Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Op sommige fora noemen belgen het volgens mij inderdaad platte kaas.
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Hunter Remon
Berichten: 6785
Lid geworden op: dinsdag 5 juni 2007, 15:01

Re: Fitness topic

Bericht door Hunter Remon »

6 Kilo Pinda schreef:Huh een maand proteïne shakes kuur? Die kun je elke dag jaar in jaar uit drinken hoor :P

AS zou nu inderdaad gewoon oerstom zijn.
Sorry verkeerd geformuleerd, met die pot kan je een maandje doen, dus na maandje ff me stats weer daar checken en dan kijken wat ik nu precies ga doen.
Maar AS? wou is dat?
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Fitness topic

Bericht door Halle »

Weet iemand hier of Kipkerrie gezond is? (op brood)
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Halle schreef:Weet iemand hier of Kipkerrie gezond is? (op brood)
Kip-Kerrie salade is relatief veel vet. verhouding van Koolhydraten:eiwitten:vet = 1:1:3. Gemiddeld 8g koolhydraten/eiwitten en 24g vet per 100g kip-kerrie. Tevens bevat het wel veel kJ, en 280kCal per 100g.
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Hunter Remon schreef:
6 Kilo Pinda schreef:Huh een maand proteïne shakes kuur? Die kun je elke dag jaar in jaar uit drinken hoor :P

AS zou nu inderdaad gewoon oerstom zijn.
Sorry verkeerd geformuleerd, met die pot kan je een maandje doen, dus na maandje ff me stats weer daar checken en dan kijken wat ik nu precies ga doen.
Maar AS? wou is dat?
AS = Anabole Steroïden, daar denk ik aan als jij zegt een kuurtje. Kuurtje AS.

Een maand lang zo'n pot en daarna niet meer, tja als je graag shakes pakt doe dan gewoon elke maand een pot wat is 30 euro per maand nou om zelf aan voeding uit te geven als ouders de rest kopen :P

@ Halle, lijkt me veel troep in zitten eigenlijk. Moet je eens op de onderkant ofzo kijken wat erin zit kun je zelf wel inschatten of het goed is.

Site gevonden met flinke aanbiedingen, 6 potjes creatine, elke pot gewoon genoeg voor 1 creatine 'kuur' voor 89 euro :D Ook goedkope protein, tot 31 mei. Schaf alleen crea aan heb niet zo'n gigantische buffer op m'n bank om alles flink in te slaan :P 6 potjes crea, 2 naar m'n zwager kan ik wel even mee vooruit :)

Heb trouwens nog nooit creatine genomen, andere hier goede ervaringen aan, veel in kracht verbeterd?


Verder trouwens vandaag om m'n onderarmen wat meer te pakken wrist curls toegevoegd wat een verzuring die oefening! :P

Toegevoegd na 1 minuten:

Typfout, 59 euro voor 6x500 gram.

Toegevoegd na 2 minuten:

5x1kg RAW IRON Caseine €89 (€25,50 voordeel t.o.v.losse potten)

6x500gr. RAW IRON Creatine €59 (€30,70 voordeel)

5x2kg RAW IRON Dextro N-R-G €61 (€13,75 voordeel)

6x2,5kg RAW IRON Prof. weightgainer €150 (€59,40 voordeel)

5x5kg RAW IRON Sports Whey €289 (€60,75 voordeel)

5x2,1kg RAW IRON Hulk Force pre-workout €129 (€55,75 voordeel)

5x5kg RAW IRON Power oats €79 (€20,50 voordeel)
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Hunter Remon
Berichten: 6785
Lid geworden op: dinsdag 5 juni 2007, 15:01

Re: Fitness topic

Bericht door Hunter Remon »

Pot koste 45euro, maar ik ga na deze maand gewoon kijken naar me vorderingen, blijf er denk wel aan aangezien ik hiermee wel me eiwitten per dag krijg.
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

Ik zie ook wel eens op fora mensen die in 6 maanden tijd van een mollig persoon, naar een heel erg droog/gespierd ieman gaan. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Feline Claws schreef:Ik zie ook wel eens op fora mensen die in 6 maanden tijd van een mollig persoon, naar een heel erg droog/gespierd ieman gaan. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Als er onder dat mollige gedoe al flinke massa zat en diegene traint z'n vet eraf. Kan, enorme spiergroei en enorm droog staan vanaf mollig in slechts 6 maanden zal stiekem wel wat AS aan te pas zijn gekomen.
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

6 Kilo Pinda schreef:
Feline Claws schreef:Ik zie ook wel eens op fora mensen die in 6 maanden tijd van een mollig persoon, naar een heel erg droog/gespierd ieman gaan. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Als er onder dat mollige gedoe al flinke massa zat en diegene traint z'n vet eraf. Kan, enorme spiergroei en enorm droog staan vanaf mollig in slechts 6 maanden zal stiekem wel wat AS aan te pas zijn gekomen.
Jep. Ik heb ook gasten gezien die van mollig naar gespierd gingen, met 6x per week trainen en AS uiteraard. Maarja, 't is maar wat je leuk vindt. Geef mij maar puur-natuur. Zelfs geen creatine e.d. gebruikt, wat enkel een kwestie is van geld :C.

Zal dan ook na mijn school 1 jaar stoppen met alles en enkel richten op fitness en sport, full-time sporten 6x per week 2-3x per dag, dan ook gesproken over andere sporten. Hierbij veel eiwitten/creatine e.d. gebruiken en dan bunkeren;p. Ik spreek over mijn doel, of het werkelijkheid wordt is wat anders. WIl namelijk ook nog een zogenaamd 'Gap-Year' houden ;D
sharkscope
Berichten: 1070
Lid geworden op: maandag 2 augustus 2010, 18:30

Re: Fitness topic

Bericht door sharkscope »

Danneh schreef:
6 Kilo Pinda schreef:
Feline Claws schreef:Ik zie ook wel eens op fora mensen die in 6 maanden tijd van een mollig persoon, naar een heel erg droog/gespierd ieman gaan. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Als er onder dat mollige gedoe al flinke massa zat en diegene traint z'n vet eraf. Kan, enorme spiergroei en enorm droog staan vanaf mollig in slechts 6 maanden zal stiekem wel wat AS aan te pas zijn gekomen.
Jep. Ik heb ook gasten gezien die van mollig naar gespierd gingen, met 6x per week trainen en AS uiteraard. Maarja, 't is maar wat je leuk vindt. Geef mij maar puur-natuur. Zelfs geen creatine e.d. gebruikt, wat enkel een kwestie is van geld :C.

Zal dan ook na mijn school 1 jaar stoppen met alles en enkel richten op fitness en sport, full-time sporten 6x per week 2-3x per dag, dan ook gesproken over andere sporten. Hierbij veel eiwitten/creatine e.d. gebruiken en dan bunkeren;p. Ik spreek over mijn doel, of het werkelijkheid wordt is wat anders. WIl namelijk ook nog een zogenaamd 'Gap-Year' houden ;D
6 keer per week sporten, 2-3x per dag zal eerder voor spierafbraak zorgen.

@Pinda er zijn verschillende methodes om creatine in te nemen, sommige nemen het 3x per dag bij hun shakes voor 1 maand. Andere nemen het alleen in voor het trainen. Van extra creatine inname hoef je btw niet veel te verwachten, ongeveer 5% krachttoename. Die 5% maakt natuurlijk wel uit op langer termijn. Als je een goede kwaliteit pre workout supp gaat gebruiken zoals Jack3d, kan je wel 10% krachttoename verwachten, en veel meer energie en uithoudingsvermogen. Het sterkste pre workout sup wat er is, is Dorian yates wat zo'n 20% krachttoename belooft.
Hoi!
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Zulke dingen komen wel als ik mn opleiding af heb, home gym(volgend jaar) en een leuk inkomen, meer tijd etc.
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

Ik zou graag op mijn 18e/20e wel een lekker lichaam willen haha. Achja genoeg tijd left.
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Nu heel serieus gaan trainen/eten dan. Paar jaar kun je dan best impressive zijn, klein beetje op voeding letten en gemiddeld trainen geeft je in een paar jaar hooguit een boven gemiddeld fysiek.
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

Serieus trainen is al aardig aan 't lukken. Maar op voeding letten is zo zwaar kut. :P
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Fitness topic

Bericht door Halle »

De laatste tijd gaat het erg lekker.
Ik fitness 2x per week (zodra basketbal stopt ga ik proberen 3/4x per week te halen, zeker in de vakantie).
Per keer ben ik ongeveer 1:45uur bezig. Ik begin met 10 minuten cardio (op de loopband), daarna spieroefeningen (voor m'n armen, benen, borstkas, schouders en buik). En als laatste nog 20 minuten (intensief) aftrainen met cardio, en daarna ben ik ook helemaal kapot :P.

Ook let ik nu veel beter op wat ik eet, vroeger ging ik in de pauze vaak met vrienden naar de Albert Heijn toe. En kocht ik iets als een frikandellenbroodje met cola. Nu heb ik na 3 weken mijn voedingswijze drastisch aangepast. Ik koop nu nooit meer een Frikandellenbroodje of iets dergelijks in de pauze. Maar ik koop dan een wit kaiserbroodje (met niks erop), en ik drink water. Ik koop misschien 1 of 2x in de week nog een blikje Cola Light, maar daar moet ik eigenlijk ook vanaf zien :P. In het weekend eet ik een bakje chips in de avond :).

En ik keek net in de spiegel, en ik zag toch al wat verandering. Naar mijn gevoel begint m'n lichaam er wat 'strakker' uit te zien. Bij m'n bovenste buikspieren begin ik al een kleiinnn beetje de contouren te zien van blokjes. Ik heb nog een hele lange weg te gaan om mijn doel te bereiken, maar het is toch vet om te zien dat het harde werken loont :D.
Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

Mijn warming up is naar de sport school hardlopen. Een steving tempo en zo'n 15 minuten lang is wel goed om lekker warm mee te worden.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Fitness topic

Bericht door Halle »

Feline Claws schreef:Mijn warming up is naar de sport school hardlopen. Een steving tempo en zo'n 15 minuten lang is wel goed om lekker warm mee te worden.
Haha ik woon slechts 5 minuten joggen van de fitness af, dus zoveel zin heeft het bij mij niet om er heen te gaan joggen. Ik jog soms ook een uurtje in het weekend, maar met temperaturen als 20 graden vind ik dat niets.
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Fitness topic

Bericht door Bartt »

En helpt oefeningen thuis nu? Ik word 16 in oktober en wil dan ook fitnessen. Nu doe ik thuis wel wat oefeningen; optrekken, sit-ups enzo. Helpt dit of is dit compleet nutteloos?
Laatst gewijzigd door Bartt op woensdag 25 mei 2011, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Bart` schreef:En helpt oefeningen thuis nu? ik worD (!) 16 in oktober en wil dan ook fitnessen. Nu doe ik thuis wel wat oefeningen; optrekken, sit-ups enzo. Helpt dit of is dit compleet nutteloos?
Het is compleet nutteloss om te zeggen dat het niet zou helpen. Natuurlijk helpt dit, echter moet je wel lekker regelmatig blijven doen en in goeie sets. Zo hoor ik vaak van mensen, ja ik doe 25 sit-ups per dag voor dat ik ga slapen, nou ik wens je veel succes met het kweken van een goed ziend en hard six-pack, maar dat wordt hem niet.
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Fitness topic

Bericht door Bartt »

Danneh schreef:
Bart` schreef:En helpt oefeningen thuis nu? ik worD (!) 16 in oktober en wil dan ook fitnessen. Nu doe ik thuis wel wat oefeningen; optrekken, sit-ups enzo. Helpt dit of is dit compleet nutteloos?
Het is compleet nutteloss om te zeggen dat het niet zou helpen. Natuurlijk helpt dit, echter moet je wel lekker regelmatig blijven doen en in goeie sets. Zo hoor ik vaak van mensen, ja ik doe 25 sit-ups per dag voor dat ik ga slapen, nou ik wens je veel succes met het kweken van een goed ziend en hard six-pack, maar dat wordt hem niet.

Ik doe er uiteraard meer, maar hoeveel moet ik er dan doen? Ik wil gewoon een goede basis leggen alvorens ik begin aan de fitness.
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Plaats reactie