Intro
Ik heb zowat ondervonden dat een combat level niet zo'n goed overzicht geeft tussen speler en monster. Daarom deze suggestie:
Het Concept
In plaats van 1 waarde, zal het combat level beïnvloeden door de volgende factoren:
- (Player only) Combat Skills (ranged, melee, magic, strength, hp, defense, summoning and prayer)
- (Monster only) Groei
- Uitrusting
- Ras (human, troll, goblin, ...)
Player Combat Calculation:
- Combat Skill Level = [(Ranged/2)+(Melee)+(Magic*2)+(Strength)+(Hp)+(Defense)+(Summoning)+(Prayer)]/7
Door uitrusting te dragen zal je combat level drastisch verhogen. De verhoging zal afhangen welke equipement en wat soort equipement je zult dragen:
Magic
Input
- a = Wizard Hat (1)
- b = Wizard robe top (3)
- c = Wizard robe skirt (2)
- d = Combat Skill Level
- e = Magie Level
- f = a+b+c = Magic Equipement = 6
- g = d+(f*e)
Input
- a = Bronze Medium Helm (1)
- b = Bronze Chainmail (3)
- c = Bronze Legs (2)
- d = Sword (2)
- e = Combat Skill Level
- f = Melee Level
- g = Strength Level
- h = a+b+c = Melee Equipement (defense) = 6
- i = g = Melee Equipement (attack) = 2
- j = e+h*f+i*g
Input
- a = Leather cowl (1)
- b = Leather body (3)
- c = Leather chaps (2)
- d = Shortbow (2)
- e = Combat Skill Level
- f = Ranged Level
- g = a+b+c = Ranged Equipement (defense) = 6
- h = f = Ranged Equipement (attack) = 2
- i = e+g*f+h*f
- if ranged weapon => e + (Ranged/2)
De kleur van een npc combat word niet langer meer bepaald door het combat verschil maar door het risico dat je loopt:
Totale Hp Speler / NPC max hit; if < 1 = zwart; if < 1,5 = red; if < 2 = orange; if < 3 = yellow; if < 4 = green; if >4 = blue
Icoontjes
De volgende icoontjes worden toegevoegd aan een npc combat;
- Solo Icon (None, Red, Orange, Green, Blue) => Aanrading voor hem solo te bevechten.
- Friend Icon (None, Red, Orange, Green, Blue) => Aanrading voor hem met 2-4 personen te bevechten.
- Clan Icon (None, Red, Orange, Green, Blue) => Aanrading om hem met meer dan 4 personen te bevechten.
Natuurlijk is dit slechts een concept. Het idee (formule zelf) vergt een betere uitwerking. Wat vinden jullie van het concept?