Gefeliciteerd Enzo Knol!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Rems »

Off-er schreef:Ik denk niet dat je veel steun zult vinden in Enzo Knol. 'T is waar wat je zegt, maar ik denk niet in deze context.

Mja, de kerel doet 't slim. Mooi geld verdienen zo :p
Ik heb nog nooit een filmpje van hem gekeken, maar ik weet wel dat al die 'grappige filmpjes met games etc a la pewdiepie' geen slecht iets zijn. Ook al haten zoveel mensen erop. Maar wat doet hij dan, gewoon doelloze vlogs zonder humor of nut?

Toegevoegd na 59 seconden:
Daan schreef:
Rems schreef:
Nilsie schreef:Is het echt zo moeilijk te begrijpen wat ik daarmee bedoel??

Ik zou liever wat willen toevoegen ja, dus nuttigere dingen met m'n tijd doen. Denk je dat die vent enige vorm van opleiding heeft? Boeit niet, hij betaalt belasting (mag ik aannemen), maar persoonlijk zou ik later m'n geld willen verdienen met nuttige dingen. Ipv krijsende video's maken.
Voegt niks toe? Klinkt misschien raar maar zijn fanbase is best wel apart, zijn vooral tieners van 14-16. Heel veel tiener van 14-16 worden gepest/moeilijke tijd op school etc. Klinkt misschien stom en cheesy maar best veel mensen vinden steun ofzo in dat soort youtube channels.
Ik denk niet dat er een miljoen 14-16 tieners in Nederland zijn.
-> fanbase is dus wel groter dan dat.
Je hebt ook nog belgen en zijn fanbase kun je beter baseren op zijn gemiddeld aantal views, dus zo'n 200k.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Ricc »

Badr Hari schreef:
Nilsie schreef:Is het echt zo moeilijk te begrijpen wat ik daarmee bedoel??

Ik zou liever wat willen toevoegen ja, dus nuttigere dingen met m'n tijd doen. Denk je dat die vent enige vorm van opleiding heeft? Boeit niet, hij betaalt belasting (mag ik aannemen), maar persoonlijk zou ik later m'n geld willen verdienen met nuttige dingen. Ipv krijsende video's maken.
Hij vermaakt dagelijks mensen met filmpjes. Met zulke argumenten zijn er in de wereld honderden banen die 'niks toevoegen'. Caberet is dan bijvoorbeeld ook totaal overbodig
Nja klopt wel, maar dat is gewoon met heel wat dingen zo. Sommige mensen willen liever een baan dat tenminste een meerwaarde geeft aan de toekomst/samenleving, andere mensen maken liever van hun hobby hun werk. Youtube valt daar ook onder.

Wel ziek ja dat je met Youtube vies geld kan verdienen, maar ja.. Hoelang heb je dat werk dan, vraag ik me af. Over 10 jaar als dertigjarige/veertigjarige nog steeds youtube filmpjes maken ofz, krijsend dat je messi in pakketjes hebt gekregen.. Laat staan of die zeepbel niet over die jaren popt.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Daan »

Als je echt goed bent kan je ook na en buiten YouTube nog genoeg dingen doen. Mensen als KSI en RayWilliamJohnson begonnen ook met voetbalfilmpjes en lachfilmpjes maken met waarschijnlijk een ontelbare hoeveelheid slechte grappen, maar door hard werk kunnen ze nu ook verder aan het werk in de entertainmentbranche.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Halle »

Ray William Johnson... Als ik iemand niet grappig meer vind. Vroeger, toen hij met Equals three presenteerde kon ik hem nog wel waarderen. Maar inmiddels is, imo, niets wat hij doet nog de moeite waard.

Heb zelf 2x een filmpje van Enzo bekeken. Het is niets voor mij, ben ik denk ik te oud voor, maar ik vind dat die gast het best goed doet. Altijd energiek en vrolijk, dat moet je maar dagelijks kunnen.
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Ruthless »

is die vriendin van hem lekker of niet
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Als ik google zo bekijk niet
Vele kusjes aan iedereen
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Thomas »

Per 1k vieuws 1 euro dus reken maar uit
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door TikTakTokTekTuk »

200k views -> 2 euro per vid dus
Vele kusjes aan iedereen
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Daminovich »

Thomas schreef:Per 1k vieuws 1 euro dus reken maar uit
Niet helemaal waar. Totaal afhankelijk van de soort advertentie die getoond wordt. En dan hebben mensen ook nog adblock. Dus dit is niet precies uit te rekenen.

Stel dat hij wel per 1k vieuws 1 euro zou verdienen. Dan gaat daar nog een deel van naar zijn partner/sponsor en een deel naar youtube. Enzo houdt hier misschien 40 cent aan over.

https://www.youtube.com/watch?v=diPHM0l8zFU

in het kort bij een rekensom van 1 euro per 1000 views

- 55% gaat naar youtube
- 10-30% naar sponsor/partner hoe je het ook wilt noemen
- Rest naar Enzo
- Geldt alleen op advertentie views, mensen met adblock tellen niet mee
- En dan nog belasting eraf als het uitbetaald wordt.

Hij verdient waarschijnlijk alsnog veel, maar minder dat jullie denken
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Sam »

Ricc schreef:
Badr Hari schreef:
Nilsie schreef:Is het echt zo moeilijk te begrijpen wat ik daarmee bedoel??

Ik zou liever wat willen toevoegen ja, dus nuttigere dingen met m'n tijd doen. Denk je dat die vent enige vorm van opleiding heeft? Boeit niet, hij betaalt belasting (mag ik aannemen), maar persoonlijk zou ik later m'n geld willen verdienen met nuttige dingen. Ipv krijsende video's maken.
Hij vermaakt dagelijks mensen met filmpjes. Met zulke argumenten zijn er in de wereld honderden banen die 'niks toevoegen'. Caberet is dan bijvoorbeeld ook totaal overbodig
Nja klopt wel, maar dat is gewoon met heel wat dingen zo. Sommige mensen willen liever een baan dat tenminste een meerwaarde geeft aan de toekomst/samenleving, andere mensen maken liever van hun hobby hun werk. Youtube valt daar ook onder.
Het is toch gewoon entertainment? Hoe geeft dit minder meerwaarde dan bijvoorbeeld een acteur of een cabaretier?

Toegevoegd na 41 seconden:
En welke banen geven dan wel meerwaarde aan de samenleving? Nogal vaag begrip als je het mij vraagt.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Daan »

"Meerwaarde"

Jezus man. Een kantoorbaantje van 9 tot 5 waarin je ervoor zorgt dat een kapitalistisch bedrijf nog meer geld gaat verdienen is beter dan een persoon die voor ruim tweehonderdduizend mensen voor ongeveer een half uur (of weet ik veel hoe lang die filmpjes zijn) vermaak zorgt?
Jullie hebben echt een heel slecht wereldbeeld.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Bearserk »

enzo apologisten pls go
Afbeelding
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Gozert »

Daan schreef:Als je echt goed bent kan je ook na en buiten YouTube nog genoeg dingen doen. Mensen als KSI
Jj :wub:
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Meutr »

Daan schreef:"Meerwaarde"

Jezus man. Een kantoorbaantje van 9 tot 5 waarin je ervoor zorgt dat een kapitalistisch bedrijf nog meer geld gaat verdienen is beter dan een persoon die voor ruim tweehonderdduizend mensen voor ongeveer een half uur (of weet ik veel hoe lang die filmpjes zijn) vermaak zorgt?
Jullie hebben echt een heel slecht wereldbeeld.
Te zien wat voor bedrijf dat is, natuurlijk. Maar goed, ik zou de vergelijking sowieso al niet maken.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Ricc »

Sam schreef:
Ricc schreef:
Badr Hari schreef:
Nilsie schreef:Is het echt zo moeilijk te begrijpen wat ik daarmee bedoel??

Ik zou liever wat willen toevoegen ja, dus nuttigere dingen met m'n tijd doen. Denk je dat die vent enige vorm van opleiding heeft? Boeit niet, hij betaalt belasting (mag ik aannemen), maar persoonlijk zou ik later m'n geld willen verdienen met nuttige dingen. Ipv krijsende video's maken.
Hij vermaakt dagelijks mensen met filmpjes. Met zulke argumenten zijn er in de wereld honderden banen die 'niks toevoegen'. Caberet is dan bijvoorbeeld ook totaal overbodig
Nja klopt wel, maar dat is gewoon met heel wat dingen zo. Sommige mensen willen liever een baan dat tenminste een meerwaarde geeft aan de toekomst/samenleving, andere mensen maken liever van hun hobby hun werk. Youtube valt daar ook onder.
Het is toch gewoon entertainment? Hoe geeft dit minder meerwaarde dan bijvoorbeeld een acteur of een cabaretier?

Toegevoegd na 41 seconden:
En welke banen geven dan wel meerwaarde aan de samenleving? Nogal vaag begrip als je het mij vraagt.
Je hebt denk niet echt verder gelezen dan die eerste zin, I assume. Het komt er gewoon op neer dat als je op een of andere manier geld kunt verdienen om je leven te onderhouden, het wel ok is. Alleen doen mensen dat ieder op zijn manier.

Ook: Acteur of Cabaretier valt ook gewoon onder de term 'Van hobby je werk maken', lijkt me, samen met bv een schrijver. Dat zijn gewoon dingen die je graag doet, en je dan gewoon omvormt tot je werk. Andere mensen studeren dan, halen diploma, en met dat diploma proberen ze dan een inbreng te geven aan de maatschappij. Ik weet nu niet hoe ik het anders moet verwoorden, maar ik probeer niet te zeggen dat entertainmentjobs onderdoen aan bv ingenieurs, kantoorwerken, etc. Ik kan alleen snappen dat mensen echt niet youtube zouden kunnen doen, want het is niets meer dan een hobby dat geld verdient.

Mijn post sloeg ook meer op het feit hoelang je er geld mee kon verdienen, overigens. Ik heb al genoeg snotapen op youtube gezien die van 'ja kijk m'n range rover, ik heb heb nu een andere chrome gegeven, ff garage enz, maar heb hem daarna verkocht omdat ik een lambo wou'. Gasten zijn 19-21 ofz... :')
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Daan »

Ik heb al genoeg snotapen op youtube gezien die van 'ja kijk m'n range rover, ik heb heb nu een andere chrome gegeven, ff garage enz, maar heb hem daarna verkocht omdat ik een lambo wou'.
Daar hebben ze wel hard voor gewerkt, wat jij blijkbaar vergeet.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Ricc »

Daan schreef:
Ik heb al genoeg snotapen op youtube gezien die van 'ja kijk m'n range rover, ik heb heb nu een andere chrome gegeven, ff garage enz, maar heb hem daarna verkocht omdat ik een lambo wou'.
Daar hebben ze wel hard voor gewerkt, wat jij blijkbaar vergeet.
Vind jij dat de hoeveelheid geld dat ze verdienen gelijk overeenkomt met 'het harde werk' dat ze neerleggen, even het feit weerleggen of ze eigenlijk volwassen met dat geld omgaan?
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Daan »

Vind jij dat de hoeveelheid geld dat ze verdienen gelijk overeenkomt met 'het harde werk' dat ze neerleggen
Volgens mij heb je niet helemaal in de gaten hoe hard werk het werkelijk is.
En ja, ze verdienen vrij veel. Maar wie ben ik om er wat van te zeggen? Voetballers verdienen ook veel, en toch kijken we daar elk weekend weer graag naar.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Ricc »

Dat voetballers veel verdienen ligt ook wel eerst aan de league waar je speelt, en om voetballers ook te kunnen aantrekken naar die leagues en de club.
Ik ben ook bewust van het werk dat ze moeten neerleggen, elke dag games spelen van GTA V, andere games, FIFA, LoL om genoeg beeldmateriaal te hebben (laat staan ideeën voor video's).

Maar kijk dan naar W2S. Daar had ik eigenlijk m'n vorige berichten naar geschreven. Zou je eerlijk kunnen zeggen dat die jongen krijgt wat 'em eerlijk zou verdienen? Laat staan hoe hij ermee omgaat, dat dat volwassen is?
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Gefeliciteerd Enzo Knol!

Bericht door Daan »

Zou je eerlijk kunnen zeggen dat die jongen krijgt wat 'em eerlijk zou verdienen? Laat staan hoe hij ermee omgaat, dat dat volwassen is?
Geen idee hoe hij er mee omgaat, en of dat wel de juiste manier is, maar wie ben jij om daar iets van te zeggen/vinden. Hij heeft het zelf verdiend, dus hij mag het zelf uitgeven. Hij heeft niet bepaald hoeveel geld hij verdient, de markt en YouTube bepaalt dat. Hij maakt gewoon zijn content en krijgt daar geld voor terug.
Lijkt me persoonlijk een erg gezonde situatie. Wat hij verder met het geld doet kan mij geen ruk schelen. Als hij het roekeloos uitgeeft komt hij zichzelf vast wel eens een keer tegen.
Laatst gewijzigd door Daan op woensdag 30 december 2015, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie