Powertraining IRL

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Powertraining IRL

Bericht door Stephen »

Te vroeg beginnen is schadelijk [-X, Gewoon beginnen als je uitgegruit bent (met echt mussels kweken dan he, je kunt heus wel gewone reguliere oefeningen doen ;)

Die voeingssuplementen zou ik vanaf blijven, leef gewoon volgens een normaal gezond voedingspatroon, dan kom je er ook wel ;)
Fusio
Berichten: 1651
Lid geworden op: zaterdag 11 augustus 2007, 13:54
Oude naam: Fusioxan

Re: Powertraining IRL

Bericht door Fusio »

Mwaa, het komt al in de buurt...
In- of uitklappen •
Afbeelding :oops:
Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: Powertraining IRL

Bericht door Inverney »

mooie guide :D die vent die die halter voor zich uit houdt, die zit aan de anabole steroïden :P
Jordenn
Berichten: 1120
Lid geworden op: donderdag 18 juni 2009, 22:36

Re: Powertraining IRL

Bericht door Jordenn »

als ik elke avond 50 sit-ups doe...
na hoeveel minuten/uren/dagen/weken/maanden/jaren/eeuwen heb ik dan een six pack?

,,jorden :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
knuckles
Berichten: 1130
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 16:59

Re: Powertraining IRL

Bericht door knuckles »

jordenp93 schreef:als ik elke avond 50 sit-ups doe...
na hoeveel minuten/uren/dagen/weken/maanden/jaren/eeuwen heb ik dan een six pack?

,,jorden :bier:
nooit.
Als je een sixpack doet meot je beginnen met 3*10 ofzo, en dan steeds meer
Als je egwoon hele tijd 50sit ups doet raak je daaraan aan egwoon, dan is het geen oefening meer. En dan zul je dus geen buikspieren meer krijgen.
Kawinhosterk schreef:Ik wil dit heel graag gaan doen :D. IK ben nog 13 en wordt in April 14. Ik heb net gelezen dat het schadelijk kan zijn voor je spieren. Maar ik wil gaan trainen zonder dumbells. Is dat aangeraden?

MVG,

Kawinho
Ik ben ook begonnen op mijn 13, maar ik ben wel zowat uitgegroeid, dus als je nog redelijk klein bent en nog volop groeit zou ik opletten, en 4-5kilo max nemen. (Dit is wat ze aanraden in fitnisse!)
kalkoenvis
Berichten: 31
Lid geworden op: zondag 6 april 2008, 12:30
Clan: Divine Forces

Re: Powertraining IRL

Bericht door kalkoenvis »

Hallo ben ik weer is xD!
Ik zie dat mn posts van vorig jaar ofzo zijn verwijderd, en het hele topic is gecleaned maar even voor de goede orde:
Push-ups met een 'clap' ja voor de domme nederlanders een klapje er tussen, is heel erg slecht voor je rug, je krijgt hierdoor schokken in je rug die je rug niet gewent is en het helpt je rug niet, ook niet om je rug sterker te maken, ik raad het dan ook af.
Verder, to anyone die een six-pack wilt trainen, train, maar doe het met mate.
Als je net begint zeg ik doe voordat je gaat slapen het volgende:
-1*10 al die sit ups dus alle 3 de vormen

Als je denkt dat je wel beter kan enzo etc etc.
2*10

Daarna 2*15
Dan 2*20 alles etc etc.

En daarna moet je maar kijken!
Atm doe ik zelf elke ochtend en avond 2*15 al de sit-ups oefeningen, push-ups doe ik als ik er zin in heb.
Om je armen te trainen zelfde, doe gewoon eerst 10 dan 15, 20,30,40 enzovoort.
Atm doe ik 40 met elke x mn borst op de grond, 50 zonder borst op de grond, maar neus ;).

En voor de mensen die nog niet zijn uitgegroeid enzo, doe het rustig aan, overtrain jezelf niet.

Ik zelf ben bijna 16, en ben ook nog lang niet uitgegroeid maar toch doe ik het, omdat ik laatste 3 jaar 5x per week heb getraind op topsport niveau..
En ik weet waar ik aan toe ben, als je volgende dag spierpijn hebt, zal ik maar een stapje terug nemen in je push-en of sit-ups ;)

dat is mijn advies!
TomG
Berichten: 5105
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2007, 10:53
Oude naam: Tom Pl0x

Re: Powertraining IRL

Bericht door TomG »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Gecertificeerde Ekte Ekte baas.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Powertraining IRL

Bericht door Danneh »

Als je echt wilt powertrainen, ga negatief trainen. Werkt super.
En om aan een six-pack te komen vereist wel meer dan alleen trainen, ook voeding:)!
Black Youda
Berichten: 2008
Lid geworden op: zaterdag 28 juni 2008, 23:29
Contacteer:

Re: Powertraining IRL

Bericht door Black Youda »

StephenSwat schreef:Te vroeg beginnen is schadelijk [-X, Gewoon beginnen als je uitgegruit bent (met echt mussels kweken dan he, je kunt heus wel gewone reguliere oefeningen doen ;)

Die voeingssuplementen zou ik vanaf blijven, leef gewoon volgens een normaal gezond voedingspatroon, dan kom je er ook wel ;)
Je moet nu juist beginnen, nu je lichaam nog groeit. :)
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Powertraining IRL

Bericht door Danneh »

Black Youda schreef:
StephenSwat schreef:Te vroeg beginnen is schadelijk [-X, Gewoon beginnen als je uitgegruit bent (met echt mussels kweken dan he, je kunt heus wel gewone reguliere oefeningen doen ;)

Die voeingssuplementen zou ik vanaf blijven, leef gewoon volgens een normaal gezond voedingspatroon, dan kom je er ook wel ;)
Je moet nu juist beginnen, nu je lichaam nog groeit. :)
Nee. Belemmert je groei en levert waarschijnlijk scheurtjes in jou spieren op. Ook word je stroef en krijg je korte(re) spieren.
TomG
Berichten: 5105
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2007, 10:53
Oude naam: Tom Pl0x

Re: Powertraining IRL

Bericht door TomG »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
Gecertificeerde Ekte Ekte baas.
kalkoenvis
Berichten: 31
Lid geworden op: zondag 6 april 2008, 12:30
Clan: Divine Forces

Re: Powertraining IRL

Bericht door kalkoenvis »

Tomz0rg pl0x schreef:dat het de groei belemmert is total bs.
it's total true l
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Powertraining IRL

Bericht door The-0wner »

Ik heb ook andere spierguides gelezen en 1tje zei train om de dag want in de rust kweken spieren zich

dan. ik heb met een kameraad met een sixpack beetje gepraat enzo. maar kwam er uiteindelijk uit dat ik veel moet trainen (duhhh)

dus ik dacht zo, om de dag, 6 uur lang (half 4 tot half 10 (half 4= thuiskomst half 10= bedtijd)) elke kwartier 10 pushups, 10 situps en 10x met gewichten van 3 kilo zo je armen naast je en dan omhoog en langzaam terug.

na hoeveel tijd heb ik dan ong een sixpack? en wat zou ik in mijn training moeten aanpassen?
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Powertraining IRL

Bericht door Danneh »

Een sixpack heeft iedereen. Enkel moet jij zien 't vet voor je buik weg te trainen, en jou blokjes groter te trainen.
Probeer niet elk kwartier te doen. Maar doe gewoon bijvoorbeeld 1x op een dag een goeie sessie van meerdere buikspier oefeningen. Train schuin/rechte en lange buikspieren. Een sessie van 12-10-12-8 (herhalingen) doe ik, en werkt perfect.
Probeer ook een goeie voeding te hebben door op de calorieën, koolhydraten en proteïnen te letten.

Ik zelf doe een kwartier lang super veel herhalingen en dat 2x per week. Werkt perfect.
kalkoenvis
Berichten: 31
Lid geworden op: zondag 6 april 2008, 12:30
Clan: Divine Forces

Re: Powertraining IRL

Bericht door kalkoenvis »

The-0wner schreef:Ik heb ook andere spierguides gelezen en 1tje zei train om de dag want in de rust kweken spieren zich

dan. ik heb met een kameraad met een sixpack beetje gepraat enzo. maar kwam er uiteindelijk uit dat ik veel moet trainen (duhhh)

dus ik dacht zo, om de dag, 6 uur lang (half 4 tot half 10 (half 4= thuiskomst half 10= bedtijd)) elke kwartier 10 pushups, 10 situps en 10x met gewichten van 3 kilo zo je armen naast je en dan omhoog en langzaam terug.

na hoeveel tijd heb ik dan ong een sixpack? en wat zou ik in mijn training moeten aanpassen?
Als je dat doet verkloot je je spieren seriously.
Je moet gewoon elke avond voordat je gaat slapen (wat ik doe) 30x normale sit ups, 40 sec rust, nog een x 30 normale sit ups (achter elkaar dus). dan 30x schuin om en om, 40 sec rust en weer herhalen. dan op de grond liggen je voeten 5-tal cm van grond en dit 30 sec volhouden weer 40 sec rust en nog een x doen.
en je kan kiezen 1 x in 2 dagen of elke dag ;).
that's what i do.
Kawinho
Berichten: 269
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 16:45
Clan: geen clan
Oude naam: Kawinhosterk

Re: Powertraining IRL

Bericht door Kawinho »

kalkoenvis schreef:
The-0wner schreef:Ik heb ook andere spierguides gelezen en 1tje zei train om de dag want in de rust kweken spieren zich

dan. ik heb met een kameraad met een sixpack beetje gepraat enzo. maar kwam er uiteindelijk uit dat ik veel moet trainen (duhhh)

dus ik dacht zo, om de dag, 6 uur lang (half 4 tot half 10 (half 4= thuiskomst half 10= bedtijd)) elke kwartier 10 pushups, 10 situps en 10x met gewichten van 3 kilo zo je armen naast je en dan omhoog en langzaam terug.

na hoeveel tijd heb ik dan ong een sixpack? en wat zou ik in mijn training moeten aanpassen?
Als je dat doet verkloot je je spieren seriously.
Je moet gewoon elke avond voordat je gaat slapen (wat ik doe) 30x normale sit ups, 40 sec rust, nog een x 30 normale sit ups (achter elkaar dus). dan 30x schuin om en om, 40 sec rust en weer herhalen. dan op de grond liggen je voeten 5-tal cm van grond en dit 30 sec volhouden weer 40 sec rust en nog een x doen.
en je kan kiezen 1 x in 2 dagen of elke dag ;).
that's what i do.
en heb je resultaat?
Je moet niet gelijk met zoveel beginnen, je moet het opbouwen ik raad je eerder aan om met 15-20 sit ups te beginnen. En dan elke 2 weken 5 situps er bij doen zo bouw je goed op. Maar als jij het zo doet en je hebt resultaat moet je zo door gaan;)
kalkoenvis
Berichten: 31
Lid geworden op: zondag 6 april 2008, 12:30
Clan: Divine Forces

Re: Powertraining IRL

Bericht door kalkoenvis »

Kawinho schreef:
kalkoenvis schreef:
The-0wner schreef:Ik heb ook andere spierguides gelezen en 1tje zei train om de dag want in de rust kweken spieren zich

dan. ik heb met een kameraad met een sixpack beetje gepraat enzo. maar kwam er uiteindelijk uit dat ik veel moet trainen (duhhh)

dus ik dacht zo, om de dag, 6 uur lang (half 4 tot half 10 (half 4= thuiskomst half 10= bedtijd)) elke kwartier 10 pushups, 10 situps en 10x met gewichten van 3 kilo zo je armen naast je en dan omhoog en langzaam terug.

na hoeveel tijd heb ik dan ong een sixpack? en wat zou ik in mijn training moeten aanpassen?
Als je dat doet verkloot je je spieren seriously.
Je moet gewoon elke avond voordat je gaat slapen (wat ik doe) 30x normale sit ups, 40 sec rust, nog een x 30 normale sit ups (achter elkaar dus). dan 30x schuin om en om, 40 sec rust en weer herhalen. dan op de grond liggen je voeten 5-tal cm van grond en dit 30 sec volhouden weer 40 sec rust en nog een x doen.
en je kan kiezen 1 x in 2 dagen of elke dag ;).
that's what i do.
en heb je resultaat?
Je moet niet gelijk met zoveel beginnen, je moet het opbouwen ik raad je eerder aan om met 15-20 sit ups te beginnen. En dan elke 2 weken 5 situps er bij doen zo bouw je goed op. Maar als jij het zo doet en je hebt resultaat moet je zo door gaan;)
Ik speel eredivisie en moet na elke training sinds vorig seizoen sit-ups en push-ups doen ;)
Begonnen met 20 aan het begin, aan het eind van seizoen moest iedereen 50 achter elkaar doen.
Toen al groot deel van me six-pick getraind, nu doe ik het in sessies en vaak om de dag, soms om de 2 dagen als ik pijntjes ergens anders heb ;).
Werkt prima, als ik het om de dag doe zie je het duidelijk, ben alleen atm to lazy om het elke dag te doen:P. Mja, six-pack heb ik wel;)
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Powertraining IRL

Bericht door Danneh »

Lang leven 2x p/w, 15 minuten buikspieren trainen.
Bearelle
Berichten: 383
Lid geworden op: zaterdag 9 juni 2007, 13:55
Clan: lunagang

Re: Powertraining IRL

Bericht door Bearelle »

Guide is volledig geupdate, toen ik deze guide schreef was ik zelf een beginneling en ik heb veel fouten gemaakt dus nu moet ik zorgen dat jullie niet diezelfde fouten maken.

Ten 1ste voor wie echt alles wilweten : www.dutchbodybuilding.com

Ten 2de voor al de abs-lovers : Ik ga je 1 ding zeggen , iedereen die hier iedere avond ik weet niet hoeveel buikspieroefeningen doet heeft nog altijd zwakkere buikspieren dan mij , terwijl ik ze zo goed als niet train. Reden? Doordat ik alles train neem ik in heel veel oefenignen mijn buikspieren mee en deadlift zorgt voor een goede core.

En let nu goed op! Je kan alleen buikspieren zien als je vetpercentage laag ligt! Onder de 10% dus als je een dikzak bent ga je geen buiksiperen krijgen door sit ups te doen.

ten 3rde zijn mensen die blokjes hebben maar saté prikkers als armen en benen geen bal waard. Mensen met goede biceps , tricpes, borst , rug , dikke pecs , brute benen en blokjes die zijn bruut. Maar daar zullen velen de discipline niet voor hebben.

Ik zou zeggen aan iedereen die ECHT wil trainen : Succes , en je mag mij nog altijd vragen stellen. Aan de rest die alleen abs wil zou ik zeggen , hopelijk lukt het maar weet dat iedereen die echt alles traint jouw gewoon wegveegt.
Afbeelding
Extra rangers : Sylverus, Ferry & Dylan 0.o
Lunagang member , Owner of the thief cape
Lid Van De Maand Augustus ( lunagang )
Pietje560
Berichten: 2106
Lid geworden op: maandag 11 december 2006, 16:00

Re: Powertraining IRL

Bericht door Pietje560 »

Om spieren te 'kweken' moet je dus opbouwen, maar moet je opbouwen door met het zelfde gewicht dumbells meer 'sets' te doen of juist evenveel sets doen met zwaardere dumbells?
Plaats reactie