hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door huigelaar »

Agility Arena (Gratis Voedsel) Guide
[/color]

Inhoud
Inhoud (daar ben je nu).
Wat voor een guide dit is.
De route.
Wat te doen als je hitpoints level te laag wordt.
Niet de requirements hebben die nodig zijn?
Tips.
Tot slot.
Wat voor een guide dit is.
hallo daar fijn dat je deze guide leest. Deze alinea gaat over de vraag wat voor soort is dit guide? 't Antwoord is best simpel namelijk: Deze guide gaat over hoe je op een gratis middelmatig snelle manier de agility arena op Karamja kan gaan doen. Deze guide gaat dus NIET over hoe de agility arena werkt. Desondanks laat ik wel een kaart zien van de route naar de agility arena en nog meer gegevens. Je hebt wel 40 mining en een goed genoeg combat level om een jungle spider af te kunnen maken nodig. Heb je niet hoog genoeg combat? Geen nood je kunt ook 1 coin meenemen. Op naar de volgende alinea!


Route
We beginnen deze alinea met een mooi kaartje waarvan ik daaronder uitleg ga geven wat de legenda die erbij hoort bedoelt.
Hier de kaart van Karamja met een paar wijzigingen van mij. De kaart van Karamja is niet door mij gemaakt maar door het bedrijf JaGeX. Ik ben dus niet de maker van Karamja.

Afbeelding
Uitleg bij het kaartje:
je komt aan van Port Sarim bij Karamja.
Je gaat via maakt niet uit welke route naar de agility arena. Je betaalt 200 gp om erin te kunnen. Als je geen 200 gp hebt moet je helaas kijken bij het volgende hoofdstuk. Na een tijdje gespeeld te hebben zal je door al de verkeerde bewegingen die je poppetje gemaakt heeft een laag hitpoints level hebben (tenzij je mega-veel geluk hebt). In dat geval moet je gewoon verder lezen naar het volgende hoofdstuk. Heb je geen last van een laag hitpoints level of wil je gewoon dood gaan, dan spijt het me zeer want dan heb je niks aan deze guide. Einde van dit hoofdstuk


Wat te doen als je hitpoints level te laag wordt
Nou gaan we verder op het vorige hoofdstuk. Dit is eigenlijk het hele verhaal waar deze guide om gaat. Als je hitpoints level laag is en je wilt niet dat het level 0 wordt dan kan je deze stappen volgen:
eerst ga je naar het zwart getekende rondje tenzij je hitpoints level lager dan 15 is of/en je niet heel goed bent met vechten (In dat laatste geval kijk je onderaan bij het laatste hoofdstuk). Als je toch goed genoeg bent volgens jezelf kan je natuurlijk toch naar het zwarte rondje gaan. Dood een jungle spider ( :shock: ). Pak zijn drop (spider carcass). breng het naar het lila rondje (General Store) en verkoop hem voor (op zijn minst) 1 coin. Meestal kosten ze 6 coins. Met die éne coin die je hebt koop je een bronze pickaxe (tenzij je onder de 40 mining hebt). Heb je geen 40 mining moet je helaas onderaan kijken wat je dan moet doen. Met die bronze pickaxe die je gekocht heb ga je gold ore's minen op de plek die met geel is omcirkeld. Gold ore ligt voor de dungeon die je leidt naar metalen draken. heb je ongeveer 4 gold ores dan moet je die gaan verkopen bij de General store (totdat je 225 coins hebt). Koop 1 knife. ga dan rond het gebied wat met geel is omcirkeld zoeken naar pineapple plants. pak zoveel pineapples dat je nog 3 inventory space over hebt (of meer als je dat wilt). Intussen heb je al een beetje hitpoints teruggekregen. Gebruik je knife op de pineapples en snijd hem in 4 stukjes. Elk sneedje ananas zal je 2 hitpoints healen als je het eet ( :shock: ). herhaal dit snijden (en eten) totdat je hitpoints op hun maximale level zijn. Pak dan weer zoveel ananassen totdat je weer 3 of meer inventory space over hebt. ga met de rest van je coins cap'n Izzy no beard betalen zodat je weer naar binnen mag. En eenmaal in de Agility Arena aangekomen ga je weer verder met agility trainen. Als je hitpoints level weer erg gedaald is snijd je de ananassen gewoon weer en eet je die totdat ze op zijn. Als je 2 of minder ananassen hebt en je moet opnieuw 2 ticket dispencer's raken voordat je 1 agility ticket krijgt kan je beter al gewoon gaan want anders moet je gaan terwijl je nog meer tickets zou kunnen krijgen. Einde van dit hoofdstuk.


Niet de Requirements hebben die nodig zijn?
Dit hoofdstuk gaat over de minder gelukkigen die geen jungle spiders kunnen/durven te doden/aan te vallen of geen mining level 40 hebben.
Heb je geen mining level 40? dan kun je nog altijd jungle spiders blijven afmaken voor geld (alleen lijkt mij dat geen slim idee). Kan je geen jungle spiders doden vanwege laag hitpoints level voordat je een knife hebt? Tsja dan kun je 2 dingen doen:

je kunt naar de Tzhaar gaan; die zit onder de Karamja volcano eerste gang oost. Of je kunt naar Shilo Village gaan (Shilo Village quest vereist). In beide gevallen zal je moeten banken om geld te halen van je bank. Heb je geen geld/knife op je bank? ga dan helemaal naar het schip waarmee je naar Port Sarim kunt gaan en...... Haal diep adem.... adem nu uit....
je zult een zwerver gaan bestelen. :shock: :shock: :shock: . Zo ernstig is dat ook weer niet, maar blijf stelen (met de pickpocket optie) totdat je 30 coins hebt, van dit eiland afkunt, terug naar de bewoonde wereld kunt gaan en een manier kunt vinden om je mining te trainen of veel geld te maken (die twee dingen kunnen samengaan). Einde van dit hoofdstuk.

Tips
tip 1: Neem een enhanced Excalibur mee. Zijn special healt 4 hp en kan je als hij helemaal opgeladen is dat 5x herhalen. (deze tip is ingezonden door: The Lodan en Roytjhu106)
tip 2: Probeer je hitpoints level onder level 20 te houden terwijl je in de agility arena zit. Hierdoor nemen vallen waarbij je mislukt maar 2 hitpoints van je af. (Gewoon ingezonden door mezelf)
tip 3: Neem een Bracelet of Regeneration mee, want hiermee zal je hitpoints level 2x zo snel stijgen als wanneer je geen Bracelet of Regeneration zou dragen. (Deze tip is ingezonden door Inverney)
tip 4: Je kan i.p.v. pineapples verzamelen ook naar de winkel ten zuidoosten van Cap'n'Izzy no Beard gaan om daar voedsel te kopen met het geld van de gold ore die je verkocht hebt aan Jiminua. (Deze tip is ingezonden door Inverney)
tip 5: Je kan als je de barbarian training miniquest hebt gedaan barbarian fishing gebruiken om swordfishes/tuna te vangen en die te koken bij de tzhaar of het huisje ten zuiden van Brimhaven. Je moet helaas wel een bepaald fishing level en cooking level hebben om dit te kunnen doen. (Deze tip is ingezonden door Jamalieboy10)
tip 6: Als je rocking out hebt gedaan hoef je geen geld te betalen om de Brimhaven Agility Arena te betreden. (ingezonden door Fear_a_scimy.


Tot Slot
Hopelijk heb je wat aan deze guide want ik heb hem met plezier gemaakt samen met de bedoeling dat mensen hem gebruiken. Vind je dit nou echt een flut guide? Ga dan niet alleen je mening erover vertellen maar zeg er meteen bij wat ik in het vervolg beter zou kunnen doen. heb je een vraag? stuur die als reactie en misschien voeg ik hem bij de veel gevraagde vragen-lijst toe (die er nog niet is.....). Nog bedankt voor het lezen en een fijne dag verder. Doei
Laatst gewijzigd door huigelaar op woensdag 6 januari 2010, 15:41, 8 keer totaal gewijzigd.
paultje
Berichten: 371
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2008, 19:32
Clan: lunatip/teak

Re: agility arena guide

Bericht door paultje »

mooie guide alleen snap ik niet waarom je niet gewoon meteen een knife meeneemt om pineaples te kunnen snijden
plaatje werkt niet
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: agility arena guide

Bericht door huigelaar »

paultje schreef:mooie guide alleen snap ik niet waarom je niet gewoon meteen een knife meeneemt om pineaples te kunnen snijden
omdat sommige mensen pas in de gaten hebben dat ze knife nodig hebben als ze zien hoeveel hp ze verliezen bij de agility arena
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: agility arena guide

Bericht door Cancel Drop »

afbeelding kan mooier, ik kon het zwart zelfs niet vinden.

Te grote stukken tekst, zet er witregels in.
Maak titels niet blauw, da's onleesbaar.

voor de rest. niet slecht
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: agility arena guide

Bericht door huigelaar »

Lante schreef:afbeelding kan mooier, ik kon het zwart zelfs niet vinden.

Te grote stukken tekst, zet er witregels in.
Maak titels niet blauw, da's onleesbaar.

voor de rest. niet slecht
lol die afbeelding is van een wallpaper rechtstreeks van de runescape site dus ik denk niet dat die beter kan.....

wat bedoel je met witregels?
ik zal de titels aanpassen
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: agility arena guide

Bericht door Neite »

Met de afbeelding bedoelt hij dat je de cirkeltjes rond de spots duidelijker moet zetten ;)
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: agility arena guide

Bericht door C0RPOREAL »

ALS HET EEN AGILITY ARENA GUIDE SI MOET JE UITLEGGEN WAT DE AGILITY ARENA IS.
EN HOE HET WERKT!


Vermits dat dat er niet is raad ik aan er een SLOTJE op te zetten



0/10 ](*,)
Afbeelding
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: agility arena guide

Bericht door huigelaar »

vinsi44 schreef:ALS HET EEN AGILITY ARENA GUIDE SI MOET JE UITLEGGEN WAT DE AGILITY ARENA IS.
EN HOE HET WERKT!


Vermits dat dat er niet is raad ik aan er een SLOTJE op te zetten



0/10 ](*,)
bovenaan staat dat deze guide niet gaat over hoe de agility arena werkt en ik zal de titel wel veranderen
Ijs is koud
Berichten: 988
Lid geworden op: woensdag 4 februari 2009, 15:01
RS: Ijs is koud (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: ijs is koud

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door Ijs is koud »

Goede tip.

Enkel wel een beetje lastig als je in brimhaven wilt powertrainen.

8/10 ;)
Afbeelding
Ezraah
Berichten: 650
Lid geworden op: vrijdag 18 januari 2008, 22:44

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door Ezraah »

OF:
Je doet alleen de eerste stap, je rent naar gen store, daar pluk je bananen, healen 2 ea, je plukt er 5 in 5 seconden...
MAAR jij doet er 10 minuten over...
Maak dan toch ff een serieuse guide?
Afbeelding Afbeelding
Laurensman heeft ze gemaakt <3, alle credits naar hem <3
Lvl 3 Pasta
Berichten: 62
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2009, 21:14

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door Lvl 3 Pasta »

Neem gewoon knife mee...

en waarom neem je de boot in port sarim ?, als je hem in brimhaven pakt ben je al veel dichter bij agilty arena
Afbeelding
steentje
Berichten: 854
Lid geworden op: woensdag 12 december 2007, 16:34

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door steentje »

Of je gaat in de cave bij die lavabeestjes waar ik de naam nooit van onthoud en je bankt daar :fluit:
Afbeelding
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door huigelaar »

Ezraah schreef:OF:
Je doet alleen de eerste stap, je rent naar gen store, daar pluk je bananen, healen 2 ea, je plukt er 5 in 5 seconden...
MAAR jij doet er 10 minuten over...
Maak dan toch ff een serieuse guide?
1 banaan neemt 1 inventory space in
1 pineapple ook
maar 1 pineapple kan je opsplitsen in 4 pineapple rings die elk evenveel healen als banana
gebruik je bananas moet je telkens weer bananas opnieuw plukken en aan 200 coins komen....

Toegevoegd na 1 minuten:
Lvl 3 Pasta schreef:Neem gewoon knife mee...

en waarom neem je de boot in port sarim ?, als je hem in brimhaven pakt ben je al veel dichter bij agilty arena
sommige mensen denken pas aan de knife als ze eenmaal bij de arena zijn en in de gaten hebben dat ze voedsel nodig hebben.
en de boot van port sarim is maar een voorbeeld
sowieso kun je makkelijk aan 30 gp voor de boot naar karamja/port sarim komen door de zwerver (bij karamja)/ man/woman (bij port sarim) 10x succesvol te bestelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
steentje schreef:Of je gaat in de cave bij die lavabeestjes waar ik de naam nooit van onthoud en je bankt daar :fluit:
ja die cave heet de tzhaar en die staat ook bij het stukje: Tot Slot
dus die ben ik neit vergeten hoor :fluit:
Max
Berichten: 3980
Lid geworden op: zaterdag 28 maart 2009, 22:00
RS: Lodan (p2p)
Clan: Community NL, RSR
Oude naam: Lodan
Extra rang: 2de "Beste nieuwkomer van 2009"
Contacteer:

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door Max »

Waarom zet je er niet in dat ze een Enhanced Excalihur mee moeten nemen?
1 special att healt 5 keer 4 hp, 20 hp restore per 3 minuten

Dit is de basis, al lijkt me eerder iets voor het tipsticky
In- of uitklappen • heel erg geheim
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Proud owner of RuneTraxx
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door huigelaar »

The Lodan schreef:Waarom zet je er niet in dat ze een Enhanced Excalihur mee moeten nemen?
1 special att healt 5 keer 4 hp, 20 hp restore per 3 minuten

Dit is de basis, al lijkt me eerder iets voor het tipsticky
ja der was ook iemand bij de arena met excalibur
ik zal het erbij zetten!
jefklakson
Berichten: 174
Lid geworden op: woensdag 23 april 2008, 16:07
Clan: geen

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door jefklakson »

ga gewoon met de boot naar ardougne en haal eten van de bank...
maar voor de rest een fantastishe guide 10/10 zeker verdient!!



dit is niet waar
☻☻☻☻ proud owner of 99 range ☻☻☻☻
ingamename: nezakstront
Darkgerbeke
Berichten: 88
Lid geworden op: vrijdag 6 juli 2007, 20:06
Clan: geen

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door Darkgerbeke »

Guide kan beter ingedeelt worden, maar ik zou over ander onderwerpen die intressanter zijn doen.
Laatst gewijzigd door Darkgerbeke op maandag 14 december 2009, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nooby killor
Berichten: 2300
Lid geworden op: zaterdag 21 april 2007, 18:06

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door Nooby killor »

Lol, Dark. Je kan ook een beetje positivie kritiek geven, niet gelijk helemaal afkraken... Dit is gewoon een goed onderwerp, veel mensen weten niet dat je daar best veel gehit word. Als je een guide niet goed vind kan je ook nog een beetje aardig proberen te doen? Beetje fail reactie...

OT: Wel nice guide, maar als ik er zo naar kijk, krijg ik niet echt zin om dat hele stuk tekst te lezen. Misschien wat leuker maken met plaatjes ofzo?
7/10
Afbeelding
strike dutch
Berichten: 180
Lid geworden op: donderdag 2 april 2009, 17:25

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door strike dutch »

@ dark ik weet bijna zeker dat jij nog nooit in agil arena bent geweest anders zou je weten dat als je laag hp bent je minder schade zou krijgen van de vallen dus 2 hp heal is goed waaarom denk je dat de meeste mensen met cakes gaan?
Afbeelding
Veteran Lunagang 3 jaar.
huigelaar
Berichten: 316
Lid geworden op: dinsdag 14 oktober 2008, 16:20
Clan: Flow 99

Re: hoe je komt aan gratis eten bij de agility arena.

Bericht door huigelaar »

Darkgerbeke schreef:Wat voor een fail guide.

1. Haal bank van food.
2. Dat food healt amper
3. 0/10.

Maak guide's over thema's die nuttig zijn. Deze staat beter bij tips niet bij guides.

'Dark


FAIL FAIL FAIL
lees de titel nog eens. Als je het nog steeds niet ziet er staat:
hoe kom je aan GRATIS eten bij de agility arena.
Plaats reactie