Magic Guide 1-99 ~P2P~

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Magic Guide 1-99 ~P2P~

Bericht door Puma »

Afbeelding
Laatste update: 31 augustus 2011
Gemaakt door: Puma
Inleiding

Dit is de vierde guide die ik op dit forum heb gemaakt. Deze guide gaat over hoe je het beste magic traint van level 1 tot en met 99 en is bedoeld voor members die graag hun magic willen trainen. Omdat magic een zeer uitgebreide skill is behandel ik alleen methodes om magic te trainen die ik goed genoeg vind. Magic kan je op twee manieren trainen, namelijk op een manier waarbij je ook constitution experience krijgt en op een manier waarbij géén constitution experience krijgt. Ik beschrijf beide manieren in deze guide, daarnaast zal ik de voor- en nadelen van beide manieren beschrijven. Ik heb zelf 99 magic en weet er naar mijn mening voldoende vanaf om er een guide over te schrijven. Ik heb zelf verschillende methodes gebruikt die ik in deze guide ga beschrijven. Zoals ik jullie heb beloofd heb ik deze guide veranderd zodat ook de wat meer ervaren leden hier wat aan hebben. Ik heb jullie reacties, suggesties en commentaar gelezen en heb besloten om daar eindelijk wat mee te gaan doen. Ik heb bijvoorbeeld meerdere manieren toegevoegd waarop je magic kan trainen. Denk bijvoorbeeld aan humidify, string jewellery, plank make, ice barraging, stun-alchen etc. Ik hoop dat jullie dit waarderen en blijf vooral suggesties doen hoe ik deze guide kan verbeteren.

Inhoudsopgave Plaatje

Hoofdstuk 1 - Magic trainen en daarbij géén constitution experience ontvangen
1.1 Voor- en nadelen
1.2 De verschillende manieren waarop je 99 magic kan trainen zonder daarbij constitution experience te ontvangen

Hoofdstuk 2 - Magic trainen en daarbij ook constitution experience ontvangen
2.1 Voor- en nadelen
2.2 De verschillende manieren waarop je 99 magic kan trainen en daarbij tegelijkertijd constitution experience ontvangen

Hoofdstuk 3 - Overige informatie
3.1 Quests die magic experience geven
3.2 Magic boosts
3.3 Tips om vol te houden
3.4 Magic skillcape
3.5 Weetjes
3.6 Veel gestelde vragen

Hoofdstuk 4 - Updates, het slot en de credits
4.1 Updates en verbeteringen aan deze guide
4.2 De credits
4.3 Relevante guides
4.4 Het slot

Hoofdstuk 1 - Magic trainen en daarbij géén constitution experience ontvangen

PlaatjeIn dit hoofdstuk zal ik je uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van magic trainen op een manier waarbij je géén constitution experience zal ontvangen en zal ik je uitleggen hoe je dat kan doen.

1.1 Voor- en nadelen

Voordelen

Het voordeel van het trainen van magic op een manier waarbij je geen constitution experience is dat het in het algemeen goedkoper is. Met de spreuken die je zult gaan doen verlies je niet zo veel geld omdat je geen dure runes zoals chaos, death en blood runes nodig hebt. Een ander voordeel is dat dat je combat minder snel omhoog gaat, dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor pures.

Nadelen

Een nadeel van deze manier is dat je langzamer experience krijgt. Als je bijvoorbeeld gaat ice barragen dan krijg je veel meer experience per uur dan als je gaat high alchen. Een ander nadeel is dat je constitution level nogal laag kan zijn vergeleken met je combat level, dit valt echter wel weer oplossen door middel van Soul Wars of door je Ranged te trainen. Als je bijvoorbeeld 99 magic hebt gehaald dan kan je ook 99 ranged halen zonder daarbij combat levels up te gaan door ranged, alleen met constitution (en eventueel defence).

1.2 De verschillende manieren waarop je 99 magic kan trainen zonder daarbij constitution experience te ontvangenPlaatje

De eerst spreuk waarmee je alleen magic experience krijgt is confuse, je kunt deze spreuk pas doen op level 3. Als je echt geen constitution experience wilt krijgen kun je wind rush of wind strike spreuken doen met een slechte magic attack bonus waardoor de spreuken de hele tijd mislukken. Ondanks de spreuken mislukken krijg je toch magic experience maar geen constitution experience. Op het plaatje rechts zie je een voorbeeld-outfit waarbij je een slechte magic attack bonus hebt. Zorg dat je in ieder geval -68 hebt. Je kan de iron warhammer eventueel vervangen voor staff om zo runes te besparen. In dit hoofdstuk beschrijf ik verschillende methoden, de ene is goedkoop maar wat langzamer, de andere is wat sneller maar wat duurder. Omdat het niet mogelijk is een perfecte methode voor iedereen uit te kiezen heb ik voor de meeste spreuken berekend wat het tot de volgende spreuk kost die ik jullie aanraad en hoelang dat duurt. Bij sommige spreuken tot 99. Als je bijvoorbeeld door wilt gaan met een bepaalde spreuk tot een bepaald level raad ik je aan om zelf de prijs uit te rekenen en uit te rekenen hoeveel spreuken je moet doen. Je kan hierbij gebruik maken van de magic calculator op Lunagang.


Afbeelding 1-3 Wind Strike Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 32
Exp per spreuk: 5,5 (1.200 per uur)
Exp per uur: 6.600
Kosten: 160 gp*
Duur: 1 minuut en 36 seconden
Extra informatie: Als je echt geen constitution experience wilt krijgen kan je het best armour aandoen met een slechte magic bonus (minimaal -65). Ga op een safespot staan zodat monsters je geen schade kunnen doen, je hebt dan geen voedsel nodig. Als je die paar constitution experience niet uitmaakt kan je gewoon monsters gaan doden zoals goblins. Je zal dan eerder level 3 zijn. Je kan eventueel ook een quest doen die magic experience geeft zodat je die eerste paar levels niet hoeft te doen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat mind runes 5 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een staff of air of vergelijkbare staff waardoor je geen air runes nodig hebt.


Afbeelding 3-11 Confuse Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 92
Exp per spreuk: 13 (1.200 per uur)
Exp per uur: 15.600
Kosten: 7.084 gp* / 460 gp**
Duur: 4 minuten en 37 seconden
Extra informatie: Met confuse kan je de attack van je tegenstander met 5% verlagen. Hier heb je erg weinig en als je een monster succesvol ge-confused hebt dan moet je wachten tot de spreuk is uitgewerkt. Het is daarom slim om ook hier een gear te gebruiken met een slechte magic bonus (minimaal -65) zodat de spreuken de hele tijd mislukken. Ook al mislukken de spreuken je zult evenveel experience krijgen als de spreuk goed gaat en je kan de hele tijd door blijven gaan. Zoek een monster op die kan safespotten zodat je geen schade zal krijgen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat earth runes 36 gp per stuk zijn, body runes 5 gp en je gebruik maakt van een staff of water of een vergelijkbare staff waardoor je geen water runes nodig hebt.
**In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat body runes 5p gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een mud battlestaff of mystic mud staff.

Afbeelding 11-19 Weaken Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 128
Exp per spreuk: 20,5 (1.200 per uur)
Exp per uur: 24.600
Kosten: 9.856 gp* / 640 gp**
Duur: 6 minuten en 23 seconden
Extra informatie: Deze spreuk is vergelijkbaar met de spreuk die je van level 3 tot 11 hebt gebruikt, deze spreuk verlaagd echter niet het attack van de tegenstander met 5% maar de strength. Voor deze spreuk geldt hetzelfde als bij confuse. Gebruik armour met een slechte magic bonus en en zoek een monster op die je kan safespotten zodat je geen voedsel nog hebt.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat earth runes 36 gp per stuk zijn, body runes 5 gp en je gebruik maakt van een staff of water.
**In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat body runes 5p gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een mud battlestaff.
Afbeelding 19-37 Curse Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 811
Exp per spreuk: 29 (1.200 per uur)
Exp per uur: 34.800
Kosten: 60.825 gp* / 4.055 gp**
Duur: 6 minuten en 23 seconden
Extra informatie: Deze spreuk verlaagd de defence van je tegenstander met 5% en is de laatste in het rijtje na confuse en weaken voor lage levels. Gebruik opnieuw armour met een slechte magic bonus (minimaal -65) zodat je spreuken contant mislukken. Ga op een safespot staan waarvan uit je een monster kan aanvallen met deze spreuk. Dit is een erg effectieve en goedkope manier op magic te trainen zonder constitution experience te krijgen die daarnaast ook niet al te duur is. Je kan ervoor kiezen om door te gaan met deze spreuk om zo kosten te besparen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat water runes 35 gp per stuk zijn, body runes 5 gp en je gebruik maakt van een staff of earth of een vergelijkbare staff die earth runes bespaard.
**In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat body runes 5 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een mud battlestaff of een mystic mud staff.
Afbeelding 37-43 Falador teleport Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 477
Exp per spreuk: 48 (1.800 per uur)
Exp per uur: 86.400
Kosten: 157.410 gp*
Duur: 15 minuten en 54 seconden
Extra informatie: Zet je graphic instellingen zo laag mogelijk en speel op fixed zodat RuneScape sneller laadt. Hierdoor kan je meer teleports per uur doen en train je sneller. Klik zo snel mogelijk achter elkaar op de Falador teleport. Deze methode traint erg snel maar kost ook redelijk veel. Als je niet zoveel geld hebt kan je beter doorgaan met cursen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat air runes 10 gp per stuk zijn, law runes 300 gp en je gebruik maakt van een staff of water of vergelijkbare staff waarmee je water runes bespaard. Gebruik een staff of air als 3 air runes meer kosten dan één water rune.



Afbeelding 43-45 Superheat item Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 202
Exp per spreuk: 53 (1.200 uur)
Exp per uur: 63.600 (steel bars) en ongeveer 21.00 smithing exp
Kosten: -5.454 gp (je maakt dus een beetje winst)*
Duur: Ongeveer 10 minuten
Extra informatie: Met het superheaten van iron ores verdien je meer experience per uur maar zal je wel wat meer kosten. Het superheaten van andere ores is niet aan te raden omdat je dan vaak moet banken en meestal nog verlies maakt ook. Je kan ook superheaten tijdens mining zodat je minder vaak hoeft te banken je zal hiermee wel een stuk minder experience per uur verdienen.

*in de berekening ben ik ervan uitgegaan dat nature runes 193 gp per stuk zijn, iron ores 218 gp, coal 270 gp, steel bars 978 gp en je gebruikt maakt van een staff of fire.



Afbeelding 45-55 Camelot teleport Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 1.895
Exp per spreuk: 55.5 (1.800 per uur)
Exp per uur: 99.900
Kosten: 568.500 gp*
Duur: Ongeveer één uur
Extra informatie: Deze manier is net zoals Falador teleport erg snel maar tegelijkertijd redelijk duur. Als je het geld niet hebt of er voor wilt uitgeven raad ik je aan om door te gaan met cursen of super heaten. Ook hier geef ik de tip om je graphic opties zo laag mogelijk in te stellen en op fixed te spelen zodat RuneScape sneller laadt en je dus meer experience per uur verdiend.

*in de berekening ben ik ervan uitgegaan dat law runes 300 gp per stuk zijn en je gebruikt maakt van een staff of air.





Afbeelding 55-66-99 High alchemy Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 5.072 (197.967)
Exp per spreuk: 65 (1200 per uur)
Exp per uur: 78.000
Kosten: Verschilt per item (zie extra informatie)
Duur: Iets meer dan vier uur
Extra informatie: Zoals jullie misschien al weten is dit een erg populaire methode om magic te trainen. Vroeger maakte je veel winst met deze methode en kon je bijvoorbeeld 20M winst maken door yew long bows te alchen. Tegenwoordig ligt dat heel anders, je mag blij zijn als je geen of niet al te veel verlies maakt. Ik krijg vaak de vraag "Wat is een goed item om te alchen?". Ik kan dan items op gaan noemen waarmee je winst maakt of weinig verlies. Deze items zijn te vinden op sites zoals Alch Prices en Scape XP Een groot nadeel van deze items is vaak dat de items niet kopen, te duur zijn om er veel van tegelijk te kopen of een Grand-Exchange limiet hebben waardoor je er bijvoorbeeld maar 100 kan kopen per 4 uur. Vaak komen die mensen dan weer terug met de zojuist genoemde problemen. Als ze dan opnieuw een goed item willen weten die aan hun eisen voldoet kom ik al snel uit op items die vaker gemerchant worden zoals pouches, yew long bows, juwellery etc. Met dit soort items maak je wel verlies maar dat is tegenwoordig nou eenmaal zo. Er zijn zo goed als geen items te vinden die een hoog Grand Exchange limit hebben per 4 uur, goedkoop zijn, snel kopen en weinig verlies of zelfs winst maken.
Tip: Zo af en toe zijn er manieren waarmee je winst kan maken en is het niet lastig om deze items te kopen. Hou hiervoor de guide-sectie in de gaten of kijk op YouTube.
Tip 2: Als je niet genoeg geld hebt maar je wilt toch graag high alchn omdat je je magic omhoog wilt brengen, zoek dan eens een money making guide op in de guide-sectie


Afbeelding 66-68-71-73-80-99 Vulnerability Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 1432 (voor 99: 164.977)
Exp per spreuk: 76
Exp per uur: 91.200 (1200 per uur)
Kosten: 343.680 gp*
Duur: Iets meer dan één uur
Extra informatie: Gebruik ook hier weer een gear met een slechte magic bonus (minimaal -65). Ga op een plek staan waar het monster die je aanvalt jou niet kan aanvallen. Je kan ook monsters aanvallen die erg slecht zijn en je zowat geen schade doen.

*in de berekening ben ik ervan uitgegaan dat soul runes 300 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een mud battlestaff




Afbeelding 68-71-73-80-99 Humidify Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 3222 (191.222 voor 99)
Exp per spreuk: 65 (1000 per uur)
Exp per uur: 65.000
Kosten: 483.300 gp*
Duur: Iets meer dan 3 uur
Extra informatie: Om deze spreuk te kunnen doen moet je Dream Mentor gedaan hebben en je spellbook op Lunar hebben staan. Met deze spreuk vul je alle items zoals vials, fishing bowls en buckets met water. Om deze spreuk te doen moet je dus een lege vial, bucket of fishing bowl in je inventory hebben. Nadat je de spreuk gedaan hebt moet je dus of iets leeg maken of banken. Als je bijvoorbeeld empty vials gaat vullen en ze steeds bankt dan maak je winst maar traint het wel een stuk slomer dan als je ze leegmaakt. Om runes te besparen kan je gebruik maken van een steam battlestaff.

*in de berekening ben ik ervan uitgegaan dat atral runes 150 gp per stuk zijn en je een steam battlestaff gebruikt


Afbeelding 71-73-80-99 Hunter kit Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 16.738 (174.572 voor 99)
Exp per spreuk: 70 (2.000 per uur)
Exp per uur: 140.000
Kosten: 5.021.400 gp*
Duur: Ongeveer 8 uur en 30 minuten
Extra informatie: Om deze spreuk te kunnen doen moet je Dream Mentor gedaan hebben en je spellbook op Lunar hebben staan. Dit is een erg goede methode om magic mee te trainen maar tegelijkertijd ook erg duur. Als je het geld er niet voor over hebt dan kan je beter doorgaan met een goedkopere methode.

*in de berekening ben ik ervan uitgegaan dat atral runes 150 gp per stuk zijn en je een staff of earth gebruikt. Ik heb ook alleen de kosten van de runes berekend. Je zou eventueel nog een deel terug kunnen krijgen door de hunter kits te verkopen..





Afbeelding 73-80-99 Enfeeble Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 11.966 (145.079 voor 99)
Exp per spreuk: 83 (1.200 per uur)
Exp per uur: 99.600
Kosten: 3.589.800*
Duur: Ongeveer 10 uur
Extra informatie: Met enfeeble (verzwakken) verlaag je de strength van je tegenstander met 10%. Net zoals vergelijkbare spreuken kan dit een erg goede methode zijn om te trainen zolang je een armour draagt met een slechte magic attack bonus (minimaal -65). Zoek een monster uit die je kan safespotten of weinig hit. Ik raad je aan om een mud battlestaff of een mystic mud staff te gebruiken als je wilt gaan trainen door enfeeble-spreuken te casten. Hiermee bespaar je veel geld in runes, je hoef dan namelijk alleen nog de soul runes te kopen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat soul runes 300 gp per stuk zijn en je een mud battlestaff of mystic mud staff gebruikt.



Afbeelding 77-80-99 Superglass Make Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 6.545 (148.191 voor 99)
Exp per spreuk: 78 (500 per uur)
Exp per uur: 39.000
Kosten: -32.725 gp (winst dus)*
Duur: Ongeveer 13 uur
Extra informatie: Om superglass make te kunnen casten moet je Lunar Diplomacy hebben voltooid en je lunar spellbook hebben geactiveerd. Met deze spreuk kan je molten glass maken. Hiervoor heb je een bucket of sand nog en soda ash (in plaats van soda ash kan je ook seadweed of swampweed gebruiken). Molten glass wordt gebruikt om bijvoorbeeld unpowered orbs te maken waarbij je crafting experience gebruikt. Je kan 13 bucket of sands en 13 seaweed per spreuk omsmelten tot 13 molten glass. Je krijgt daarvoor 78 magic experience en 130 crafting experience.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat je een staff of air of een andere staff gebruitk waardoor je geen air runes nodig hebt, fire runes 6 gp per stuk zijn, atral runes 150 gp, een bucket of sand 280 gp, je seaweed gebruikt van 350 gp en molten glass 350 gp is. De totale kosten per spreuk komen dan uit op 645 gp. Molten glass kan je verkopen voor 650 gp waardoor je een klein beetje winst maakt.

Afbeelding Afbeelding 80-86-99 Stun/stunalching Afbeelding Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 17.909 (122.760 voor 99)
Exp per spreuk: 90 (1.200 per uur)
Exp per uur: 108.000
Kosten: 5.372.700*
Duur: Ongeveer 15 uur
Extra informatie: Met stun verlaag je de attack van je tegenstander met 10%. Net zoals bij eerdere vergelijkbare spreuken kan je hier erg effectief je magic level mee trainen zolang je een armour draag met een slechte magic attack bonus (minimaal -65). Als je op een safespot gaat staan of een monster aanvalt die jou nauwelijks hit dan heb je geen food nodig. Een mud battlestaf of mystic mud staff is aangeraden om zo water en earth runes te besparen. Om nog effectiever te trainen doen sommige spelers tijdens het stunnen ook high alchemy waardoor het exp per uur kan oplopen tot 180.000 per uur. Hier vind je een video guide waarop te zien is hoe je dat doet. Door gebruik te maken van sc magic armour kan het aantal exp nog verder oplopen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat soul runes 300 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een mud battlestaff of mystic mud staff.
Afbeelding 80-86-99 String Jewellery Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 19.419 (133.113 voor 99)
Exp per spreuk: 83 (1.200 per uur)
Exp per uur: 99.600
Kosten: 6.214.080 gp*
Duur: Ongeveer 16 uur
Extra informatie: Om string jewellery te kunnen casten moet je Lunar Diplomacy hebben voltooid en je lunar spellbook hebben geactiveerd. Ik raad je aan om een mud battlestaff of mystic mud staff te gebruiken zodat je geld bespaard op runes. Met deze spreuk kan je bijvoorbeeld van gold amulets zonder touwtje Afbeelding gold amulets maken met touwtje Afbeelding.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat astral runes 160 gp per stuk zijn en je gebruikt maakt van een mud battlestaff of mystic mud staff. De gold amulets heb ik niet in de berekening mee genomen omdat ik er vanuit ga dat je ze voor hetzelfde geld kan verkopen als je ze gekocht hebt.



Afbeelding 86-87-99 Plank Make Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: 4.162 (104.852 voor 99)
Exp per spreuk: 90 (1.500 per uur)
Exp per uur: 135.000
Kosten: -95.726 gp (winst dus)*
Duur: Ongeveer 3 uur
Extra informatie: Om deze spreuk te kunnen casten moet je Dream Mentor gedaan hebben en het lunar spellbook hebben geactiveerd. Ik raad je aan om een staff of earth te gebruiken of een andere staff waardoor je geen earth runes nodig hebt. Om een plank te kunnen maken moet je naast de runes en de logs ook extra betalen net zoals je bij de sawmill doet. De kosten zijn voor mahogany planks 1.050, dit is wel 450 gp goedkoper dan bij de sawmill.

*Ik ben ervan uitgegaan dat astral runes 160 gp per stuk zijn, nature runes 193 gp, je gebruikt maakt van een staff of earth of vergelijkbare staff, je mahogany planks maakt. De mahogany logs 480 gp per stuk zijn en de planks 2.066 gp.

Afbeelding 87-99 Enchant Level 6 Jewellery Afbeelding
Plaatje

Aantal spreuken: 93.425
Exp per spreuk: 97 (850 per uur)
Exp per uur: 82.450
Kosten: *
Duur: Ongeveer 109 uur
Extra informatie: Deze manier van trainen wordt niet vaak gebruikt alhoewel het toch een leuke en afwisselende manier is om te trainen. Deze spreuk kan je het best doen in de Mage training arena, buiten de Mage training arena zal ik hier niet mee gaan trainen omdat het erg onhandig is. Ik leg daarom kort de manier uit hoe je goed kan trainen met deze spreuk in de Mage training arena. Als eerste wil ik je wijzen op de Mage training arena guide op Lunagang, hier staat uitgelegd hoe deze activity in elkaar steekt. In het kort zal ik hier uitleggen hoe het werkt. Bank je spullen en doe een leuke outfit aan. Neem alleen je Pizzaz Progress hat mee (als je die al hebt), een lava battlestaff en cosmic runes. Als je nog geen Pizzaz Progress hat hebt raad ik je aan om de guide op Lunagang even door te lezen. Ga de enchanters room.
Plaatje
Als je de Pizzaz points niet uitmaakt kan je het best naar een willekeurige stapel gaan en zoveel mogelijk objecten pakken om die vervolgens te enchanten. Als je dat gedaan hebt kan je de orbs die je krijgt depositen in het midden van de kamer. Als je je niet druk maakt om de pizzaz points zal je meer experience per uur krijgen maar zal je uiteindelijk duurder uit zijn.
Plaatje
Als Pizzaz points je wel uitmaken dan kan je het best eerst de uncut dragonstones die op de grond liggen pakken en enchanten en daarna de objecten pakken waar je een bonus bij krijgt. Je kan dat rechts onderin het scherm zien.
In dit geval dus de pentamids.
Afbeelding

*De kosten zijn erg lastig te berekenen als je ook rekening wilt houden met eventuele rewards die je met je pizazz points koopt.


Overige manieren Plaatje

Dit zijn natuurlijk niet alle methoden om magic te trainen zonder daarbij constitution experience te ontvangen. Er zijn er nog veel meer, denk bijvoorbeeld aan het enchanten van emerald rings en andere juwelerry, chargen van unpowered orbs etc. Als ik het de moeite waard vind zal ik er in de toekomst nog wat manieren aan toevoegen.


















Hoofdstuk 2 - Magic trainen en daarbij ook constitution experience ontvangen


2.1 Voor- en nadelen

Voordelen

Een voordeel van deze manier is dat het minder snel verveelt en dat je misschien nog leuke drops krijgt van de monsters die je verslaat, ook kan deze manier veel exp per uur geven.

Nadelen

Als je deze manier volgt van level 1 tot 99 kan het nogal duur zijn. Daarom raad ik je ook niet aan om blasts of waves te casten. Als je dit toch wilt doen omdat je veel geld heb, doe het dan op iron en steel dragons (misschien krijg je nog een goede drop) zodat je verlies wat minder wordt.

Als je deze manier gebruikt zorg dan dat je een goed magic armour aan hebt. Ik zal verschillende outfits laten zien. Zowel de wat goedkopere als duurdere.


LET OP: Als je geen defence experience wilt krijgen omdat je bijvoorbeeld een pure bent moet je 'Defensive casting' uitzetten. Dit kan je instellen links onderin het magic spellbook. Op het linker plaatje staat defensive casting uit en krijg je dus géén defence experience en op het rechter plaatje staat defensive casting aan en krijg je dus wel defence experience.
Afbeelding

2.2 De verschillende manieren waarop je 99 magic kan trainen en daarbij tegelijkertijd constitution experience ontvangen

Afbeelding 1-5 Wind Strike Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: Minder dan 71
Exp per spreuk: 5,5+ (1000 per uur)
Exp per uur: 5.500+
Kosten: Minder dan 355 gp*
Duur: Minder dan 1 minuut en 36 seconden
Extra informatie: Als je geen geld aan runes uit wilt geven kan je ook een staff of air kopen en wind rush doen. Dit traint slomer maar je zal geen geld kwijt zijn aan runes. Ik raad dit niet aan omdat runes op dit level toch nog goedkoop zijn. Als je geen runes binnen hand bereik hebt kan je het eventueel wel doen aangezien het toch maar 2 levels zijn. Je kan eventueel ook een quest doen die magic experience geeft zodat je die eerste paar levels niet hoeft te doen.

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat mind runes 5 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een staff of air of vergelijkbare staff waardoor je geen air runes nodig hebt. Ik heb ook gebruik gemaakt van het aantal exp dat je krijgt als je niets hit, normaal zal je meestal wel wat hitten waardoor het aantal exp hoger ligt.






Afbeelding 5-9 Water Strike Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: Minder dan 78
Exp per spreuk: 7,5+ (1.000 per uur)
Exp per uur: 7.500+
Kosten: Minder dan 160 gp*
Duur: Minder dan 1 minuut en 36 seconden
Extra informatie:

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat mind runes 5 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een staff of air of vergelijkbare staff waardoor je geen air runes nodig hebt. Ik heb ook gebruik gemaakt van het aantal exp dat je krijgt als je niets hit, normaal zal je meestal wel wat hitten waardoor het aantal exp hoger ligt.








Afbeelding 9-13 Earth Strike Afbeelding
Plaatje
Aantal spreuken: Minder dan 91
Exp per spreuk: 9,5+ (1.000 per uur)
Exp per uur: 9.500+
Kosten: Minder dan 1365 gp.
Duur: Minder dan 5 minuten en 45 seconden
Extra informatie:

*In de berekening ben ik ervan uitgegaan dat mind runes 5 gp per stuk zijn, air runes 10 gp per stuk zijn en je gebruik maakt van een staff of earth of vergelijkbare staff waardoor je geen earth runes nodig hebt. Ik heb ook gebruik gemaakt van het aantal exp dat je krijgt als je niets hit, normaal zal je meestal wel wat hitten waardoor het aantal exp hoger ligt.

Fire strike
13-17

Wind bolt
17-23

Water bolt
23-29

Earth bolt
29-35

Fire bolt (gebruik chaos gauntlets)
35-39-80

Crumble undead (op skeletons/zombies e.d.)
39-47

Water blast
47-53

Earth blast
53-59

Fire blast
59-70

Ice burst op rocklobsters/zombies
70-94

Ice barrage op rock lobsters/zombies
94-99



Hoofdstuk 3 - Overige informatie

3.1 Quests die magic experience geven

Er zijn een aantal quest die magic experience geven. Hieronder vind je een rijtje met de quests die magic experience geven. Als je erop drukt ga je naar de quest beschrijving van Lunagang.

Gratis quests
The Blood Pact 100 exp
Imp Catcher 875 exp

Miniquests voor gratis spelers
Witch’s Potion 325 exp

Quests voor members
Blood Runs Deep* 150.00-450.000 exp
Contact!* 7.000-14.000 exp
Desert Treasure 20.000 exp
Do no evil 50.000 exp
Dream Mentor 15.000 (+15.000 exp)*
Enakhra's Lament 7.000 exp
The Eyes of Glouphrie 12.000 exp
A Fairy Tale part I – Growing Pains 1.000 exp
Fairy Tale Part III - Orks Rift 11.000 exp
The Giant Dwarf 1.500 exp
Glorious Memories 10.000 exp
The Grand Tree 2.150 exp
Horror from the Deep 4.663 exp
King's Ransom 5.000 exp
Legacy of Seergaze 3.000 exp
Legends' Quest 7.650-15.300-22.950 -30.600 exp*
Love story 50.000 exp
Lunar Diplomacy 5.000 exp
The Path of Glouphrie 5.000 exp
Rune Mechanics 2.300 exp
Shadow of the Storm 10.000 exp*
Spirits of the Elid 1.000 exp
Swan Song 15.000 exp
The Tale of the Muspah 1.000 Magic
The Temple at Senntisten 20.000-40.000 exp*
The Void Stares Back 20.000 (+50.000-100.000exp)*
Watch Tower 15.250 exp

Subquests (members)
Recipe for Disaster - Lumbridge Guide 2.500 exp

*Bij deze quests heb je de mogelijkheid om exp in verschillende skills te kiezen, waaronder magic.

3.2 Magic boosts

Als je een bepaalde spreuk wilt doen maar je hebt het level niet kan je je magic level boosten (tijdelijk verhogen). Ook voor quests kan dit soms erg handig zijn. In de tabel hieronder staat hoe je je magic level kan boosten met verschillende items.
AfbeeldingNaamAantal levels
AfbeeldingWizard's mind bomb+2 (onder level 50) +3 (boven level 50)
AfbeeldingMature Wizard's mind bomb+3 (onder level 50) +4 (boven level 50)
AfbeeldingMagic essence potion+3
AfbeeldingMagic essence mix+4
AfbeeldingMagic potion+4
AfbeeldingMagic mix+4
AfbeeldingExtreme magic+7
AfbeeldingMagic focus scroll+7
AfbeeldingAfbeeldingSpicy stew-6 tot +6
AfbeeldingAfbeeldingMagic cape+1

3.3 Tips om vol te houden

Net zoals bij alle andere skills draait het om volhouden als je een mooi level wilt bereiken. Magic kan saai worden na verloop van tijd waardoor veel mensen opgeven. Hieronder vind je een aantal tips om vol te houden.
  • Zoek afleiding tijdens het trainen. Je kan bijvoorbeeld een leuk muziekje opzetten, msnen met vrienden, chatten met clangenoten of vrienden in de clan chat, IRC, private chat of public chat, een leuk filmpje bekijken op YouTube, leuke berichten lezen op fora zoals ltf en zelf weet je waarschijnlijk ook nog wel wat dingen.
  • Kijk niet de hele tijd naar je exp of hoeveel spreuken je nog moet doen, hierdoor gaat het alleen maar langzamer. De hele tijd naar de tijd kijken helpt ook niet!
  • Neem pauzes en doe eens een leuke activity, clue scroll of een evenement met vrienden.
  • Neem pauzes en doe iets buiten RuneScape.
Onthoud wel dat je RuneScape voor je plezier speelt. Soms moet je gewoon even doorzetten maar als je het echt saai vind worden kan je er beter mee stoppen zodat je later niet terug kijkt op een vervelende tijd.

3.4 Magic skillcape

Zoals bij elke skill kan je op level 99 een cape of accomplishment (skillcape) kopen. Als je eindelijk 99 magic hebt kan je naar de Robe Store Owner die zich bevind in de Wizards' Guild om een skillcape te kopen. Behalve 99 magic heb je ook nog 99k nodig om er één te kunnen kopen. Op de kaart hier rechts zie waar de Wizards' Guild staat.
Afbeelding

3.5 Weetjes

Wist je dat...
  • er 13 mensen zijn die 200.000.000 experience hebben in magic?
  • er ongeveer 144.000 mensen 99 magic hebben?
  • je minimaal 61 magic nodig hebt om de hiscores te komen?
  • de hoogste magic spreuk (borrowed power) level 99 magic verreist?
  • voor non-members de teleport block de hoogste spreuk is?
  • magic al sinds 4 januari 2001 bestaat?
  • er in begin 2001 twee soorten magic waren? Er was een good magic skill en een evil magic skill.
  • je vroeger alleen spreuken kon auto-casten als je een staff aan had?
3.6 Veel gestelde vragen

Als er vragen zijn die ik vaker voorbij zie komen zet ik ze in deze paragraaf.

V. Heb je zelf ook 99 magic?
A. Ja.

Hoofdstuk 4 - Updates, het slot en de credits

4.1 Updates en verbeteringen aan deze guide

Updates
12 mei 2010: High alchemy en Air strike animatie toegevoegd. Plaatje slechte Magic bonus toegevoegd.
12 mei 2010: Hoofdstuk 3 toegevoegd.
13 mei 2010: Animaties Air, Water, Earth en fire strikes toegevoegd.
24 mei 2010: aantal kleine spelfoutje eruit gehaald en van de tips een netjes lijstje gemaakt.
21 augustus 2011: weetjes bijgewerkt
Mensen die me hebben geholpen spelfoutjes eruit te halen en wat dingen te verbeteren:
Laspring, thijsieman en 3dxbox

4.2 De credits

1. Lunagang voor enkele afbeeldingen, informatie en de calculators.
2. Runescape.wikia.com voor informatie.
3. RuneScape.com voor de actuele prijzen.

4.3 Relevante guides

Lvl 1 en 2-Enchant door laspring
Humfidy Guide door 511nemdorws
Air orb Guide door De smit1
Miniguide >> snel high alchen door roxor47
Stunalching door asgillian

Heb jij ook een guide geschreven die iets met magic te maken heeft en wil je dat die hierbij komt te staan? Stuur mij dan een privé bericht of post het in dit topic! Met de link erbij, is wel zo handig.

4.4 Het slot

Dit was mijn guide. Als jullie nog foutjes zien kunnen jullie die mij een privébericht sturen of de fout gewoon posten in dit topic. Als je nog vragen hebt stel ze dan! Ik zal ze dan zo snel mogelijk beantwoorden. Als jullie willen mogen jullie raten. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad! Daar gaat het uiteindelijk om.
Laatst gewijzigd door Puma op woensdag 7 september 2011, 20:09, 65 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Riddermans5
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 1 februari 2009, 19:21
Clan: zoek ik nog

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Riddermans5 »

Hier was ik net naar opzoek en ik vind het een topguide 10/10
alleen 1 vraag heb jij de cape zelf al?

Groetjes riddermans4
Afbeelding
XOII
Berichten: 2152
Lid geworden op: maandag 13 augustus 2007, 22:29
RS: XOII (OSRS)
Oude naam: I Orly o_0

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door XOII »

very nice guide.
mooie lay-out, netje's in elkaar gezet.
meerdere opties, niet van "hoi, vanaf 55 mage alchen. doei"

` 1 p o d d ^_^
Heath Ledger schreef:"If you're good at something, never do it for free."
jeroenklok
Berichten: 137
Lid geworden op: donderdag 20 maart 2008, 8:02
Clan: BI

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door jeroenklok »

8/10 zeer goeden guide alleen beetje on overzichtelijk maak het wat overzichtelijker door met kleuren te werken dan krijg je van mij een 10/10

kheb ook nog 1 vraag op welke manier deed jij t zelf?
Laatst gewijzigd door jeroenklok op dinsdag 12 mei 2009, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
laspring
Berichten: 35
Lid geworden op: zondag 12 april 2009, 11:17

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door laspring »

Riddermans5 schreef:Hier was ik net naar opzoek en ik vind het een topguide 10/10
alleen 1 vraag heb jij de cape zelf al?

Groetjes riddermans4
Wie staat er op het plaatje.... ;)

Toegevoegd na 3 minuten:

Foutje ontdekt :)
Afbeelding35-99 Fire boltAfbeelding

Je kunt er voor kiezen om te Fire bolten van 35 tot en met level 99. Je kunt dit dan het beste doen bij de Iron en Steel dragons. Voordat je gaat beginnen kan het handig zijn om eerst de Chaos gauntlets te gaan halen. Hiermee kan je hoger hitten. Waarom dan op Iron en Steel dragons? Omdat ze als je geluk hebt een Dragonic visage, Dragon platelegs/skirt of andere rune stuff droppen. Hiermee verklein je je kosten en met geluk maak je zelfs winst. Je kunt dit ook doen met Blasts en Waves, denk er wel aan dat je verlies hierbij kleiner zal zijn.
Moet dat niet 'groter' zijn? :)
Afbeelding
Rim'
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 30 september 2008, 20:52
Clan: Teak

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Rim' »

Weer een hele mooie guide van jou. Ik vond je vorige ook al erg goed. En nog gefeliciteerd met je 99 Magic.

10/10 8-)
|~| Bedankt Vino voor Avatar |~| Bedankt Etterbakky voor Sig |~|
Afbeelding
Afbeelding Questcape. ~ 16-04-'09 Afbeelding
Afbeelding 99 Fletching. ~ 12-06-'09 Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Puma »

Riddermans5 schreef:Hier was ik net naar opzoek en ik vind het een topguide 10/10
alleen 1 vraag heb jij de cape zelf al?

Groetjes riddermans4
Ja, ik heb de cape zelf ook. Ik ben ook de gene in de animaties ;)
jeroenklok schreef:8/10 zeer goeden guide alleen beetje on overzichtelijk maak het wat overzichtelijker door met kleuren te werken dan krijg je van mij een 10/10

kheb ook nog 1 vraag op welke manier deed jij t zelf?
De guide is op het moment inderdaad erg onoverzichtelijk, ik wilde eerst iets met blauw doen maar dat leest niet echt lekker. Maar ik ga zeker iets doen met je advies ;) Ik heb zelf eerst Imp Catcher gedaan, daarna gewoon deze guide gevolgd (de manier zonder Hitpoints experience) en vanaf level 55 Ruby rings gealcht in Zanaris.
laspring schreef:
Riddermans5 schreef:Hier was ik net naar opzoek en ik vind het een topguide 10/10
alleen 1 vraag heb jij de cape zelf al?

Groetjes riddermans4
Wie staat er op het plaatje.... ;)

Toegevoegd na 3 minuten:

Foutje ontdekt :)
Afbeelding35-99 Fire boltAfbeelding

Je kunt er voor kiezen om te Fire bolten van 35 tot en met level 99. Je kunt dit dan het beste doen bij de Iron en Steel dragons. Voordat je gaat beginnen kan het handig zijn om eerst de Chaos gauntlets te gaan halen. Hiermee kan je hoger hitten. Waarom dan op Iron en Steel dragons? Omdat ze als je geluk hebt een Dragonic visage, Dragon platelegs/skirt of andere rune stuff droppen. Hiermee verklein je je kosten en met geluk maak je zelfs winst. Je kunt dit ook doen met Blasts en Waves, denk er wel aan dat je verlies hierbij kleiner zal zijn.
Moet dat niet 'groter' zijn? :)
Ja je hebt gelijk ;) Ik heb het gelijk even veranderd!

Bedankt iedereen voor jullie posts :D Ik heb er ondertussen weer wat dingen aan toegevoegd. Maar hij is voorlopig nog niet klaar :P maar kon niet wachten met posten XD

Gr, Puma Puma Pk

ps. hoofdstuk 3 moet nog worden toegevoegd!
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
thijsieman
Berichten: 1642
Lid geworden op: vrijdag 13 oktober 2006, 18:36

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door thijsieman »

Echt een topklasse guide! Zeer goed gemaakt!
1 klein foutje dat ik heb opgemerkt, in het laatste stukje van trainen, bij ice barrage staad accients dat moet ancients zijn.

Is het niet beter om deze i.p.v dit spell te zeggen?
Dit zijn mijn guides:
{ CYclops killing }
{ Fishing 1-99 Snel en voor geld! }
{ Tzhaars killen met summoning en herblore xp! }
{ Gptreasure, verdien geld d.m.v. enquetes! }

Referral link Gptreasure: http://gptreasure.com/register.php?ref=thijsie
Referral link Lord of Ultima http://www.lordofultima.com/ref/2267570083

Vind je dat ik goede guides maak? Pm me over een guide die jij wilt hebben en ik zal kijken wat ik kan doen!
Csek
Berichten: 25
Lid geworden op: woensdag 29 april 2009, 16:48

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Csek »

Nice guide!

Heb jij een blog?
the_OG
Berichten: 60
Lid geworden op: woensdag 31 december 2008, 15:04

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door the_OG »

Het is een mooi guide , ik heb op deze mijn mage van lvl 1 - 94 in like , ....
3 weke getraind ;)
zonder no-lifen....(Sociaal leven ftw!)

Nice guide 9.8/10 no1's perfect
+ hier en daar een schrijffout ;)

Grtz
Mr Stylah
Mijn pure / Skiller
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Puma »

thijsieman schreef:Echt een topklasse guide! Zeer goed gemaakt!
1 klein foutje dat ik heb opgemerkt, in het laatste stukje van trainen, bij ice barrage staad accients dat moet ancients zijn.

Is het niet beter om deze i.p.v dit spell te zeggen?
Ik heb het even veranderd. En even over dat ''dit spell'' ''deze spell'', ik vond zelf dit spell logische klinker maar ik denk dat je gelijk hebt. Als je spell vertaald krijg je toverspreuk en het is deze toverspreuk en niet dit toverspreuk :P Ik zal dit de volgende keer ook even veranderen ;)
Csek schreef:Nice guide!

Heb jij een blog?
Thanks :D Nee ik heb geen blog :P Mijn RuneScape accounts zijn niet echt interesant hoor XD

ps. Hoofdstuk 3 toegevoegd voor zover ik het klaar had (Quests en tips)
the_OG schreef:Het is een mooi guide , ik heb op deze mijn mage van lvl 1 - 94 in like , ....
3 weke getraind ;)
zonder no-lifen....(Sociaal leven ftw!)

Nice guide 9.8/10 no1's perfect
+ hier en daar een schrijffout ;)

Grtz
Nice 94 Magic :D En bedankt voor de rate! Ik ga de tekst nog even doorlezen op spelfouten ;)
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Csek
Berichten: 25
Lid geworden op: woensdag 29 april 2009, 16:48

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Csek »

Mijn rate 99/99 (magic) :p
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Puma »

Csek schreef:Mijn rate 99/99 (magic) :p
Hahaha bedankt :D btw. Ik ben nu ff wat aan 't testen met wat kleurtjes.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Csek
Berichten: 25
Lid geworden op: woensdag 29 april 2009, 16:48

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Csek »

Je hebt zelf een pure gehad. Was dat een hybrid?
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Puma »

Csek schreef:Je hebt zelf een pure gehad. Was dat een hybrid?
Puma Puma Pk was eerst een 1 Def pure. Ik had 80 Ranged 59 Magic en 68 Strength dus niet echt een Hybrid, later wel toen ik ongeveer 85 Ranged had en 85 Magic. Maar ik kreeg toen perongeluk 2 Defence >.< en toen heb ik maar besloten om er een Berserker pure van te maken met uiteindelijk dit als goal:

Attack: 60/60
Strength: 70/99
Defence: 40/45
Ranged: 86/99
Magic: 99/99
Prayer: 47/52
Summoning: 1/1

Marjah, ben op het moment F2P dus speel niet echt vaak. Af en toe nog wel op een 1 def pure, beetje pken in Bounty Hunter/wildy. Heeft 78 Strength en 1 def atm.

ps. bericht ff veranderd, had je vraag niet goed gelezen ;)
Laatst gewijzigd door Puma op woensdag 13 mei 2009, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Wup »

Super nice guide 10/10

Misschien ga ik wel 63/70 magic met fire bolts. Het kost me wel 1,5M terwijl ik maar 5M heb als ik al mijn spullen sell, maar ik heb ook geen zin om te highalchen :P
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Puma »

wuppie26 schreef:Super nice guide 10/10

Misschien ga ik wel 63/70 magic met fire bolts. Het kost me wel 1,5M terwijl ik maar 5M heb als ik al mijn spullen sell, maar ik heb ook geen zin om te highalchen :P
Fire bolten is inderdaad een stuk minder saai. En als je het op Iron/Steel dragons doet krijg je misschien nog welde goede drop ook. In ieder geval wat Rune stuff en misschien Dragon platelegs/skirt of als je heel veel geluk heb een Dragonic visage ;)
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
range own472
Berichten: 85
Lid geworden op: donderdag 16 april 2009, 14:01
RS: hastakral1 (f2p)
Clan: range own472

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door range own472 »

ik heb een vraagje

warom moet je High alchen in zanaris
Afbeelding
Siimonx
Verbannen (permanent)
Berichten: 596
Lid geworden op: zondag 20 juli 2008, 0:17
Clan: DG <$
Oude naam: dead tho me

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Siimonx »

Geweldige guide.
Je ziet dat hier heel veel werk in is gestoken.
10/10
Ty grootmonster voor deze sig je bent pro.
Afbeelding
Agility Nerd is Heet <$



15/02/10 Geheim polygaam huwelijk met Vinci <3
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Magic Guide 1-99 F2P & P2P~

Bericht door Puma »

range own472 schreef:ik heb een vraagje

warom moet je High alchen in zanaris
Omdat zich daar een Gem store bevind die Ruby rings verkoopt. Deze Ruby rings zijn een stuk goedkoper dan op de Grand-Exchange, dus als je ze daar koopt en alcht maak je niet zo veel verlies. En aangezien je tegenwoordig met bijna alle items verlies maakt is dit een goede methode. Hier is een link naar de guide hierover: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 1&t=123632 Je kunt natuurlijk ook gewoon Yew long alchen, maar als je niet zo veel geld hebt is de Ruby ring alch methode in Zanaris een goed alternatief. 1-99 met de Ruby ring methode is ongeveer 3-4M en met yew longs rond de 20M.
dead tho me schreef:Geweldige guide.
Je ziet dat hier heel veel werk in is gestoken.
10/10
Bedankt voor je rate! Ik heb er inderdaad aardig wat werk in gestoken :D Maarjah, ik heb het er voor over, zeker als ik leuke reacties krijg en eventueel nog tips om de guide te verbeteren.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie