Poorten openzetten/Port forward

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gijs »

Inhoud:

-Voorwoord
-Waarom poorten openzetten?
-Gateway en Interne IP opzoeken
-Lets do this Marines!
-Handige links

Voorwoord:

Ik heb deze guide geschreven omdat ik merk dat gewoon te weinig mensen weten hoe dit nu echt moet. Aangezien het niet eens zoveel werk is en in principe iedereen dit kan doen. Ik heb laatst Max met teamviewer geholpen voor zijn Call of Duty 4: Modern Warfare server. Ook stopt Asosjalo dan bijvoorbeeld met zeuren <3 Verder type ik gewoon nu door zodat dit hoofdstuk wat langer lijkt dan het eigenlijk is.

Waarom poorten openzetten?:

Stel je zit rustig in je stoel voor je PC. Je start MSN op en iemand zit je vol te spammen dat hij bijvoorbeeld in Call of Duty 2 een match 1v1 wilt spelen. Jij denkt natuurlijk "Oh die own ik met het minste gemak". Nu spreek je dus om 0:19 's ochtends af want dan Game je op je best en je komt weer op MSN en hij vraagt welke server we spelen. Nou "Dat is toch makkelijk" zeg je, tenslotte zoek je een lege server op zonder wachtwoord en gaat S&D doen.

FOUT

Afijn verder met het verhaal, je komt daar om 0:20 in en je zit even 5 rondjes fijn te gamen je hebt alle 5 rondes verloren want je zuigt toch (maar dat wist je dan van tevoren) en wat gebeurt er dan?! Je krijgt versterking van een n00b die Feppie64 heet en vervolgens leaven jullie beide want je wilt een 1v1 hebben. Einde war jij hebt verloren want je stond al 5 rondes achter.

HEEL FOUT

Dit kon dus 17x makkelijker, je opent je poorten launched een private server (voor de mensen die niet weten wat dat is: er staat dus een WACHTWOORD op). Nu vraag je, je misschien af waarvoor je poorten allemaal open kunnen. In principe moet je voor veel Games je poorten open hebben om te hosten vanaf je eigen PC. Met spellen als Age of Empires heb je het niet nodig, maar voor Call of Duty in dit geval wel. Overgins moet je met eigen gemaakte Game Maker spellen die online zijn ook je poorten openzetten, dit Voor een volledige lijst kan je hier kijken.

Gateway en Interne IP opzoeken:

Voordat ik begin moet ik zeggen dat het voor Vista anders is dan XP. Hoewel ik geen XP heb weet ik toch hoe het met Vista moet dankzij Max Pl0x.

Allereerst, klink linksonder op Start -> Uitvoeren type nu in cmd en druk op enter.

Afbeelding
"Uitvoeren" in XP

Je krijgt nu je commandlist te zien, type ipconfig of /ipconfig (kan verschillend zijn). Je krijgt nu een lijst te zien met een aantal gegevens en ip's. Hieruit moet je er 2 halen, je standaard gateway en je interne IP dit is op XP en Vista beide anders. Bij XP zal je moeten kijken bij "Ethernet-adapter Lan Verbinding:" en vervolgens Standaardgateway (je gateway) en Ip-adres (Interne IP). Voor Vista is het ook "Ethernet-adapter Lan Verbinding:" maar dan bij Standaardgateway (je gateway) en IPv4-adres (Interne IP).

Afbeelding
Het Interne IP is hier 10.0.0.2

Afbeelding
Het Interne IP is hier 192.168.1.3

Noteer de Gateway en Interne IP eventueel, handig als je het uit je hoofd weet ;)

Lets do this Marines!

Oke tijd om die poorten te openen, over het algemeen is dit anders voor elke router. Om die reden kan ik een bepaald gedeelte van het proces niet uitleggen, dit zal je dan zelf (in het Engels) moeten doen.

Allereerst ga je naar je browser (Internet Explorer, Mozilla Firefox etc.) type daarin het gateway dat je kreeg in je cmd (voorbeeld hierboven in de afbeeldingen: 10.0.0.138 en 192.168.1.1). Kijk nu bovenaan je browser naar welke router je hebt. Ga vervolgens naar deze site en zoek onderaan de router die je hebt. Klik vervolgens rechtsboven op "Click here to skip this advertisement..." Je krijgt nu een nieuwe lijst met allemaal Games. Selecteer de Game die je wilt forwarden, als je het doet voor een Game Maker spel dan kan je gewoon een willekeurig spel kiezen. Volg vervolgens de instructies die er staan.

Als laatste kan ik je nog vertellen dat het slim is om er zeker van te zijn dat de poorten openstaan door hier heen te gaan en de Port Checker te downloaden.


Handige links:

Portforward.com:
Router Lijst
Games Lijst
Port Checker

Geholpen mensen:
Max Pl0x
Afbeelding
Voorheen Ever121
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Tim »

Best wel noob van Feppie64 dat ie gaat crashen. :S

Toegevoegd na 35 seconden:

Oja, ziet er goed uit :P
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door 3dxbox »

Ik moet ook iets met porten openzetten om het spel Supreme Commander: Forged Alliance online te spelen, al een aantal mensen hebben me geholpen maar als ik mijn gateway of IP in de adres balk typ vraagt ie om een gebruiksernaam en wachtwoord. Deze heb ik niet, ze zeiden dat de gebruikersnaam Admin zou zijn en het wachtwoord Wachtwoord, maar dat heeft ook niet geholpen.

Maar deze guide kan me dus ook niet verder helpen =/
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Heero Yuy
Berichten: 4252
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 22:33
Oude naam: The Prince Of Persia

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Heero Yuy »

nice guide 8/10, zet portforward erbij
Afbeelding
King MBD1
Berichten: 448
Lid geworden op: vrijdag 24 oktober 2008, 16:18
Clan: Luna Fun Clan
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door King MBD1 »

Op Windows 7 werkt het trouwens precies hetzelfde ;) misschien handig om erbij te zetten (a)
Afbeelding
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gijs »

3dxbox schreef:Ik moet ook iets met porten openzetten om het spel Supreme Commander: Forged Alliance online te spelen, al een aantal mensen hebben me geholpen maar als ik mijn gateway of IP in de adres balk typ vraagt ie om een gebruiksernaam en wachtwoord. Deze heb ik niet, ze zeiden dat de gebruikersnaam Admin zou zijn en het wachtwoord Wachtwoord, maar dat heeft ook niet geholpen.

Maar deze guide kan me dus ook niet verder helpen =/
Uuh default router wachtwoord, ik weet niet zeker wat dat is maar mensen schijnen er heel snel uit te komen via google ;)
Afbeelding
Voorheen Ever121
Gast

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gast »

Verwijderd
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gijs »

Oh Feppie doet dat wel :(
Afbeelding
Voorheen Ever121
legendary686
Berichten: 233
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 9:36
Clan: No1

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door legendary686 »

3dxbox schreef:Ik moet ook iets met porten openzetten om het spel Supreme Commander: Forged Alliance online te spelen, al een aantal mensen hebben me geholpen maar als ik mijn gateway of IP in de adres balk typ vraagt ie om een gebruiksernaam en wachtwoord. Deze heb ik niet, ze zeiden dat de gebruikersnaam Admin zou zijn en het wachtwoord Wachtwoord, maar dat heeft ook niet geholpen.

Maar deze guide kan me dus ook niet verder helpen =/
Standaart pw en username
admin admin is 70%
Admin Admin is 40%
user user is 20%
Afbeelding
Max pl0x
Berichten: 4151
Lid geworden op: maandag 6 augustus 2007, 21:22
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Max pl0x »

Mooi guide, Ever :) 9/10, duidelijk uitgelegd. Ook nog bedankt dat je me hebt geholpen :D
Afbeelding
Percy
Verbannen (permanent)
Berichten: 3136
Lid geworden op: donderdag 12 februari 2009, 20:52
Clan: Geen.
Oude naam: Perccyyy
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Percy »

mooi 9/10 zullen we een keer 1 vs 1 doen. :P
Afbeelding
Give her two red roses, each with a note. The first note says For the woman I love and the second, For my best friend.

Darcey <3 Percy "29 April" Hvj. :$ Quikscope maatjes voor altijd. <3
Micheltukker
Berichten: 305
Lid geworden op: zondag 25 juni 2006, 16:04
Clan: Bruteforces
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Micheltukker »

Mooie guide alleen je legt et niet echt uit. Je zet alleen links neer naar een andere algemene site waar (Bijna) alle routers staan ;)
Afbeelding

Ty to Tristan285
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gijs »

Micheltukker schreef:Mooie guide alleen je legt et niet echt uit. Je zet alleen links neer naar een andere algemene site waar (Bijna) alle routers staan ;)
Ja maar ik ga niet voor 500 routers uitleggen hoe dat moet, bovendien moet je alsnog eerst zelf je gateway + interne ip opzoeken anders kwam je niet echt ver (zonder andere guide dan deze).
Afbeelding
Voorheen Ever121
Actaeonis
Berichten: 2643
Lid geworden op: dinsdag 29 mei 2007, 10:01
Clan: De Blandijn
Oude naam: Robinator

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Actaeonis »

Laat de **** servers nu maar in aantal toenemen.
Afbeelding
~"We can download every Unicorn movie ever made."~
Faasse
Berichten: 1303
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:31
Clan: Geen
Oude naam: Hass Snuifer

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Faasse »

Ik wist dit al, goed uitgelegt. En die game lijst met poorten is ook handig.

9/10
Als je een Lockerz invite wilt, p.m. me gerust! Ik kan er nog 19 uitnodigen.
Gast

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gast »

Verwijderd
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Gijs »

Bewijs ploxheid :(
Afbeelding
Voorheen Ever121
senne teddy

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door senne teddy »

-snip-
Laatst gewijzigd door senne teddy op maandag 5 januari 2015, 0:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pietje560
Berichten: 2106
Lid geworden op: maandag 11 december 2006, 16:00

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Pietje560 »

Ik snap er niks van... Kan je hiermee nou een server maken die iedereen kan joinen als je dat wilt?
Faasse
Berichten: 1303
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:31
Clan: Geen
Oude naam: Hass Snuifer

Re: Poorten openzetten/Port forward

Bericht door Faasse »

Pietje560 schreef:Ik snap er niks van... Kan je hiermee nou een server maken die iedereen kan joinen als je dat wilt?
Jep.
Als je een Lockerz invite wilt, p.m. me gerust! Ik kan er nog 19 uitnodigen.
Plaats reactie