Parfum/Aftershave

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Zion »

Tzijn examens zeker :p. Nog nooit een staaltje meegekregen -.-. Krijg je er mee in maldegem? Echt lang geleden dat ik daar ben binnengeweest, was laatst een nieuwe geopend in maldegem maar ondertussen al weer toe :p

Toegevoegd na 4 minuten en 14 seconden:
Sluis is anders ferm de moeite, vrij groot aanbod. Ben al weken ah twijfelen voor mystic experience van initio te kopen, ben echt verliefd op die geur. Slimme zet vd verkoopster om mij een staaltje te maken :p
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Jaestro »

Verkopers die een beetje verstand van parfums hebben zullen dan ook altijd een staaltje meegeven, ook al koop je niet.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Meutr »

Ben daar enkel geweest om mijn Aventus destijds te kopen. Gewoon aan de kassa m'n parfum gevraagd, betaald en terug vertrokken. :mrgreen:

Zag er wel een deftige winkel uit. Vriendelijke mensen ook. Ik kreeg twee staaltjes van Creed mee, Original Santal en Original Vetiver. Mocht ook Aventus eens op de pols spuiten. 't Verbaasde me om zo'n winkel in fokking Maldegem te treffen.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Zion »

Niets tegen maldegem he! Hét middelpunt op de verbinding brugge-gent!
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Zion »

Staaltje van aventus gekregen! Ging er volgende week waarschijnlijk om gaan maar mn vriendin zat gisteren met de zonen van diegene die daar werken op cafe en blijkbaar ging het erover dat je er aventus kon krijgen dus is ze er vandaag omgeweest, gotta love her.
Heerlijke geur, wel frisser dan ik verwacht had.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Meutr »

Ja oke, maar van welk jaar is 't staaltje? :fluit: :-({|=
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Hard Driver
Berichten: 2104
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2009, 6:25
Oude naam: BaasClaes

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Hard Driver »

Ik ben al héél lang niet actief meer op LTF (ik kijk wel af en toe nog eens niet ingelogd), maar heb toch nog eens beslist om aan te melden en een bericht te plaatsen. Dankzij dit topic ben ik namelijk in aanraking gekomen met Creed (en voornamelijk Aventus). Vorige maand dan eindelijk een fles van 75ML Aventus gekocht (ook in die parfumerie in Maldegem :mrgreen: ). En toevallig heb ik dus een batch uit 2014 (14D01) en ik moet zeggen dat ik er héél tevreden van ben. Ik heb eerder 2 keer Aventus als test kunnen opdoen en mijn fles is qua geur net hetzelfde, heel fris, fruitig, ... helemaal wat je van Aventus verwacht. Ik weet wel niet of mijn batch heel lang blijft hangen. Ik heb altijd het gevoel dat ik 3 keer moet spuiten zodat het echt 8u lang kan meegaan (met 2 keer spuiten denk ik altijd dat het na 4u al bijna weg is, kan natuurlijk ook aan mijn huid / neus liggen). Maar algemeen ben ik er zeer tevreden van.

Bij de aankoop ook 3 staaltjes van Creed meegekregen (mijn ma heeft ook een fles gekocht). Original vetiver (helemaal mijn ding niet, ruikt precies gewoon naar gras), Himalaya (zeer goede geur maar was eigenlijk al na 2u weg, op verschillende fora en reviews zelfde conclusie gelezen) en Bois du Portugal. En ik moet zeggen dat ik die laatste echt een aanrader vind, zéér mannelijke geur, blijft zeer lang hangen en redelijk straf.
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Zion »

Ga me ook om een klein flesje gaan denk ik, dacht altijd dat aventus overroepen was maar ben er toch fan van. Die Mystic experience van Initio ga ik ook gewoon halen, m'n staaltje is namelijk bijna op :mrgreen:.

Toegevoegd na 54 seconden:
Hoja, Maldegeeeeeem :D/
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Meutr »

Valt me op dat jullie beide praten over een enorm frisse, fruitige geur. Dat is juist de klacht die men heeft over de nieuwere batches. 8-[ De "smokiness" is eruit. Ik vind jullie posts daarom vrij deprimerend. :(
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Jaestro »

Hard Driver schreef:Ik ben al héél lang niet actief meer op LTF (ik kijk wel af en toe nog eens niet ingelogd), maar heb toch nog eens beslist om aan te melden en een bericht te plaatsen. Dankzij dit topic ben ik namelijk in aanraking gekomen met Creed (en voornamelijk Aventus). Vorige maand dan eindelijk een fles van 75ML Aventus gekocht (ook in die parfumerie in Maldegem :mrgreen: ). En toevallig heb ik dus een batch uit 2014 (14D01) en ik moet zeggen dat ik er héél tevreden van ben. Ik heb eerder 2 keer Aventus als test kunnen opdoen en mijn fles is qua geur net hetzelfde, heel fris, fruitig, ... helemaal wat je van Aventus verwacht. Ik weet wel niet of mijn batch heel lang blijft hangen. Ik heb altijd het gevoel dat ik 3 keer moet spuiten zodat het echt 8u lang kan meegaan (met 2 keer spuiten denk ik altijd dat het na 4u al bijna weg is, kan natuurlijk ook aan mijn huid / neus liggen). Maar algemeen ben ik er zeer tevreden van.

Bij de aankoop ook 3 staaltjes van Creed meegekregen (mijn ma heeft ook een fles gekocht). Original vetiver (helemaal mijn ding niet, ruikt precies gewoon naar gras), Himalaya (zeer goede geur maar was eigenlijk al na 2u weg, op verschillende fora en reviews zelfde conclusie gelezen) en Bois du Portugal. En ik moet zeggen dat ik die laatste echt een aanrader vind, zéér mannelijke geur, blijft zeer lang hangen en redelijk straf.
Bois du Portugal is inderdaad prachtig. Heel mannelijk, sterk, volwassen.

Toegevoegd na 42 seconden:
En inderdaad, de smokiness is het eerste wat mij opviel aan Aventus. Zou inderdaad jammer zijn als die minder prominent aanwezig is in nieuwere batches.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Meutr »

Examens zijn voorbij dus ik heb weer redenen om parfum te dragen. Echt helemaal verliefd op DHP geworden, nog meer dan voor de examens toen ik 'm net gekocht had. Echt een verslavende geur. Ook 't perfecte moment voor mij om deze parfum te ontdekken - ik begon me wat te veel te verliezen in de snobistische niche-wereld. Niche kopen omdat 't niche is, dat is geen goed idee. Dat bewijst m'n DHP.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Jaestro »

Zo heb je veel geuren: DHP, Terre d'Hermes, D&G The One, Allure Edition Blanche, l'Eau d'Issey, La Nuit de l'Homme, ...
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Zion »

Jaestro schreef:Zo heb je veel geuren: DHP, Terre d'Hermes, D&G The One, Allure Edition Blanche, l'Eau d'Issey, La Nuit de l'Homme, ...
Vind die allemaal tegenvallen eerlijk gezegd :#

Toegevoegd na 2 minuten en 2 seconden:
Die van allure en l'eau d'issey niet meegerekend, die heb ik nog niet getest.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Meutr »

La nuit vind ik best goed, maar niets speciaals. Terre D'Hermes wel nice. DHP is qua performance echter werkelijk top en de geur op zich is echt speciaal imo.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Bartt »

Mont Blanc Individual gekocht op aanraden van Jeremy Fragrance! Is wel lekker geurtje, niets meer. En denk ook dat batch variaties echt overroepen zijn bij Aventus hoor. Ik heb het sowieso al niet voor in-dept fragrance reviews. Mij boeit het vooral als een fragrance algemeen lekker ruikt en complimenten vergaard (bij de vrouwtjes vooral!), en het moet uiteraard performen. Ik twijfelde hard tussen CH Men of CH Men Privé vs Mont Blanc Individual en ik ben dan toch afgegaan op longevity. M'n Individual gaat serieus 8uur+ mee en ruik het de volgende dag soms nog op m'n kleren, waar die CH Men bij mij al na een uur of 2 ver te zoeken was :/ Die Mont Blanc heeft mij amper 35 euro gekost voor 75ml en vind ik persoonlijk echt goed, fris. Blijkt ook te gelijken (zeer hard zelfs) op Original Santal van Creed, maar heb die nog nooit geroken dus kan het niet zeggen.

Vertrek vrijdag op skireis en was ook hard aan 't twijfelen welke parfum mee te nemen. Ben gegaan voor m'n staaltje Pure Havane waar ik nog een 5tal ml van heb, en staaltje Allure Homme Sport en m'n fles Individual. Ik durfde m'n Aventus / La Nuit niet mee te nemen want wil niet dat m'n vrienden er teveel van gaan sprayen en/of dat ik m'n kwijtspeel/laat vallen ofzo :P
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Bartt »

Iemand nog een goeie aanrader voor mij? Ik heb wat extra geld door wat bij te klussen door het jaar, dus...

CH Men Privé, zou die goed zijn? Of eerder iets in de trant van DHI. Het moet een wat all-round fragrance zijn. Overdag goed voor op de universiteit, maar ook om uit te gaan. Een women-pleaser eigenlijk;
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Meutr »

DHP vind ik perfect daarvoor. Enkel in de zomer zou ik 'm overdag niet dragen. Misschien Sauvage eens proberen?
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Bartt »

Meutr schreef:DHP vind ik perfect daarvoor. Enkel in de zomer zou ik 'm overdag niet dragen. Misschien Sauvage eens proberen?
Hmm, ik twijfel voor Sauvage wel. Maar ik wil wat fragrances die niet iedereen heeft, en bij Sauvage vrees ik dat dit niet het geval is... I know, DHI is ook tamelijk bekend, maar Sauvage is écht wel zwaar gepromoot.
Al dingen gehoord over CH Men Privé? Ben aan't overwegen om deze te blind buyen :p
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Aaron »

Gebruik jullie doordeweeks ook altijd parfum of eau de toilette? Ik heb eigenlijk standaard voor doordeweeks overdag m'n fake One Million :mrgreen: Ruikt gewoon prima maar is niet erg lang aanhoudend. Als ik ga s'avonds of in 't weekend weg ga gebruik ik Paco Rabanne Homme.
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Parfum/Aftershave

Bericht door Jaestro »

Als ik er zin in heb. Heb al tijden geen nieuwe fles meer gekocht dus draag meestal dagelijks wel iets om m'n huidige collectie wat kleiner te maken.
Afbeelding
Plaats reactie