Lunatips boekenclubje

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Smartie` »


*Citaat op verzoek van de geciteerde verwijderd*


Dan Brown was eerlijk gezegd niet helemaal mijn ding. Mijn favoriet was de Da Vinci Code, maar het thema van dat boek lag mij beter dan Lost Symbol en Inferno.

Overigens is 1984 uit sinds vanochtend in de trein. Was een geweldig boek, die laatste hoofdstukken, damn. Heb er 3 dagen over gedaan volgens mij? Maar het was dan ook iets dunner dan mijn gemiddelde leesvoer.

De volgende die klaar ligt is To Kill A Mockingbird. Heb ik wel eens over gehoord in deze topic, van Silfer dacht ik?
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

Ik zoek nu de Nederlandse vertaling van Naturalis Historia van Plinius de Oudere, maar nergens te vinden... :( Is een bron aan informatie die ik zou willen gebruiken voor mijn opleiding tot natuurgids; meer bepaald hoe men in de antieke oudheid met de natuur omging. Simpel voorbeeld is dat men tonderzwam gebruikte om vuur te maken. Dat soort weetjes zijn altijd leuk in een gidsbeurt. :)
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

In de bib gevonden, waarschijnlijk delen kopiëren..

Verder De Rode Wolf uit. Fijn boekje, einde kon wel beter imo. :P Nu Palaiphatos lezen, "over ongelofelijke dingen". Onbekende antieke schrijver voor de meesten, maar echt geweldig om te lezen. Had kritiek op de mythen van toen, bv. dat Europa nooit op de rug van een stier over de zee zou zijn gegaan omdat stieren wild zijn... :mrgreen:
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Nineteen Eighty-four aan het lezen. Vind 'm erg tof tot nu toe, had er om eerlijk te zijn niet heel veel van verwacht.
Hij is makkelijk om in te komen, maar zit nu op pagina 1984 en er mag weleens wat gebeuren. :mrgreen:

Toegevoegd na 2 minuten:
Smartie` schreef:Overigens is 1984 uit sinds vanochtend in de trein. Was een geweldig boek, die laatste hoofdstukken, damn. Heb er 3 dagen over gedaan volgens mij? Maar het was dan ook iets dunner dan mijn gemiddelde leesvoer.

De volgende die klaar ligt is To Kill A Mockingbird. Heb ik wel eens over gehoord in deze topic, van Silfer dacht ik?
Oh grappig, jij ook net gelezen. En ik was hier over Mockingbird begonnen recentelijk, heb je 'm al uit onderhand?
de enige echte ik
Berichten: 307
Lid geworden op: vrijdag 30 april 2010, 10:56

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door de enige echte ik »

Caddie schreef: Nineteen Eighty-four aan het lezen. Vind 'm erg tof tot nu toe, had er om eerlijk te zijn niet heel veel van verwacht.
Hij is makkelijk om in te komen, maar zit nu op pagina 1984 en er mag weleens wat gebeuren. :mrgreen:

Toegevoegd na 2 minuten:
Smartie` schreef:Overigens is 1984 uit sinds vanochtend in de trein. Was een geweldig boek, die laatste hoofdstukken, damn. Heb er 3 dagen over gedaan volgens mij? Maar het was dan ook iets dunner dan mijn gemiddelde leesvoer.

De volgende die klaar ligt is To Kill A Mockingbird. Heb ik wel eens over gehoord in deze topic, van Silfer dacht ik?
Oh grappig, jij ook net gelezen. En ik was hier over Mockingbird begonnen recentelijk, heb je 'm al uit onderhand?
Ik ben nu ook bezig met 1984. Deze vakantie ook To Kill a Mockingbird gelezen, samen met Stoner en Animal Farm, ook allebei aanraders.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

Wil 1984 echt opnieuw lezen maar weer eens geen tijd voor denk ik deze vakantie.. =x
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Smartie` »

Caddie schreef: Nineteen Eighty-four aan het lezen. Vind 'm erg tof tot nu toe, had er om eerlijk te zijn niet heel veel van verwacht.
Hij is makkelijk om in te komen, maar zit nu op pagina 1984 en er mag weleens wat gebeuren. :mrgreen:

Toegevoegd na 2 minuten:
Smartie` schreef:Overigens is 1984 uit sinds vanochtend in de trein. Was een geweldig boek, die laatste hoofdstukken, damn. Heb er 3 dagen over gedaan volgens mij? Maar het was dan ook iets dunner dan mijn gemiddelde leesvoer.

De volgende die klaar ligt is To Kill A Mockingbird. Heb ik wel eens over gehoord in deze topic, van Silfer dacht ik?
Oh grappig, jij ook net gelezen. En ik was hier over Mockingbird begonnen recentelijk, heb je 'm al uit onderhand?
Nee ben echt druk sinds de studie weer begonnen is. Pagina 200 nu. Ben het helemaal eens met jouw uitspraken over deel 1 tegenover deel 2!

Ik lees normaal liever verder in de geschiedenis, middeleeuwse romans met name (hierna ga ik The Once and Future King van T.H. White lezen), maar door het perspectief van de jonge Scout vind ik Mockingbird ook heel interessant. Volgens mij heb ik nog niet vaak vanuit een kinderlijk perspectief een boek gelezen. Tenzij je hoofdstukken van Arya en Bran meetelt in ASOIAF.


EDIT: Hij is uit, vond het een erg goed boek ;)
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Smartie` »

Ben nog bezig in The Once and Future King, nauwelijks gelezen de laatste tijd.

Maar toen ik vandaag de Van Piere (grote boekhandel in Eindhoven) zag kon ik de druk niet weerstaan om deze twee pareltjes te kopen:
Animal Farm, van George Orwell
The Adventures of Huckleberry Finn, van Mark Twain
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Laat me weten hoe ze zijn. :mrgreen:
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Smartie` »

Caddie schreef: Laat me weten hoe ze zijn. :mrgreen:
Hehe, dan moet ik mn huidige boek eerst ff uitlezen, nog 400 bladzijdes te gaan, maar ik zit op pagina 150 nog steeds niet echt in het verhaal..

Het gaat over koning Arthur en op 1/5e van het boek is Arthur nog een kindje. Ik wil juist stoere ridderverhalen over Lancelot en Gawaine en Benivere en Parcival en Tristan en vast nog een aantal waarvan ik de namen niet uit m'n hoofd weet.
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Smartie` schreef:
Caddie schreef: Laat me weten hoe ze zijn. :mrgreen:
Hehe, dan moet ik mn huidige boek eerst ff uitlezen, nog 400 bladzijdes te gaan, maar ik zit op pagina 150 nog steeds niet echt in het verhaal..

Het gaat over koning Arthur en op 1/5e van het boek is Arthur nog een kindje. Ik wil juist stoere ridderverhalen over Lancelot en Gawaine en Benivere en Parcival en Tristan en vast nog een aantal waarvan ik de namen niet uit m'n hoofd weet.
als je daarvan houdt dan moet je The Warlord Chronicles lezen, geweldige mix van historische feiten en fantasy op het arthurverhaal
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Wat vond je van Blood Elves ( The Witcher) hondje? Na ASOIAF geen boek meer gelezen dus wordt het weer eens tijd. Me zojuist aangemeld bij de bieb en het 1ste deel van The Witcher meegenomen :)

Iemand trouwens The Way of Kings ( Stormlight series) van Brandon Sanderson gelezen? Klinkt heel vermakelijk!
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Halle »

Een recente twee van J.K Rowling:
Cry, foe! Run amok! Fa awry! My wand won’t tolerate this nonsense.
Wat een anagram kan zijn voor:
Harry returns! Won't say any details now. A week off. No comment
Dus wellicht komt er een nieuwe deel in de Harry Potter reeks! Een prequel (the first wizard war, de jeugd van Lily en James of de opkomst van Voldemort) of een sequel (het leven van Harry als hoofd van de Aurors, een verhaal over Harry's kinderen) zou geweldig zijn. :D
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Zolang het een oprecht goed geschreven verhaal is vind ik het prima. Het zou me echter verwonderen mocht het een volledige roman zijn, want die biedt veel te weinig vrijheid, lijkt mij. Het is al lang duidelijk dat Rowling het hele verhaal in haar hoofd heeft en daar niet van afwijkt. Bepaalde zaken mochten niet in de films komen omdat ze niet pasten in haar wereld en dergelijke meer.

Voor de rest schrijft Rowling nu ook niet zo geweldig. Haar idee was fantastisch, maar puur qua schrijfkunst lees je beter andere auteurs.
Afbeelding
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Abbo kid »

The maze runner gekregen.

Las ooit ook altijd heel veel. Toen der tijd waren er bijna geen boeken meer in de bibliotheek die ik leuk vond.

inb4 maze runner negatieve comments
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Abbo kid schreef:Las ooit ook altijd heel veel. Toen der tijd waren er bijna geen boeken meer in de bibliotheek die ik leuk vond.
Jaa ik ook. Elke drie weken ongeveer met een krat naar de bieb en die helemaal vol stoppen. Soms moesten er een paar boeken terug omdat alle vijf de biebkaartjes al vol zaten.

Ook een paar keer gehad dat mensen boeken uit de krat gingen halen omdat ze dachten dat het een soort 'speciale selectie' was waar je uit mocht kiezen, haha.


En the maze runner vond ik best goed!
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

Halle schreef: Een recente twee van J.K Rowling:
Cry, foe! Run amok! Fa awry! My wand won’t tolerate this nonsense.
Wat een anagram kan zijn voor:
Harry returns! Won't say any details now. A week off. No comment
Dus wellicht komt er een nieuwe deel in de Harry Potter reeks! Een prequel (the first wizard war, de jeugd van Lily en James of de opkomst van Voldemort) of een sequel (het leven van Harry als hoofd van de Aurors, een verhaal over Harry's kinderen) zou geweldig zijn. :D
Intussen een update rond; het is geen verhaal over Harry Potter, maar over Newt Scamander, of iets in die richting. Niets boeiend, imo.
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Had 't wel een beetje verwacht konijn aangezien er over hem ook een nieuwe film uitkomt...
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Abbo kid »

Uiteindelijk toch weer één van de weinige boeken uit mijn tijd dat ik veel las weten te herinneren : Elantris by brandon Sanderson. Jammer dat er nog geen vervolg van is.
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Smartie` »

Smartie` schreef: Ben nog bezig in The Once and Future King, nauwelijks gelezen de laatste tijd.

Maar toen ik vandaag de Van Piere (grote boekhandel in Eindhoven) zag kon ik de druk niet weerstaan om deze twee pareltjes te kopen:
Animal Farm, van George Orwell
The Adventures of Huckleberry Finn, van Mark Twain
Dit is ondertussen een maand geleden, dat laat wel zien hoe lang ik over The Once and Future King heb gedaan. Vervolgens Animal Farm in een keer uitgelezen (100 pagina's), vond het een erg leuk boekje! Heerlijk satirisch. Soms was het wel redelijk hetzelfde als 1984, bv het veranderen van de tegenstander, Eurazie en Eustasie, komt ook in Animal Farm op dezelfde manier terug.

Ik ga nu beginnen aan Huckleberry Finn, maar heb me eerst een weg moeten banen door 40 paginas aan introductie van een of andere hoogleraar. Geeft op zich wel context over het boek, dat meer dan 120 jaar geleden uitkwam, maar soms is het zo'n droge lap tekst, bijna alsof ik academische literatuur aan het doorspitten ben wat logisch is aangezien het door een of andere hoogleraar is geschreven natuurlijk). Zijn er anderen die graag klassiekers lezen, en zo ja, wat doen jullie met die notes?

En, ik heb ondertussen wéér twee boeken gekocht!
Brave New World, van Aldous Huxley
A Christmas Carol and Other Christmas Writings, van Charles Dickens

Nu moet het alleen nog even Kerst worden :-k
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Plaats reactie