F2P Prayer Guide

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Johan Egbert
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 19 maart 2008, 18:57

F2P Prayer Guide

Bericht door Johan Egbert »

F2P Prayer Guide
1. Inleiding
2. De manieren
3. Het nut van je Prayer Skill
4. Trainingsplekken
5. Afsluiting en tips

1. Inleiding
Okay. Laten we een Guide proberen te schrijven! Dit is mijn aller-aller-aller eerste guide, dus verwacht niet te veel van me ;) Ik schrijf deze guide omdat veel (nieuwe) spelers als F2P moeilijk hun prayer trainen. Dat is misschien niet zo gek, misschien doen ze wel heel erg hun best en zitten ze nog maar een laag prayer level! Prayer is gewoon irritant om te trainen. Vooral als je nieuw en F2P bent.

2. De manieren
Voor F2P zijn er 2 manieren om prayer te trainen: botten begraven en XP met speciale lampen krijgen. Ik raad vooral aan om lampen van Genie niet op een laag level te gebruiken, pas op level 30 of hoger. Met een lamp van Genie krijg je namelijk het aantal XP maal je level. Zit je dus in level 1 Prayer, en gebruik je een lamp van Genie op je prayer skill, krijg je maar 10 XP terwijl je met 2 normale bones 9 XP hebt, 2 monkey bones 10 XP en 1 Big Bones 15! Verder raad ik vanaf level 30 prayer aan om je lampen van Genie op Prayer te gebruiken.

3. Het nut van je Prayer Skill
Prayer kun je vertalen met 'het bidden'. Het heeft dus allemaal te maken met de Goden in RuneScape. Vraag me hier niks over! Ik weet niks van die goden en hun functies :fluit: Volgens mij heb je Zamorak, Guthix en nog wat goden. Dit is verder niet belangrijk bij het trainen van je Skill. Zoals hierboven staat krijg je prayer XP door botten te begraven. Zodra je prayer level omhoog gaat, zul je merken dat bij je prayer-icoontje steeds meer prayers opgelicht worden. Elke prayer heeft zijn eigen krachten. Zo kun je op level 37 een Bescherming voor Magische aanvallen gebruiken. Best handig tijdens Bounty Hunter, Duel Arena of Clan Wars! Als je Protect Prayers aanzet, komt er een tekentje boven je hoofd te staan. Dit betekend dat je hem in gebruik hebt. Bij Up-Prayers is dit niet het geval.

4. Trainingsplekken
Zodra je begint met RuneScape, kun je al meteen beginnen met Prayer! Je kan meteen gaan vechten met monsters, en dan hun botten begraven. Een snelle trainplek zijn de kippetjes van Lumbridge, en het Goblin Huisje in Lumbridge. Lekker dichtbij dus! De normale Bones geven 4.5 XP.
Als je 30 gp hebt, kun je via Port Sarim naar Karamja gaan. Daar zitten monkey's. Monkey bones geven 5 XP meer. Dat lijkt weinig, maar later zul je altijd blij zijn dat je 'maar' een half XP'tje meer hebt gekregen. Na een tijdje zou zelfs al die 'halve XP'tjes' van level 40 naar 41 (of zelfs meer!) kunnen zorgen ;)
Als laatste, de botten die de meeste XP geven voor F2P, zijn Big Bones. Alle reuzen, trollen enz. droppen deze. Als je een Brass key hebt, kun je ten westen van Varrock in een huisje, waar Hill Giants zitten. Deze droppen Big Bones. Dit raad ik af, omdat hier altijd veel mensen zijn, en je beter snel bones kunt rapen bij kippetjes! :D

4. Afsluiting en Tips
Nogmaals, verwacht niet te veel van mijn guide, dit is mijn eerste. Probeer me niet af te kraken. Als je tips hebt, kun je die natuurlijk altijd melden! Ik kan er zelf ook een paar geven:

1. Koop je bones niet in, vooral geen Big Bones. Het is best duur en je kan je geld beter besteden aan andere dingen.
2. Probeer altijd de bones op te pakken als je een monster verslagen hebt. Het is maar een kleine moeite en je hebt er best veel aan!
3. Bones rapen bij de kippetjes in Lumbridge gaat sneller dan bij de Hill Giants of Moss Giants. Kies een drukke World, daar zijn meestal veel mensen die op de kippetjes trainen, en de drops laten liggen.
4. Als je bones bij de kippetjes raapt, raad ik aan om eerst een bag vol te rapen, ze daarna allemaal in één keer te begraven, en dan weer te rapen. Raap-begraaf-raap-begraaf gaat langzamer.

Bedankt voor het lezen van mijn eerste Guide! Hopelijk heb je er wat aan! :D/
Laatst gewijzigd door Johan Egbert op woensdag 19 maart 2008, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
supamanlol
Verbannen (tijdelijk)
Berichten: 1963
Lid geworden op: zaterdag 20 oktober 2007, 19:24

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door supamanlol »

nice 8/10 (no plaatjes :| )
Johan Egbert
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 19 maart 2008, 18:57

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door Johan Egbert »

Komt eraan, was vergeten erbij te zetten :o
Ik snap eigenlijk nog bijna niets van dit Forum. Ben pas nieuw. Dit is mijn eerste Guide + bericht :P
gerbino10
Berichten: 166
Lid geworden op: donderdag 12 april 2007, 15:14
Clan: Sow FA manager

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door gerbino10 »

nice voor je eerste guide ;)
8/10 =D>

(20:51:19) <Fre> Gerbino10 told me that you can lick his balls.
(20:51:43) <Fre> I'm just a messenger,so don't hurt or throw things at me.
(20:51:53) <Mateus> he who care?
(20:52:10) <Fre> I don't know.
(20:52:25) <Fre> Gerbino10 does, cause he likes to have his balls sucked.
Gebruikersavatar
Pep432
Berichten: 14
Lid geworden op: zaterdag 22 maart 2008, 20:07

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door Pep432 »

Cool!, zeker erg handig! :bier:
Afbeelding
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door J3ram »

voeg ff toe: als je een hoger cb lvl bent het beste 50+ kun je naar de moss giants gaan die droppen big bones en geven voor fight of ranged of magic xp
en de andere drops zijn ook goed je kunt ze vinden op crandor( dragon slayer quest)
nog niet gedaan dan in de varrock sewers.

http://www.lunagang.nl/kaart/varrock-sewers.php

Toegevoegd na 2 minuten:

http://www.lunagang.nl/monsterdatabase.php?id=23

http://www.lunagang.nl/monsterdatabase.php?id=288
frans202100
Berichten: 36
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:12
Clan: Bloody Tiger
Contacteer:

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door frans202100 »

Goede eerste guide. Inderdaad wel jammer van de plaatjes :D 8/10
naiko-12
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 31 juli 2008, 12:15

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door naiko-12 »

prachtig!
9/10 voor je eerste guide!
R Hekezen R
Berichten: 359
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 20:08
Clan: geen
Oude naam: Sir Goldmoon

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door R Hekezen R »

8/10 :P

je kan makkelijk by hill gaints prayer trainen, maar dan in pvp world, er is bijna niemand dus ook niemand om je uit te moorden. als je toch bang bent, gewoon 3 of 4 spullen meenemen.. ;)
Gratis spullen? Lockerz is Dé site!
Lockerz account nodig? Pb me maar!


Nieuwe Rsnaam: R Hekezen R
Afbeelding
*julius*
Berichten: 671
Lid geworden op: maandag 22 oktober 2007, 8:52
Clan: T S D

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door *julius* »

in pvp worlds is het altijd wel rustig bij hill giants (wel gevaarlijker)
Afbeelding
geoffrey86
Berichten: 672
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 10:09
Clan: geoffrey86

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door geoffrey86 »

tip ga bij de chaos temple treene daar zijn altijd bones.
Afbeelding
Gebruikersavatar
look my logs
Berichten: 163
Lid geworden op: dinsdag 27 oktober 2009, 16:04
RS: Wasting noXP (p2p)
Clan: Cupid stunt
Oude naam: wcco5678

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door look my logs »

nice guide 8/10.
9/10 als er wat plaatjes komen.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door jens9 »

7/10 Je raad af om ze bij hill giants te trainen. Terwijl dit nog steeds één van beste manieren is om prayer te trainen. Wanneer het niet zo druk is traint het wel snel. Even de top opnoemen:
1. Kippen doden (drukke wereld): Je zult er weinig kunnen doden maar wel snel aan bones geraken
2. Hill giants (in niet drukke wereld): Minst saaie trainingswijze in FTP. Vanaf combat 70,80+ de 2de snelste manier in FTP.
3. Monsters doden in Stronghold securety (drukke wereld)
4. Kippen doden (in niet drukke wereld): Tweede snelste manier tot combat 70,80.
5. Hill giants (in drukke wereld): Traint nog snel maar je moet wel lang wachten
6. Moss giants (in niet drukke wereld)
7. Moss giants (in drukke wereld)

Winst maken
Er is een simpele manier om winst te maken met prayer. Hiervoor moet je naar de prijs van de bones krijgen. Wanneer de big bones hoog staan. Dan verzamel je heel veel big bones. Die verkoop je dan en koop vervolgens gewone bones aan. Big bones moet wel 3,33...+ Keer meer waard zijn dan de gewone bones. Dat is al verschillende keer gebeurd. Toen de big bones naar 1,5k stegen en de gewone nog op 200 coins stonden. Je kunt dit een beetje zien als beleggen. Over beleggen gesproken. Op big bones beleggen is eigelijk ook niet slecht. Als de prijzen laag staan koop je er bv 50k van aan. Daarna verkopen. Wel moet je oppassen hiermee omdat de big bones er snel van prijs veranderen.

Momenteel liggen de prijzen er laag:
Bones: 113gp [komen max tot 300] uitzonderlijk 500
Big bones: 515gp [komen max tot 800] uitzonderlijk 2k
Arjen Robben
Berichten: 68
Lid geworden op: donderdag 19 november 2009, 18:37
RS: Wilfred (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: Goku Super Saiyan

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door Arjen Robben »

Nice... 9/10
tamulct
Berichten: 18
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 14:23
RS: Tamulct (p2p)
Clan: Liep25
Contacteer:

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door tamulct »

Jammer dat het zonder plaatjes is, al is het natuurlijk je 1e guide en zei je al dat je het vergeten was :)
9.5/10
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door Neite »

prayer pure guide en je moet monsters killen?
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door Japeroen386 »

Dit vind ik eigenlijk meer iets voor het tipsticky... ;)
En jammer dat je er geen plaatjes in gestopt hebt, i <3 plaatjes kijken namelijk... :(
Quitted 27/04/2012.
wizard awend
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 27 november 2009, 17:08

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door wizard awend »

ergens boven de G.E. is in de wildy een chaos tempel waar veel bones liggen en geen monsters misschien kun je dat in je guide zetten (ik weet niet hoe je een plaatje zet anders had ik er een bij gezet)
vvv-fan
Berichten: 70
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 18:31
Oude naam: dude538

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door vvv-fan »

wat is eigenlijk het nut van deze guide? kun je niet beter iets over de voordelen van p2p zijn met prayer bijvoorbeeld: ectoplasm of gilded altar met construction. :-k
milannn
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 17:29
Clan: Geen
Contacteer:

Re: F2P Prayer Guide

Bericht door milannn »

8/10 geen plaatjes geen kleurtjes wel leuke info :lol:
Plaats reactie