Huiswerktopic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Bbal Prodigy »

Ah jammer, toch bedankt!
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Huiswerktopic

Bericht door iRon »

Weet er iemand hoe je met de standaard Windows 7 rekenmachine breuken kan berekenen? En is het misschien ook mogelijk om deelsommen te berekenen waar je de rest achter ziet?
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Huiswerktopic

Bericht door Travolter »

iRon schreef: Weet er iemand hoe je met de standaard Windows 7 rekenmachine breuken kan berekenen? En is het misschien ook mogelijk om deelsommen te berekenen waar je de rest achter ziet?
Een breuk is gewoon een deling (/)?
Afbeelding
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Huiswerktopic

Bericht door ThaTerror »

Je kan bijvoorbeeld als je 2/4 wil doen kan je 1 delen door 4 en dan X2
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Huiswerktopic

Bericht door iRon »

Maar als ik bijvoorbeeld een som wil bereken, bijvoorbeeld: Afbeelding.
Hoe zou ik dat moeten intypen op mijn rekenmachine? Het is niet zo'n Casio, anders had ik het geweten, maar zo'n standaard Windows 7.
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Huiswerktopic

Bericht door Denikids »

iRon schreef: Maar als ik bijvoorbeeld een som wil bereken, bijvoorbeeld:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
.
Hoe zou ik dat moeten intypen op mijn rekenmachine? Het is niet zo'n Casio, anders had ik het geweten, maar zo'n standaard Windows 7.
(3/4)*(8/9) Should do it?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Huiswerktopic

Bericht door iRon »

Nee, krijg ik kommagetal. :(
Tommy
Berichten: 1501
Lid geworden op: donderdag 3 januari 2008, 9:38
RS: Gestopt
Oude naam: Tommy hf

Re: Huiswerktopic

Bericht door Tommy »

Ja er komt ook een komma getal uit, namelijk 0,667

Je wilt je antwoord als een breuk? Boven de breuklijn 3x8=24, onder de breuklijn 4x9=36 ofterwijl 24/36. En dat kan je eventueel vereenvoudigen.
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Huiswerktopic

Bericht door Heey Im Back »

Je krijgt inderdaad 0,667.

Je kan ook gewoon uit je kop leren dat:
1/2=0,5
1/3=0,33
1/4=0,25
1/5=0,2
1/6=0,16667
1/7=0,143
1/8=0,125
1/9=0,111
1/10=0,1

Dan zie je 0,667 en dan weet je dus, 2x0,33 oftewel 2/3.
Mja, zo heb ik dat aangeleerd en dat moet je ook gewoon kunnen zien, en het lukt alleen bij simpele breuken.
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Veloxraptor »

Meestal, dat is in ieder geval zo op de TI serie, is er een optie 'Fraq', die controleert of het met een berekening verkregen kommagetal als breuk te schrijven is of niet.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Huiswerktopic

Bericht door Stephen »

Veloxraptor schreef: Meestal, dat is in ieder geval zo op de TI serie, is er een optie 'Fraq', die controleert of het met een berekening verkregen kommagetal als breuk te schrijven is of niet.
Klopt, math -> frac.

Voor breuken is het trouwens alpha -> f1 -> enter.
Tijger
Berichten: 310
Lid geworden op: zondag 13 december 2009, 20:31

Re: Huiswerktopic

Bericht door Tijger »

Ik moet debatteren, de stelling is:
"Texel moet niet langer auto's van niet texelaars toestaan"

Nou vroeg ik me af of hier wel eens iemand op texel is geweest.
Als je je op texel bent geweest willen jullie dan dit even voor me invullen?
Hoe lang ben je op texel geweest?
Was je met de auto?
Zou je ook zonder auto naar Texel gaan?

heel erg bedankt als jullie willen helpen.
Afbeelding
Denikids
Berichten: 8138
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 8:34
Clan: dragonforce end

Re: Huiswerktopic

Bericht door Denikids »

Tijger schreef: Ik moet debatteren, de stelling is:
"Texel moet niet langer auto's van niet texelaars toestaan"

Nou vroeg ik me af of hier wel eens iemand op texel is geweest.
Als je je op texel bent geweest willen jullie dan dit even voor me invullen?
Hoe lang ben je op texel geweest?
Was je met de auto?
Zou je ook zonder auto naar Texel gaan?

heel erg bedankt als jullie willen helpen.
Wel terschelling, maar is ook een waddeeiland en komt ophetzelfde neer dus:
2 weken
ja maar ook met boot uiteraard
Ja, we hebben er meer gefietst dan geautot
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik typ, niet voor wat jij begrijpt uit mijn woorden.


Afbeelding
Tijger
Berichten: 310
Lid geworden op: zondag 13 december 2009, 20:31

Re: Huiswerktopic

Bericht door Tijger »

Denikids schreef:
Tijger schreef: Ik moet debatteren, de stelling is:
"Texel moet niet langer auto's van niet texelaars toestaan"

Nou vroeg ik me af of hier wel eens iemand op texel is geweest.
Als je je op texel bent geweest willen jullie dan dit even voor me invullen?
Hoe lang ben je op texel geweest?
Was je met de auto?
Zou je ook zonder auto naar Texel gaan?

heel erg bedankt als jullie willen helpen.
Wel terschelling, maar is ook een waddeeiland en komt ophetzelfde neer dus:
2 weken
ja maar ook met boot uiteraard
Ja, we hebben er meer gefietst dan geautot
dank je, Terschelling is natuurlijk ook prima, Ameland mag ook daar mag je (zover ik weet) ook met de auto heen.
Afbeelding
Beanoodle
Berichten: 5599
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Huiswerktopic

Bericht door Beanoodle »

Even vanuit het kader van mijn opleiding. Op texel is er veel natuur, waaronder rode lijstsoorten. Door de toenemende drukte van auto's lopen soorten gevaar en worden de paar/broedseisoenen verstoord. Voor de natuur zijn de auto's dus een probleem. Ik dacht dat Texel ook beschermt is. Om deze redenen zouden ze auto's dus van texel moeten weren.
Wulliciouss
Berichten: 4067
Lid geworden op: zondag 15 juli 2007, 21:54
RS: Wulliciouss (OSRS)
Oude naam: Wulle

Re: Huiswerktopic

Bericht door Wulliciouss »

.
Laatst gewijzigd door Wulliciouss op woensdag 9 november 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Pk'ing <3 - 90 att 99 str 78 def 99 mage 95 pray ~

Afbeelding
Devo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vrijdag 8 augustus 2008, 10:48
Oude naam: iDevotion

Re: Huiswerktopic

Bericht door Devo »

Wulliciouss schreef: Oi, ik heb dus echt hulp nodig =/

http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 48102.html

http://www.allocine.fr/video/player_gen ... 48102.html (bande annonce)

Regardez la Bande Annonce sur le site web et lisez le résumé du film (voir annexe)
Décrivez les personnages (caractère / vie familiale / aspect physique …)

Décrivez le personnage de ‘Lou’ :

Décrivez le personnage de ‘No’

Décrivez le personnage de ‘Lucas’

Le voyage en Irlande, comment se termine-t-il ?
Niemand zal hier je huiswerk voor jou maken, waarmee heb je problemen?
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Huiswerktopic

Bericht door La Pulga »

Ik moet morgen een discussie houden over de stelling: alternatieve geneeswijzen moeten door de overheid gesubsidieerd worden. Nou is het probleem dat het al gesubsidieerd wordt, en ik vind dus nergens argumenten waarom het wel of niet gesubsidieerd moet worden. Nou wil ik dus nadelen en voordelen gaan zoeken van alternatieve geneeswijzen, maar die zijn ook nauwelijks te vinden, ik kom altijd uit op sites van zorg verzekeraars.

Weet iemand van jullie de voor en nadelen van alternatieve geneeswijzen?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
red
Berichten: 1967
Lid geworden op: dinsdag 6 september 2011, 20:59

Re: Huiswerktopic

Bericht door red »

Floyd A schreef: Ik moet morgen een discussie houden over de stelling: alternatieve geneeswijzen moeten door de overheid gesubsidieerd worden. Nou is het probleem dat het al gesubsidieerd wordt, en ik vind dus nergens argumenten waarom het wel of niet gesubsidieerd moet worden. Nou wil ik dus nadelen en voordelen gaan zoeken van alternatieve geneeswijzen, maar die zijn ook nauwelijks te vinden, ik kom altijd uit op sites van zorg verzekeraars.

Weet iemand van jullie de voor en nadelen van alternatieve geneeswijzen?
1sec googelen, wel enkel homeopathie;
Het is een doeltreffende geneeswijze, zie de wetenschappelijke link dr. Rutten.
Een homeopathische behandeling heeft geen of heel weinig bijwerkingen.
Een homeopathische behandeling kan worden ingezet als een reguliere behandeling niet (meer) mogelijk is, zie mijn achtergrond verhaal.
Homeopathie stimuleert het zelfgenezend vermogen en werkt niet onderdrukkend
In een homeopathische behandeling staat u centraal en niet alleen uw klacht.
De toepassing van homeopathie is mens- en milieuvriendelijk.


Weet niet of dit er echt veel mee te maken heeft, maar kan je evt helpen....
In- of uitklappen •
Homeopathische middelen bevatten hoofdzakelijk natuurlijke ingrediënten. Ze zijn afkomstig van mineralen, planten of soms van dierlijke producten. Het voordeel is dus dat er geen tests worden uitgevoerd op dieren, maar op mensen. Mensen zijn in staat om de laborant duidelijk te maken hoe ze zich voelen en wat ze precies ervaren. Er wordt uiteraard geëxperimenteerd met een veilige dosering. Natuurlijke middeltjes zijn trouwens veel gezonder dan de medicijnen uit de klassieke geneeskunde, die meestal veel chemische stoffen bevatten. In tegenstelling tot reguliere geneesmiddelen die meteen werken, maar vaak alleen de symptomen bestrijden, versterken en mobiliseren de homeopathische middelen de bestaande, genezende krachten die er van nature al zijn. Homeopathische geneesmiddelen worden in druppel-, korrel- of tabletvorm gegeven.
Naast de medicijnen biedt een homeopathische behandeling ook een aantal voordeligheden aan. De homeopaat laat de patiënten meerdere keren op consultatie komen. Hij leert hun problemen beter kennen en staat ook stil bij de klachten waarvoor de patiënt in de eerste plaats niet was gekomen. De zieke wordt in zijn geheel genezen. Het voorschrijven van een remedie berust dus op het principe van de totaliteit. De homeopaat laat de patiënt een zeer nauwkeurige vragenlijst invullen, waarin niet alleen naar de klachten wordt gevraagd, maar ook naar de psychische toestand. De behandeling is aangepast aan de wensen en de persoonlijkheid van de patiënt. Op lange termijn kan de prijs voor een behandeling hoog oplopen, maar in vergelijking met het weinige aantal consulten bij een arts, is een homeopathische behandeling vrij goedkoop. Indien er een probleem is dat niet kan worden opgelost, kan de homeopaat overleggen en gedeeltelijk samenwerken met een arts.
Een arts analyseert zelden zo grondig als een homeopaat. De consultatie beperkt zich meestal tot één afspraak, om enkel de klacht waarvoor de patiënt komt, te behandelen. Medicijnen zijn ook niet aangepast aan het karakter en de gevoeligheid van de zieke. De korte en vaak dure behandeling is vooral gericht op fysieke en niet op geestelijke toestand.
Geneeskunde heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Er is minder kans op het optreden van bijwerkingen van de medicijnen dan bij homeopathische middelen. De geneeskunde biedt meer oplossingen voor chronische en ernstige ziekten, hierdoor geneest de patiënt meestal sneller. In sommige gevallen is het na bespreking met de homeopaat toch mogelijk om een chronische ziekte te behandelen, maar het genezingsproces zal erg veel tijd in beslag nemen. Uit bevolkingsonderzoek blijkt dat 50 tot 70% van de mensen, zelfs met chronische klachten, goed geholpen is met homeopathie. Daarom krijgt 30% van de patiënten liever een homeopathisch geneesmiddel (40% liever reguliere medicijnen).

De voordelen van homeopathie tonen aan dat deze geneeswijze in veel gevallen geschikter is dan geneeskunde voor patiënten met kleine kwalen en/of psychische problemen. Geneeskunde biedt daarentegen snellere, maar niet altijd betere oplossingen voor chronische ziekten. Volgens mij is het beter om in geval van ziekte een homeopathische behandeling te krijgen. Homeopathie houdt rekening met wie je bent en hoe je je voelt. Een reguliere arts behandelt nooit al je klachten, terwijl een homeopaat ervoor zal zorgen dat je tiptop in orde blijft.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Homeopathie is een natuurgeneeswijze die zeer efficiënt kan zijn, of je nu zwanger bent of niet. In tegenstelling tot klassieke geneesmiddelen, bevatten homeopathische middelen geen chemische stoffen die de placenta kunnen doordringen. Zij zijn bovendien niet schadelijk, hebben geen neveneffecten en veroorzaken geen gewenning.

Wat is het principe?

Het principe waarop homeopathie gebaseerd is, is ‘de wet van de gelijksoortigheid’. Het kwaad wordt als het ware met hetzelfde kwaad bestreden. Homeopathie gaat verder dan het eenvoudige gebruik van planten. Er worden ook gesteenten en metalen gebruikt die door behandeling omgezet worden in stoffen die dezelfde ongemakken veroorzaken als het ongemak dat we willen bestrijden.

Het woord homeopathie zegt het eigenlijk zelf (homeo: gelijkaardig/pathos: lijden). Het verzorgt op basis van analogie met de symptomen. Homeopathie kan echter niet veralgemeend worden; hetgeen efficiënt is voor de ene persoon is het niet noodzakelijk voor de andere. Daarom zal een homeopaat je altijd veel vragen stellen over je persoonlijkheid, je smaak enz. Zo kan hij je een behandeling voorschrijven die overeenkomt met de ziekte of het ongemak en die bovendien aangepast is aan jouw profiel.

Enkel een homeopaat kan je het goede product met de juiste dosering voorschrijven. Om efficiënt te zijn, moet homeopathie uiteraard op de juiste manier gebruikt worden. Het is niet omdat het om een natuurgeneeswijze gaat dat het om het even hoe gebruikt kan worden.

Homeopathische middelen bestaan meestal in de vorm van korreltjes of poeder dat je, een kwartier voor de maaltijd, onder je tong moet laten smelten. Het is hierbij belangrijk dat je geen enkele andere smaak meer in je mond hebt (munt, koffie, tabak, alcohol en dergelijke). Je mag trouwens geen tandpasta meer gebruiken die munt bevat. Vraag dus aan je apotheker een tandpasta die je wel kan combineren met een homeopathische behandeling.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Preventieve werking
Heel wat mensen hebben gezondheidsklachten, die steeds weer terug komen of zelfs continu aanwezig zijn, zoals bijvoorbeeld migraine of reumatische klachten. Ook hebben mensen vaak meer dan één klacht. Als het goede homeopathische middel gevonden is, kan de patiënt dat herhalen zodra de eerste symptomen van de klacht zich weer aankondigen. Bijvoorbeeld een kind dat steeds weer een loopoor heeft, kan het middel al innemen, zodra de snotneus, die er altijd aan vooraf gaat, weer optreedt. Een behandeling volgens de klassieke homeopathie leidt er vaak toe dat de antibiotica oordruppels en de nieuwe 'buisjes' niet meer nodig zijn.

Specifieke werking
Omdat homeopathische middelen zowel op een psychische oorzaak als op het lichamelijke gevolg daarvan kunnen werken, kan soms heel snel resultaat worden geboekt; bijvoorbeeld bij slapeloosheid door een grote schrik.

Geen bijwerkingen
Homeopathische geneesmiddelen kennen geen echte bijwerkingen. Wel is er tijdelijk een beginverergering mogelijk. Maar als het goede middel gevonden is, dan vertellen mensen vaak dat ze zich energieker en rustiger voelen. Dit onderstreept de stelling dat door klassieke homeopathie het zelfgenezend vermogen van het lichaam gestimuleerd wordt.

Specifiek stimuleren
Regelmatig laten we van een regulier geneesmiddel een homeopathische potentie maken om de weerstand van de patiënt in de richting van die bepaalde stof te verhogen. Zo behandel ik vaak jong kinderen met klachten sinds de vaccinaties uit de babytijd en ook mensen met klachten bij langdurig gebruik van een therapeutisch middel, zoals prednison.
Ook allergiepatiënten kunnen we vaak helpen met een gepotentieerd allergeen; bijvoorbeeld boompollen D30 bij hooikoorts.
ls de ware geschiedenis wordt opgetekend, wat zal er dan overblijven van de roem van degene die deze terecht omwille van hun moed verworven hebben, maar van wie de helft er niet zou goed zou van afkomen als hun fouten worden opgetekend. -Lord Wellington
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Huiswerktopic

Bericht door La Pulga »

Dat met die bijwerking klopt volgens andere sites weer niet, als je te lang van die middelen gebruikt, krijg je bijwerkingen, er staat dan weer niet bij welke bijwerkingen.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Plaats reactie