Toekomst van het RuneScape forumdeel

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Daan »

Sam schreef: Verder ben ik het ook met de mensen eens dat het afzeiken van nieuwe leden door oa jij Daan, echt heel not done is in non-rs. Nieuwe leden kan je heel makkelijk afschrikken, en ookal zijn hun posts retarted, zo'n reactie heeft 0 toegevoegde waarde. Vroeger poste elk nieuw lid als een bewoner van Mongolië, en toen hebben die mensen zich ook vanzelf aangepast. Laat het shitposten gewoon in Non-rs, en modereer strenger op negatieve posts in de RS fora. Offtopic zou ik niet streng modereren tho, dat houdt de boel levend.
Nog even terugkomend op dit, maar je moet natuurlijk wel bedenken dat vroeger iedereen een heel stuk jonger was. Met een gemiddelde leeftijd van rond de 14 kan je ook wel verwachten dat het niveau van de posts ietwat lager ligt dan dat het nu het geval is. Daarom is het opzich vrij opmerkelijk als mensen van rond de 20 een niveau hebben dat lijkt op dat van een brugklasser, en daar mag je (naar mijn mening) best wat van zeggen. Misschien maar op wat hardere toon als het niet anders kan, dan leren ze het tenminste. 8-[
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door i k0nijn i »

Achja, je moet het ook niet onder stoelen of banken proberen steken dat je wel het gevoel hebt dat je beter bent dan de nieuwere leden. :")
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Daan »

Ik ontken dat ook niet!
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Itachi »

Ik heb geen probleem ermee dat je mensen hun spelling en/of grammatica verbetert, maar doe het niet op zo'n denigrerende toon en post ook iets waar diegene wat aan heeft. Het "op een hardere toon" vertellen dat hun spelling slecht is zal niet ervoor zorgen dat ze er meer op gaan letten ofzo.
Plaatje
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door feppie64 »

Itachi schreef:
xNitrous schreef:Bovenstaande is misschien wel mogelijk Itachi , maar toch blijft het dan onduidelijk vind ik. Waarom zou je het als kleine tekst onder het Youtube-kanaal zetten? Ik dacht meer aan zo iets:

Afbeelding


Waar het rode vlak staat, een soort gelijke tekst als Lunagang maar dan in de tekst: Forum... misschien veel handiger en duidelijker?
Simpel maar effectief! Zeker mee eens.
Ik snap dit idee niet. Wat moet er in dat rode vlak?

Overigens wordt volgens de statistieken de site van RS3 tweemaal zoveel bezocht als die van OSRS.
Holy Wallie schreef:De vertalingen worden niet meer gepost, niemand komt meer met interessante nieuwtjes over toekomstige RS-updates en de site wordt nauwelijks ge-update. Er is geen uitleg over de invention skill en de uitleg van nieuwe quests laten veel te lang op zich wachten.

[...]

Je zou dan al mensen moeten vinden die bereid zijn om de taak op zich te nemen om de zaken goed op de schop te nemen: vertalingen posten, nieuwtjes delen, uitleg van quests schrijven.. Daarnaast zou er vanuit andere fora of Runescape zelf reclame gemaakt moeten worden. Ik vraag me af of er mensen bereid zijn om deze taak op zich te nemen. Het is allemaal niet onmogelijk, maar hoe wordt het gerealiseerd?
Ik heb dat 11 jaar met alle plezier gedaan, maar helaas heb ik daar tegenwoordig geen tijd meer voor. Mijn aanbod in https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 6&t=277867 staat nog steeds, maar ik weet niet hoe ik iemand kan vinden die zich echt verplicht gaat voelen de updates bij te houden. Ik ben bang dat ik met een grote oproep op de homepage niet iemand ga vinden met hart voor de zaak, want dat is toch het belangrijkste om bij te blijven.
Itachi schreef:Hernoem "tipforum" gewoon naar "forum"

[...]

Het is ook een optie om het design van RS3 Lunagang te veranderen zodat er een duidelijk onderscheid is tussen OS Lunagang en RS3 Lunagang
Met het hernoemen van het forum: eens. Dat staat ook op mijn wensenlijst. Wat betreft het design: Er zijn op dit moment, afgezien van de achtergrondkleur en het lettertype, toch duidelijke verschillen tussen www.lunagang.nl en https://2007.lunagang.nl . Fusioxan, die op het moment bezig is met een monsterdatabank voor OSRS, wil ook de layout moderniseren en daarbij bijvoorbeeld het uiterlijk van tabellen van de moderne site lenen. Ik ben daar niet direct voor, om het onderscheid duidelijk te houden, maar zijn er meer mensen die het verschil tussen de site voor OSRS en RS lastig vinden?
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

feppie64 schreef:
Itachi schreef:
xNitrous schreef:Bovenstaande is misschien wel mogelijk Itachi , maar toch blijft het dan onduidelijk vind ik. Waarom zou je het als kleine tekst onder het Youtube-kanaal zetten? Ik dacht meer aan zo iets:

Afbeelding


Waar het rode vlak staat, een soort gelijke tekst als Lunagang maar dan in de tekst: Forum... misschien veel handiger en duidelijker?
Simpel maar effectief! Zeker mee eens.
Ik snap dit idee niet. Wat moet er in dat rode vlak?

Overigens wordt volgens de statistieken de site van RS3 tweemaal zoveel bezocht als die van OSRS.
Links boven aan (Zowel Website als op het forum) staat Lunagang (in zilveren tekst) met een link. Wat nou als je symmetrisch aan de andere kant boven aan (iets meer naar rechts t.o.v. het rode vlak) weg zet: Forum ook in zilveren letters. Dat trekt veel meer mensen naar het forum dan een mini klein regeltje tussen de gehele rij die er links al staat.

Verder is het misschien zeker waar dat de website van RS3 meer bezoekers trekt, maar dat is ook wel logisch aangezien (ik zelf ook) www.lunagang.nl intype en dat je dan automatisch de RS3 versie hebt en dan daarna nog eens moet doorklikken. Waardoor dus 50% op OSRS klikt en misschien wel de andere 25% op RS3 blijft en ook nog eens 25% naar het forum verder klikt. Dan houd je dus 50% OSRS over en 25% RS3.

Verder weet ik niet of je het huidige forum bekijkt, maar OSRS is zeer populair vergeleken met RS3 dus mensen verwachten misschien dat OSRS meer mag 'krijgen' op de website.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Zeekoe »

Wat het verschil tussen 2007 lunagang (waarom niet OSRS?) en lunagang betreft: er zijn zeker verschillen, maar je kan niet ontkennen dat het zeer gelijkende sites zijn. Alles in het blauw zetten ipv oranje voor de 2007 site lijkt me bijvoorbeeld een goed idee om een duidelijk onderscheid aan te tonen.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Er staat inderdaad ook overal dat 2007 gekopieerd is vanuit de versie van RS3. Misschien is het inderdaad beter om het OS Lunagang te maken dan 2007, want 2007 wordt weinig in woorden (ook ingame) gebruikt. Mits het siteteam überhaupt de tijd heeft om iets met de Lay-Out te doen kan er nog genoeg aangepast worden mits ze dit nog nuttig vinden.
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Fusioxan »

(Off-topic, maar er werd ook over de site gesproken vandaar)
feppie64 schreef: Fusioxan, die op het moment bezig is met een monsterdatabank voor OSRS, wil ook de layout moderniseren en daarbij bijvoorbeeld het uiterlijk van tabellen van de moderne site lenen. Ik ben daar niet direct voor, om het onderscheid duidelijk te houden, maar zijn er meer mensen die het verschil tussen de site voor OSRS en RS lastig vinden?
Ik had de website graag wat smaller gezien, maar dat heb ik nu opgelost met user-scripts. Tabellen worden er niet overzichtelijker op als je ze ruim 1000px breed maakt (is misschien persoonlijk).
Zeekoe schreef:Wat het verschil tussen 2007 lunagang (waarom niet OSRS?) en lunagang betreft: er zijn zeker verschillen, maar je kan niet ontkennen dat het zeer gelijkende sites zijn. Alles in het blauw zetten ipv oranje voor de 2007 site lijkt me bijvoorbeeld een goed idee om een duidelijk onderscheid aan te tonen.
Wat is dan overeenkomend met de moderne website? De oranje en witte letters en de donkere achtergrond? Daarbij komt ook nog als je blauw gaat gebruiken (wat een donkere tint moet zijn om in het design te passen), dat de leesbaarheid er niet beter op wordt.
xNitrous schreef:Er staat inderdaad ook overal dat 2007 gekopieerd is vanuit de versie van RS3. Misschien is het inderdaad beter om het OS Lunagang te maken dan 2007, want 2007 wordt weinig in woorden (ook ingame) gebruikt. Mits het siteteam überhaupt de tijd heeft om iets met de Lay-Out te doen kan er nog genoeg aangepast worden mits ze dit nog nuttig vinden.
Mwa, eigenlijk elke site die over OSRS gaat heet 2007. Alhoewel ik wel denk dat we iets bij de naam moeten plakken (Lunagang 2007/OldSchool Lunagang).

---

Onderschat het re-designen van de site niet. ALLES zou nagekeken moeten worden, en ik denk niet dat we daar nu de prioriteit moeten leggen. We zullen eerst de site wat completer moeten maken als in data ipv een fancy nieuwe lay-out te designen. Ik ben nu dus volop bezig met de technische kant van de monsterdatabase, waarbij een hoop inhoud is overgenomen uit back-ups van 2007. Veel van deze informatie is incorrect, dus hier zal ook een keer overheen gekeken moeten worden. Ik durf nog geen datum te geven van wanneer het af is, al mogen jullie wel weten dat dit op 1 op mijn prioriteitenlijstje staat.
Trust me, I'm a potato.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Zeekoe »

Even met paint wat in elkaar gestoken:
Afbeelding

Dit toont een duidelijk onderscheid tussen OSRS en RS3 Lunagang. Weet niet of dit iets is dat gemakkelijk te implementeren is, maar momenteel is de pagina die ik hier gebruikt heb, erg gelijkend met de RS3 versie.
Wat ik dan zo gelijkend vind tussen die 2 websites? Wat jij aan aanhaalde + exact dezelfde structuur (balk links en boven, indeling van de website, ...). Ik zeg niet dat er twee compleet verschillende webdesigns moeten komen, maar een verschil in een van bovenstaande onderdelen (zoals de kleur), zo toch een verduidelijking zijn imo.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Gio »

Die tabel zou niet zo moeilijk zijn, die border van de tekst ook niet/legenda. Dat zou met bordorcolor te veranderen zijn denk ik.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Dieselpker »

Is de site updaten niet overbodig? Ik bedoel, toen ik een tijdje geleden weer een paar maandjes osrs speelde, zei iedereen me dat ik niet op luna moest kijken maar osrs wiki etc. Als er toch al weinig animo voor is, is bijhouden verspilde moeite niet?
FEYENOORD ROTTERDAM
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Gio »

Dieselpker schreef:Is de site updaten niet overbodig? Ik bedoel, toen ik een tijdje geleden weer een paar maandjes osrs speelde, zei iedereen me dat ik niet op luna moest kijken maar osrs wiki etc. Als er toch al weinig animo voor is, is bijhouden verspilde moeite niet?
We zijn er mee bezig. :)
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Renschmov »

We zijn nu ongeveer een week verder en ik ben erg positief verrast over alle ideeën en inbreng die jullie hier geplaatst hebben. Mooi om te zien dat jullie zoveel moeite in het verbeteren van het forum willen steken! Om het overzicht te bewaren en ervoor te zorgen dat de discussie verder kan heb ik het hele topic opnieuw gelezen en alle punten die iedereen aanhaalt opgeschreven. Deze zijn als volgt:

Algemeen
  • Iedereen is het erover eens dat de oorzaak van het probleem ligt bij minder behoefte aan een forum. Dit in combinatie met slechte beslissingen van de moderators in het verleden en de huidige inactiviteit van sommige moderators.
  • Het postgedrag van huidige leden draagt in grote mate bij aan de manier waarop nieuwe leden verwelkomd worden. Hierom nieuwe leden wat genuanceerder benaderen dan leden die hier al langer rondlopen. Wanneer ze bijvoorbeeld een fout begaan, geeft het een negatief effect om ze op een snauwende toon hierop te wijzen.
  • 'Tipforum' hernoemen naar 'Forum'.
Moderators
  • Goed kijken naar het huidige team: inactieve moderators kunnen weg.
  • Er dienen nieuwe moderators aangesteld te worden. Hierbij zijn deze geen aanvulling op de huidige moderators, maar een vervanging van enkelen.
  • De voorkeur gaat uit naar mensen met een frisse blik en niet naar mensen die al vastgeroest zijn in hun denken.
  • Moderators dienen strenger in te grijpen op negatieve of haatdragende berichten. Jullie zijn het niet met elkaar eens over berichten die offtopic zijn: de één vindt dat hier ook op ingegrepen dient te worden, de ander ziet het als berichten die zorgen voor een prettige sfeer.
  • Er moet een moderator komen die focust op OSRS
Forumindeling
  • Jullie zijn het niet eens over de forumindeling: de één vindt het nodig om de RS en OSRS delen bovenaan het forum te plaatsen, de ander vindt dit niet.
  • Algemeen en Vragen en Problemen moeten gescheiden worden, aangezien de vragen in Algemeen zorgen voor een slechtere kwaliteit van dit forumdeel.
  • Inkrimpen van non-RS. Hierbij kan bijvoorbeeld Forumspelletjes verdwijnen en kunnen Games en Multimedia samengevoegd worden.
Topics
  • Kwaliteit moet hoger in het vaandel staan dan kwantiteit.
  • Meer inspelen op onderwerpen die op het moment populair zijn, zoals Reddit dit bijvoorbeeld doet.
  • Meer nieuwtjes delen, vertalen etc. in het RS-deel.
Chat
  • Reclame maken voor het forum in de chat.
  • Proberen om de stap van de chat naar het forum kleiner te maken. Hoe moet dit aangepakt worden?
  • Mensen ingame aanspreken en reclame maken voor het forum.
Website
  • Grotere knop maken naar het forum toe, zodat het beter opvalt dan de huidige link.
  • Een duidelijk onderscheid maken tussen het deel over RS3 en het deel over OSRS. Dit door bijvoorbeeld andere kleuren of een ander thema.
  • De prioriteit leggen bij het OSRS deel van de website. Goed blijven updaten en onderscheiden van RS3.
  • Meer publiciteit voor het forum op de website.
  • 2007 hernoemen naar OSRS.
Is deze opsomming volledig of zijn er nog aanvullingen? Klopt alles wat hierin staat of heb ik meningen verkeerd geïnterpreteerd? Wat vinden jullie van deze punten, zijn jullie het ermee eens? Hebben jullie al plannen over hoe we dit gaan waarmaken?
Afbeelding
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Ik vind het allemaal geweldig Rens, nu moet het nog echt gebeuren
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Sam »

Waarom zou games en multimedia samengevoegd moeten worden voor activiteit op de runescape fora? Ik zag dit eerder in het topic voorbij komen en snapte de logica toen niet, en dat doe ik nog steeds niet.

Beide fora zijn niet verschikkelijk actief maar echt verre van dood, en waarschijnlijk gaan veel topicstarter verloren als de fora samenvoegen. Ook zie ik niet zo goed wat voor effect het zou zijn op het rs deel.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Algemeen
Minder interesse in het forum is inderdaad een probleem, maar ook de onbekendheid van het forum. De directe link vanuit de Website naar het forumgedeelte is ook grotendeels een verwarring. Daar naast krijg ik via RS ook vaak te horen dat nieuwe leden zich irriteren aan sommige personen en zich dan ook af vragen 'Wie zijn deze *** personen'. Als dit voorkomen wordt ben je al 3 stappen verder.

Moderators
Ik gok er inderdaad op dat het het beste zal zijn om nieuwe OSRS-Moderators aan te nemen die zich bewust zijn van de instroom van OSRS. Ik denk dat het dan ook beter is om niet één maar twee 'actieve' OSRS Moderators nodig zijn die dagelijks online te vinden zijn zowel op het forum als ingame, zodat deze personen ook kunnen inspelen op de nieuwe leden in de chat en dan dus ook op het forum. Ook kunnen twee moderators in ieder geval overleggen in sommige gevallen i.p.v. dat diegene er alleen voor staat in OSRS. Mij lijkt het namelijk ook zo dat er meer Moderators nodig zijn in OSRS dan in -> RS3 op dit moment!

Forumindeling
Wat ik me kan herinneren is dat de reacties zo waren dat de bovenste 4 forumdelen (Over het forum, de chat etc.) verkleint zou kunnen/moeten worden naar 2 á 3 forumdelen zodat zowel RS3 en OSRS meer naar boven komen op de pagina. Dan kunnen de bovenste forumdelen gewoon blijven staan en hoef je daar niets mee toen, wat dan wel een oplossing kan zijn is OSRS boven RS3 te plaatsen aangezien OSRS meer bekeken/actief is dan de andere forumdelen.

Ik zou Games en Multimedia gewoon laten staan hier is de activiteit prima en NON-RS hoeft niet 100% te leiden onder het RS-gedeelte, Forumspelletjes zijn natuurlijk wel overbodig geworden!

Topics
Ik neem aan dat je het Raids topic in Algemeen OSRS bedoeld en bijvoorbeeld ook het Ironman topic in Buit en Progressie in OSRS? Dan kan ik me daar enorm in vinden. Dit kan er wellicht voor zorgen dat er goede reacties en discussies plaats vinden en meer mensen zich geneigd voelen om te reageren dus meer activiteit op het forum. En zoals OSRS/Reddit doet: Inspelen op de huidige OSRS situatie en vragen wat de leden willen. (Zoals bij de evenementen op het moment)

Chat
Het lijkt me logisch dat je in de chat moet promoten voor het forum, dit gebeurd nu dagelijks en dat is positief. Mensen ingame aanspreken om het forum te promoten zal door moderators moeten gebeuren (Eo's) aangezien ik kan begrijpen dat normale leden dit niet zomaar zullen doen. En de stap kleiner maken van de chat naar het forum is misschien door de chatnaam aan te passen. Het heet nu LTF, waarom niet LTF (Forum) Lunaforum of iets dergelijks? Zodat mensen direct zien dat er ook een forum is.

Website
Inderdaad is een grotere knop beter om sneller op het forum uit te komen. Ook kun je daar eventueel een 3e knop plaatsen met de naam Lunatip in zilveren letters met een link naar het topic over de friendchat Lunatip. Ik denk verder ook dat 2007-> OSRS beter is aangezien wij op lunagang en in de chat nooit over '2007' praten maar over OSRS. Daar in tegen zijn mensen het wel gewend op google om te zoeken op '2007' omdat wiki zich zo voordoet.

Wat momenteel voor de website het meest belangrijk is is dat diegene die met het 2007 gedeelte bezig zijn zichzelf ook moeten laten horen middels een topic en duidelijk moeten aantonen waar ze mee bezig zijn en wat de bedoeling is. Iets plaatsen als het pas af is is altijd gaaf, maar het moet op dit moment allemaal niet té lang gaan duren dan haken er wellicht weer mensen af.

Dit is in ieder geval mijn reactie, hopelijk heb je er wat aan Rens en uiteraard ook de andere.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Renschmov »

Hetgeen in mijn post staat zijn overigens nog geen vast plannen. Het is meer een soort houvast zodat jullie een duidelijk overzicht hebben en zodat jullie makkelijker kunnen aangeven op welke punten jullie het eens of oneens zijn.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Sam »

Renschmov schreef:Hetgeen in mijn post staat zijn overigens nog geen vast plannen. Het is meer een soort houvast zodat jullie een duidelijk overzicht hebben en zodat jullie makkelijker kunnen aangeven op welke punten jullie het eens of oneens zijn.
Ah oké, zie dan mijn post als een reactie op een punt waar ik het niet mee eens ben.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Tristan »

xNitrous schreef:Algemeen
Chat
Het lijkt me logisch dat je in de chat moet promoten voor het forum, dit gebeurd nu dagelijks en dat is positief. Mensen ingame aanspreken om het forum te promoten zal door moderators moeten gebeuren (Eo's) aangezien ik kan begrijpen dat normale leden dit niet zomaar zullen doen. En de stap kleiner maken van de chat naar het forum is misschien door de chatnaam aan te passen. Het heet nu LTF, waarom niet LTF (Forum) Lunaforum of iets dergelijks? Zodat mensen direct zien dat er ook een forum is.
Reclame voor het forum moedig ik aan, maar laten we niet vergeten dat de chat er niet is voor het forum. De chat is al heel lang zijn eigen ding en ik denk daarom niet dat de chatleden zitten te wachten op een reclamebord voor het forum. Tenslotte komen de meesten naar de chat voor de chat en niet voor een hyperlink naar het forum. Lunatip blijft ook 'Ltf' zoals het al jaren is.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Plaats reactie