EWF---> Wireless Network Security!!!

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Heero Yuy
Berichten: 4252
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 22:33
Oude naam: The Prince Of Persia

EWF---> Wireless Network Security!!!

Bericht door Heero Yuy »

Welcome To My Guide!!!
[/size][/b]

Mijn Eerste Guide Op Lunagang :D

Tja, iedereen heeft (bijna) tegenwoordig een draadloos netwerk, leuk! Maar naast al dat leuks kan er ook wat rotzooi mee komen… Daarom is het aan te raden hoe je je draadloze netwerk moet beveiligen, en verder dan dat!!!
Dat lees je nu in dit guide :D

Wat heb je nu nou nodig???!!!

een Draadloze Router.
Een werkende Internet-Verbinding. ( snelle zou handiger zijn inderdaad )
En een goed humeur ^_^




We Doen het stapsgewijs:

Stap 1: Zoek de IP (Internet-Protocol) adres van je Draadloze Router


Ga naar start ---> bureau accecoires ---> Command prompt ÓF Start ---> Run/uitvoeren --->
typ je ‘CMD’ in.

Afbeelding



Dan kom je in zo een schermpje :

Afbeelding


Stap 2:
Nu typ je daar in: ‘ ipconfig /all ‘ en nu zie je een hele lijst met resultaten!!!
Maar we zoeken maar 1 ding in heel die lijstje: ' Default Gateway' , deze moet je nu ff noteren!

Afbeelding

ik heb de laatste 2 cijfers weggelaten omdat die privé zijn :P , die laatste 2 zijn bij IEDEREEN VERSCHILLEND!!!




Nu typ je in je Internet Browser die nummer in die JIJ bij 'Default Gateway' zag. ( wel helemaal leeg maken eerst!!! )


Afbeelding

die 2 'X'en' moet je wel vervangen door die cijfers die bij jou staan !


als het goed is kom je nu op de homepage van de router, misschien moet je zelfs nog gaan inloggen!!!

de standaard instellingen zijn:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord : admin

deze instellingen staan al zo als je nog nooit op je router hebt ingelogd, en deze raad ik ook aan om te veranderen!


Stap 3:
na het ( misschien ) inloggen ben je nu op de homepage van je router!!! ( maar je bent er nog lang niet :D nu begint pas hét beveiligen!)

Afbeelding

dit is de homepage van een Linksys router, als je een andere router hebt, zal het er anders uit kunnen zien!


Stap 4:
Dan ga je eerst naar 'Wireless' , en dan pas naar 'Security'

Afbeelding

hier zet je je 'KEY' oftwel, je password neer, ik zou een moeilijke password kiezen :D
je kiest hier ook nog de beveiligingsniveau, WPA2 is op dit moment van schrijven het hoogste beveiligingsniveau die in de wereld op de Wireless Router markt available is.

als je klaar bent, druk je op de save settings knop ( kan ook iets anders zijn, verschilt per router!!!)



Stap 5:
Nu gaan we de MAC filter activeren,
Ik hoor je al denken what the big F in Voldemorts name is that ? o.O

IEDER apparaat dat draadloos op het internet kan, heeft een soort 'herkencode' oftwel, het mac-adres.
je kan daarmee instellen, dat alleen apparaten waarvan ik de MAC adres heb opgegeven mogen mijn Network betreden 8-)

bij mij ziet dat er zo uit:


Afbeelding


als je op de 'Edit MAC Filter List' knopje drukt zie je dit schermpje:


Afbeelding


als je wilt kan je een MAC adres toevoegen van een apparaat, PER APPARAAT VERSCHILT HET, dus je moet in de gebruikersaanwijzing kijken van het desbetreffende apparaat, over hoe je de MAC adres vindt.
indien je dit gedaan hebt kan je gewoon op 'save settings' drukken, dan sluit je dit nieuw-geopende MAC-Filter Venster, en druk je nog een keer op 'save settings' op de homepage.


we zijn bijna klaar!!!



Stap 6:

Nu gaan we weer terug naar 'The Basic Wireless settings PAge'

Afbeelding

zoals je ziet, heb ik bijna alles aangegeven met rood!

hier de betekenissen:

1= de knopje waarop je moest drukken ( 8-[ )

2= Network Mode, als je een pc hebt met wireless G of met wireless N, of je hebt een apparaat met een van de genoemde letters, druk je gewoon net als mij op 'Mixed' ( Die G, en N, staan voor snelheid technologieën, N is sneller dan G, A is het oudste en wordt niet meer gebruikt, B komt wel voor, maar is op dit moment ook heel erg oud en langzaam ).

3= Je Network Naam, Oftwel, de SSID, kies een leuke naam, het mag random zijn net als Plox, maar ook iets anders wat je wilt :D :)

4= De Wireless SSID broadcast functie, in mijn ogen, de béste functie die er is voor de wireless routers, dit verschilt per router, (het kan zijn dat JOU router dit niet heeft...)
Dit functie staat voor het weergeven van je SSID in 'de lucht' , dus jij kan ervoor zorgen of je network ondetecteerbaar blijft of niet :ninja:, wil je jezelf laten zien? doe dan gewoon 'ENABLE' , wil je dat niet (net als mij ) , doe dan "Disable", zelf raad ik Disable aan, omdat je Network dan nog meer beveiliging heeft 8-)





Stap 7:

Nu gaan we nog de wachtwoord veranderen, voor bij het inloggen!!!

Ga gewoon naar Administration, en je ziet het vanzelf ( tenminste, bij de Linksys gebruikers, dit kan ook afwijken als je een andere Router hebt!!!)

Afbeelding





Dit was mijn Guide :D



Reet or Heet :ninja:

Toegevoegd na 7 minuten:

by the way,
zeg maar wat ik moet veranderen, dan doe ik dat gelijk mijn 1e guide trouwens :D

Je mag deze guide niet zonder toestemming van MIJ kopieeëren
Laatst gewijzigd door Heero Yuy op maandag 25 mei 2009, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tante_Pollewob
Berichten: 719
Lid geworden op: zondag 26 oktober 2008, 1:18
Clan: De moedige krijgers!

Re: EWF---> Wireless Network Security!!! WIP

Bericht door Tante_Pollewob »

Leuk, maar ik heb een Belkin router.
*giechel*
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: EWF---> Wireless Network Security!!!

Bericht door Bighead »

Ik vind de guide een beetje incompleet. Leuk dat je dit voor sommige Linksys routers hebt uitgelegd, maar zeg er ook bij dat dit alleen voor Linksys routers werkt ;)
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Heero Yuy
Berichten: 4252
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 22:33
Oude naam: The Prince Of Persia

Re: EWF---> Wireless Network Security!!!

Bericht door Heero Yuy »

het is niet alleen voor linksys routers, want de meeste routers, en dus bijna allen, hebben een soort gelijke menu, dus na het lezen van deze guide, moeten ze wel weten dat je de wachtwoord van je inlog op de route,r in administration kan veranderen :D
Afbeelding
Plaats reactie