Soul Wars Guide! *kleine update* vanavond plaatjes!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Soul Wars Guide! *kleine update* vanavond plaatjes!

Bericht door Zakdoekdoos »

Soul Wars guide
[/b]
Wat kan je allemaal verwachten in deze guide?
Je kan op alle titels klikken om naar dat hoofdstuk te gaan.
Hallo iedereen. Soul wars is een minigame in RuneScape die door vele mensen word gespeeld, ondanks je eigenlijk meer Exp kan halen door zelf te trainen. Het doel van deze minigame is om een grote boss teverslaan. Maar je kan hier ook al aan meedoen als je een skiller bent. Je hoeft niet te vechten. Maar het is we handig. Je verliest niets als je dood gaat. In deze minigame mag je alleen combat spullen hebben, dit betekent dus armour. Food, potions, of andere onzinnige dingen worden niet toegelaten. Dit zijn bijvorbeeld flowers (fun weapons). Je komt op de plaats waar de minigame start als je door de gele portaal gaat die dicht bij de yews in edgeville staat mits je member bent. Een kleine EDIT: Ik zie dat er al een nieuwe guide van de mand is. Welja, ik hoop dat ik jullie toch kan helpen met deze guide.
Zo, je weet dat je Soul Wars wilt gaan doen, nu ga je naar de gele portal in edgeville bij de Yews en de netels. Je komt nu in de wacht arena van Soul Wars, daar zie je Nomad, een mens en Zimberfizz, een imp. Zimberfizz is het slaafje van Nomad. Je kan een tutorial vragen aan Nomad maar natuurlijk kan je ook hier, in deze guide alles lezen wat je erover wilt weten. Er zijn twee teams die tegen elkaar strijden, het Blauwe en het Rode. Het is de bedoeling dat ze dus de grote baas van de tegenstander doden. Dit doe je maar op één manier, en deze lees je hieronder. Maar om te kunnen beginnen ga je, alleen met armour door een barrier. Uiteraard zorgt de rode ervoor dat je in het rode team gaat, en de blauwe leid je naar het blauwe team. De groene portal die je ziet brengt je naar het team met de minste spelers. Je mag geen capes dragen, wel in je inventory hebben. Want je krijgt een cape met de kleur van je team bij het begin van deze minigame. Omdat je geen acculemator van ranged aan kan doen, kan je aan nomad vragen of hij je cape wil betoveren, het maakt niet uit of je in het blauwe team, of het rode zit. Dit zal voor altijd
Om het grote monster van de tegenstander te doden, de avatar heb je een slayer level van 100 nodig. Je kan geen boostende spullen meenemen als het geen armour is, of een slayer cape. Dus dat word niets. Je kan het slayer level dat je nodig hebt verlagen door als allereerste het Soul Obelisk te veroveren. Dit doe je door heel veel mensen van het zelvde team op het Soul Obelisk te krijgen, meer dan de tegenstander uiteraard. Vervolgens kan je pyrefiends of Jellys doden die er ook ergens rond lopen. Deze droppen naar gelang welk monster je dood 1 of 2 Soul Fragments. De pyrefiend gaat er meestal 1 droppen, en de Jelly 2. Maar dat is normaal als je hun combat level vergelijkt. Als je team het Soul Obelisk in z'n macht heeft, wat je vanboven kan zien, daar staan 2 grasteentjes en een obelisk, met daar rond een kleur, dat team heeft het in z'n macht, dan use je ze op het Soul Obelisk en naar gelang hoeveel fragments je hebt wordt het slayer level dat je ndoig hebt verlaagt. Vervolgens kan je naar de avatar van de tegenstander gaan en hem afmaken. Maar onderschat hem zeker niet! Hij is zéér sterk en daarom is prayer gebruiken wel bijna een must. Degene die het meeste aantal keren de avatar vermoord van de tegenstander wint.
Je kan natuurlijk ook gewoon om de minuut een klikje wagen en niets doen, vervolgens je team laten werken en dan de beloning krijgen. Maar daar heeft JaGeX (RuneScape) iets op gevonden. Een activiteits-bar. Deze gaat omlaag als je niets doet in het spelletje. Als deze voledig leeg is word je eruit gezet zonder beloning. Je krijgt het omhoog door te vechten met spelers, want het is een PvP Minigame. Je krijgt het ook omhoog door bones op te pakken, en te begraven ook nog eens, of door bandages op iemand te usen, daarover later meer. Dit zijn zowat de manieren om je activy bar omhoog te houden, natuurlijk is vechten het leukste omdat je er nog eens xp voor krijgt, maar voor bones begraven niet. Anders zou prayer uiteraard té makkelijk worden, ookal zijn het maar gewone 4.5exp bones. Dit kan handig zijn voor skillers die niet willen vechten maar toch slayer exp als beloning willen. Als je helemaal geen uitweg ziet kan je je ook gewoon laten doodgaan, doe al je armour uit en vecht met een tegenstander die veel te goed voor je is. Ik heb net iets uitgepluist en zag dat je, als je een jelly of een pyrefiend dood, je soul fragmenten krijgt, door deze op te pakken houd je je activa bar en als je team het soul obelisk in handen heeft, kan je je fragment erop gebruiken om een golf van activa bar punten dingetjes te krijgen!
Zoals ik al eerder heb vermeld, verlies je niets als je doodgaat in deze minigame. Je komt weer op de plek waar je de minigame startte of in een kleine kamer middenin een klein kerkhof. Na 15 seconden kan je weer door de barrier en dan kan je weer normaal meespelen. Dit gaat niet ten kosten van je exp. Dus je moet zeker niet bang zijn om te sterven. Er is niets mis mee en mensen gaan je zeker niet uitlachen, ze zijn meer bezig met het winnen van de Game, wat jij ook meteen moet gaan doen. Ga gewoon verder met wat je bezig was, er zijn buiten 15 seconden wachten geen obstakels.
Als je in Soul Wars bent, stap je richting Soul Obelisk en daar zie je onderweg 3 tafels: ééntje met houtstukken op (Barricades), ééntje met superdrankjes op (Explosief) en ééntje met doosjes met een kruisje (Verbanddoosjes?). Deze kan je pakken en in Soul Wars gebruiken. De barricades zijn zoals in Castle wars, ze barricaderen de weg voor iedereen. Ook voor jou, de rest van je team, maar antuurlijk ook voor de tegenstander. Handig is om dit voor de ingang van je avatarplaatsje te zetten zodat de teegnsatder het eerst stuk moet maken voordat ze door kunnen. Je kan er maximaal 10 opzetten. De explosief zorgt ervoor dat je barricades openbreekt zonder te vechten. Veel meer kan het eigenlijk niet. Als laatste zie je de Verbanddoosjes(?), deze kan je eten zoals je food kan eten in RuneScape om te healen. Je kan het ook op andere gebruiken om je activiteits-bar omhoog te krijgen en iemand anders te healen/genezen. Handig is dat als je de minigame bent gestart om meteen een hele inventory bandages te nemen.
Je word beloont in 'Zeals'. Je krijgt er 1 als je verliest, 2 als je gelijk speelt en 3 bij een overwinning. Deze dingen worden bijëen opgeteld maar kan je niet vasthouden of zelf niet in je inventory houden. Bekijk het als tokens in de warriors guild. Deze zeals geven exp in skills als Attack, Strength, Defence, Magic, Ranged, Prayer en Constitution. Alle combatskills buiten summoning dus. Verder is er nog een speciaaltje en dat is slayer. Hier kan je ook exp in krijgen, maar veel minder dan in de rest. Je krijgt ook nog andere beloningen dan Exp, dit kunnen charms van summoning zijn, maar wel weinig, dit kunnen verassingen zijn, als in: echte items, dus is het ook een kleine moneymaking, maar echt goed werkt ie niet. Je kan in 2uur maar 9verrassingen krijgen, de kans dat daar iets waardevols tussen zit is niet zo groot, maar er zijn nog andere beloningen zoals dieren voor summoning. Lunagang, de officiele site heeft er een tabel over gemaakt en die ga ik gebruiken, alle credits voor de tabel gaan dus naar Lunagang. De exp die je krijgt zijn:
Deze komt nog, maar ik ga de tabel zelf invullen en geen plaatje maken en hier plakken ;).
[/b]
Je kan friends chats joinen om bijna altijd het maximale zeals te halen. Deze worden heel vaak rondgeroepen in de wacht arena, als je echt geen mensen ziet die gaan adverteren voor friends chats kan je de volgende friends chats joinen: Nex Souls, 3zealsftw, *word nog geüpdate*
[/b]
Hoi, als jullie vragen hebben kan je ze gerust hier een beetje onder vragen als reactie. De volgende zijn al beantwoord:
Laatst gewijzigd door Zakdoekdoos op maandag 21 november 2011, 9:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Just Pen »

Het is de bedoeling dat ze dus de grote baas van de tegenstander doden
misschien kun je er beter avatar ipv grote baas neer zetten, en wat plaatjes.

8/10
Laatst gewijzigd door Just Pen op zondag 6 november 2011, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door dZArach »

just pen666 schreef:
Het is de bedoeling dat ze dus de grote baas van de tegenstander doden
misschien kun je er beter avatar ipv grote baas neer zetten, en wat plaatjes.

7/10
inderdaad
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Stijntjuu
Berichten: 208
Lid geworden op: donderdag 20 oktober 2011, 22:49
RS: Huppeltrutje (p2p)

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Stijntjuu »

Eindelijk een Sw guide :D
Ik snap nieks van soulwars :oops:
ffi lezen en zien of ik het dan wel begrijp ;)
Afbeelding
Matthijs
Berichten: 1616
Lid geworden op: maandag 8 december 2008, 17:18
Oude naam: chiara206

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Matthijs »

Silfer schreef: Ziet er lekker duidelijk en mooi uit! Ik zou wel wat plaatjes toevoegen, maar tot nu toe goed gedaan.
Sluit ik me bij aan, met plaatjes leest vaak fijner, ookal is dit een heerlijke guide.
Dedicate yourself and you will find yourself.
[/i]
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Zakdoekdoos »

Deze post was opeens weg zonder reden, ;(
Laatst gewijzigd door Zakdoekdoos op woensdag 9 november 2011, 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Sir Fire181 »

Best leuke Guide. Maar maak bijvoorbeeld een paar plaatjes. Dat maakt het nog leuker. Je krijgt nu van mij een 9/10. Als je nog plaatjes erin zet krijg je van mij een 10/10.

:D
Afbeelding Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Burn the Sof »

7/10 voeg plaatjes toe zoals al zovaak gezegd is.
Afbeelding
Skilller
Berichten: 94
Lid geworden op: dinsdag 13 september 2011, 19:09
RS: RC Skilller (f2p)
Contacteer:

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Skilller »

Volgens mij ben ik de 6de die zegt dat er plaatjes moeten komen? :P
Hele mooie guide alleen met een reep tekst is het niet meer zo interessant.
Dus voeg er misschien nog wat plaatjes bij!
Tot nu toe een 8/10 ;)
Afbeelding


- Problemen? PB mij dan altijd! Vertrouwenspersoon
- NL Dungeoneering clan? NLDung | LunaDG


11-9-2011 | 50 Runecrafting | 21-9-2011 | 70 Cooking | Volgende doel: 70 Woodcutting |
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Zakdoekdoos »

Ik ga nog plaatjes maken heb ik al gezegd. Rate opnieuw als ze er zijn.
Beanoodle
Berichten: 5599
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Beanoodle »

Exclication schreef: Ik ga nog plaatjes maken heb ik al gezegd. Rate opnieuw als ze er zijn.
als je hulp nodig hebt met de plaatjes moet je het zeggen he.
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Soul Wars Guide!

Bericht door Flipo »

Je kan er ook nog bijzetten dat mensen met een laag combat level hun Soul Fragments beter aan iemand met een hoog level kunnen geven zodat die erop af kunnen rennen.

Voor de rest 6/10, nog meer informatie over de tactiek, een openingsplaatje zou mooi zijn, nog meer passende plaatje's (je hebt aangegeven ze toe te voegen maar omdat het een week geleden is zeg ik het toch nog maar een keer). 8/10 als je het wat verder uitwerkt zoals ik het zeg, maarja dat is aan jou :fluit:!
Snake-KoRn
Berichten: 2366
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 21:36
Oude naam: Metalgirl hc

Re: Soul Wars Guide! *kleine update* vanavond plaatjes!

Bericht door Snake-KoRn »

die avond nog steeds geen plaatjes
A hero stands out of the crowd and isn't afraid to stand by his ground no matter the backfire he'll experience.
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Soul Wars Guide! *kleine update* vanavond plaatjes!

Bericht door Zakdoekdoos »

Niemand reageerde, dus ik wachtte tot iemand om de plaatjes vroeg, ik maak ze na ik fire cape heb gehaald, goed? ;).
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Soul Wars Guide! *kleine update* vanavond plaatjes!

Bericht door Zakdoekdoos »

Geen member meer. Als iemand ploaatjes wilt maken, PM me, Ik zeg wat voor plaatjes je dan moet maken ;).
Plaats reactie