Guide: Hoe maak ik een goede pure?

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Guide: Hoe maak ik een goede pure?

Bericht door Veloxraptor »

Jaja, na al die pure guides die hier staan, moest ik er ook een schrijven.
Hope you enjoy it :)

Inleiding:
Dit word mijn, even denken, 5e guide alweer voor lunagang. Ik hoop dat deze toch een uitblinker word tussen al die andere guides over pures. Ik heb de guide in de volgorde geschreven waarin hij mij het beste lijkt. Maar zeg eerlijk: hoevaak heb je niet dat je in lvl 1 wildy staat als combat 70+er, en je ziet zo'n level 55 meer hitten met een scimmy dan jij met een 2h? Wil jij ook zo'n moordend en geldverdienend monster? Start reading :)

De inhoud:
-Deel 1, de mage:
Hoofdstuk 1.1, Waarom mage?
Hoofdstuk 1.2, Hoe train je?
Hoofdstuk 1.3, Hoe PK je?
Hoofdstuk 1.4, Opmerkingen en tips.
-Deel 2, de ranger:
Hoofdstuk 2.1, Waarom Range?
Hoofdstuk 2.2, Hoe train je?
Hoofdstuk 2.3, Hoe PK je?
Hoofdstuk 2.4, Opmerkingen en tips.
-Deel 3, de warrior:
Hoofdstuk 3.1, Waarom Warrior?
Hoofdstuk 3.2, Hoe train je?
Hoofdstuk 3.3, Hoe PK je?
Hoofdstuk 3.4, Opmerkingen en tips.
Deel 4: De rest!
Hoofdstuk 4.1 Geldproblemen, wat nu?
Hoofdstuk 4.2 Hoeveel verdient zo'n pure nu?
Hoofdstuk 4.3 Welke pure is het meeste geschikt voor mij?

Deel 1, de mage.

-1.1. Waarom zou ik nou een mage pure nemen?
Waarom? Omdat mage een zeer goede skill is, voor hoog en laag combat, om mee te beginnen. Je hit veel, goed op armour, en het is zeer makkelijk te trainen. Een mage pure is nou wel lastig te onderhouden, met al die runes kan je zeker in geldproblemen komen. Mage pures hitten veel, vooral in het begin, voor hun combat. Als je als warrior level 5, een Iron 2hander hebt, zon hoog mogelijke strength voor je combat, 1 prayer en een strength pot, hit je 3. Als mage hit je zonder al dat gedoe makkelijk 4.

-1.2 Hoe train je mage nou eigenlijk?
Makkelijk! In het begin kan je maar een spell, wind strike. Doe die tot level 3, dat kost zo'n 20 minds. Vervolgens koop je een water staff, 1k body runes en 2k earth runes, en doe je full bronze aan. Doe GEEN magic ammy aan, het doel is zo min mogelijk magic bonus te hebben. Die staff geeft wel bonus, maar dat scheelt een hoop runes-dus-geld. Volvolgens ga je op de rand van de afgrond bij alkharid mines staan, en vanaf boven ga je die spreuk confuse uitspreken, tot level: 11! Dan doe je een nieuwe spreuk, namelijk Weaken.Doe die tot level 13 magic, dan gaan we pken. Waarom is dit nou zo'n goede manier? Omdat je geen hitpoints up gaat, dus je blijft een zeer laag combat. Ik gok dat je combat !9! bent als je fire strike doet, die 8 hit. Ownage gegarandeerd! Als je mage verder traint, doe dit dan op dezelfde manier. Als het begint te vervelen kan je ook grumble undead op ankous in de stronghold doen, er is een safespot.

-1.3. Hoe PK je nou eigenlijk?
Hangt zeer van je combat af. Gebruik tot 10 herring, dan tot combat 20 salmon, daarna swordies/lobsters. Probeer alleen te pken als je net een nieuwe FIREspreuk kan. Waarom? Dat scheelt een hoop geld. Fire bolt hit 12, Wind blast 13. Scheelt maar 1, maar het scheelt gauw 50 gp per spreuk! Probeer altijd een fire staff aan te doen, aangezien je anders veel fire runes nodig zult hebben. Magic ammy + full blue mage handig. Probeer vooral Warriors aan te vallen, vooral degene die skulled zijn. Rangers zul je meer moeite mee hebben en de drop is minder waard. Vanaf lvl 20 magic is het handig om binds mee te nemen, dat kost: 3 water, 3 earth, 2 Nature runes.

-1.4. Opmerkingen en Tips.
Wat opmerkingen: Mage kost veel geld. Scroll naar 4.1 en 4.2 als je in geldproblemen komt. Verder. Runecrafting kan voor een mage heel handig zijn. Je eigen airs maken, chaos kopen in port sarim, of 100 each van andere spelers en fire staff. Je betaalt eigenlijk alleen voor de chaos.

Tip: Neem binds mee als je dat kan.
Tip: Doe je beste spell, zorg ervoor dat die fire is.
Tip: Als je member bent, ga dan chaos kopen in de rustigere werelden op PC-outpost. Vaak 250 in stock.
Tip: Als je member bent, ga dan niet member pken tot je god spells kan, of als je ancient hebt.

Deel 2, de ranger

-2.1. Waarom zou ik nou een range pure moeten nemen?
Tja, omdat ranged pures gewoon heel goed zijn. Ranged pures hitten zeer snel achter mekaar, hebben zeer goede armour, zelfs al heb je def 1. Een ranger maken is alleen wel een tijdrovend werkje, maar de beloning liegt er niet om. Ranged is een gemiddeld dure skill, goedkoper dan mage, soms duurder en soms minder duur dan warrior. Ranged pures van level 40 combat hitten geloof ik 10, mages 16, warriors 11. Ranged hit het snelst achter mekaar en hit makkelijk door armour heen. Ranged armour is ook goed, green d'hide chaps + vambs geeft meer def bonus dan full iron. En full bue wizard :lol: Daar hebben we het niet eens over "def bonus".

-2.2. Hoe train je ranged?
Moeilijk. Ranged trainen is een intensief tijdrovende opdracht, maar als je een beetje doorzet valt het wel een beetje mee. Ga ALSJEBLIEFT NIET pken op combat 10-15, want je word 80% zeker gedood. Daarna kom je bijna niet meer in de problemen. Train ranged op mans, cows, scorpions, en in de wildernis. later train je op hillz, mossies en lessers. Draag altijd de beste boog die je kan. Pijlen die je gebruikt hangt van je cash af. Draag altijd je beste ranged armour. Ful leather is beter dan full leather met sudded chaps, maar zonder vambraces. Gebruik altijd rapid & SHORTBOW!

-2.3. Hoe PK je met ranged?
CHill! Pken met ranged is makkelijk, en veel geldverdienend. Je vergeet al die uren die je hebt gestoken in het trainen. Gebruik wel rapid, je hit lekker snel achter elkaar. Probeer vooral mages aan te vallen, die kunnen je gewoon bijna niet verslaan. Food = hetzelfde als bij mage, dus tot 10 herring, tot 20 salmon en daarna swords/lobs. Draag ammy of power en chaps als je dat kan. Tip: train magic 25, je kan tele maar ook water bolt, water bolt kan nog handig zijn. (op lage combat's) Pas wel op je arrows.

-2.4. opmerkingen en tips.
Gebruik altijd rapid in de wildy. Rapid hit hetzelfde of 1 minder dan accurate, maar is veel sneller. Draag ook altijd een shortbow. Succes met mages ownen :wink:

Tip: gebruik rapid. + shortbow.
Tip: val alles aan behalve andere rangers.
Tip: Je kan ook ammy of accuracy kopen, geeft +4 ranged bonus.

Deel 3, de warrior.

-3.1. Waarom zou ik nou een warrior pure nemen?
Omdat ze zeer goed hitten, het (relatief :P) makkelijk traint, en omdat je niet telkens nieuwe arrows of runes moet kopen. Er zijn eigenlijk 2 soorten warrior pures: De echte pure, en de Armour pure. Bij de armour pures heb je de steel, mith en rune pure. Kies zelf wat je wilt ;-).

-3.2. Hoe train je melee?
Dat gaat vrij makkelijk. Koop een -scimitar- van het beste materiaal dat je kan. Doe full iron aan en ga trainen. Ook handig: strength ammy. Geeft gauw + 1 hit. Train eerst strength naar 10, dan attack 10 op de dummys.
Doe dit in goblin village.
Koop een black scimitar als je 10 attack hebt (laat je niet afzetten bij de prijs!) en ga verder trainen op barbarians of minotaurs in de stronghold, die droppen veel iron arrows. Als je strength (en attack ) 20 hebt, koop (of maak op je main (55 smithing)) een mithril scimitar en train verder op minotaurs. Train later op hill giants, en begraaf elke big bone, tot je prayer 31 hebt. Train daarna verder op fresh crawlers in stronghold.

-3.3. Hoe pk je melee?
Hetzelfde food als ranger en mage (herring, salmon en lobs) en neem altijd strength ammy mee. Je beste scimmy mee. Soms handig: 2h. De bekende scimmy - 2h k0 is met scimmy vechten, en als ie laag hp heeft 2h gebruiken. Ook handig: een strength potion! Maak zelf met herblore als je member bent, of breng als nonmember een red spider egg, limpwurt root en 5 coins naar de apotecary in varrock of koop voor 1k van andere spelers. Hitten maar :wink:

-3.4. Tips:
-Train ranged 40. Green d'hide chaps en vambs geven goede def bonus.
(doe dit met de arrows die je kreeg bij de minotaurs)
-Monk top geeft prayer bonus, handig als je 31 prayer hebt.

Deel 4: FAQ

-4.1. Geldproblemen, wat nu?
Gebeurt makkelijkst als je een mage of ranged pure hebt, of als je een warrior hebt die veel geownd word. Oeps! Je hebt nog maar 50k over. Wat nu?
-Je kan je eigen lobs vissen.
-Je kan geld gaan verdienen.
-Je kan daarmee gaan pken en hopen op geluk.
Wat moet je doen? Geld verdienen natuurlijk! Hoe dan? Nou....

-Je kan bijvoorbeeld chaos en death kopen in port sarim (SS handig) en die in W1 voor veel geld verkopen.

-W1: De plek voor al je koopjes! Een rune full helm voor 20k, een rune plate voor 55k, een kite voor 40k en legs voor 40k is in totaal 155k, (dit lukt je als je een beetje geluk hebt) maar dat setje verkoop in in diezelfde world voor 175k: 20k winst!

-Forum merchanten: Ook handig...Een goed voorbeeld:
I Koop hier eyes of newt 105 each.
II Registreer je op tip.it forum (bijvoorbeeld)
III Verkoop daar je eyes voor 200 each.

-4.2. Hoeveel verdient zo'n pure?
Winst - kosten = opbrengst. Als je 100 lobsters koopt voor 200 ea, en na 50 lobs een rune scimmy pkd, en na de laatste lob nog een, maak je:

winst (= 60k) - kosten (= 20k) = opbrengst (= 40k).

Hierbij moet je er NIET vanuit gaan dat je elke 50 lobs een rune scimmy pkt. Als je geownd word kan je ook verlies maken. Maar hoeveel verdient zo'n pure nu?

Hangt van jezelf af. De volgende factoren spelen in op de winst (verlies)..

-Eventuele kosten arrows - runes - wapens (ammys).
-Kosten food.
-Eventuele kosten potions ( strength potions, ranging potions enz).

Als je veel ownt, maak je winst. Da's logisch. Zorg dus dat je ownt! :wink:

-4.3. Welke pure hoort bij mij?
Hou je van hoge hits? Lekker goedkoop? Safe? --- 3 punten.
Hou je van snelle hits? Niet bang om meer te betalen? --- 2 p.
Hou je van geldverspilling? ownen? --- 1p.

Hou je van makkelijk trainen? --- 1p.
Hou je van redelijk makkelijk en goedkoop trainen? --- 3p.
Hou je van lekker weinig food gebruiken? Relatief goedkoop? 2p.

Hou je van de tegenstander verassen met hoge hits, en redelijk def? 3P.
Hou je van de tegenstander verassen met sterke hits? 1P.
Hou je van de tegenstander al laten eten voordat ie jou bereikt heeft? 2p.

Hou je van Hoge def? 3P.
Hou je van lage def? 1P.
Hou je van gemiddelde def? 2p.

Hoe vind je het om afhankelijk te zijn van prayer?
Erg k*t: 1p.
Niet vervelend, niet erg. 2P.
Als ik daardoor hoger hit is er niks aan de hand: 3P.

5-7 punten = mage.
8-10 Punten = range.
11+ punten = Melee.

Rate it :wink:
Laatst gewijzigd door Veloxraptor op zondag 24 juni 2007, 23:14, 8 keer totaal gewijzigd.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
gast_nl
Berichten: 165
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 17:05

Bericht door gast_nl »

good luck zal je nodig hebben :wink:
zo te zien worDT (!) het een héle grote guide :shock:
ik geef je veel plezier en ik hoop dat het een mooie guide word..
ik heb zelf ook een pure en ik moet een paar trainingsplekjes hebben :lol:
als je hulp nodig hebt pm me :wink:
Afbeelding
loperke
Berichten: 780
Lid geworden op: maandag 30 oktober 2006, 10:42
Contacteer:

Bericht door loperke »

ik heb een pure mage als je mage pakt moet je voldoende geld hebben :)
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

Snelle antwoorden allemaal, maar zeer bedankt :D ik ga nu leren :( Morgen 2 proefwerken, grieks :x en nederlands :(
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Gebruikersavatar
superslam200
Berichten: 1158
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 20:34

Bericht door superslam200 »

ik verheug me op de rest!
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

superslam200 schreef:ik verheug me op de rest!
Ik ben blij dat te horen, en door jou denk ik er opeens weer aan :lol: . Maaaaarr....Je bump een zeer oud topic (17 dagen) op wat tegen de regels is. Probeer je de volgende keer aan deze regels te houden. :wink:
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
arnaabis
Berichten: 932
Lid geworden op: zaterdag 20 mei 2006, 18:15
Contacteer:

Bericht door arnaabis »

Veloxraptor schreef:
superslam200 schreef:ik verheug me op de rest!
Ik ben blij dat te horen, en door jou denk ik er opeens weer aan :lol: . Maaaaarr....Je bump een zeer oud topic (17 dagen) op wat tegen de regels is. Probeer je de volgende keer aan deze regels te houden. :wink:
ni tegen de regels : guides mag je upbumpen van ents =) zeker als ze zo goed zijn :)
AfbeeldingAfbeelding
K1l14n 0wn3r
Berichten: 2637
Lid geworden op: dinsdag 21 november 2006, 11:24
Oude naam: Kilian

Bericht door K1l14n 0wn3r »

Mooie guide!
Merci Laurens
Afbeelding
Gebruikersavatar
superslam200
Berichten: 1158
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 20:34

Bericht door superslam200 »

wat is opbumpen eigenlijk :?:
ik-mail-wat
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 14:56

Bericht door ik-mail-wat »

superslam200 schreef:wat is opbumpen eigenlijk :?:
t is eigenlijk heel simpel een oud topic waar je op antwoordt wordt helemaal bovenaan gezet en dus stellen adere zich hier over aan zoals ik dat zeg :lol:
Gebruikersavatar
superslam200
Berichten: 1158
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 20:34

Bericht door superslam200 »

ik snap het nog niet helemaal
basje13
Berichten: 329
Lid geworden op: vrijdag 7 april 2006, 12:33
Clan: luna
Contacteer:

Bericht door basje13 »

Duurt al ff maar toch..
Lmaomg
Berichten: 3880
Lid geworden op: dinsdag 6 juni 2006, 20:34

Bericht door Lmaomg »

Ik vind het niet echt een goede guide, je vertelt niets over het ko-en bij rangers en warriors, je zegt dat magic alleen goed is. Maar sowieso in f2p is magic alleen zeer slecht, bij pk-trips handig, maar voor solo pken echt slecht.

Wel overzichtelijk.

4.5/10
wizzzkiddi
Berichten: 441
Lid geworden op: vrijdag 4 augustus 2006, 19:47

Bericht door wizzzkiddi »

maar die guide is nog niet af zegt hij zelf :roll:



en ookal word dit topic geBUMPt, wat dan nog, meer mensen mogen deze guide lezen 8)
help mij met gratis PA
ookal vind je het spel niet leuk, haal minstens 300 punten in w6
en meld het dan als je gaat stoppen
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Bericht door Veloxraptor »

Vanavond ga ik er weer aan werken!
Voor Lmaomg: Over P2P pken weet ik bijna alleen dingen van vids, en ik hou er niet zo over om over dingen te praten waar ik niet zo veel vanaf weet.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
wizzzkiddi
Berichten: 441
Lid geworden op: vrijdag 4 augustus 2006, 19:47

Bericht door wizzzkiddi »

nu die guide af is is hij echt moooi
help mij met gratis PA
ookal vind je het spel niet leuk, haal minstens 300 punten in w6
en meld het dan als je gaat stoppen
`Jacco
Berichten: 1190
Lid geworden op: maandag 12 juni 2006, 17:16
RS: Lecram313 (OSRS)
Oude naam: gerwin26

Bericht door `Jacco »

hij is egt super ik zal hem wel is gaan gebruiken :wink:
Afbeelding
K1l14n 0wn3r
Berichten: 2637
Lid geworden op: dinsdag 21 november 2006, 11:24
Oude naam: Kilian

Bericht door K1l14n 0wn3r »

nu ie af is echt mooi :)
Merci Laurens
Afbeelding
Reziony
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2006, 16:04
RS: Merch Wesley (OSRS)
Clan: Scape Ruiver

Bericht door Reziony »

8/10, ik vind hem wel nice maar sommige dingen zijn onoverzichtelijk en beetje wazig uitgelegd :? de rest is super :!:
Gebruikersavatar
superslam200
Berichten: 1158
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 20:34

Bericht door superslam200 »

BUMP
Plaats reactie