Het School topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Sociaal experiment

Ik acht mezelf intelligenter dan de doorsnee LTF'er
127
74%
Ik acht mezelf even intelligent als de doorsnee LTF'er
31
18%
Ik acht mezelf minder intelligent dan de doorsnee LTF'er
14
8%
 
Totaal aantal stemmen: 172

Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

Soulstripper schreef:
Meutr schreef: Dat geldt in sommige gevallen misschien voor je startersloon, maar toch niet je hele carrière door? Heb ook al verscheidene verhalen gelezen van TEW'ers die dezelfde jobs krijgen als HW'ers en hetzelfde betaalt krijgen. Heb dat vorig jaar namelijk wat zitten opzoeken om een beeld te krijgen van het verschil tussen TEW en HW. Weet niet hoe het zit met andere diploma's, maar volgens mij krijg je toch eerder betaald voor wat je doet, dan voor je studie. Enige verschil is misschien dat hogeropgeleiden uiteraard aan betere jobs geraken; en als gevolg dáárvan meer betaald krijgen.
Veel werkgevers hebben een voorkeur voor mensen met een universitair diploma dan mensen met een hoge school diploma zodat ze rapper iemand met universitair diploma zullen gaan aannemen ja(ook al heeft zijn opleiding weinig te maken met het beroep zelf). Voor de staat geldt het wel hoor, je wordt betaald naargelang het niveau van je diploma. Je hebt ook grotere kans op promotie(dankzij heropleidingen gefinancieerd door bedrijf zelf)
Oh geen idee hoe het bij de staat zit, hoor. Hetgeen ik las ging specifiek over TEW'ers en HW'ers. Beide starters ontvingen toen bij een multinational gewoon krak hetzelfde loon. Reden daarvoor is omdat HW en TEW beide academische masters zijn, ook al wordt HW "maar" aan de hogeschool gegeven. Ik heb geen idee hoe het bij andere diploma's zit, of bij de staat. Dus je zal vast wel gelijk hebben. :P

Ik heb overigens ook ergens opgevangen dat de termen "unief" en "hogeschool" gaan verdwijnen, of in ieder geval minder belangrijk gaan worden. Het zal dan vooral gaan om academische masters en professionele masters. Ik denk dat ik dit opgevangen had op één van die infomomenten aan hogent. Kan natuurlijk ook een propagandapraatje geweest zijn, maar dat betwijfel ik. :P Hogent heeft toch al té veel studenten.. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

De Devil schreef:
Vierk4nt schreef:
Soulstripper schreef: Maakt mij geen worst uit aangezien je betaald wordt op basis van je diploma :mrgreen:

Toegevoegd na 2 minuten:
De Devil schreef: Dus eigenlijk geef je toe dat er veel aan dinges, uhm dus die term waardoor hoog opgeleide mensen een beroep doen dat lager ligt dan waarvoor ze gestudeerd hebben.
Ik zou niet neerkijken op een relatief hoge baan in een bank. Met bankbediende bedoel ik niet die stumperds die daar voor een glazen raam zitten hé :P
Zonder die stumperds die je klanten bedienen zou je bankje niet veel waard zijn.
Klopt maar je kunt niet zeggen dat het een skill vereisende baan is he. :P
Ik weet het totaal niet zeker, maar ik gok dat die mensen toch enige boekhoudkundige kennis moeten hebben? Ik wil niet beweren dat je voor zo'n job hoogopgeleid moet zijn, maar dat je werkelijk niets moet kunnen lijkt me sterk. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

"Stumperds" was misschien een beetje ongelukkig verwoord, maar ik denk niet dat Soul de bedoeling had om denigrerend over te komen. :P Ik stel voor dat we daar niet verder op ingaan. Dat is nergens voor nodig. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Speksku
Berichten: 5494
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 0:31
Oude naam: Oom Donald

Re: School topic

Bericht door Speksku »

Soulstripper schreef:
Meutr schreef: Wat voor beroepen kan je eigenlijk uitoefenen met zo'n studie? Behalve zelf leraar/prof worden dan.. :P
Je kan natuurlijk historicus worden en in die sector gaan werken, ook in archeologische kringen(samenwerken met)

Maar je kan ook bewoon voor de staat gaan werken(historici hebben namelijk goede kennis over de centrale, provinciale en lokale instellingen van hun land), bankbediende(administratief staat een historicus ook heel sterk), leraar aan middelbare school, je kan je laten doctoreren(werk zonder belastingen op je loon) en daarna professor aan universiteit worden, politieke carrière achter na gaan, enzovoort. Je kan natuurlijk ook iets anders studeren voor zulke beroepen, maar in 9 van de 10 gevallen verdien je dan wel minder omdat je een lager diploma hebt(zoals een hoge school diploma).

Veel bekende mensen hebben geschiedenis gestuurd, om maar even eentje aan te geven: Bart de Wever. En hij is heus geen uitzondering in de politieke wereld. Mensen die geschiedenis hebben gestudeerd hebben een grote algemene kennis en kunnen ook gemakkelijk heropgeleid worden voor specifiekere beroepen. Veel banken financieren bv. zulke opleidingen en vragen vooral mensen uit de geschiedenis.
In Nederland heb je ook veel bekende politici die geschiedenis hebben gestudeerd ja. Zowel onze premier (Rutte) als vicepremier (Verhagen) zijn historici. Fractievoorzitter van D66 ook (Pechtold, maar die deed kunstgeschiedenis en archeologie)
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

De Devil schreef: Oké dan! :P

Trouwens heb ik zelf nog een vraagje i.v.m. school. Is het aantal uren wiskunde van belang voor de richtingen economie op de universiteit waar 4 uur wiskunde aangeraden wordt terwijl ik in het 3de graad economie moderne talen maar 3 uur wiskunde per week meer zal krijgen?
Welke richting bedoel je? Ik doe handelswetenschappen nu, en daar raadden ze ook 4u aan. Ikzelf had ook maar 3u wiskunde. Heb het hele jaar door niets voor wiskunde gedaan en m'n examen op de laatste 2 dagen geleerd. De kans bestaat dat ik er nipt door ben. Zwaar gebuisd ben ik denk ik niet. Als je je wat meer inzet dan ik, dan is het dus zéker mogelijk.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

Vierk4nt schreef: Sowieso krijg je praktisch overal een opleiding binnen het bedrijf.

En een achterlijke mening dan.
Not true, vrouwen krijgen minder vaak opleiding binnen bedrijf dan mannen. Dat is dan ook de hoofdreden waarom lonen van vrouwen lager liggen dan die van mannen in Europa. We starten namelijk met een soortgelijk loon, maar mannen halen meer promoties binnen dankzij die opleidingen waardoor hun loon veel hoger komt te liggen. Als je denkt dat bedrijven niet discrimineren op basis van geslacht, huidskleur of type van diploma leef je in een sprookje vrees ik. Dat is niet denigrerend, maar de harde realiteit.
Laatst gewijzigd door Soulstripper op woensdag 18 januari 2012, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

De Devil schreef:
Meutr schreef:
De Devil schreef: Oké dan! :P

Trouwens heb ik zelf nog een vraagje i.v.m. school. Is het aantal uren wiskunde van belang voor de richtingen economie op de universiteit waar 4 uur wiskunde aangeraden wordt terwijl ik in het 3de graad economie moderne talen maar 3 uur wiskunde per week meer zal krijgen?
Welke richting bedoel je? Ik doe handelswetenschappen nu, en daar raadden ze ook 4u aan. Ikzelf had ook maar 3u wiskunde. Heb het hele jaar door niets voor wiskunde gedaan en m'n examen op de laatste 2 dagen geleerd. De kans bestaat dat ik er nipt door ben. Zwaar gebuisd ben ik denk ik niet. Als je je wat meer inzet dan ik, dan is het dus zéker mogelijk.
Ik zit nu in het vierde economie talen (4uur wiskunde, 4uur frans,3 uur engels, een uurtje wiskunde en 4 uur economie).
Maakt allemaal niet zo veel uit eerlijk gezegd... De wiskunde die je in economie ziet is toch redelijk verschillend van de wiskunde die je in die 4 uur wiskunde ziet.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

De Devil schreef:
Meutr schreef:
De Devil schreef: Oké dan! :P

Trouwens heb ik zelf nog een vraagje i.v.m. school. Is het aantal uren wiskunde van belang voor de richtingen economie op de universiteit waar 4 uur wiskunde aangeraden wordt terwijl ik in het 3de graad economie moderne talen maar 3 uur wiskunde per week meer zal krijgen?
Welke richting bedoel je? Ik doe handelswetenschappen nu, en daar raadden ze ook 4u aan. Ikzelf had ook maar 3u wiskunde. Heb het hele jaar door niets voor wiskunde gedaan en m'n examen op de laatste 2 dagen geleerd. De kans bestaat dat ik er nipt door ben. Zwaar gebuisd ben ik denk ik niet. Als je je wat meer inzet dan ik, dan is het dus zéker mogelijk.
Ik zit nu in het vierde economie talen (4uur wiskunde, 4uur frans,3 uur engels, een uurtje wiskunde en 4 uur economie).
Ik bedoelde welke richting je wilt gaan doen :P

Maar heb je nu 3 uur, 4 uur of 1 uur wiskunde? Ik geraak er niet aan uit in je posts.. xd
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
t3grimreaper
Berichten: 1558
Lid geworden op: zondag 22 november 2009, 14:32
RS: left4skiller (f2p)
Clan: /

Re: School topic

Bericht door t3grimreaper »

Ik vind school de laatste tijd echt wel leuk :D

lekker socializen met vrienden enzo.

Het huiswerk neem ik er gewoon bij :)
Afbeeldingthx2bruceee
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

De Devil schreef: Sorry, ik had koude handen. :$

Ik heb nu 4uur wiskunde. Ik wil graag later rechten doen maar ik ben nog niet zeker of ik het ook zal kunnen, ik denk het persoonlijk wel want ik voer nu geen poot uit en heb al redelijke punten maar je weet maar nooit. Voor rechten heb je gelukkig geen vereisten behalve het A2 diploma. Maar ik denk er ook over om economische wetenschappen te studeren waar je dus blijkbaar wél 4 uur wiskunde per week aangeraden wordt.
Ze raden je ook aan dat je moet leren onder het jaar en dat je naar de les moet gaan om op een vak te slagen, maar in 80% van de gevallen is dat pure zever :p

(kerstvakantie en paasvakantie= studie time)
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

De Devil schreef: Sorry, ik had koude handen. :$

Ik heb nu 4uur wiskunde. Ik wil graag later rechten doen maar ik ben nog niet zeker of ik het ook zal kunnen, ik denk het persoonlijk wel want ik voer nu geen poot uit en heb al redelijke punten maar je weet maar nooit. Voor rechten heb je gelukkig geen vereisten behalve het A2 diploma. Maar ik denk er ook over om economische wetenschappen te studeren waar je dus blijkbaar wél 4 uur wiskunde per week aangeraden wordt.
Konijn doet dat denk ik. Ask him :P

En rechten moet je voor zijn. Als je dat niet interessant vindt is het een hell. :P
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: School topic

Bericht door Soulstripper »

De Devil schreef: Dus je hebt WEL kans van slagen als je zoals ik maar slechts 'net' voor de examens begint? (h)
Als je in de vakantie veel leert, kan dat zeker. Ik kan niet spreken voor de Hoge School natuurlijk, want ik zit op Unief.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: School topic

Bericht door Meutr »

De Devil schreef: Dus je hebt WEL kans van slagen als je zoals ik maar slechts 'net' voor de examens begint? (h)
Je kan best slagen zonder ook maar iets te doen in het jaar. Je moet wel wat doen in je blok en vooral in de 2/3 dagen voor je examens goed leren.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Dboy

Re: School topic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Plaats reactie