Het Auto topic!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Auto topic!

Bericht door Meutr »

Jouw doel is om de meest uitgespuugde wagen te bouwen of zo? :mrgreen:
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Wel een erg dure hobby dat. Vet veel geld erin pompen en lekker boetes betalen, vind het maar zonde.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Het Auto topic!

Bericht door Scania&Gismo »

Meutr schreef:Jouw doel is om de meest uitgespuugde wagen te bouwen of zo? :mrgreen:
Mensen die er niets van kennen vinden het misschien minder, mensen die er wel wat van kennen hebben al een andere mening :P.
Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Ja, want boetes verzamelen is echt iets wat je wil, auto's zijn al duur genoeg als hobby. xD

Iemand enig benul van wat dit is? Zat bij m'n Golf 3 maar kennis/dealer wist ook niet echt wat 't was.
In- of uitklappen •
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Binnenkort fulltime job en ik ga sparen voor volgende auto. Vind het leuk om alvast te kijken wat ik wil gaan halen.

Liefst ongeveer ~10k.

Eisen:
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Airco
Electrische ramen
5-deurs

Die dingen moeten er sowieso in zitten, nou zijn het geen hele bijzondere eisen, maar m'n huidige auto heeft het niet en het is allemaal wel een flink gemis.

Voorkeuren:
Minimaal ~150pk
JDM

Ik zit momenteel te kijken naar Subaru Impreza's en Mitsubishi Lancer Evo 4/5/6, beide schitterende dingen en veel pit.

Hebben jullie nog suggesties?
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het Auto topic!

Bericht door Daminovich »

Niet nu alvast gaan kijken. Kijk maar als je die 10k hebt. Kan je heel andere auto's kopen dan nu
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Het Auto topic!

Bericht door I Terrie I »

^ precies dat
Afbeelding
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: Het Auto topic!

Bericht door Druidspruit »

maar de JDM autos dalen niet zo vreselijk hard in prijs meer. Ik zou kijken voor een impreza maargoed, dat is dan ook mijn droomauto. Voldoet verder wel aan al je eisen en zijn betrouwbare autos. Ik vind zelf evo's lelijk geluid hebben. Misschien kan je ook kijken voor een S15? idk wat de prijzen daar van zijn maar het zijn wel heel exclusieve autos.
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Het Auto topic!

Bericht door Scania&Gismo »

Evo 6 kan je wel voor ongeveer 10k halen met niet enorm veel km en vrij goed inorde.
Tenminste als je goed zoekt, ik heb nu na 2 jaar op internet kijken 1 evo gevonden die volledig mijn ding is maar ben wel vrij kieskeurig xp

Wat ook een goede optie is om er nu eentje uit de UK te halen, zit je wel met een RHD maar ze zijn wel vrij goedkoop nu daar.

Nog een optie is om mijn Jetta in originele staat te kopen.. :fluit:
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Druidspruit schreef:maar de JDM autos dalen niet zo vreselijk hard in prijs meer. Ik zou kijken voor een impreza maargoed, dat is dan ook mijn droomauto. Voldoet verder wel aan al je eisen en zijn betrouwbare autos. Ik vind zelf evo's lelijk geluid hebben. Misschien kan je ook kijken voor een S15? idk wat de prijzen daar van zijn maar het zijn wel heel exclusieve autos.
S15 is echt mijn droomauto, maar zijn niet echt praktisch. Ding heeft wel een achterbank, maar ik denk niet dat daar mensen echt comfortabel zitten. :')
Het liefst koop ik ooit een S15 als ik een eigen garage heb en dan als 2e auto. Ik zie een S15 niet echt als een daily driver.

Toegevoegd na 1 minuut en 32 seconden:
Scania&Gismo schreef:Evo 6 kan je wel voor ongeveer 10k halen met niet enorm veel km en vrij goed inorde.
Tenminste als je goed zoekt, ik heb nu na 2 jaar op internet kijken 1 evo gevonden die volledig mijn ding is maar ben wel vrij kieskeurig xp

Wat ook een goede optie is om er nu eentje uit de UK te halen, zit je wel met een RHD maar ze zijn wel vrij goedkoop nu daar.

Nog een optie is om mijn Jetta in originele staat te kopen.. :fluit:
Ja RHD is wel echt een dingetje, ik weet niet of ik dat praktisch vind. Moet eerst denk ik een tijdje rijden met zoiets voordat ik echt kan oordelen, ben er nu nog erg sceptisch over.
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Vandaag er weer achter gekomen waarom winkels zuigen.
2-3 uur bezig geweest, 4-5 winkels gehad en ik heb nog niet alle materialen voor velgen renovation. Morgen nog 1 winkel en dan ben ik klaar.
Volgende keer maak ik een lijst en bestel ik gewoon alles. XD
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: Het Auto topic!

Bericht door Druidspruit »

Ruthless schreef:
Druidspruit schreef:maar de JDM autos dalen niet zo vreselijk hard in prijs meer. Ik zou kijken voor een impreza maargoed, dat is dan ook mijn droomauto. Voldoet verder wel aan al je eisen en zijn betrouwbare autos. Ik vind zelf evo's lelijk geluid hebben. Misschien kan je ook kijken voor een S15? idk wat de prijzen daar van zijn maar het zijn wel heel exclusieve autos.
S15 is echt mijn droomauto, maar zijn niet echt praktisch. Ding heeft wel een achterbank, maar ik denk niet dat daar mensen echt comfortabel zitten. :')
Het liefst koop ik ooit een S15 als ik een eigen garage heb en dan als 2e auto. Ik zie een S15 niet echt als een daily driver.

Toegevoegd na 1 minuut en 32 seconden:
Scania&Gismo schreef:Evo 6 kan je wel voor ongeveer 10k halen met niet enorm veel km en vrij goed inorde.
Tenminste als je goed zoekt, ik heb nu na 2 jaar op internet kijken 1 evo gevonden die volledig mijn ding is maar ben wel vrij kieskeurig xp

Wat ook een goede optie is om er nu eentje uit de UK te halen, zit je wel met een RHD maar ze zijn wel vrij goedkoop nu daar.

Nog een optie is om mijn Jetta in originele staat te kopen.. :fluit:
Ja RHD is wel echt een dingetje, ik weet niet of ik dat praktisch vind. Moet eerst denk ik een tijdje rijden met zoiets voordat ik echt kan oordelen, ben er nu nog erg sceptisch over.
Ik heb ergens gehoord dat evo's nu ook erg hard in prijs aan het stijgen zijn omdat ze discontinued zijn. Wel goede investering dus voor later. Ik zelf zou alleen niet met een evo rond willen rijden, nogmaals om het geluid en de beleving (ja heb een keer in een evo gezeten haha). Misschien dat een 350/370z wat is? Is alleen geen 5 deurs maar ik zat zelf wel redelijk comfortabel nog achterin. Ik zou wel rekening houden met dat je een auto voor je eigen plezier koopt en anderen het maar moeten doen met de ruimte achterin snap je ;p. Denk verder toch dat een Impreza het beste aan je eisen voldoet. Ik zou verder oppassen voor rx7's of rx8 want die hebben een rotary motor wat nogal veel onderhoud vereist. Je weet alleen niet of de vorige eigenaar dit genoeg heeft gedaan en dan schijnen ze nog wel eens op te blazen. Wel heerlijk geluid though.
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Het Auto topic!

Bericht door Scania&Gismo »

Prijs stijging valt best wel mee, ze werden sowieso al niet meer gemaakt natuurlijk. Over het geluid van een Evo geef ik je 100% gelijk, kan absoluut niet tippen aan een WRX STI geluid. Ben 1x meegereden met een Subaru WRX STI van 2003 en damn dat geluid alleen al is geweldig. Ben persoonlijk meer voor Evo qua uiterlijk.
Deze staat nu te koop:
Afbeelding
Perfect hoe ik hem zou willen, moest ik de Jetta niet hebben of moest hij verkocht geraken was die evo waarschijnlijk direkt verkocht :fluit:
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Hoeveel betaal je voor zo'n evo? Hij ziet er inderdaad echt super netjes uit. Zou er zelf liever rota grid velgen onder zetten ipv deze, maar verder erg mooi. :D
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Het Auto topic!

Bericht door Scania&Gismo »

Ruthless schreef:Hoeveel betaal je voor zo'n evo? Hij ziet er inderdaad echt super netjes uit. Zou er zelf liever rota grid velgen onder zetten ipv deze, maar verder erg mooi. :D
19500 maar is bespreekbaar dus met wat geluk 19000. Rijtaks 400, verzekering 600 en BIV 2000€. Weet niet of je van Nederland of België bent maar BIV is dus eenmalig gelukkig.
Selling Jetta :mrgreen:

Velgen ben ik ook niet zo'n fan van, ik zou er wel wat anders onder zetten dan rota grid, ben niet zo voor replica's xp Maar de velgen die ik eronder wil zijn waarschijnlijk ook niet jouw ding :lol:
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Je gaat toch niet zo'n auto verneuken met achterlijke velgen he?
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Scania&Gismo
Berichten: 870
Lid geworden op: dinsdag 18 september 2007, 20:23
Oude naam: Scaniafreak9´

Re: Het Auto topic!

Bericht door Scania&Gismo »

Zoiets zou het moeten worden als er ooit een komt
Afbeelding
Geen airride, geen overdreven camber.

Trouwens achterlijke velgen, ze zijn misschien je smaak niet maar Rota Grids zijn stukken "achterlijker". Dan heb ik liever 3 delige velgen die alles aankunnen tegenover replica's die in twee kunnen breken.
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Die velgen op dat plaatje zijn nog wel tof. Niet van die rare gele/oranje velgen.
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Auto's die discontinued zijn en goede modellen, zullen na verloop van tijd zeker stijgen. Kan best dat dat het geval is. Idk hoe gewild die dingen zijn verder hoor.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Het Auto topic!

Bericht door Nilsie »

Ruthless schreef:Die velgen op dat plaatje zijn nog wel tof. Niet van die rare gele/oranje velgen.
En, heb je inmiddels nu een bakkie of hoe zit 't nou. :p
Plaats reactie