NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door nielie555 »

smartie: We proberen dan middenweg te vinden. Wat jij dan niet gelezen hebt is onder andere de suggestie om gwd items untradable te maken, of dat je niet met gwd items de wildy in kan. Dat lijkt mij een goede middenweg.
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Smartie` »

Nah Nielie, lijkt me allemaal nog steeds niks. OP wapens moeten er helemaal niet zijn, ook niet als untradeables.

Overigens denk ik dat we ons er helemaal geen zorgen over hoeven te maken, GWD haalt toch nooit 75% voor.
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door nielie555 »

Voor jou is het geen zorgen maken, maar als voorstander van gwd juist wel.
Ik hoop een oplossing te verzinnen, en als jagex nou ook zoiets doet, kunnen pvmers en pvpers hun zin krijgen. (natuurlijk niet allemaal).

Als godswords verwijderd zouden worden, zie ik eigenlijk geen problemen. Het armour is voor mijn gevoel niet OP.
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Don »

nielie555 schreef: Voor jou is het geen zorgen maken, maar als voorstander van gwd juist wel.
Ik hoop een oplossing te verzinnen, en als jagex nou ook zoiets doet, kunnen pvmers en pvpers hun zin krijgen. (natuurlijk niet allemaal).

Als godswords verwijderd zouden worden, zie ik eigenlijk geen problemen. Het armour is voor mijn gevoel niet OP.
Godenzwaarden zijn toch wel waarvoor je naar dé Dungeon der Dungeons gaat.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Sam »

mobex schreef: Iedereen dat zegt ga naar EOC voor PVM.
Da klopt niet !! Snapt da nu eens.
Eoc is rommel. Waar moete de pvmers dan heen die eoc slecht vinden? Gewoon quitten? Oh lekker egoïstisch van de pvpers.
Ja.
Wij moesten ook quiten toen er updates kwamen die ons niet aanstonden, en nou is er een nog grotere groep genaait, deal with it. 2007 is niet gemaakt voor mensen die de laatste paar updates van RS niks vonden, 2007 is gemaakt voor de mensen die graag runescape speelden zoals het in 2007 was.
(en voor meer geld voor jagex 8-[ )
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door nielie555 »

Sam, dat slaat nergens op.

Waarom kunnen we er niet gewoon uitkomen? Het lijkt alsof een deel van de pvpers het ons gewoon niet gunt. Ik pvp niet, toch stem ik voor f2p werelden in 07 voor de pvpers. Ik heb er geen last van en anderen kunnen er wat mee. Als gwd wordt veranderd zodat er bijvoorbeeld geen godswords zijn, wat is het probleem dan?
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Sam »

Ik ben ook geen echte PvP'er hoor, maar ik vind gewoon dat Rs moet blijven zoals het in 2007 (voor de GWD, dat was het begin van het einde) was, zonder extra uitbreidingen. RS07 moet oldskool blijven, en dan moet je een grens trekken. Die is getrokken (en moet blijven) tot vlak voor de GWD.
Daarbij verneukt de GWD niet alleen het Pken maar ook de economie. Alles word minder waard, en skillen (en Pken) word niet meer de beste moneymaker, wat het wel hoort te zijn in RS07.

Maar ik vind de eerder genoemde deal met de GWD wel goed: als je graag GWD als endgame wilt, prima, maar zonder de armour en de swords als drop.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door La Pulga »

F2P PvP worlds zullen geen invloed hebben op de economie.

Toegevoegd na 1 minuten:

Maar wat is nou de reden dat jullie die monsters in het spel willen? De overpowered gear of om tegen de monsters te kunnen vechten?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Sam »

Durex schreef: F2P PvP worlds zullen geen invloed hebben op de economie.
Rune gear en strengt potions zullen meer waard worden 8-[
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door La Pulga »

Sam schreef:
Durex schreef: F2P PvP worlds zullen geen invloed hebben op de economie.
Rune gear en strengt potions zullen meer waard worden 8-[
Ja, maar die 10-20k zal niet veel uitmaken. :P
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door nielie555 »

zowel ertegen kunnen vechten als een w00t- momentje. Het hoeft van mij niet per se te verkopen zijn. Lijkt me ook leuk om bijv bandos setjes te sparen (toch untradable) en mijn onkosten (food/pots) terug te verdienen met bijv ourg bones.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Sam »

Untradeble is nog steeds slecht imo. Als je de onkosten eruit haalt heb je meer toch niet nodig? De endgame heb je namelijk.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door nielie555 »

maar het w00t - moment niet..
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Sam »

Dan krijg je geld
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Smartie` »

Durex schreef:
Sam schreef:
Durex schreef: F2P PvP worlds zullen geen invloed hebben op de economie.
Rune gear en strengt potions zullen meer waard worden 8-[
Ja, maar die 10-20k zal niet veel uitmaken. :P
Ik denk dat het wel veel uitmaakt hoor. Lobsters, Swordfishes, Strength Potions en Adamant Arrows vooral zijn volledig useless zonder f2p PvP worlds en zullen daarom niks waard zijn. Rune en green d'hide zal misschien minder veranderen.


@Nielie
Anders ga je KQ, DK, KBD, Barrows, Chaos Elemental of Giant Mole doen? Dan is het probleem ook opgelost =P~
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Sam »

Hopelijk wordt er de volgende keer wel genoeg ja gestemd. :D
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Nilsie »

Smartie` schreef:
Durex schreef:
Sam schreef:
Durex schreef: F2P PvP worlds zullen geen invloed hebben op de economie.
Rune gear en strengt potions zullen meer waard worden 8-[
Ja, maar die 10-20k zal niet veel uitmaken. :P
Ik denk dat het wel veel uitmaakt hoor. Lobsters, Swordfishes, Strength Potions en Adamant Arrows vooral zijn volledig useless zonder f2p PvP worlds en zullen daarom niks waard zijn. Rune en green d'hide zal misschien minder veranderen.


@Nielie
Anders ga je KQ, DK, KBD, Barrows, Chaos Elemental of Giant Mole doen? Dan is het probleem ook opgelost =P~
KBD/Chaos elemental/Mole is complete timewaste, KQ gaat nog wel.
Nee, ik zou toch nog 1-2 bosses willen.
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door nielie555 »

Inderdaad, en graag een waar je melee voor nodig hebt ( of in elk geval fatsoenlijk met melee kan doen). Voor mijn gevoel zijn de bosses op dit moment vooral leuk voor rangers/magers.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door La Pulga »

nielie555 schreef: Inderdaad, en graag een waar je melee voor nodig hebt ( of in elk geval fatsoenlijk met melee kan doen). Voor mijn gevoel zijn de bosses op dit moment vooral leuk voor rangers/magers.
Uhm, KQ kan je met Verac's, ik neem aan dat je naar bandos ook minimaal barrows aan gaat doen, DKS kan heel goed met melee, dat het met mage/range beter gaat klopt, maar melee is net zo goed te doen, vaak genoeg gedaan.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: NIEUWE (MOGELIJKE) UPDATES / GWD/ZMI/QUESTS/DIARIES

Bericht door Evilminded0 »

Mensen hier lijken bosses nog steeds als "endgame" te beschouwen. Ik ben het daar niet mee eens.

Het is bedoelt als high level content, dat zeker, maar door de (beperkingen aan de) game engine in Runescape zullen monsters nooit daadwerkelijk een echte uitdaging bieden. Ieder monster of iedere andere activiteit in RS waarbij geen interactie is met andere spelers als tegenstander, kan gereduceerd worden tot een vaste methode.

Hoelang duurt het als er een nieuwe boss uitkomt, dat iemand het lukt deze te solo'en? Wat is het laagste cb level waarop een fire cape is gehaald? Als de methodes eenmaal bekent zijn, wat maximaal een paar weken duurt, is er nauwelijks een uitdaging en nauwelijks een risico om te PvM'en. Dat kan ik geen uitdagende end-game noemen. Dat is gewoon grinden voor high combat levels.

Ik vind dat het risico in verhouding moet staan met de rewards. Dat betekent dus eigenlijk dat in mijn ogen geen enkele vorm van PvM'en zulke goede rewards moet hebben dat je er daadwerkelijk een bank mee op kunt bouwen. Of in ieder geval niet in een tempo dat vele malen hoger ligt dan dat van skillen. Je riskeert namelijk (bijna) geen losses.

De scheiding die gemaakt wordt tussen skillers, PvM'ers en PvP'ers vind ik dus eigenlijk geen terechte. PvM'ers zijn in mijn ogen ook gewoon skillers, ze gebruiken hun combat skills als "normale" skill, zonder risico op losses. De scheiding die gemaakt moet worden in mijn ogen is dus PvP'ers en Non-PvP'ers. Of gewoon zoals het al sinds het begin van Runescape heet: PK'ers en NPK'ers. Dat

Het spijt me dus voor iedereen die graag het w00t-effect wil hebben op RS zonder zelf risico's te nemen in de Wilderness. Dat past gewoon niet bij dit spel. In mijn ogen hoeft het er ook niet bij te passen.
"A frown is just a smile upside down."
Plaats reactie