.~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

.~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door 3dxbox »

Hey Ltf'tertjes.
Dit is pas mijn eerste guide dus dit wordt toch wel een beetje moeilijk voor me.
Houd daar rekening mee.
Zoals je al weet gaat deze guide over Rakion.
Laten we beginnen! :D

Inhoud
Afbeelding
- 1.0 Wat is Rakion?
- 2.0 Hoe Download je het?
- 3.0 Je Registreren
- 4.0 Beginnen maar!
- 4.1 De Personages
- 4.1.1 De Ninja
- 4.1.2 De BlackSmith
- 4.1.3 De Warrior
- 4.1.4 De Mage
- 4.1.5 De Archer
- 4.2 Creatures
- 4.3 De Naam Verzinnen
- 4.4 Chaos Force
- 4.5 De Besturing
- 4.6 Aanvallen
- 4.7 Hoe aanvallen uitvoeren?
- 5.0 De Games
- 5.1 Golem
- 5.2 Team Death
- 5.3 Solo Death
- 5.4 Boss War
- 5.5 Stages
- 6.0 Samen spelen/ Alleen Spelen
- 7.0 Shop/ Invent
- 8.0 Softnyx Gifts
- 9.0 Tips & Tricks
- 10.0 Wat Screenshots
- 10.0 Slot
________________________________

1.0 Wat is Rakion?

Rakion is een online game. Het is een spel waarbij je met je personage mensen moet killen.
Het is niet zoals bij RuneScape dat je ook kan mine, craften enz. Het is puur alleen maar vechten.
Zo, nu ben je een beetje geinformeert over wat je dadelijk gaat beleven. En dit moet er nog gewoon even bij:
Het is mooi gedetaileert vind ik, het is dus veeeel mooier dan RuneScape :p (Srry RuneScape)

2.0 Hoe Download je het?

Ik leg hier uitgebreid uit hoe je het download. Bereid je alleen wel voor. Bij mij duurde het downloaden 4uur!!
Ik heb een Windows XP en hij is redelijk snel. Hij is gewoon normaal zegmaar. Ik denk wel dat 4uur het maximalen is. Het zal minimum 1.5 - 2uur duren. maximaal dus 4uur. Nou, daar gaan we dan:

- Ga naar http://www.softnyx.net
- Klik op het plaatje met Rakion, dus niet die met Gunbound
- Je ziet een hele site met info over vanalles. Linksonder zie je drie vakjes, deze:
Afbeelding
- Klik dus op ''Rakion Download'' (de rood omlijnde..)
- Dan zie je een tabel met wat je computer nodig heeft qua video card, vrije harde schijf plaats enz. Ik ga ervan uit dat een normalen computer dit wel heeft.
- Scroll naar beneden en klik op ''Rakion Full Version Download'' dus niet een van die andere 2, ik weet namelijk niet wat dat zijn.
- Klik ''Run''
- Wacht todat ie dus is gedownload. (Dit kan dus die 1-4 uur duren afhankelijk van je computer snelheid)

Hopelijk kunnen jullie het zelf verder instaleren. Ik heb het namelijk al geinstaleerd en kan dus niet nog een keer downloaden en kijken wanneer ''Volgende'' enzo komen.
Nou, na lang wachten heb je het eindelijk: Rakion!! :D
Gefeliciteert met het voltooien van het downloaden. Maar we zijn er nog niet...

3.0 Je Registreren

Om te beginnen moet je je eerst registreren. Net als je bij RuneScape een account moet ''createn'' moet je dus bij Rakion je registeren. Dit kan je doen op de site. Ga dus naar http://www.softnyx.net en klik weer het Rakion plaatje aan.
Je komt nu dus op de Rakion site. Kijk bovenin en je ziet dit:
Afbeelding
- Je krijgt dit voor je: ''Term of Service''.
Als je zin heb om het te lezen, ga je gang maar dit soort dingen lees ik peroonlijk NOOIT.
Vink het vierkantje aan en klik op ''Registration''
- Je krijgt een formulier voor je waar je van alles moet invullen. Vul de dingen in die met een sterretje (*) zijn gemerkt. Die zijn van belang dat je die invult.
- Vul alles in, de eerste, je ID dat is de naam waaronder je kan inloggen. Wat je daar invult is niet de naam van je personge. Het is gewoon je login naam. Doe dus iets wat egt niet te vergeten is. Ik heb namelijk ook gewoon mijn naam en achternaam aanelkaar (kajschokking).
- Als je dan je ID hebt ingevult klik dan even voor de zekerheid op ''ID check''. Dan kan je zien of je naam al in gebruik is of niet.
- Bij je e-mail moet je echt je eigen e-mail invullen. Dit zeg ik maar omdat sommige van ons niet in het openbaar zomaar hun e-mail op een site zetten. Maar als je dit niet doet en je vergeet je wachtwoord dan kan je dat vragen en wordt het per e-mail verstuurd. Dus het is slim als je je echte e-mail invult ;)
- Je krijgt dan een berichtje, ze vragen of je geboortedatum wel correct is omdat je het nie tmeer kan veranderen. Ik snap zelf eigelijk niet waarom ze je geboortedatum zo belangrijk is maarja.. Dan krijg je nog een berichtje van ''Congratzulations'' enzo. Nou klik weer ''Ok'' en klik dan op ''Move to Rakion download page'' Als je op de Gunbound klikt is je ID dus voor Gunbound geregistreerd en dat moeten we niet hebben. Klik dus ''voorzichtig'' op de andere ;).

4.0 Beginnen maar!

Nou, dat hebben we gehad, gedownload en geregistreerd. Wat gaan we nu doen? Het spelen natuurlijk! :D
Kijk eerst maar goed op je bureaublad, ale het downloaden goed is gegaan staat er nu dit op je bureaublad:
Afbeelding
Nou, dubbelklik op het icoontje en starten maar!
Je krijgt een schermpje voor je met drie soorten vakken bovenin:
Gunbound
Rakion <
Wolfteam
Klik dus op Rakion. Als je het voor het eerst doet zal je moeten wachten totdat het laden is voltooid. ''1/4'' staat er dan enzo. Wacht en er zullen twee balkjes verschijnen. De ene voor je ID en de andere voor je wachtwoord. Vul dus je ID en je wachtwoor in van wat je net hebt ingevult bij de registratie. Klik op ''Start Game'' en wacht. Voor het eerst zal je wel wat langer moeten wachten. Als je het een paar keer hebt opgestart zal het minder lang gaan duren. Op een gegeven moment krijg je een hele lijst met landen voor je. Canada, Japan, Europa enz. Klik op Europa 1. Daar zijn de meeste mensen en het is tenslotte Europa dus er zitten vaak ook Nederlanders tussen :D. Je kan aan de getalletjes er onder zien hoe druk het is. Klik op Europa 1 en dan begint het avontuur! Je zal een personage moeten kiezen. Je kan drie personages kiezen. Ik ga je in het volgende hoofdstuk informeren over de personages.

4.1 De Personages

Je hebt in de game 5 soorten Personages namelijk deze:
- Ninja
- BlackSmith
- Warrior
- Mage
- Archer
Ik ga een voor een uigebreid over ze vertellen.
(Je hebt 1 account, die geregitsreerde, dan op dat account kan je 3 personages kiezen. Dus eigenlijk dit: 3 personages op 1 account, als je Power User bent kan je nog een slot kopen om een personage te kiezen)
(*= mannelijk ^= vrouwelijk)

Ninja^

De ninja is een sluwe, snelle personage. Ik heb hier een plaatje van de ninja zelf en de stats. Als je net begint met rakion, is deze personage niet echt aangeraden. De Ninja is namelijk best moeilijk onder controle te houden en je zult vaak worden gekilt.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Blacksmith*

De Blacksmith is zowat de krachtigste personage. Voor beginners is dit een goede keuze omdat hij niet zo moeilijk te bestruren is.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Warrior*

De Warrior is een krachtige ridder. Dit is ook wel een aangeraden keus voor beginners.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Mage

De Mage is een kleine magier. Hij is zeer moeilijk te besturen en is echt heel anders dan de andere personages. De mage heeft eigenlijk niet echt een geslacht, het is een soort van pop. Ik heb hier een plaatje van hem:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Archer^

De Archer is een boogsschutter. Ze is zeer goed in het rangen en heeft voor een op een situaties nog altijd haar dolk. Deze personage is niet een hele moeilijke maar voor beginner zal ik persoonlijk eerst de Blacksmith of de Warrior kiezen. Hier nog een plaatje van de Archer:
In- of uitklappen •
Afbeelding
4.2 Creatures

Creatures zijn monstertjes die je kunnen helpen tijdens battles. Je krijgt als je begint een ´Nak´ dat is een soort van spin. Er zijn natuurlijk meerdere creatures. Je kan ze krijgen door ze te kopen. Je verdient geld aan battles en daarmee kan je armour enz. kopen. Creatures dus natuurlijk ook. Ik zet hier alle creatures op een rij:

Afbeelding- Nak (1,000 Gold Vanaf Lvl 1)
Afbeelding- Panzer (2,500 Gold Vanaf Lvl 4)
Afbeelding- Crossbow (4,500 Gold Vanaf Lvl 8 )
Afbeelding- Blazer (10,000 Gold Vanaf Lvl 12)
Afbeelding- Golem (12,000 Gold Vanaf Lvl 17)
Afbeelding- Tauros (30,000 Gold Vanaf Lvl 30)
Afbeelding- Dragon (45,000 Gold Vanaf Lvl 35)

Je hebt dan ook nog Power Users. Dat zijn mensen die betalen voor hun spel. Dus net als member zijn voor RuneScape. Die hebben veel voordelen, ze krijgen meer exp, geld enz.
Ze hebben dus ook speciale items en creatures. Hier zijn dus nog wat creatures die Power Users kunnen kopen:
(Je ziet dat je ze voor Cash moet kopen. Dat is iets anders dan Gold. Cash is echt alleen voor PU (Power Users)
Afbeelding- Longbowman (12,800 Cash Vanaf Lvl 11)
Afbeelding- Soulcannon (23,000 Cash Vanaf Lvl 25)
Afbeelding- Black Panzer (3,000 Cash Vanaf Lvl 2)
Afbeelding- Icewind (10,800 Cash Vanaf Lvl 8 )
Afbeelding- Black Crossbow (6,500 Cash Vanaf Lvl 4)
Afbeelding- Black Blazer (9,900 Cash Vanaf Lvl 9)
Afbeelding- Black Tauros (15,600 Cash Vanaf Lvl 20)

Je zal nu waarschijnlijk denken dat die van Power Users beter zijn. Maar nee, als je goed hebt opgelet is bijv. de Black Panzer slechter dan de Panzer. De Black Panzer kan je alleen eerder kopen.





4.3 De Naam Verzinnen

De naam verzinnen, nou je zult natuurlijk denken van: wat denk hij nou? ik bedenk lkkr me eigen naam. Dat is natuurlijk zo en ik ga jullie namen ook niet verzinnen maar wel wat tips:
- Ja kan geen spatie gebruiken maar wel de lage streep (_) Die kan je dus geod gebruiken
- Gebruik hoofdletters
- Gebruik cijfers, 1337 taal heet dat geloof ik. Hier zijn ze:
1 = I
3 = E
0 = O
4 = A
- Ik heb namen over hell en doom bijv. zoiets: L1tTl3_Do0m
- De naam mag ook niet langer zijn dan ... Dat weet ik zelf niet maar ik geloof dat L1tTl3_Do0m net paste.

4.4 Chaos ForceAfbeelding

Chaos Force. Choas Force kan je gebruiken als je met je personage 6 kills hebt gemaakt. Je wordt dan Choas voor ongeveer 10 seconden. Elke personage heeft een andere Chaos. Ik kan er niet gemakkelijk Screenshots van maken omdat ik dan telkens weer 6 moet killen. Daarom zoek ik een beetje op Google. Ik heb hier bijv. een plaatje van drie Chaos:
Afbeelding
Van links naar rechts:
Warrior chaos - Mage chaos - Blacksmith chaos
Rood= Je tijd van Chaos. Je ziet dan nog hoelang je hebt.
Afbeelding
Ninja Chaos achterkant

4.5 De Besturing

De besturing is op het begin best moeilijk. Maar het is wel een fijne besturing al zeg ik het zelf :p.
Hier is een plaatje van een toetsenbord. Ik heb met kleuren sommige toetsen omlijnt en ik leg erbij uit wat wat is ;)
Afbeelding
Rood= Lopen, net als pijltjes.
Blauw= Wapen wisselen, je hebt twee wapens, zwaard/mes/hamer/staf en een werpster/bijl/boog/dolkjes/stokje
Groen= Defence. Verdedigen.
Geel= Score, Teams
Oranje= Cijfers+Ctrl is je beestjes oproepen.
Paars= Springen
Bruin= 1t/m6 is je potion gebruiken.
Donker Groen= Tips. Die komen dan onderaan het beeld.
Roze= Je vrienden lijst.
ZeeBlauw= Chaos worden.

4.6 Aanvallen

Je hebt per personage veel soorten aanvallen.
Ik zal ze even op een rijtje zetten:

Basic Attack
Grip Attack
Special Attack
Combo Attacks

Dan vertel ik nu over wat het inhoud:

Basic Attack = Elke personage heeft een basic attack. Als je bijv. een warrior hebt slaat ie met zijn zwaard. Dat is heel simpel. Het verschild alleen nog wel van personage hoevaak hij kan slaan. Als je bij een warrior drie keer klikt slaat ie drie keer. Maar als je bij een archer nou drie keer klikt werkt dat niet en slaat ie twee keer omdat ie maar 2 keer achter elkaar kan slaan. De archer kan dan nog wel daarna hetzelfde doen maar hij kan inprecipe maar 2 keer snel achter elkaar slaan.
Zo is dat bij elke personage:
Warrior: 3 keer (krachtig)
Archer: 2 keer (valt wel mee)
Ninja: 5 keer (niet echt sterk)
Blacksmith: 2 keer (krahtig)
Mage: 2 keer (niet echt sterk)

Grip attack = Een grip attack is een unieke aanval waarbij je je tegenstander totaal neerhaalt. bij elke personage is de grip attack ook weer anders. Je kan je tegenstander van de voorkant of van de achterkant grippen. Hier leg ik uit welke personage welke grip heeft, elke grip heeft een hit van 3 behalve de mage:

Warrior voorkant: hij slaat 2 keer en steekt vervolgens het zwaard in de tegenstander zijn maag.
Warrior achterkant: Eers slaat de warrior 2 keer en de tegenstander ligt op de grond, vervolgens steekt de warrior het zwaard door het hoofd.
Archer voorkant: De archer slaat 2 keer de tegenstander en doet vervolgens een salto met het mes in haar hand langs de tegenstander. Dat is de derde hit.
Archer achterkant: De archer steekt 3 keer het mes in de rug van de tegenstander.
Ninja voorkant: De ninja slaat hem in zijn buik waardoor de tegenstander buigt. Vervolgens legt de ninja haar been langs de nek en draaid 2 rondjes met haar zwaard rond de keel van de tegenstander.
Ninja achterkant: De ninja schopt in de knieholte van de tegenstander. De tegenstander zit op haar/zijn knieen en de ninja steekt vervolgens het zwaard in de rug en haalt het naar boven.
Blacksmith voorkant: De blacksmith slaat de tegenstander 2 keer en houdt hem vervolgens vast om het met een vuurende hamer in zijn buik te rammen waardoor de tegenstander een beetje wegvliegt.
Blacksmith achterkant: Dit is een soort van Judo-greep.
Mage voorkant: De mage gebruikt zijn magiche kracht en zet de tegenstander stil in een ijblok dat telkens hit maar niet zoveel schade aanbrengt.
Mage achterkant: De mage gebruikt zijn magiche kracht en laat een ijspegel uit de grond verschijnen die vervolgend in de rug van de tegenstander zit.

Special Attack = Een special attack is een krachtige aanval. Als je je special gebruikt moet je even 2seconden wachten en je zwaard/hamer/dolk krijgt vuur rondom zich. Je laad die 2 seconden en laat het los. Je zwaard/hamer/mes gaat met een krachtige vuur aanval op de tegenstander af. Ik zal jullie vertellen hoeveel keer elke personage met zijn special hit.
Het is namelijk een beetje moeilijk de special uitteleggen.

Warrior: Deze hit 3 keer. (krachtig)
Archer: Deze hit 3 keer. (krachtig)
Ninja: Deze hit 3 keer. (krachtig)
Blacksmith: Deze hit 1 keer. (zeer krachtig)

Combo Attacks = Niet elke Personage heeft een combo attack. De archer en de mage hebben geen combo attacks. Ik zal jullie vertellen hoe de Warrior, Blacksmith en de Ninja combo attacks uitvoeren:

Warrior:
- Hij schuift naar voren en houdt zijn zwaard links en zwaait hem naar rechts.
- Hij slaat 2 keer en steekt bij de laatste slag zijn zwaard met vuur in de tegenstander zijn maag
Ninja:
- Zij slaat 2 keer, gooit haar zwaard in de lucht, vangt het op en draaid 360graden met vuur aan het zwaard.
- Zij slaat 3 keer en doet een paar gebaren met haar handen. Er ontstaan 2 ontploffingen.
Blacksmith
- Hij slaat 1 keer en laat daarna zijn hamer van bovenaf op de tegenstander vallen
- Hij schuift naar voren en slaat zijn hamer als een golfclub.

4.7 Hoe Aanvallen Uitvoeren?

Tja, ik heb nu dan net wel allemaal aanvalleen uitgelegt maar hoe voer je ze uit? Dat leg ik in dit hoofdstuk uit.
Wees wel voorbereid want ik ga je veel uitleggen en om dit allemaal te onthouden kun je het het best gewoon uit proberen in het spel zelf ;) Hier ga ik over uitleggen:
- Basic Attack
- Jump Attack
- Combo Attack
- Special Attack
- Grip Attack
Ik leg natuurlijk ook wel uit als Chaos. Maar... als Chaos heb je veel minder aanvallen. Het ligt eigenlijk wel af van je personage. Archer Chaos kan bijv. geen special uitvoeren. Een Blacksmith Chaos dan weer wel. Dus ik vertel het wel zo:
- Ninja Chaos
- Blacksmith Chaos
- Warrior Chaos
- Mage Chaos
- Archer Chaos
Laten we beginnen!

Basic Attack

Een basic attack voer je simpelweg uit door op de linker-muisknop te klikken. In het vorige hoofdstuk heb ik al uitgelegt welke personage hoevaak kan slaan. Wat dus tussen de haakjes staat is het aantal keren dat je moet klikken op de linker-muisknop.

Jump Attack

Een Jump Attack, wat het al zegt, is een Sprong Aanval. Deze aanval is ook simpel uittevoeren. Druk eerst spatie in en klik daarna op de linker-muisknop.

Combo Attack

Dit wordt zeer moeilijk uitteleggen. Elke personage heeft andere combo attacks dus ik zal ze een voor een uitleggen.
- Ninja: linker-muisknop 2× + rechter-muisknop 1× -Andere Combo Attack-> linker-muisknop 3× + rechter-muisknop 1×
- Blacksmith: linker-muisknop 1× + rechter-muisknop 1×
- Warrior: linker-muisknop 1× + rechter-muisknop 1× -Andere Combo Attack-> linker-muisknop 2× + rechter-muisknop 1×

Special Attack

Een special attack is een sterke aanval. Je kunt hem uitvoeren door de rechter-muisknop zo'n korte 2 seconden intedrukken en daarna los te laten.

Grip Attack

Een grip attack is een echte aanval om je tegenstander totaal te vloeren. Deze kun je uitvoeren door de linker-muisknop en de rechter-muisknop tegerlijkertijd in te drukken. Dit moet je alleen wel doen als je tegen de voorkant of de achterkant van de tegenstander staat.

5.0 De Games

Je hebt 5 soorten games:
- Golem
- Team Death
- Solo Death
- Boss War
- Stage
Ik ga een voor een uitleggen wat de bedoeling is in elke game.

Golem

bij Golem is het de bedoeling dat je de Golem van de tegenstander uitschakelt. Dit kan maar wel op een manier. Het zit namelijk zo; Jou team heeft een Golem (rood of blauw, hangt af van welke kleur team je bent) ergens in het level, meestal in het centrum van het level, is een Golden Golem. Je team moet die Golden Golem verslaan. Het team dat het eerste de Golden Golem neer heeft krijgt de Golden Sword. Het teamlid dat de laatste klap uitdeelde en de Golem dus versloeg krijgt dan de Golden Sword. Je teamgenoot (of jij als jij hem versloeg) krijgt dan een goud/gele gloed om je heen. Je hebt hem niet heel lang dus jij of je teamgenoot rent naar de golem van de tegenstander om hem te verslaan. De tegenstanders willen dat natuurlijk niet en die proberen dus degene met de Golden Sword te killen. Zodra een van de Golems is uitgeschakelt is het spel over. Maar.. Het kan natuurlijk ook zijn dat de tegenstander de Golden Sword krijgt. Dan moet jij dus het omgekeerde doen, je Golem verdedigen en de tegenstander met de Golden Sword uitschakelen. Zodra degene met Golden Sword dood is moet je even wachten en verschijnt er een nieuwe Golden Golem. Die moet je dan verslaan. Rechts boven staat een balkje, dit:
Afbeelding
Nou, je ziet dus twee kleuren, Rood en Blauw. Die procenten zijn de levens van de Golems. Je kan dus zien als jou golem wordt verzwakt of die van het andere team.

Team Death

Team Death is gewoon met twee teams tegen elkaar vechten. De ronde is voorbij als; het behaalde aantal kills bereikt is (dat is meestal 20) of de tijd voorbij is. Je krijgt ook, net als bij golem, zo'n balkje. Een voor de Rode en voor de Blauwe kant. Daar verschijnen dan ook de punten.

Solo Death

Solo death is gewoon hetzelfde als Team Death maar dan induvidueel. Je krijgt alleen niet zo'n punten balkje. Je krijgt rechts boven je kills. Het houd pas op als de tijd voorbij is. Je moet dan gewoon veel kills hebben en je ziet dan ook de lijst met wie de meeste kills had enzo.

Boss War

Boss War, zoals de naam het al zegt, Bazen Oorlog. Elk team heeft een ''Boss'' de boss wordt bepaald door degene die het hoogst is uit je team. Je moet ervoor zorgen dat de Boss van de tegenstander dood gaat. Je krijgt ook zo'n balkje rechtsboven met de procenten van de Boss.

Stage

Stage, Campaing, Missie Enz. Een opdracht dus eigenlijk. Je hebt er best veel en je hebt er ook bepaalt level voor nodig. De beste rank die je kan halen in een Stage is ''S''. Dit is de volgorde van goed naar slecht:
S - A - B - C - D
Je ziet de tijd bovenin en de rank die je dan nog kan halen recht bovenin. Je kan je Stage doen in je eentje of met meerdere spelers.

6.0 Samen Spelen/ Alleen Spelen

Alleen spelen kan bijna niet, alleen met Stages. Samen spelen wel, je kan in totaal met zijn 12e inclusief jezelf. Als je zelf een game maakt doormiddel van ''Create'' te klikken en dan een Stage of Battle game uittekiezen dan kan je mensen een uitnodiging sturen. Dat kan door op ''Invite'' te drukken, klik dan alleen de gele aan, dat zijn mensen die een game zoeken, de blauwe zijn mensen die in een game zitten en de uitnodiging pas ontvangen na de game. Mensen ontvangen dat en kunnen zich bij jou game aansluiten. Maar.. (jaja, er zit nog een maar aan) elke speler die komt kan niet altijd in je game.. Dat kan je zien aan de zogenoemde ''Ms'' Dat staat bij een speler z'n informatie. Je ziet wat hij voor een personage is, welk level hij is en in welke clan hij zit. Dan zie je nog hoeveel Ms hij heeft. De hoeveelheid Ms is de sterke van zijn/haar internetverbinding. Als jou internetverbinding heel goed is en deie van de tegenstander niet dan gaat dat dus niet samen en wordt diegene automatisch weggehaalt. Het irritante alleen is dat je je eigen Ms niet kan zien. Dus je zult aan mensen moeten vragen wat jou Ms is en dus kijken of je laggt.

7.0 Shop/Invent

Als je je account hebt aangeklikt dan kom je bij een groot scherm met allemaal dingetjes, games die nu bezig zijn enz. Onderaan heb je een paar opties, een daarvan is ''Shop/Invent'' als je daarop klikt kom je bij je account en de info daarover. Je ziet bijv. je account zelf en wat stats. Die stats kun je omhoog laten gaan door levels up te gaan en daardoor je punten te verhogen. Maar als je spullen wilt kopen moet je op ''Shop'' klikken. Onderaan-links staat ''Shop'' Dan zie je een paar dingen op een rijtje. Maar eigenlijk is deze uitleg niet zo heel erg nodig omdat als je het zelf doet er echt wel achterkomt. Alleen dit nog wel ff: Als je iets wil kopen, moet je wel dubbelklik doen of het naar je inventory slepem, dan staat er of je het zekerweten wilt kopen en wat de prijs is en wat de prijs is als je het dan verkoopt enz.

8.0 Softnyx Gifts

Soms krijg je een Softnyx Gift. Dat is een cadeautje van het bedrijf. Je ziet dan rechtsbovenin een cadeautje knipperen. Om het cadeau in ontvangst te nemen moet je naar de shop gaan en daar op de optie ''Receive Gift'' klikken. Daar zie je dan wat je krijgt. Soms krijg je meerdere gifts. Je kan ze verkopen of gebruiken, sommige kan je verkopen maar als je het naar de shop sleept en je kan het niet verkopen zul je het moeten houden. Je kan het dan of houden of deleten. Ik weet niet welk item wat is precies dus daar kan ik je niet precieze uitleg over geven :oops:

9.0 Tips & Tricks

Er zijn vele tips en tricks. ik leg je er wel een aantal uit:

- Als iemand klaar is met zijn special en jij bent er niet door geraakt, grip hem dan of vuur zelf een special op hem af
- Als iemand probeerde te grippen wacht dan en grip hem zelf of vuur je special af.
- Vergeet je creatures niet te gebruiken!
- Defence veel
- Vergeet niet dat special door je def heen gaat!!
- Als je ergens naar beneden springt kan dat schade opleveren, blijf dus veel op spatie drukken om schade te voorkomen

10.0 Wat Screenshots

Hier heb ik wat screenshots (van google):
In- of uitklappen •
Afbeelding
In- of uitklappen •
Afbeelding
11.0 Slot

Ik heb met veel plezier deze guide geschreven en deed er 2 dagen over :P
Als er spellingfouten in zitten, meld het! ;)
Ik hoop dat jullie het gaan spelen en het een leuk spel vinden, je mag het natuurlijk ook heet stom vinden XD
Rate or Hate :twisted: 1/10
Nou, dit was mijn guide dan he..
Pfft...

Mzzl..
Laatst gewijzigd door 3dxbox op zaterdag 26 april 2008, 7:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Dayrocker
Verbannen (tijdelijk)
Berichten: 2853
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 13:14
Oude naam: Yourockmyday

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Dayrocker »

Wat een ge-wel-di-ge guide. 10/10, en ik ga je nomineren voor beste guide.
Ik speelde het spel een half jaartje geleden, en hierdoor heb ik weer helemaal zin om het te spelen XD
Afbeelding
You can spend days. months, years on over-analyzing a situation, trying to put the pieces together, justifying what could've, would've happened. Or you can just move the fuck on.
Gast

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Gast »

Verwijderd
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Loliwo »

Mooie guide, ik speel Rakion zelf ook, en het is inderdaad een leuk spel :) Misschien is het handig om erbij te zetten dat je maar 3 characters kan hebben op 1 account, tenzij je met cash een extra slot erbij koopt (volgens mij staat dat niet in de guide, het kan ook dat ik eroverheen heb gekeken) ;)
Ninja & Archer & Mage ftw 8-[
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door 3dxbox »

raten plz

Btw, BlackSmith - Archer and... Ninja 8-)

P.s Tja.. ik ben zelf geen Power User dus ik weet dat niet dat je een nieuw slot kan kopen voor je character. Oke zelt erbij zetten

(Lange Guide he ? :P)
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Gebruikersavatar
knuckles
Berichten: 1130
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 16:59

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door knuckles »

het is inderdaad een moie guide maar:
Guides
Heb jij een mooi stukje over een onderdeel van RuneScape geschreven en ben je niet vies van commentaar? Laat hem zien!
.
Dit heeft echt niks meer met runescape te maken...

en ik kan zulke spelletjes niet een sspelen:( darom vind ik het ook een beetje dom:p
maar wel mooie guide:)
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door 3dxbox »

Ja ik weet dat het er staat. maare... ik had hetook netjes gevraagd O:)
Er er zijn ook guides over hoe je mozilla firefox moet downloaden, hoe je ene bow maakt irl enz. Nou ik wil niet lullig zijn maar als die hier passen past dit hier zeker.
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Maud219
Berichten: 607
Lid geworden op: zondag 29 juli 2007, 10:02
Clan: Supreme Skillers
Oude naam: Sjorsjooh

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Maud219 »

Mooie Guide, ik heb hier ook al een Guide over gezien op Rsnl veel lijkt hetzelfde o.O
you don't know me
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 22 april 2008, 9:41

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door you don't know me »

Mooie guide 10/10
Ik speel rakion zelf ook :D
Ik heb een warrior van lvl 23
mage lvl 17 en blacksmith lvl 17
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door 3dxbox »

Maud219 schreef: Mooie Guide, ik heb hier ook al een Guide over gezien op Rsnl veel lijkt hetzelfde o.O
wat is Rsnl??
Ik heb deze guide echt helemaal zelf gemaakt hoor.
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Stefan »

vind het echt een prachitge guide hoor :) ik geef je een 10/10
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door 3dxbox »

Thx Steef,

Btw, ben niet meer gemute, Add je mij ? O:)
Kijk bij ´´Algemeen´´ voor meer info

ik wil je gerust adden, alleen ben ik gestopt met runescape ;)
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Tering Boy
Ex-moderator
Berichten: 3319
Lid geworden op: dinsdag 14 november 2006, 15:07
Clan: Teak & Lunagang

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Tering Boy »

3dxbox schreef:
Maud219 schreef: Mooie Guide, ik heb hier ook al een Guide over gezien op Rsnl veel lijkt hetzelfde o.O
wat is Rsnl??
Ik heb deze guide echt helemaal zelf gemaakt hoor.
Rsnl is een ander Nederlandstalig runescape forum.
Afbeelding
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Heey Im Back »

Mooie guide, ik geef een 9/10!
Ik zie alleen meteen dat het niks voor mij is
Afbeelding
~Glenn
Berichten: 6266
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 13:21
Oude naam: Glennz0rs`

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door ~Glenn »

Zéér mooie guide, m'n complimenten ;).
10/10!
.:Afbeelding:.
Ron
Berichten: 9455
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 15:56
RS: Gestopt
Oude naam: Beat My 10Hp

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Ron »

Erg mooie guide. 10/10.
Ik speelde het een half jaar geleden ook, ik was altijd mage of warrior en het is echt een heel leuk spel. Mijn complimenten over deze guide.

`1_G. ^_^
Actaeonis
Berichten: 2643
Lid geworden op: dinsdag 29 mei 2007, 10:01
Clan: De Blandijn
Oude naam: Robinator

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door Actaeonis »

Zeer goed guide 10/10 ik heb dit spel tijdje geleden gedownload en door jouw guide te lezen kreeg ik er zin in.Dus bedankt want dit is eigenlijk een heel tof spel(Mage chaos pwnt). :D
Afbeelding
~"We can download every Unicorn movie ever made."~
kawish06
Berichten: 4579
Lid geworden op: maandag 17 april 2006, 9:21
Clan: BruteForces

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door kawish06 »

MOOI!! =D> 10/10
Eerst speeldde ik rakion heel vaak maar sinds kort heb ik het opnieuw gedownload en steeds als ik naar die softnyx launcher ga, en dan klik op ''play game'' bij rakion dan sluit de launcher af maar rakion zelf start niet op... :S Hij start dus niet...weet iemand hier een oplossing voor?
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door 3dxbox »

ten eerste: Thx :D
je probleem: Nou, ik klik nooit op ´Softnyx Laucher´ ik klik op het Rakion icoon.
Bij rakion krij je zoiets van ´Choose A Game´ Dan kan je kiezen tussen Gunebound, Rakion en Wolfteam. Dan klik ik op Rakion, voer ik mijn ID in en start game. Klaar :D
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
kawish06
Berichten: 4579
Lid geworden op: maandag 17 april 2006, 9:21
Clan: BruteForces

Re: .~ Rakion ~. [GUIDE] ---- >By 3dxbox<

Bericht door kawish06 »

3dxbox schreef: ten eerste: Thx :D
je probleem: Nou, ik klik nooit op ´Softnyx Laucher´ ik klik op het Rakion icoon.
Bij rakion krij je zoiets van ´Choose A Game´ Dan kan je kiezen tussen Gunebound, Rakion en Wolfteam. Dan klik ik op Rakion, voer ik mijn ID in en start game. Klaar :D
Ja kijk ik leg me probleem ff iets duidelijker uit :) : Ik klik op dat rakion icoontje, dan start die launcher op. Dan klik op bovenaan op dat rakion plaatje en staat die launcher dus op rakion om het zo ff te zeggen :P. Dan typ ik me user en me pass in, maar als ik dan op ''start game'' druk, verdwijnt hij opeens! Rakion start niet op en de launcher verdwijnt en ik heb nog gekeken wat er dan draaide (met Ctrl+alt+delete) maar rakion sluit gewoon helemaal af! Ik kan het dus nieteens spelen :?
Iemand hier een oplossing voor? :)
Afbeelding
Plaats reactie