Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Mark_ »

Durex schreef: Waar dan? Bij supermarkten e.d. niet hoor.
Overal, zolang je bedrag maar groot genoeg is? Als ik voor 180 euro boodschappen doet, waarom zou de kassière mijn briefje van 200 dan niet accepteren?
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Nooit die stikkers gezien met wij accepteren geen briefjes van 200 en 500?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Danneh »

Durex schreef:
Batfire schreef:
Mystery schreef: En je kan er nergens mee betalen, dus je hebt er vrij weinig aan..

Ik apprecieer overigens dat in augustus soad is en het album van A7X uitkomt. Ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten. :')
Tuurlijk kan je er wel mee betalen, geld is geld. Alleen kan je niet een pakje kauwgom van 1,50 daarmee kopen.
Het wordt bijna nooit geaccepteerd. Waarom die briefjes gebruikt worden zou ik even niet weten. Behalve dan voor cash transfers.
Moet je eens een auto cash betalen, of een deure rekening. Reken maar dat ze je briefjes accepteren.
't Is hetzelfde als je gaat betalen voor een dure rekening met briefjes van 5, willen ze liever ook niet. Daarom ook geen briefje van 200 voor een pakje kauwgum.
D A T H A N
Berichten: 875
Lid geworden op: dinsdag 2 april 2013, 18:21

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door D A T H A N »

Durex schreef: Nooit die stikkers gezien met wij accepteren geen briefjes van 200 en 500?
Inderdaad, die hebben ze hier overal?
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Danneh schreef:
Durex schreef:
Batfire schreef:
Mystery schreef: En je kan er nergens mee betalen, dus je hebt er vrij weinig aan..

Ik apprecieer overigens dat in augustus soad is en het album van A7X uitkomt. Ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten. :')
Tuurlijk kan je er wel mee betalen, geld is geld. Alleen kan je niet een pakje kauwgom van 1,50 daarmee kopen.
Het wordt bijna nooit geaccepteerd. Waarom die briefjes gebruikt worden zou ik even niet weten. Behalve dan voor cash transfers.
Moet je eens een auto cash betalen, of een deure rekening. Reken maar dat ze je briefjes accepteren.
't Is hetzelfde als je gaat betalen voor een dure rekening met briefjes van 5, willen ze liever ook niet. Daarom ook geen briefje van 200 voor een pakje kauwgum.
Oké, dat zijn dan de uitzonderingen. Maar je koopt niet dagelijks een auto. In het dagelijks leven heb je er vrij weinig aan. Die briefjes worden in supermarkten, kledingwinkels e.d. vaak gewoon niet geaccepteerd.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Mark_ »

Durex schreef: Nooit die stikkers gezien met wij accepteren geen briefjes van 200 en 500?
Dus? Ze accepteren ook geen 100 als jij voor een 10tje aan boodschappen doet en ook geen 50 als jij voor een heel klein bedrag koopt.
D A T H A N
Berichten: 875
Lid geworden op: dinsdag 2 april 2013, 18:21

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door D A T H A N »

Jawel hoor lol. Is gewoon geld en als er geen sticker is kunnen ze dat niet weigeren tenzij ze geen wisselgeld hebben ofzo. Heeft niks met kleine bedragen te maken maar met het feit dat ze niet willen worden opgelicht met valse briefjes van 200 of 500 omdat het verlies dan veel groter is.
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Mark_ »

D A T H A N schreef: Jawel hoor lol. Is gewoon geld en als er geen sticker is kunnen ze dat niet weigeren tenzij ze geen wisselgeld hebben ofzo. Heeft niks met kleine bedragen te maken maar met het feit dat ze niet willen worden opgelicht met valse briefjes van 200 of 500 omdat het verlies dan veel groter is.
Ik wens jou veel succes met het afrekenen van 10 euro met een briefje van 100. En wut? opgelicht worden met valse briefjes? Je scant die briefjes voordat je afrekent, ze zijn niet helemaal achterlijk.
Janco
Berichten: 2942
Lid geworden op: zaterdag 12 mei 2007, 9:33
Clan: eLLte

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Janco »

Mark_ schreef:
D A T H A N schreef: Jawel hoor lol. Is gewoon geld en als er geen sticker is kunnen ze dat niet weigeren tenzij ze geen wisselgeld hebben ofzo. Heeft niks met kleine bedragen te maken maar met het feit dat ze niet willen worden opgelicht met valse briefjes van 200 of 500 omdat het verlies dan veel groter is.
Ik wens jou veel succes met het afrekenen van 10 euro met een briefje van 100. En wut? opgelicht worden met valse briefjes? Je scant die briefjes voordat je afrekent, ze zijn niet helemaal achterlijk.
mogen ze niet weigeren
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Mark_ schreef:
Durex schreef: Nooit die stikkers gezien met wij accepteren geen briefjes van 200 en 500?
Dus? Ze accepteren ook geen 100 als jij voor een 10tje aan boodschappen doet en ook geen 50 als jij voor een heel klein bedrag koopt.
Dat accepteren ze wel. Tenzij ze geen wisselgeld meer hebben. De briefjes die op die stikkers staan worden nooit geaccepteerd. Koop maar eens voor 200 euro boodschappen en betaal dan met een briefje van 200. Zul je zien dat het niet geaccepteerd word.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Akwasi »

Bij een juwelier of zo accepteren ze dat gewoon
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Mark_ schreef:
D A T H A N schreef: Jawel hoor lol. Is gewoon geld en als er geen sticker is kunnen ze dat niet weigeren tenzij ze geen wisselgeld hebben ofzo. Heeft niks met kleine bedragen te maken maar met het feit dat ze niet willen worden opgelicht met valse briefjes van 200 of 500 omdat het verlies dan veel groter is.
Ik wens jou veel succes met het afrekenen van 10 euro met een briefje van 100. En wut? opgelicht worden met valse briefjes? Je scant die briefjes voordat je afrekent, ze zijn niet helemaal achterlijk.
Dat mag hoor. Als ik iets van 2 euro met 100 wil betalen moeten ze dat gewoon accepteren. Tenzij aangegeven staat dat ze geen briefjes van 100 euro accepteren. Zou wel helemaal mooi worden, heb je groot geld, moet je voor een groot bedrag iets kopen om ze kwijt te raken.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Ruthless »

Lekker harde tering herrie van Cannibal Corpse op zo'n rustige vrije dag. :) Heeeeerlijk.
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Mark_
Berichten: 4124
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 10:07
Oude naam: Lordsamm

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Mark_ »

Durex schreef:
Mark_ schreef:
Durex schreef: Nooit die stikkers gezien met wij accepteren geen briefjes van 200 en 500?
Dus? Ze accepteren ook geen 100 als jij voor een 10tje aan boodschappen doet en ook geen 50 als jij voor een heel klein bedrag koopt.
Dat accepteren ze wel. Tenzij ze geen wisselgeld meer hebben. De briefjes die op die stikkers staan worden nooit geaccepteerd. Koop maar eens voor 200 euro boodschappen en betaal dan met een briefje van 200. Zul je zien dat het niet geaccepteerd word.
Mijn moeder doet dat vaak genoeg, wordt gewoon geaccepteerd, net nog even nagevraagd. Ligt natuurlijk ook een beetje wie er achter de kassa zit. Bij mijn werk hebben we ook zo'n sticker maar dat is ter preventie zegt mijn baas. Als iemand gewoon in de richting van 200 euro komt dan mag je het gewoon aannemen mits je genoeg wisselgeld hebt.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door La Pulga »

Dat zou best kunnen. Maar over het algemeen wordt zoiets in de supermarkt niet geaccepteerd. Verder krijg je die dingen niet een uit de pinautomaat. Of dat zou in elk geval niet mogen. Die moet je speciaal bij de bank gaan afhalen.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Kodie
Berichten: 4286
Lid geworden op: maandag 12 december 2011, 20:28
RS: Grote pik (p2p)
Clan: Salty Raid
Oude naam: Cooby

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Kodie »

Echte mannen overvallen de banken g
Afbeelding
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Lijpe »

Cooby schreef: Echte mannen overvallen de banken g
Met deze post lijkt het wel of je de mensen probeert aan te sporen om slechte dingen te doen, dit ben ik absoluut niet van je gewend. Denk voortaan even na, voordat je wat zegt alsjeblieft.

Ik apprecieer de nummer 9 van Real Madrid.
Afbeelding
D A T H A N
Berichten: 875
Lid geworden op: dinsdag 2 april 2013, 18:21

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door D A T H A N »

Silfer schreef: Dat ik nu eindelijk geslaagd ben voor m'n rij-examen! :mrgreen:
gefeliciteerd. :)
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Ruthless »

Silfer schreef: Dat ik nu eindelijk geslaagd ben voor m'n rij-examen! :mrgreen:
Skillcape halen
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Dingen in het dagelijks leven die jij apprecieert!

Bericht door Rems »

Mijn oud tante is overleden (zus van m'n opa) en die had geen testament. We dachten dat ze zowat geen geld had, bleek er 400.000 euro op dr rekening te staan lol. Das wel mooi meegenomen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie