Het Grote Aandelen Topic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door mark145nl »

en dat ze de shorters dekken met jouw aandelen, waardoor je een extra risico loopt wat je waarschijnlijk niet weet?


dit vind ik een stuk gevaarlijker dan de kans dat ze failliet gaan.

dat betekent dus effectief dat er zomaar aandelen uit je portefeuille kunnen verdwijnen.
Dragon slayerr
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 25 januari 2015, 19:05

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Dragon slayerr »

Ik zit ook bij degiro. Je geld is niet tot 100k verzekerd ja, maar tot 20k ben je gewoon gedekt. Verder is er bij degiro ook een account optie waarmee je zorgt dat degiro niet jouw aandelen uitleent.
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door mark145nl »

toch zie ik niet het nut om over te stappen.

of ik nu 2,4 of 8 euro per transactie betaal, procentueel gezien is het te verwaarlozen.
Snake-KoRn
Berichten: 2366
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 21:36
Oude naam: Metalgirl hc

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Snake-KoRn »

Jack schreef:
Dboy schreef: Snake corn is hier goed in
Moest ook meteen aan hem denken. Geweldig. :mrgreen:
You see that fire extinguisher over there?

OT: Gl :)
A hero stands out of the crowd and isn't afraid to stand by his ground no matter the backfire he'll experience.
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door KetchupFTW »

Afbeelding

Toch maar mooi geanticipeerd :D.

Maargoed, ik ben dus van plan zelf te gaan investeren met echt geld, maar ik twijfel nog over de broker. Iemand met een aanbeveling?
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door mark145nl »

ik zou bij binck bank het active pakket nemen.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Meutr »

mark145nl schreef: ik zou bij binck bank het active pakket nemen.
Lynx is nog goedkoper.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door KetchupFTW »

Meutr schreef:
mark145nl schreef: ik zou bij binck bank het active pakket nemen.
Lynx is nog goedkoper.
Binck is erg duur zover ik gehoord heb, alleen is de site qua informatie en overzicht blijkbaar wel heel goed. Voor een beginnende belegger, wat is dan aan te raden?
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Meutr »

Ik zou iemand van 17 zonder al te veel ervaring nooit aanraden om z'n spaargeld te gaan beleggen in aandelen. Gelijk welke broker. Als ik dan toch een broker moet aanraden, dan blijf ik bij Lynx.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door KetchupFTW »

Meutr schreef: Ik zou iemand van 17 zonder al te veel ervaring nooit aanraden om z'n spaargeld te gaan beleggen in aandelen. Gelijk welke broker. Als ik dan toch een broker moet aanraden, dan blijf ik bij Lynx.
Ik leg nu elke maand een klein deeltje weg, ik heb voorlopig nog niet genoeg ;).

Toegevoegd na 31 minuten:

Nog een vraag; als ik er voor kies de broker te laten investeren, kan ik dan altijd zien in welke aandelen ze hebben geïnvesteerd?
Dragon slayerr
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 25 januari 2015, 19:05

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Dragon slayerr »

@KetchupFTW

Ik raad je aan om bij degiro te gaan. Het klopt dat, zoals mark al zei, ze geen bank zijn en dus niet onder het depositogarantiestelsel vallen. Echter ben je tot €20.000 gewoon gedekt en boert degiro volgens mij best goed, oftewel je hoeft niet bang te zijn over een faillissement. Degiro is verder wel (één van(?)) de goedkoopste brokers, als je op hun site gaat zie je gelijk hun tarieven. Mocht je het gedetailleerder willen weten kun je de PDF onderaan deze pagina downloaden: https://www.degiro.nl/tarieven/

Verder kun je je geld in beleggingsfondsen stoppen (dat is volgens mij wat jij bedoelt met 'broker laten investeren'), er zijn een heleboel dus je hebt genoeg keus. Die beleggingsfondsen beleggen je geld vervolgens voor je tegen een kleine vergoeding. Je kunt verder kiezen in welke sector je het stopt. Zo kiezen sommige mensen voor een beleggingsfonds die zich specifiek richt op vastgoed bijvoorbeeld. Nog wel een waarschuwing, het staat ook altijd bij dergelijke reclames, maar beleggingsfondsen maken niet altijd winst staar je dus niet blind op eerder behaalde winst. Overigens is het wel verstandig om behaalde prestaties in het verleden mee te laten tellen in je beslissing voor beleggingsfonds. Zo zou ik zelf liever in een beleggingsfonds stappen die de afgelopen 5 jaar elk jaar 5-8% rendement heeft behaald, dan in een beleggingsfonds die het ene jaar +18% heeft maar het volgende jaar -10%.

Een aanrader is overigens het boek 'Beleggen voor dummies', heb ik ook gekocht en alles wat je moet weten wordt er duidelijk in uitgelegd.
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Niels »

"Rendement uit het verleden geeft geen garantie op de toekomst."

Mag wel in de eerste post.
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door mark145nl »

binck is een paar euro duurder per transactie, maar de gebruiks vriendelijkheid en informatie is vele malen beter.
dat verdient zich zelf ook terug.

persoonlijk vind ik het belangrijk hoe snel me orders verwerkt worden en hoe ver ik in het orderboek kan kijken.

mocht er een broker komen die je net zover laat kijken als banken kunnen, zou ik daarvoor 200 euro per maand voor willen betalen buiten de transactie kosten om.
zoals ik al eerder zei, die paar losse euro's wat het scheelt is zo ongeveer het laatste waar ik naar kijk.

vandaag trouwens mijn turbo op de aex verkocht op 122,1% winst.
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door KetchupFTW »

mark145nl schreef: binck is een paar euro duurder per transactie, maar de gebruiks vriendelijkheid en informatie is vele malen beter.
dat verdient zich zelf ook terug.

persoonlijk vind ik het belangrijk hoe snel me orders verwerkt worden en hoe ver ik in het orderboek kan kijken.

mocht er een broker komen die je net zover laat kijken als banken kunnen, zou ik daarvoor 200 euro per maand voor willen betalen buiten de transactie kosten om.
zoals ik al eerder zei, die paar losse euro's wat het scheelt is zo ongeveer het laatste waar ik naar kijk.

vandaag trouwens mijn turbo op de aex verkocht op 122,1% winst.
Ik heb gehoord van mensen die twee rekeningen hebben, één op Binck die ze gebruiken voor informatie en één op een goedkopere broker waar ze dan handelen. Is zoiets niet een goede optie?
Dragon slayerr schreef:@KetchupFTW


Ik raad je aan om bij degiro te gaan. Het klopt dat, zoals mark al zei, ze geen bank zijn en dus niet onder het depositogarantiestelsel vallen. Echter ben je tot €20.000 gewoon gedekt en boert degiro volgens mij best goed, oftewel je hoeft niet bang te zijn over een faillissement. Degiro is verder wel (één van(?)) de goedkoopste brokers, als je op hun site gaat zie je gelijk hun tarieven. Mocht je het gedetailleerder willen weten kun je de PDF onderaan deze pagina downloaden: https://www.degiro.nl/tarieven/

Verder kun je je geld in beleggingsfondsen stoppen (dat is volgens mij wat jij bedoelt met 'broker laten investeren'), er zijn een heleboel dus je hebt genoeg keus. Die beleggingsfondsen beleggen je geld vervolgens voor je tegen een kleine vergoeding. Je kunt verder kiezen in welke sector je het stopt. Zo kiezen sommige mensen voor een beleggingsfonds die zich specifiek richt op vastgoed bijvoorbeeld. Nog wel een waarschuwing, het staat ook altijd bij dergelijke reclames, maar beleggingsfondsen maken niet altijd winst staar je dus niet blind op eerder behaalde winst. Overigens is het wel verstandig om behaalde prestaties in het verleden mee te laten tellen in je beslissing voor beleggingsfonds. Zo zou ik zelf liever in een beleggingsfonds stappen die de afgelopen 5 jaar elk jaar 5-8% rendement heeft behaald, dan in een beleggingsfonds die het ene jaar +18% heeft maar het volgende jaar -10%.

Een aanrader is overigens het boek 'Beleggen voor dummies', heb ik ook gekocht en alles wat je moet weten wordt er duidelijk in uitgelegd.
Ik heb hun informatiepakket aangevraagd. Dat boek was ik nog van plan te gaan lezen binnenkort inderdaad. Bedankt voor je reactie!
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door KetchupFTW »

mark145nl schreef: binck is een paar euro duurder per transactie, maar de gebruiks vriendelijkheid en informatie is vele malen beter.
dat verdient zich zelf ook terug.

persoonlijk vind ik het belangrijk hoe snel me orders verwerkt worden en hoe ver ik in het orderboek kan kijken.

mocht er een broker komen die je net zover laat kijken als banken kunnen, zou ik daarvoor 200 euro per maand voor willen betalen buiten de transactie kosten om.
zoals ik al eerder zei, die paar losse euro's wat het scheelt is zo ongeveer het laatste waar ik naar kijk.

vandaag trouwens mijn turbo op de aex verkocht op 122,1% winst.
Ik heb gehoord van mensen die twee rekeningen hebben, één op Binck die ze gebruiken voor informatie en één op een goedkopere broker waar ze dan handelen. Is zoiets niet een goede optie?
Dragon slayerr schreef:@KetchupFTW


Ik raad je aan om bij degiro te gaan. Het klopt dat, zoals mark al zei, ze geen bank zijn en dus niet onder het depositogarantiestelsel vallen. Echter ben je tot €20.000 gewoon gedekt en boert degiro volgens mij best goed, oftewel je hoeft niet bang te zijn over een faillissement. Degiro is verder wel (één van(?)) de goedkoopste brokers, als je op hun site gaat zie je gelijk hun tarieven. Mocht je het gedetailleerder willen weten kun je de PDF onderaan deze pagina downloaden: https://www.degiro.nl/tarieven/

Verder kun je je geld in beleggingsfondsen stoppen (dat is volgens mij wat jij bedoelt met 'broker laten investeren'), er zijn een heleboel dus je hebt genoeg keus. Die beleggingsfondsen beleggen je geld vervolgens voor je tegen een kleine vergoeding. Je kunt verder kiezen in welke sector je het stopt. Zo kiezen sommige mensen voor een beleggingsfonds die zich specifiek richt op vastgoed bijvoorbeeld. Nog wel een waarschuwing, het staat ook altijd bij dergelijke reclames, maar beleggingsfondsen maken niet altijd winst staar je dus niet blind op eerder behaalde winst. Overigens is het wel verstandig om behaalde prestaties in het verleden mee te laten tellen in je beslissing voor beleggingsfonds. Zo zou ik zelf liever in een beleggingsfonds stappen die de afgelopen 5 jaar elk jaar 5-8% rendement heeft behaald, dan in een beleggingsfonds die het ene jaar +18% heeft maar het volgende jaar -10%.

Een aanrader is overigens het boek 'Beleggen voor dummies', heb ik ook gekocht en alles wat je moet weten wordt er duidelijk in uitgelegd.
Ik heb hun informatiepakket aangevraagd. Dat boek was ik nog van plan te gaan lezen binnenkort inderdaad. Bedankt voor je reactie!
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door -Stan »

En wat voor informatie win je dan bij Binck?

Zit zelf in een studenten trading club, ook met eigen inleg maar hoofddoel is om te leren. Transactiekosten krijgen we gesponsord dus die hoeven we niet mee te tellen. We houden met z'n allen een portfolio bij waarin je een salespitch houdt voor de groep om een aandeel/etf/derivaat te kopen of te verkopen. Ook krijg je zo te maken met portfoliomanagement dus al met al erg leerzaam.
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door KetchupFTW »

-Stan schreef: En wat voor informatie win je dan bij Binck?

Zit zelf in een studenten trading club, ook met eigen inleg maar hoofddoel is om te leren. Transactiekosten krijgen we gesponsord dus die hoeven we niet mee te tellen. We houden met z'n allen een portfolio bij waarin je een salespitch houdt voor de groep om een aandeel/etf/derivaat te kopen of te verkopen. Ook krijg je zo te maken met portfoliomanagement dus al met al erg leerzaam.
Blijkbaar is de informatievoorziening (nieuws, graphs etc.) en gebruiksvriendelijkheid beter bij Binck. Dat soort informatie.
Dragon slayerr
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 25 januari 2015, 19:05

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Dragon slayerr »

@-stan

Hoe werkt zo'n studenten trading club precies? Ben zelf ook student en zou zoiets ook wel interessant vinden. Mijn voornaamste vraag : duurt het niet te lang? Ik neem aan dat je met het groepje af moet spreken om dan je sales pitch te geven, maar kan het perfecte moment dan al niet voorbij zijn?

@KetchupFTW

Het klopt dat er bij degiro geen nieuws is, de graphs vind ik verder allemaal wel prima. Voor nieuws etc gebruik ik nu voornamelijk iex.nl, iex.nl heeft ook een actieve forum dus dat is ook wel leuk.
-Stan
Berichten: 6869
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:30
Oude naam: DNL

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door -Stan »

Dragon slayerr schreef: @-stan

Hoe werkt zo'n studenten trading club precies? Ben zelf ook student en zou zoiets ook wel interessant vinden. Mijn voornaamste vraag : duurt het niet te lang? Ik neem aan dat je met het groepje af moet spreken om dan je sales pitch te geven, maar kan het perfecte moment dan al niet voorbij zijn?

@KetchupFTW

Het klopt dat er bij degiro geen nieuws is, de graphs vind ik verder allemaal wel prima. Voor nieuws etc gebruik ik nu voornamelijk iex.nl, iex.nl heeft ook een actieve forum dus dat is ook wel leuk.
We meeten om de week, maar vooral bij buy pitches kan deze lag inderdaad vervelend uitvallen. Voor elk aandeel/etf in ons portfolio hebben we wel een stop-loss niveau bepaald om te sterke dalingen te voorkomen. Het leerdoel staat wel voorop bij ons, zo hebben we ook regelmatig gastcolleges van trading en/of finance bedrijven.

Wat studeer je trouwens?

Wij gebruiken voor nieuws en research overigens vooral bloomberg, morningstar, marketwatch en google en yahoo finance.
Dragon slayerr
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: zondag 25 januari 2015, 19:05

Re: Het Grote Aandelen Topic

Bericht door Dragon slayerr »

Morgen USG kopen
Plaats reactie