King Black Dragon Solo

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

King Black Dragon

Afbeelding
Plaatje van RS wiki
Inhoud
  • Inleiding
  • Skill Requirements
  • Armour
  • Inventory
  • Weg ernaar toe
  • De tactiek
  • Slot
Inleiding
Ik heb al een tijdje een account op Lunagang, maar nog nooit een guide gemaakt. Ik ben ook niet super actief met posten e.d., maar ik kijk wel veel rond, ook naar andere guides. Ik had nu een black dragon slayer task en dan doe ik altijd KBD (King Black Dragon). Dit doe ik omdat ik kans heb op een elite clue, grotere kans op een effigy, kans op een KBD Head en misschien wel een visage, hoewel dat zelden gebeurd. Klik hier voor de totale droplist. Anyway, ik had black dragon task en het borrelde al een tijdje, maar ik dacht dat ik toch maar een guide ging schrijven, over KBD solo.
De KBD is niet een zeer moeilijke boss, zeker niet voor high-level spelers. Voor med-level of misschien wel low-levels, kan het wel een best moeilijke boss worden. Deze guide is vooral op de med-levels gericht. Voor een high-level guide, is die van Chris: Klik voor Chris' KBD Guide
In deze guide wordt alleen de melee-methode behandeld, omdat je daarmee de KBD sneller killt dan met ranged en ik heb weinig ervaring met KBD solo rangen.

Skill Requirements
-GoedBeterBest
Afbeelding80+90+95+
Afbeelding80+90+95+
Afbeelding80+90+95+
Afbeelding80+90+95+
Afbeelding437095+
Afbeelding5269/8896
Afbeelding*80+90+95+
Afbeelding**-8596
* Hoger magic level betekent minder schade van de dragonbreaths.
**85 voor super-antifire potion. Dit kan geboost worden met stews (vanaf 80). Ook kan je extremes gebruiken. 96 is voor overload potion.

Armour
Afbeelding
-GoedBeterBest
WeaponAbbysal WhipChaotic RapierChaotic Longsword
BodyRune PlatebodyBarrowsBandos Chestplate
LegsDragon PlatelegsBarrowsBandos Tassets
Helm*Dragon Med HelmHelm of NeitiznotFighter Hat
ShieldAnti-Dragon ShieldDragonfire ShieldDragon Defender**
CapeSkillcapeSoulwars CapeFire Cape
BootsRune BootsDragon bootsDragon Boots
GlovesGloves (Rune)Gloves (Dragon)Gloves (Barrows)
AmuletAmulet of PowerAmulet of GloryAmulet of Fury
RingRing of LifeRing of WealthBerserker Ring (i)
Special WeaponDragon Dagger (p++)Korasi SwordDragon Claws**
Oranje is het in het plaatje aangegeven armour

* Als je Blackdragons als Slayer tasks hebt is een Black Mask, Slayer Helm of Full Slayer helm beter.
** Met deze wapens, is een super-antifire potion hoogst aangeraden, zonder krijg je harde hits op je.
*** Arrows staan er niet bij, want je doet melee. Voordeel hiervan is dat je de iron arrows (690) of rune bolts (2-15) drops in je arrow slot kan doen en dus min of meer een extra inventory space hebt.Plaatje

Inventory
Het korasi sword gebruik ik als special wapen. Het hit redelijk hoog (soms ook niet) op de KBD. Dragon claws zijn een goed alternatief, maar dan is super-antifire potion zeer aangeraden.
De anti-poison ++, antifire potion en superset moet je precies in deze verhouding gebruiken. Indien je extreme attack en strength potions of zelfs overload potions hebt, gebruik dan die. Net zoals super-antifire i.p.v. antifire.
De prayer potions zijn om je prayer op te laden.
Fruitbat pouch en scrolls om te healen. Je kan eventueel een war tortoise volgooien met sharks, en als je sharks op zijn de fruitbat summonen. Als je een unicorn hebt, kan je ook een unicorn gebruiken, die is beter dan de fruit bat. Toch raad ik een fire/moss/ice titan af, omdat die te weinig healen per scroll. Als je zelfs 96 summoning hebt, is het handig een pack yak te summonen en dan wat scrolls te gebruiken (om de hides en bones e.d. te banken) en i.p.v. één extra pouch een stuk of 3. Hiermee is het ook nodig om te healen met soulsplit.

Weg ernaar toe
De weg naar de King Black Dragon toe is in de wilderness, dus risk niet teveel, want je kan PK'ed worden in de wilderness.
De weg naar de KBD lair is niet heel moeilijk. Als je begint in Edgeville, loop je de wilderness in en ga je richting de zamorak wizard die je naar de Abyss kan teleporteren. Hier loop je door richting het noord-oosten tot je op wilderness level 13 de wildie-tele tegenkomt. Deze zet je aan, en dan wacht blijf je teleporteren tot je op level 35 of 44 komt. Bij level 35 loop je eerst richting het westen, dan naar het noordwesten. Als je op level 44 komt, loop je richting het zuid-oosten. Nu kom je bij een hek, deze ga je door, loop de ladder af en haal de hendel over.
Ook is een goed alternatief om na Summers' End met je games necklace naar de corporal beast te teleporteren. Loop nu helemaal naar het westen en dan weer naar het noordwesten. Het voordeel hiervan is dat de kans op PK'ers minder groot is en dat je niet afhankelijk bent van je geluk.
In de lair is een summoning obelisk, dus je hoeft geen summoning potion of super-restore potion mee te nemen.

Tactiek
Het doden van de KBD is niet zo zeer speciaal. Als je de kamer binnenkomt drink je een slokje antifire, super attack en super strength potion. (Indien je beter hebt, drink die uiteraard.) Ga nu de KBD aanvallen, doe je special attack als je genoeg special bar hebt. Als je de melding "You're resistance to dragonfire is about to run out." krijgt, doe je nog een 3-4 hits en drink je opnieuw een slokje antifire, super attack en super strength potion (dit geldt ook voor extremes), voor overload potions drink je pas als hij is uitgewerkt. Je drinkt je anti-poison ++ als je poisoned bent. Als je wilt dat je potions iets langer werken, kan het handig zijn om naar je house-options te gaan. Hierdoor stopt de timer van je potions, waardoor potions langer werken.

Summoning
Als je summoning level tussen de 69 en 87 ligt, gebruik je een fruitbat. Deze scroll laat namelijk papaya fruits, banana's, oranges, limes, lemons en pineapples naar beneden vallen. De papaya fruits healen 80 per stuk. Als je de scroll gebruikt, ligt het voedsel wel op de grond, dus het is handig dit nadat je de KBD hebt gekilled te gebruiken. Hierdoor hoef je je sharks niet te gebruiken en kan je veel meer kills maken dan zonder fruitbat. Je kan ook de andere dingen (behalve pineapples) eten. Deze healen helaas maar 20.

Prayer
Bij de king black dragon is het handig om protect from melee te gebruiken, dit voorkomt (harde) melee hits. Ook is het handig als je 70 prayer en piety hebt, om ook piety te gebruiken. Dit maakt de kills aanzienelijk sneller en het kost je ook minder voedsel, wel meer prayer potions, maar dat is het zeker waard. Als je geen piety gebruikt, is het handig om de verhouding prayer potions - voedsel aan te passen (meer voedsel, minder prayer potions). Als je 92 prayer hebt en ancient prayers hebt, is het zeer aangeraden om soulsplit te gebruiken. Hierdoor kan je langer blijven, heb je minder voedsel nodig en dus minder inventory plaats voor voedsel (pas je inventory hier op aan). Als je zelfs 95 prayer hebt, is het heel erg aangeraden om op ancients prayer te gaan, want dan kan je soulsplit en turmoil gebruiken, waardoor je je kills veel sneller maakt. Turmoil geeft je namelijk een heel hoge attack, strength en defence bonus en verlaagd die van je tegenstander. Als je met turmoil gaat, moet je even wachten met je special attack te gebruiken tot turmoil is opgeladen, dan krijg je een optimale special attack.
Ook kan je iets van prayer besparen door je prayer pas aan te zetten als de KBD spawnt. Je kan een harde hit voorkomen om precies in het midden van de spawn te gaan staan, waardoor het even duurt tot hij je een eerste hit geeft.

Toch dood?
Als je toch dood bent gegaan, is het handig om een anti-dragon shield, antifire potion en wat food mee te nemen. Als je 83 summoning hebt, summon je een lava titan en teleporteer je ermee. Ga nu de KBD lair in en loot je graf. Als je geen lava-titan hebt, ga je het met de wildie teles proberen en heb je een beetje geluk nodig.

Slot
Dit is de eerste keer dat ik een guide geschreven heb. Ik hoop dat jullie er wat van hebben geleerd en veel KBD tripjes gaan doen. Als jullie nog vragen hebben, zal ik ze proberen te beantwoorden. Als jullie nog aanmerkingen hebben (schrijffouten, stijlfouten e.d.) zal ik ze graag horen en pas ik ze zo snel mogelijk aan.
Laatst gewijzigd door Darkrider op zaterdag 27 augustus 2011, 13:06, 7 keer totaal gewijzigd.
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Cow in bikini »

Geen slechte guide; 7/10
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simone-ness
Berichten: 676
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 12:53
RS: QueenOvNoobs (p2p)
Oude naam: truusje84

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Simone-ness »

Kort maar krachtig, daar houd ik van bij dit soort guides. En, zoals je al zei, eens een keer niet voor 95+'ers : 9,5/10
Afbeelding 18-04-'11 QPC 04-10-'11 Afbeelding 27-05-'12 Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-01-'13
Afbeelding 28-03-'13 Afbeelding 23-02-'14 Afbeelding 24-02-'14 Afbeelding 15-04-'14 Afbeelding 02-11-'14
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 12-11-'14
2015: Consti, Pray (april) Fletch, Ranged & Summ, Farm (mei) Mine (juni) Slay, Str, Def, Div & Agil, Hunt (juli)
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

Cow in bkini schreef:Geen slechte guide; 7/10
Dankje!
truusje84 schreef:Kort maar krachtig, daar houd ik van bij dit soort guides. En, zoals je al zei, eens een keer niet voor 95+'ers : 9,5/10
Ja, ik ben zelf geen 95+ att/str/def dus lijkt me niet een goed idee om voor die doelgroep een guide te maken en bedankt!
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Travolter »

Ik vind mijn fighter hat beter dan nezzy.
Afbeelding
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Thijsie2100 »

Je kunt ook berserker helm neerzetten.

Kan ik dit doen met mijn broertje?

Mijn combat is 87+3,
72 attack
74 strength
65 defence
72 hp
55 ranged :(
62 magic
25 sum

Mijn broertje is cb level 84+2
70 attack
72 strength
64 defence
70 hp
40 ranged
14 sum
63 magic
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Tristan »

Het einde vind ik een beetje slecht uitgewerkt, alles ziet er goed uit in het begin alleen daarna zie ik 2 plakken tekst...
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

Travolter schreef:Ik vind mijn fighter hat beter dan nezzy.
Bedankt, ik dacht al dat ik een helm vergeten was, dat was hem.
Thijsie2100 schreef:Je kunt ook berserker helm neerzetten.

Kan ik dit doen met mijn broertje?

Mijn combat is 87+3,
72 attack
74 strength
65 defence
72 hp
55 ranged :(
62 magic
25 sum

Mijn broertje is cb level 84+2
70 attack
72 strength
64 defence
70 hp
40 ranged
14 sum
63 magic
Het zou zeker kunnen, maar gezien jullie ranged level is het aangeraden melee te gebruiken. Jullie zouden dan wel protect from melee moeten gebruiken. Het zullen dan maximaal 4 à 5 kills per trip worden. Dit is het niet echt waard, maar als je het graag wilt, kan het wel.
Wertoo4 schreef:Het einde vind ik een beetje slecht uitgewerkt, alles ziet er goed uit in het begin alleen daarna zie ik 2 plakken tekst...
Oke, heb je tips om het beter uit te werken?
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Thijsie2100 »

Moet ik hetzelfde gebruiken als deze guide met een paar kleine armour aanpassingen?
Afbeelding
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

Thijsie2100 schreef:Moet ik hetzelfde gebruiken als deze guide met een paar kleine armour aanpassingen?
Jij kan geen fruitbat of andere (goed)healende familiar. Daarom raad ik aan die weg te laten. Ik raad aan als special wapen een dds, als inventory 1 anti-poison ++, 1 antifire potion, 1 superset, 3-4 prayer potions en dan de rest opvullen met sharks.
HeavenStar
Berichten: 794
Lid geworden op: woensdag 4 mei 2011, 18:08
RS: II Lvl 3 II (p2p)

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door HeavenStar »

Kort, maar goed.

8.
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Travolter »

Nog 3 opmerkingen:
  • Slayer helm als je black dragon task hebt.
  • Dragons hebben een weakness tegen stab: Rapier > cls.
  • Als je 92+prayer hebt kan je gewoon soulsplitten. Dan kan je er echt lang blijven.
Afbeelding
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

HeavenStar schreef:Kort, maar goed.

8.
.
Bedankt!
Travolter schreef:Nog 3 opmerkingen:
  • Slayer helm als je black dragon task hebt.
  • Dragons hebben een weakness tegen stab: Rapier > cls.
  • Als je 92+prayer hebt kan je gewoon soulsplitten. Dan kan je er echt lang blijven.
Bedankt voor je reactie.
  • Ik heb bij armour een * achter helm gezet. Als uitleg staat erbij dat als je black dragons als slayer task hebt je beter een black mask, slayer helm of full slayer helm kan gebruiken
  • De meeste dragons zijn zwak tegen stab, maar de king black dragon is echter veel zwakker voor een cls dan een crapier. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb dit wel van veel mensen gehoord.
  • Ik zal bij tactiek nog iets over prayers vertellen.
Clanig
Berichten: 4155
Lid geworden op: zondag 9 september 2007, 15:11

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Clanig »

  • Bij amour staat bij Body en Legs: Barrows, maar zet er beter ook even bij welke barrows amour jij gebruik.
  • Onyx ring (i) is volgens mij beter.
  • Er staat dat fire cape beter is als soulwars, maar soulwars is imo beter als fire, want meer Prayer bonus.
  • Torso staat niet bij de body's, en die is beter als rune, en ook als barrows amour vind ik.
  • Doe je "game" op "Filter", want anders word je hele chatbox vol met:"Your shield absorb the most of the dragon's fire" enzo. Dus zie je niet als je Anti dragonfire uitwerkt, en die blijf je ook gewoon zien als je op Filter hebt staan.
Verder wel lekker duidelijk vind ik. =D>
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Travolter »

Darkrider schreef:
HeavenStar schreef:Kort, maar goed.

8.
.
Bedankt!
Travolter schreef:Nog 3 opmerkingen:
  • Slayer helm als je black dragon task hebt.
  • Dragons hebben een weakness tegen stab: Rapier > cls.
  • Als je 92+prayer hebt kan je gewoon soulsplitten. Dan kan je er echt lang blijven.
Bedankt voor je reactie.
  • Ik heb bij armour een * achter helm gezet. Als uitleg staat erbij dat als je black dragons als slayer task hebt je beter een black mask, slayer helm of full slayer helm kan gebruiken
  • De meeste dragons zijn zwak tegen stab, maar de king black dragon is echter veel zwakker voor een cls dan een crapier. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb dit wel van veel mensen gehoord.
  • Ik zal bij tactiek nog iets over prayers vertellen.
:lol: :lol: :lol:
King black dragon

Ras: Dragon
Poison: Ja
Plaats: KBD lair
Weakness: Magic, stab en Cls
Ik kan het me al voorstellen xD

Toegevoegd na 7 minuten:
clanig2 schreef:
  • Bij amour staat bij Body en Legs: Barrows, maar zet er beter ook even bij welke barrows amour jij gebruik.
  • Onyx ring (i) is volgens mij beter.
  • Er staat dat fire cape beter is als soulwars, maar soulwars is imo beter als fire, want meer Prayer bonus.
  • Torso staat niet bij de body's, en die is beter als rune, en ook als barrows amour vind ik.
  • Doe je "game" op "Filter", want anders word je hele chatbox vol met:"Your shield absorb the most of the dragon's fire" enzo. Dus zie je niet als je Anti dragonfire uitwerkt, en die blijf je ook gewoon zien als je op Filter hebt staan.
Verder wel lekker duidelijk vind ik. =D>
- Barrows legs hebben allemaal ongeveer zelfde bonussen. Maar algemeen gezien in V skirt beste vanwege de pray bonus. En ben je blind? Er staat een grote foto boven van zijn armour...
- Yeah right... en jij weet dat hoe? Je kan waarschijnlijk niet eens een onyx ring betalen... (hoewel het inderdaad optie is)
- Yeah right... en jij weet dat hoe? Je kan waarschijnlijk niet eens Jad/nomad verslaan (Ardy 3/4 + rapier ftw)
- Torso inderdaad een optie
- Super antifire ftw.
Afbeelding
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

Travolter schreef:
clanig2 schreef:
  • Bij amour staat bij Body en Legs: Barrows, maar zet er beter ook even bij welke barrows amour jij gebruik.
  • Onyx ring (i) is volgens mij beter.
  • Er staat dat fire cape beter is als soulwars, maar soulwars is imo beter als fire, want meer Prayer bonus.
  • Torso staat niet bij de body's, en die is beter als rune, en ook als barrows amour vind ik.
  • Doe je "game" op "Filter", want anders word je hele chatbox vol met:"Your shield absorb the most of the dragon's fire" enzo. Dus zie je niet als je Anti dragonfire uitwerkt, en die blijf je ook gewoon zien als je op Filter hebt staan.
Verder wel lekker duidelijk vind ik. =D>
- Barrows legs hebben allemaal ongeveer zelfde bonussen. Maar algemeen gezien in V skirt beste vanwege de pray bonus. En ben je blind? Er staat een grote foto boven van zijn armour...
- Yeah right... en jij weet dat hoe? Je kan waarschijnlijk niet eens een onyx ring betalen... (hoewel het inderdaad optie is)
- Yeah right... en jij weet dat hoe? Je kan waarschijnlijk niet eens Jad/nomad verslaan (Ardy 3/4 + rapier ftw)
- Torso inderdaad een optie
- Super antifire ftw.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ook uiteraard reageren.
  • Ik heb erboven bij gezet wat mijn armour is (in het plaatje). Over het algemeen hebben torag's, dharok's, verac's en guthan's dezelfde bonus. Verac's skirt heeft een hogere prayer bonus, wat inderdaad handiger kan zijn, maar als je een kleine cash-hoeveelheid hebt, is het handig om de goedkoopste van de vier te nemen, ze hebben immers dezelfde bonus.
  • Ik kan er maar drie ringen in zetten. Die heb ik van 'slechtst' naar 'best' gedaan. Als ik ze er allemaal in wil zetten gaat dat wat moeilijk, want dan moet er ook een normale berserker in, een explorers ring (voor pray bonus) en vast en zeker nog een.
  • Ik heb ook een fire cape en een soulwars cape, maar omdat ik, net als jij waarschijnlijk, meer waarde hecht aan hoge prayer bonus, is het logisch dat je een soulwars cape zal gebruiken. Toch heeft een fire cape hogere attack, defence en strength bonus. Omdat high-level players geen protect melee gebruiken maar soulsplit, heb ik fire cape hoger gezet (i.v.m. hogere bonussen).
  • Dit is hetzelfde verhaal als met de ringen, ik kan er niet alles tussen zetten, anders mist ook de dragon chainbody, de dragon platebody, de granite platebody en ga zo maar door.
  • Omdat ik mijn chatbox altijd op filter heb staan, heb ik dit er niet bij gezet. Toch kan je hem ook op all zetten, als je graag hebt dat je ziet of je een ring of wealth drop hebt gekregen.
Ridiculouzz
Berichten: 246
Lid geworden op: vrijdag 9 mei 2008, 18:34
RS: Meering (p2p)
Clan: G-town jewait
Oude naam: lordspeaker

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Ridiculouzz »

Rapier is toch beter dan cls VS draakjes?
hey ;D
HeavenStar
Berichten: 794
Lid geworden op: woensdag 4 mei 2011, 18:08
RS: II Lvl 3 II (p2p)

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door HeavenStar »

lordspeaker schreef:Rapier is toch beter dan cls VS draakjes?
Ja.
Afbeelding
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Captain Jozz »

Best een goede guide. Inhoudelijk heb ik hem nog niet helemaal doorgelezen, dus daar komen misschien zo dadelijk nog reacties op.

Enkel het uitzicht van het "tactiek" gedeelte steekt nog een beetje tegen aangezien dat 1 lap tekst achter elkaar is. Is daar niet ergens waar je even kan onderbreken voor een nieuwe alinea?
Afbeelding
Darkrider
Berichten: 28
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 11:42

Re: King Black Dragon Solo

Bericht door Darkrider »

lordspeaker schreef:Rapier is toch beter dan cls VS draakjes?
Rapier is goed tegen normale draken. Cls is beter tegen de KBD dan rapier. Vraag het aan iemand die beiden heeft, hij/zij zal dit bevestigen (neem ik aan).
born2be good schreef:Best een goede guide. Inhoudelijk heb ik hem nog niet helemaal doorgelezen, dus daar komen misschien zo dadelijk nog reacties op.

Enkel het uitzicht van het "tactiek" gedeelte steekt nog een beetje tegen aangezien dat 1 lap tekst achter elkaar is. Is daar niet ergens waar je even kan onderbreken voor een nieuwe alinea?
Bedankt voor de tip, hier kan ik wat mee! Ik zal het aanpassen.
Plaats reactie