Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Feline
Berichten: 5272
Lid geworden op: vrijdag 29 oktober 2010, 9:38

Re: Fitness topic

Bericht door Feline »

6 Kilo Pinda schreef: Deze shit vind ik echt ****, haastig geweest vanochtend en AL mijn voer op het aanrecht laten staan...

Fuck tentamens klote drukte

Bij de appie maar een pot pindakaas bak kwark en wat boterhammen gekocht :')

Moet wel aan m'n quotem komen vandaag man heb daar steeds meer moeite mee afgelopen week echt elke dag weer moeite met fucking 3500kcals wtf is deze

Maarja gister wel lekker 4reppers paused squats gedaan 10 sets. 112 kg helemaal kapot haha, lekker paar seconden daar onder zitten en uitstoten manman voelde wel als 140kg aan
Heb soms moeite om 2250 kcal naar binnen te werken lel. :')
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic

Bericht door Gewoon »

Guys, teveel tonijn niet goed? Of is da zinkgedoe gewoon bullshit?
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Je zegt het zelf al.. "TEVEEL" is nooit goed.

Ander onderwerp: Morgen ochtend vroeg 1e deel klaar. Dan begin ik over 2 weken NASM PT :)
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic

Bericht door Gewoon »

Hoeveel blikken vinden jullie teveel?
Afbeelding
Poeper
Berichten: 809
Lid geworden op: woensdag 27 februari 2008, 17:36
Oude naam: zazou108

Re: Fitness topic

Bericht door Poeper »

Zalig gewoon, bijna elke dag nieuwe records op m'n oefeningen <3
Not sure of het door m'n nieuwe pre-workouts komt..
Had ze gewoon gekocht om eens te proberen.
Zat lange tijd vast met m'n gewicht bij alle oefeningen, sindsdien alles omhoog :D

Kan natuurlijk ook komen door m'n nieuwe trainingspartner.. Trainde vroeger altijd zonder spotter..


Hoe staan jullie trouwens tegenover het bodybuilden op jonge leeftijd?
Ik ben m'n broer nu aan het trainen (14 jaar oud).
Gevaarlijke oefeningen zoals squat/dl/bent overs etc laat ik hem sowieso niet doen voor hij 16 is.
De fitnessbaas is wel hele tijd bezig over het stoppen met groeien etc. Is dit niet overdreven?
Ik heb vele onderzoeken gelezen die er op wijzen dat het stoppen met groeien een fabeltje is, of dat het verschil niet echt merkbaar is.

Hij is sowieso al 1m75, wat hij een mooie lengte vindt, dus stoppen met groeien of niet. Hij blijft doorgaan :p
Afbeelding
pur3 wolf pk
Berichten: 262
Lid geworden op: vrijdag 24 april 2009, 9:28

Re: Fitness topic

Bericht door pur3 wolf pk »

Poeper schreef:Zalig gewoon, bijna elke dag nieuwe records op m'n oefeningen <3
Not sure of het door m'n nieuwe pre-workouts komt..
Had ze gewoon gekocht om eens te proberen.
Zat lange tijd vast met m'n gewicht bij alle oefeningen, sindsdien alles omhoog :D

Kan natuurlijk ook komen door m'n nieuwe trainingspartner.. Trainde vroeger altijd zonder spotter..


Hoe staan jullie trouwens tegenover het bodybuilden op jonge leeftijd?
Ik ben m'n broer nu aan het trainen (14 jaar oud).
Gevaarlijke oefeningen zoals squat/dl/bent overs etc laat ik hem sowieso niet doen voor hij 16 is.
De fitnessbaas is wel hele tijd bezig over het stoppen met groeien etc. Is dit niet overdreven?
Ik heb vele onderzoeken gelezen die er op wijzen dat het stoppen met groeien een fabeltje is, of dat het verschil niet echt merkbaar is.

Hij is sowieso al 1m75, wat hij een mooie lengte vindt, dus stoppen met groeien of niet. Hij blijft doorgaan :p
Deels uit eigen ervaring zou ik zeggen dat fitness/krachttraining op vroege leeftijd niet al te veel kwaad kan, zolang het proces bewaakt (of begeleid) wordt door iemand. Het risico dat je overtraind raakt is er altijd, maar op jongere leeftijd kan dit wel degelijk invloed hebben op oa je groei. (en omdat in je groei je weerstand vaak wat minder is, loop je hier iets meer risico op). Als je je broertje mee laat fitnessen waarbij je hem de uitvoering van oefeningen aanleert en laat verbeteren, kan het mijn inziens prima. Als hij echt al bezig is met spiermassa opbouwen.. dan twijfel ik om bovenstaande reden. En dat je hem nu nog niet ingewikkelde oefeningen laat doen is goed bedacht, maar wat als hij straks 16 is, naar eigen denken 'behoorlijk sterk/groot' is en dan (te) zwaar starten met deadlift/squat etc? dan ga je alsnog blessures ontwikkelen, uitgegroeid of niet.

dus, als je hem introduceert binnen het fitnessen: leg de nadruk op het correct uitvoeren van oefeningen(of laat dit doen door iemand met kennis als je jezelf niet genoeg vertrouwd hierop), en daar kunnen benchpresses, deadlifts en squats naar mijn mening gewoon bij, mits met lage gewichten.
wa6dftw
Berichten: 301
Lid geworden op: donderdag 7 oktober 2010, 9:57

Re: Fitness topic

Bericht door wa6dftw »

Ik weet niks over of het een fabeltje is of niet, maar 1,75 op 14 is een prima lengte, maar op 16 niet meer...
Poeper
Berichten: 809
Lid geworden op: woensdag 27 februari 2008, 17:36
Oude naam: zazou108

Re: Fitness topic

Bericht door Poeper »

Nja ik laat hem sowieso niet met zware gewichten trainen.
Benchpress laat ik hem al niet doen omdat de stang te zwaar is :p

Ik neem bij alle oefeningen een gewicht die hij zeker 3x12 aankan.
Enkel bij benen gaat hij toch wel wat 'zwaarder', ik doel dan op 60 kg legpress, 55kg seated leg curl etc.
Maar die gewichten gaan ook gewoon supermakkelijk.
Hij is redelijk zwaarlijvig, heeft zeer goede beenspieren hierdoor.

Het is de enige sport die hij ook echt leuk vindt.
Ik wou hem sowieso helpen met z'n vetverlies, maar dieet alleen zal het hem niet doen. Hij cheat zowat elke dag..
Hij heeft echt talloze sporten geprobeerd en vindt enkel deze leuk tot nu toe.



Waar ik dan wel weer volledig tegen ben is dat er velen van 14-15 jaar zijn toegekomen sinds nieuwjaar. Ze vinden echt hun eigen oefeningen uit en benchen met een gewicht die ze niet omhoog krijgen. Dan liggen ze daar met de halter op hun borst en 2 andere gastjes die hem proberen omhoog te krijgen :')
Afbeelding
Klooterkip
Berichten: 6796
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 14:44

Re: Fitness topic

Bericht door Klooterkip »

Poeper schreef: Nja ik laat hem sowieso niet met zware gewichten trainen.
Benchpress laat ik hem al niet doen omdat de stang te zwaar is :p

Ik neem bij alle oefeningen een gewicht die hij zeker 3x12 aankan.
Enkel bij benen gaat hij toch wel wat 'zwaarder', ik doel dan op 60 kg legpress, 55kg seated leg curl etc.
Maar die gewichten gaan ook gewoon supermakkelijk.
Hij is redelijk zwaarlijvig, heeft zeer goede beenspieren hierdoor.

Het is de enige sport die hij ook echt leuk vindt.
Ik wou hem sowieso helpen met z'n vetverlies, maar dieet alleen zal het hem niet doen. Hij cheat zowat elke dag..
Hij heeft echt talloze sporten geprobeerd en vindt enkel deze leuk tot nu toe.



Waar ik dan wel weer volledig tegen ben is dat er velen van 14-15 jaar zijn toegekomen sinds nieuwjaar. Ze vinden echt hun eigen oefeningen uit en benchen met een gewicht die ze niet omhoog krijgen. Dan liggen ze daar met de halter op hun borst en 2 andere gastjes die hem proberen omhoog te krijgen :')
hahah dat zou ik zo graag willen zien.
~Each day is a gift and not a given right
Afbeelding
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Fitness topic

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Gewoon schreef: Hoeveel blikken vinden jullie teveel?
ik eet zelf nooit blik dat verteert niet goed
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Fitness topic

Bericht door Bbal Prodigy »

Nabuko jij bent gewoon echt kei grappig weetje.

Eet zelf al minstens 2 jaar lang elke dag een blik tonijn, geen problemen mee gehad.
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Fitness topic

Bericht door The-0wner »

Poeper schreef: Nja ik laat hem sowieso niet met zware gewichten trainen.
Benchpress laat ik hem al niet doen omdat de stang te zwaar is :p

Ik neem bij alle oefeningen een gewicht die hij zeker 3x12 aankan.
Enkel bij benen gaat hij toch wel wat 'zwaarder', ik doel dan op 60 kg legpress, 55kg seated leg curl etc.
Maar die gewichten gaan ook gewoon supermakkelijk.
Hij is redelijk zwaarlijvig, heeft zeer goede beenspieren hierdoor.

Het is de enige sport die hij ook echt leuk vindt.
Ik wou hem sowieso helpen met z'n vetverlies, maar dieet alleen zal het hem niet doen. Hij cheat zowat elke dag..
Hij heeft echt talloze sporten geprobeerd en vindt enkel deze leuk tot nu toe.



Waar ik dan wel weer volledig tegen ben is dat er velen van 14-15 jaar zijn toegekomen sinds nieuwjaar. Ze vinden echt hun eigen oefeningen uit en benchen met een gewicht die ze niet omhoog krijgen. Dan liggen ze daar met de halter op hun borst en 2 andere gastjes die hem proberen omhoog te krijgen :')

Dat laatste ben ik echt 100% met je eens. Ik loop voor stage bij een sportschool sinds begin dit schooljaar en ik fitness zelf sinds eind 2011. Elk jaar weer in januari allemaal van die 14/15 jarige die vet stoer gaan doen tegenover hun vrienden met gewicht enzo. Moet ze sinds dit jaar dus ook wel eens begeleiden of een schema voor ze maken. Die gasten zijn of echt TE dik of 40/50kg dun. Zelfs op simpele machines zoals de roeimachine (met gewicht niet de cardio) of de chestpress niet eens goed kunnen uitvoeren terwijl ik het eerst voor doe en daarna ze er op corrigeer als ze foute bewegingen maken. Zelfs met een apparaat waarbij je alleen maar tegen de leuning aan hoeft te zitten of rechtop tegen een kussentje aan gaan ze nog een kromme rug houden en meebewegen met het apparaat om maar zoveel mogeljk gewicht te verplaatsen. Je kunt ze vertellen wat je wil maar ze gaan toch op hun eigen manier door. Echt vreselijk zulke opdondertjes begeleiden.
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
wa6dftw
Berichten: 301
Lid geworden op: donderdag 7 oktober 2010, 9:57

Re: Fitness topic

Bericht door wa6dftw »

Hiep hiep hoera pr 120 kilo deadlift, en er meteen 3 reps uit weten te halen!

Goal is 170 1rm eind 2014. Haalbaar of niet? :p
Bbal Prodigy
Berichten: 2900
Lid geworden op: dinsdag 20 juli 2010, 1:27
RS: Gestopt

Re: Fitness topic

Bericht door Bbal Prodigy »

Makkelijk haalbaar.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Mwuah. Is haalbaar. Verwacht alleen niet heel hoger.
wa6dftw
Berichten: 301
Lid geworden op: donderdag 7 oktober 2010, 9:57

Re: Fitness topic

Bericht door wa6dftw »

Oke dan, ik ga ervoor :p.
Ik weet btw niet of ik wel 2x in de week deadliften moet doen, heb het gevoel dat het alleen maar averechts werkt om 2x te doen.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Juist 2x. Bijvoorbeeld Maandag en donderdag. Elke training reppen naar 1/3 MAX reps opbouwend in 5 setjes ongeveer. Je wilt aan je maximale kracht werken dus zal je specifiek die oefening moeten trainen. Ofwel: Veel deadliften op lage reps.
wa6dftw
Berichten: 301
Lid geworden op: donderdag 7 oktober 2010, 9:57

Re: Fitness topic

Bericht door wa6dftw »

Ik doe nu: 60 kg warmup 1x10, 80 kg warmup 1x8, dan 100kg 1x5, 105 1x3, 110 1x3 etc. Dat 2x in de week.
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Fitness topic

Bericht door Danneh »

Zo iets gelijks werkte voor mij uitstekend. Ging daarmee met sprongen vooruit.
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Pfff weer aan de poepekak :(

Moet en zal zo mijn workout doen, eerst even mn buik rustig krijgen. Moet namelijk ~ 40 minuten squatten, geen zin om dan zeg maar een 'scheetje' te laten bij het persen, jullie snappen hem wel :mrgreen:
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Plaats reactie