schreef:Oh, na Love Story en een kleine sub-quest kan je een Teleport to House tablet chippen zodat hij naar Trollheim gaat ^_^
Nice gevonden =D>
Ik zal het direct adden!

Edit: ziezo geadd, en dankje want ik heb die quest al lang geleden gedaan maar ik heb dat precies over het hoofd gezien o.O ohja ^_^
Afbeelding
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Just Pen »

ziet er goed uit maar de lay-out kan el ietjes beter :D 8/10
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Jas »

- Supercompost als je geen ancient magics gebruikt:
Moet dat niet Lunar Magics zijn :3?

Verder een mooi uitgebreide guide. Hoewel het niet zo origineel is geef ik je toch een 7/10.
Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door jonathanb222 »

microshooter schreef:
- Supercompost als je geen ancient magics gebruikt:
Moet dat niet Lunar Magics zijn :3?

Verder een mooi uitgebreide guide. Hoewel het niet zo origineel is geef ik je toch een 7/10.
woeps tikfout :) even veranderen.
Ik weet dat het niet origineel is maar toch bedankt voor de 7 ^_^
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Thomas »

Mooie guide, ga ik zeker ooit gebruiken!
9/10!
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Tristan »

Haal alle smiley dingen eruit.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Gebruikersavatar
Simone-ness
Berichten: 676
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 12:53
RS: QueenOvNoobs (p2p)
Oude naam: truusje84

Re: Geld oogsten met farming

Bericht door Simone-ness »

Wertoo4 schreef:Haal alle smiley dingen eruit.
Ik vind het nogal meevallen :? Alleen op het einde misschien, maar voor de rest...
Afbeelding 18-04-'11 QPC 04-10-'11 Afbeelding 27-05-'12 Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-01-'13
Afbeelding 28-03-'13 Afbeelding 23-02-'14 Afbeelding 24-02-'14 Afbeelding 15-04-'14 Afbeelding 02-11-'14
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-11-'14
2015: Consti, Pray (april) Fletch, Ranged & Summ, Farm (mei) Mine (juni) Slay, Str, Def, Div & Agil, Hunt (juli)
Plaats reactie