Huiswerktopic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Veloxraptor »

Heb het misschien een beetje omslachtig gedaan trouwens, dat zou goed kunnen. Dit kwam gewoon als eerste in me op 8-[
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
eenteddybeer
Berichten: 663
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 22:05
Oude naam: teddybeertje

Re: Huiswerktopic

Bericht door eenteddybeer »

8-)
David schreef: Gouden Eeuw is met hoofdletters.
Het woord "gouden eeuw" is gewoon zonder hoofdletters. Waarschijnlijk heb jij het inderdaad nog met hoofdletters geleerd, maar het is sinds paar jaar zonder hoofdletters.

Toegevoegd na 5 minuten:
Veloxraptor schreef:
teddybeertje schreef: Heey,

Volgende week heb ik waarschijnlijk een onverwacht SO. Dan moeten we de boeken dicht doen en dan moeten we zegmaar ons schrift overschrijven. Dit omdat de laatste tijd weinig huiswerk wordt gemaakt. Nu had ik door omstandigheden 1x mijn hw niet af en kan ik dus volgende week die toets niet maken. Mijn vraag is dan ook als ik de opdracht in mijn bericht zet, kan iemand dan kritiek geven op mijn werk? Dan moet je vooral letten op de leestekens (hoofdletters, komma's, punten, dubbele punten enz.) Dan kan ik het door jullie goedgekeurde werk namelijk in mijn schrift zetten en alsnog een goed punt scoren.

Nou laten we dan maar beginnen.

1)Jannie van 't Schip kijkt niet naar Zuid-Italiaanse cowbowfilms: ze vindt er eenmaal niets aan.

2) Michiel de Ruyter, de bekende admiraal uit de gouden eeuw zei tegen zijn mannen:"Kom laten we smeren boter op het dek, zodat die Spanjaarden uitglijden".

3) Wacht meneer Van Dalen nu nog steeds op antwoord, vroeg de wiskundeleraar?

4) De leraar Nederlands legde uit waarom vmbo-leerling met streepje moet en vmbo'er met een apostrof. (Volgens mij moet vmbo-er met een streepje, maar volgens mijn boek niet, maar dat boek is beetje verouderd.)

Alvast bedankt voor het bekritiseren.
1) Ik weet niet precies of dit klopt, ik zou zelf altijd schrijven: 'Jannie van 't Schip kijkt niet naar Zuid-Italiaanse cowboyfilms; ze vindt er nou eenmaal niets aan.
Ik weet niet precies of dit klopt hoor, zo zou ik hem zelf altijd opschrijven.

2) Michiel de Ruyter, de bekende admiraal uit de gouden eeuw, zei tegen zijn mannen: ''Kom, laten we boter op het dek smeren, zodat die Spanjaarden uitglijden!''.

3) ''Wacht meneer van Dalen nu nog steeds op antwoord?'' vroeg de wiskundeleraar.

4) De leraar Nederlands legde uit waarom vmbo-leerling met streepje moet en vmbo'er met een apostrof.

Je zou bij die laatste eventueel nog vmbo-leerling en vmbo'er tussen apostrofs kunnen zetten, maar ik weet niet of dat klopt, je ziet het soms in inofficiële teksten, maar ik weet niet of het ook echt correct is.
Als je een reden geeft dan doe je toch dubbele punt? Volgensmij is die ; trouwens om een lange zin af te sluiten.
99 cooking:26 mei 2012
99 firemaking:29 juni 2012
99 woodcutting: 19 oktober 2012
99 Fishing augustus 2013
99 Runecrafting 10 augustus 2014
Lisette
Berichten: 17153
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Huiswerktopic

Bericht door Lisette »

Dit bericht is verwijderd
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Huiswerktopic

Bericht door Lijpe »

Openlijk geweld — schadevordering in het strafproces

casus
Mario Hoppers is 17 jaar. Hij is op 16 december 2010 het slachtoffer geworden van openlijk geweld. Drie jon-gens hebben hem met een boksbeugel bewerkt, pepperspray in zijn ogen gespoten en geschopt. Dit gebeurde voor Mario’s school in Hoogezand.

De drie jongens moeten op 11 april 2011 voorkomen. Het gaat om Dewi Pomp, geboren 12 augustus 1993, Abdul Puha, geboren op 3 februari 1993 en Nico Baarsjes, geboren 24 juli 1997. Mario wil zijn schade op de verdachten verhalen.

Mario heeft de volgende materiële schade:
• hij heeft een scheur in zijn jas. De jas is gekocht op 5 april 2010 en kostte destijds € 399,-
• hij heeft een gat in zijn spijkerbroek. De broek is gekocht op 2 februari 2009 en kostte € 75,-
• zijn Ipod is onherstelbaar beschadigd. Deze had hij op 5 december van zijn ouders gekregen. Nieuwprijs € 349,-

Mario’s spullen waren niet verzekerd. De kosten van de huisarts en het ziekenhuis zijn vergoed door de zorg-verzekeraar. Mario’s eigen risico (ZVW) is door de medische zorg in het ziekenhuis overschreden. Hij had in 2010 nog geen aanspraak gemaakt op medische zorg.
Verder heeft Mario drie weken lang niet goed kunnen zien als gevolg van de pepperspray, heeft gedurende langere tijd slaapprobleem gehad en is angstig geworden. Hij durft niet meer op bepaalde plekken te komen. Een grote bloeduitstorting op de linkerkant van zijn gezicht is pas na drie maanden volledig weggetrokken.

persoonsgegevens
Mario Hoppers
geboren 1 september 1993
adres Vlutweg 20, 9633 PS Hoogezand
bankrekeningnr. 44.06.12.129
tel.nr. 06 12 34 56 78
vader Harm Jan Hoppers, geboren 12 september 1966
moeder Neeltje Hoppers-de Wit, geboren 23 juni 1970
adres ouders Vlutweg 20, 9633 PS Hoogezand
telefoon ouders 0598 123 321

opdrachten
a. bij welke rechter dient deze zaak?
b. op welke wijze kan Mario zijn schade verhalen? Vermeld het desbetreffende wetsartikel.
c. welke instantie kan Mario hierbij helpen?
d. welke rol speelt het arrondissementsparket m.b.t. de schadevordering?
e. kan een advocaat een rol spelen m.b.t. deze vordering? Hoe wordt de advocaat dan betaald?
f. is het logisch dat Mario geen uitkering van een verzekeraar gehad heeft?
g. zal de WA-verzekeraar van Dewi Pomp uitkeren?
h. vul het voegingsformulier in de procedure tegen Dewi Pomp namens Mario in. Jij dient het formulier in; Welke bijlagen moeten worden aangeleverd?
i. wat verandert er m.b.t. de hoogte van de schade als Mario geen 17, maar 18 jaar was geweest?
j. beschrijf de verdere gang van zaken.
k. wat is het gevolg als de rechter van mening is dat de schade niet eenvoudig is vast te stellen?
l. wat is de reden van de beslissing, bedoeld onder k?
m. wat is het gevolg van deze beslissing voor de benadeelde. Is het daarmee afgelopen?
n. heeft het zin om een schadevordering in te dienen in de zaak tegen Nico Baarsjes?
o. Stel dat de rechter (een deel van) de schadevordering toewijst. Dat is het nog de vraag of de veroordeelde ook gaat betalen. De rechter kan in het vonnis een extra prikkel aan de veroordeelde geven om daadwer-kelijk tot betaling over te gaan. Leg uit wat de rechter aanvullend kan bepalen, onder verwijzing naar het desbetreffende wetsartikel.


Als je me de antwoorden Pm'd, krijg je 25 euro. Op myn moeder
Afbeelding
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Huiswerktopic

Bericht door Lijpe »

David schreef: ^ welke studie is dat? Klinkt wel interessant.
MER, als uitstroomrichting Rechten.
Afbeelding
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Huiswerktopic

Bericht door Lijpe »

David schreef: HBO?
Jaa, 1e jaars.
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Huiswerktopic

Bericht door La Pulga »

Hoe kan ik het volgende berekenen:
1000
? i=
i=1
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: Huiswerktopic

Bericht door Dissaboy »

Heerlijke mentaliteit op het HBO zeg Deurklinkje! Hulp vragen bij antwoorden maar zelf niet eens wat geprobeerd.. :')
FreeTwan
Berichten: 4354
Lid geworden op: dinsdag 17 mei 2011, 18:28
Oude naam: Avrilfan
Contacteer:

Re: Huiswerktopic

Bericht door FreeTwan »

Fuck mentaliteit, dat moet je opsparen voor later jwz.
Edwin
Berichten: 5811
Lid geworden op: dinsdag 12 december 2006, 16:52
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Edwin »

Taco Party schreef: Hoe kan ik het volgende berekenen:
1000
? i=
i=1
Er staat 1+2+3+4+5 etc, tot en met 1000.
Dit kan je snel uitrekenen door N(N+1)/2
N = 1000 in dit geval

1000(1000+1)/2
1001000/2 = 500500
1+2+3...+999+1000 = 500500
Hodor
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Huiswerktopic

Bericht door La Pulga »

Edwin schreef:
Taco Party schreef: Hoe kan ik het volgende berekenen:
1000
? i=
i=1
Er staat 1+2+3+4+5 etc, tot en met 1000.
Dit kan je snel uitrekenen door N(N+1)/2
N = 1000 in dit geval

1000(1000+1)/2
1001000/2 = 500500
1+2+3...+999+1000 = 500500
Dankjewel, dat staat nergens in dit faalboek. De uitleg is echt 10 keer moeilijker dan het in werkelijkheid is.

Toegevoegd na 7 minuten:

En hoe zit het dan met:
14
? Xi=
i=1
Er staan nog leeftijden bij en die zijn in totaal 288. Maar dan er nog in mijn mijn boek +xn-1 + xn. Moet ik dan +14-1 + 14 doen? Dan zou ik uitkomen op 315.

Toegevoegd na 39 minuten:

En hoe kan ik op een andere manier uitrekenen wat 1632!/1631! is? Want dat staat ook weer niet in mijn boek. Het moet dus zonder de GR kunnen. Maar hoe?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Edwin
Berichten: 5811
Lid geworden op: dinsdag 12 december 2006, 16:52
RS: Gestopt

Re: Huiswerktopic

Bericht door Edwin »

1632!/1631! is gewoon 1632

Stel je hebt 5!/4! en je schrijft dat uit.
5*4*3*2*1
--------------
4*3*2*1

4/4 kan je wegstrepen, 3/3 etc.

Je houdt 5 over.

7!/5! is 7*6 = 42
Hodor
Afbeelding
Lisette
Berichten: 17153
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Huiswerktopic

Bericht door Lisette »

Dit bericht is verwijderd
Pureke str
Berichten: 1747
Lid geworden op: donderdag 9 april 2009, 17:48
RS: FrisianPride (OSRS)
Clan: Geen.

Re: Huiswerktopic

Bericht door Pureke str »

Hey mensen ben er weer, Weer met een NL Rep. Nog bedankt voor vorige info, alleen mn enige vak waar ik onvoldoende op sta is nogsteeds NL, dus wil even simpel weten hoe ik deze dingen te weten kan komen, Want in het boek staat het echt erg vaag :

- Pv. tt
- Pv. vt
- Voltooid deelwoord.
- Tegenwoordig deelwoord.
- Kofschip

Bvd :)
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Huiswerktopic

Bericht door Nilsie »

Hoe bedoel je "te weten komen"

Hoe het werkt?

PV TT kan je weinig over uitleggen.
PV VT stam + te of stam + de (laatste letter in 't kofschip dan te, anders de).

Tegenwoordig deelwoord? Wat?

Voltooid deelwoord, als ik het mij goed herinner is dat zoiets als "Ik heb gewerkt"?
Dat doe ik met langer maken, gemaakTe boeken, gewerkTe uren. gespeelDe spellen. :c

Ik denk niet eens meer na bij dit soort dingen eigenlijk, dus uitleg is misschien niet correct.
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Huiswerktopic

Bericht door Stephen »

Lisette schreef: Hoe zeg je in het Duits dat je op 1 maart 1996 geboren bent?
Waarom schrijf je in het Duits over mij?

Ich bin am 1. Maerz 2012 geboren
Dboy

Re: Huiswerktopic

Bericht door Dboy »

Dit bericht is op verzoek van de auteur verwijderd
Maico
Berichten: 474
Lid geworden op: woensdag 24 februari 2010, 20:24
RS: Maico (p2p)
Clan: RSR

Re: Huiswerktopic

Bericht door Maico »

Iemand toevallig een presentatie/bespreking liggen van het schilderij van Edvard Munch genaamd 'De Schreeuw'? Moet er een presentatie over houden maar heb te weinig info, veranderen van schilderij is geen optie meer. :(
Jimmy
Berichten: 1876
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 12:07
Oude naam: Jimmytje

Re: Huiswerktopic

Bericht door Jimmy »

Nilsie schreef: Hoe bedoel je "te weten komen"

Hoe het werkt?

PV TT kan je weinig over uitleggen.
PV VT stam + te of stam + de (laatste letter in 't kofschip dan te, anders de).

Tegenwoordig deelwoord? Wat?

Voltooid deelwoord, als ik het mij goed herinner is dat zoiets als "Ik heb gewerkt"?
Dat doe ik met langer maken, gemaakTe boeken, gewerkTe uren. gespeelDe spellen. :c

Ik denk niet eens meer na bij dit soort dingen eigenlijk, dus uitleg is misschien niet correct.
Tegenwoordig deelwoord = onvoltooid deelwoord. gewoon hoe je iets doet.
WW eten
Onvol dw: Ik liep etend naar boven
''When does a man die? When he is hit by a bullet? No! When he suffers a disease? No! When he ate a soup made out of a poisonous mushroom? No! A man dies when he is forgotten!''
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Huiswerktopic

Bericht door Thomas »

Uitgebreide beschrijving in het Spaans van Messi, wat hij doet, wie hij is ect. 250 woorden voor 9 uur vanavond. :tssk:
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie