Huiswerktopic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: Huiswerktopic

Bericht door Mr Emmertj »

Als ik mij goed herinner, is een resultatenrekening, simpel gezegd, de resultaten van het jaar. Dus gewoon omzet/verlies/kosten/afschrijvingen/winst. Een liquiditeitsbegroting is een opmaak van je liquiditeit(geld) dat je hebt. Dus crediteuren/debiteuren(leningen), cash en bank.

Helaas is het al een tijdje geleden dat ik dit heb gehad, maar zag dat je er geen antwoord op hebt gehad, dus als iemand mij kan aanvullen graag. En aub vertrouw niet blind op mij. :p

En tja, het is maar net wat je leuk vind. Je moet goed oppassen dat je er geen betoog van maakt. Een uiteenzetting is een objectieve benadering van een probleem. Vermijd dus de woorden 'ik vind, ik denk' etc. Maar denk aan abortus/crisis/allochtonen/ozon maar als je van straaljagers houdt bijvoorbeeld bezuinigingen bij volkel en zo.

Have fun.
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Divinerulez
Berichten: 291
Lid geworden op: zondag 25 juli 2010, 14:29
RS: Veggeh (p2p)
Clan: Chilled dg

Re: Huiswerktopic

Bericht door Divinerulez »

Ik moet voor practicum morgen bij scheikunde een oplossing HCl maken van 500 ml (0,1 Mol/L)

Ik heb volgende gevonden op internet: NaCl+ NaHSO4 ----> Na2SO4 + HCL <--- Dit moet ik dan verhitten bij 200 graden

Ik zit dus met het volgende, in welke concentraties moet ik dit doen/hoe moet ik dat berekenen?
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thiesje2 »

Divinerulez schreef:Ik heb volgende gevonden op internet: NaCl+ NaHSO4 ----> Na2SO4 + HCL <--- Dit moet ik dan verhitten bij 200 graden
Wat je ook doet, doe dit niet. Ik denk dat er wel een betere methode valt af te leiden uit je boek en/of BINAS.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Gebruikersavatar
Divinerulez
Berichten: 291
Lid geworden op: zondag 25 juli 2010, 14:29
RS: Veggeh (p2p)
Clan: Chilled dg

Re: Huiswerktopic

Bericht door Divinerulez »

Dat is dus ook het probleem, ik weet geen andere manier.
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thiesje2 »

Divinerulez schreef: Dat is dus ook het probleem, ik weet geen andere manier.
Zou het zo kunnen zijn dat je een andere oplossing moet verdunnen om deze concentratie te bereiken?
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Gebruikersavatar
Divinerulez
Berichten: 291
Lid geworden op: zondag 25 juli 2010, 14:29
RS: Veggeh (p2p)
Clan: Chilled dg

Re: Huiswerktopic

Bericht door Divinerulez »

Dat zou best kunnen al heb ik nog wat gevonden namelijk : Nacl en geconcentreerd zwavelzuur alleen moet ik het dan ook verhitten? Alleen hoe kom ik dan op die 0,1 mol
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thiesje2 »

Divinerulez schreef: Dat zou best kunnen al heb ik nog wat gevonden namelijk : Nacl en geconcentreerd zwavelzuur alleen moet ik het dan ook verhitten? Alleen hoe kom ik dan op die 0,1 mol
Ik kan me niet voorstellen dat op een middelbare school zulke risico's genomen mogen worden om een oplossing te maken. Dus nee, ik zou het niet opwarmen, samenvoegen zonder opwarmen zou wel kunnen. Omrekenen van g/L naar molariteit staat trouwens ongetwijfeld in je boek.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Gebruikersavatar
Divinerulez
Berichten: 291
Lid geworden op: zondag 25 juli 2010, 14:29
RS: Veggeh (p2p)
Clan: Chilled dg

Re: Huiswerktopic

Bericht door Divinerulez »

Ik zit op het MBO trouwens maar ik zal me vader wel om hulp vragen dan.
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thiesje2 »

Oké, veel succes! Als je er echt niet uitkomt kan je me altijd PB'en.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
Thiesje2
Ex-clanmoderator
Berichten: 3951
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 23:29
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thiesje2 »

David schreef: Ik zie wel eens op een bepaalde website plaatjes over hoe je kristallen moet maken met huishoudartikelen. Het recept is dan het volgende:

- koperen muntjes
- ammoniak
- bleek
- goed roeren en dan met een rietje erin blazen

Is natuurlijk een troll, zijn mensen dood aan gegaan (no joke), maar wat krijg je nou precies? Sommigen zeggen mosterdgas, anderen zeggen iets met fosfor of zo? Lijkt me wel leuk om te weten.

Toegevoegd na 1 minuten:

oh ja nog een

- verhit een lepel met een aansteker/fornuis tot ie gloeiendheet is
- doe hem onder een ijskoude kraan


wat gebeurt er dan? knalt ie uit elkaar of zo?

hierdoor zijn mensen hun hand verloren schijnt
Bij het eerste komt volgensmij hydrazine vrij, en dat is niet al te best voor je. Het tweede lijkt me vooral mechanische stress die de lepel opbreekt, dat ding zal vast "exploderen" in stukken metaal.
Animum debes mutare, non caelum.
Afbeelding
Schei-, natuur- of wiskundig gerelateerde vragen? Vreesch niet mij te PM'en.
StemSven
Berichten: 1411
Lid geworden op: donderdag 9 juli 2009, 18:01
RS: Twiddur (p2p)
Oude naam: SexySven
Contacteer:

Re: Huiswerktopic

Bericht door StemSven »

TFWRacerZ schreef: 2 Vraagjes

Kan iemand mij duidelijk uitleggen, wat precies het verschil is tussen resultatenrekening en liquiditeitsbegroting.
Wat moet precies op resultatenrekening en wat op de liquiditeitsbegroting?

En heeft iemand een suggestie voor een onderwerp voor uiteenzetting voor Nederlands? En tips ofzo, nog nooit uiteenzetting gemaakt.
Resultatenrekening komt op;
Totale omzet
Totale kosten
Bruto winst
Netto winst
Afbeelding
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Huiswerktopic

Bericht door Halle »

Ik heb een klein M&O vraagje:

Kan iemand een paar voordelen/nadelen van 'Geconcentreerde marketing' noemen ten opzichte van 'Ongedifferentieerde marketing' en 'Gedifferentieerde marketing'? :)

Ik dacht zelf aan:
+ lagere productiekosten, aangezien er maar één variant gemaakt word (soms ook nog eens op aanvraag).
+ Vaak een hogere winst per product.
- Vaak een veel lagere afzet, maar deze kan weer gecompenseerd worden met een hogere prijs.

Maar het is wel handig om wat meer te weten voor het aankomende proefwerk.
Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: Huiswerktopic

Bericht door Inverney »

Thiesje2 schreef:
David schreef: Ik zie wel eens op een bepaalde website plaatjes over hoe je kristallen moet maken met huishoudartikelen. Het recept is dan het volgende:

- koperen muntjes
- ammoniak
- bleek
- goed roeren en dan met een rietje erin blazen

Is natuurlijk een troll, zijn mensen dood aan gegaan (no joke), maar wat krijg je nou precies? Sommigen zeggen mosterdgas, anderen zeggen iets met fosfor of zo? Lijkt me wel leuk om te weten.

Toegevoegd na 1 minuten:

oh ja nog een

- verhit een lepel met een aansteker/fornuis tot ie gloeiendheet is
- doe hem onder een ijskoude kraan


wat gebeurt er dan? knalt ie uit elkaar of zo?

hierdoor zijn mensen hun hand verloren schijnt
Bij het eerste komt volgensmij hydrazine vrij, en dat is niet al te best voor je. Het tweede lijkt me vooral mechanische stress die de lepel opbreekt, dat ding zal vast "exploderen" in stukken metaal.
Yups, allebeide waar. De lepel knalt uit elkaar en bij het eerste experiment dat een Darwin-award waard is, ontstaat naast hydrazine ook stikstoftrichloride en chloorgas. Explosief en giftig.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Huiswerktopic

Bericht door Halle »

David schreef:
Halle schreef: Ik heb een klein M&O vraagje:

Kan iemand een paar voordelen/nadelen van 'Geconcentreerde marketing' noemen ten opzichte van 'Ongedifferentieerde marketing' en 'Gedifferentieerde marketing'? :)

Ik dacht zelf aan:
+ lagere productiekosten, aangezien er maar één variant gemaakt word (soms ook nog eens op aanvraag).
+ Vaak een hogere winst per product.
- Vaak een veel lagere afzet, maar deze kan weer gecompenseerd worden met een hogere prijs.

Maar het is wel handig om wat meer te weten voor het aankomende proefwerk.
Ik heb zelf ook M&O maar ben de desbetreffende termen nog niet tegengekomen. Ondanks dat weet ik niet zo zeer of je bij dat minpunt zo kort door de bocht mag kijken, want je hebt namelijk ook nog te maken met de prijselasticiteit van het product. Hogere prijs zorgt niet altijd voor een grotere omzet, als je dat impliceerde door te zeggen dat je de lagere afzet compenseert door een hogere prijs.
Geconcentreerde marketing is marketing voor een zeer kleine doelgroep. Voorbeelden zijn Lamborghini en Porsche.
De afzet is vrijwel altijd laag, en de prijs is vaak hoog. Een verhoging/verlaging van de prijs zou in principe niet erg veel afzet moeten schelen, aangezien het al luxeproducten zijn met een hoog prijskaartje. Daarom zijn 'geconcentreerde producten' vaak prijsinelastisch. :) Vandaar dat ik een lagere afzet wel als minpunt zien, aangezien de productiekosten hoger zijn dan bij massaproductie.
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Veloxraptor »

David schreef: Heb de originele tekst gevonden:
You should have everything you need around the house.

First you'll need 5 pennies or any other copper coins.

Pour some ammonia into a clear jar about 2/3 full, that's how tall we want the crystals to grow.

And put in 2 tablespoons of salt into the jar.

Next get some laundry bleach and use it to fill the jar, remember don't get any on your clothes.

Put the pennies into the jar at the point, get a straw and quickly stir then start blowing into the straw like blowing bubbles into a soft drink.

You should be seeing crystals form after about 30 seconds.

The CO2 in your breath helps make the crystals.

10 minutes should make a pretty good sized one.
Als iemand dit serieus plaatst terwijl dat zo gevaarlijk is, is die persoon echt ziek
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Huiswerktopic

Bericht door Nilsie »

Mocht je dat willen doen moet je eerst nog goed weten wat er staat, woorden die ik nooit gebruik zoals stir en straw zou ik niet zo snel weten. ;c
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Huiswerktopic

Bericht door Dennis »

Mocht je echt kristallen kunnen maken met die methode, had je het wel even opgezocht :P
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: Huiswerktopic

Bericht door Vinno »

Snelle, en waarschijnlijk domme vragen:

Wat is de juiste notatie, met toestandsaanduiding van:
a) vloeibaar waterstofjodide
b) zoutzuur
c) vast natriumwaterstofcarbonaat
d) kalkwater
e) vloeibaar fosforzuur

Antwoorden:

a) HI (l)
b) H3O+ (aq) + Cl- (aq)
c) ???????
d) Ca2+ (aq) + 2OH- (aq)
e) H3PO4 (l)

Kan iemand plss controleren of dit goed is?
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Veloxraptor »

Vinno schreef: Snelle, en waarschijnlijk domme vragen:

Wat is de juiste notatie, met toestandsaanduiding van:
a) vloeibaar waterstofjodide
b) zoutzuur
c) vast natriumwaterstofcarbonaat
d) kalkwater
e) vloeibaar fosforzuur

Antwoorden:

a) HI (l)
b) H3O+ (aq) + Cl- (aq)
c) ???????
d) Ca2+ (aq) + 2OH- (aq)
e) H3PO4 (l)

Kan iemand plss controleren of dit goed is?
Als je het helemaal zeker wil weten moet je even wachten tot Thiesje reageert, maar ik kan ook een poging wagen. Ik denk overigens dat je geen + moet gebruiken, ik denk dat het gewoon 1 ding moet zijn. Dus geen H3O+ (aq) + Cl- (aq) maar HCl (aq). Kan uiteraard dat ik het misheb.

Over vraag c; Natrium is Na, Waterstof is H, Carbonaat is CO3. De combinatie is een zout en dus neutraal geladen in het geheel, dus ik denk dat het gewoon NaHCO3 (s) is.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
FreeTwan
Berichten: 4354
Lid geworden op: dinsdag 17 mei 2011, 18:28
Oude naam: Avrilfan
Contacteer:

Re: Huiswerktopic

Bericht door FreeTwan »

H3O? Dat gaat toch helemaal niet met de covalentie van waterstof en zuurstof?
Plaats reactie