F2p geld verdienen guide.

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

F2p geld verdienen guide.

Bericht door Smartie` »

Welkom allemaal in mijn 3rde guide! Deze gaat over geld verdienen in f2p. Ik zal in deze guide een aantal manieren bespreken, maar er zijn er natuurlijk véél meer. Sommige met hoge reqs, andere met veeel lagere. Ik zal proberen te blijven updaten met nieuwe manieren, zodat er voor iedereen iets is.


Manier 1:
Water runecrafting.
Afbeelding
Deze manier is erg onbekend, maar werkt goed. Met maar één req is deze manier voor de lagere levels erg makkelijk.
De req:
-38 Runecrafting.

Items nodig:
Water Tiara
Rune Essence

Wat moet je doen?
Je pakt je Water Tiara en Rune Essence van Lumbridge bank en je rent naar het Water Altar:
Afbeelding
Maak de water runes en ren/loop weer terug. Pak op nieuw rune essence en ga weer rcen, ga zo maar door :P .

Cash per uur:
Afbeelding
28 Rune essence kost ongeveer 1,5k(op het moment dat ik deze guide maak) en met 38 Runecrafting maak je 3 water runes per essence, dit is wel een beetje verandert door een update, maar dit snap ik eigenlijk niet echt. Ik maakte net 97 water runes in een trip.
Die 97 Water Runes waren op dat moment 3880 gp waard. 3880-1500=2380.

Een trip van bank, naar altar en weer terug duurt iets meer dan 2 minuten. Dit is ongeveer 28-30 trips per uur. 28x2380=66640
66K per uur is misschien niet super, maar het is iets. En het wordt steeds hoger, je krijgt namelijk op 57 Runecrafting 4 water runes. Ook kan je met een Explorer Ring je energy boosten voor wat snellere trips. Met de lumbridge home teleport kun je naar Lumbridge castle teleporten, dit kan maar 1x per half uur.

Positieve & negatieve kanten
Positief:
-Weinig Reqs
-Het verdient erg goed voor lage lvls.
Negatief:
-Veel mensen houden niet van Runecrafting
-Veel hetzelfde doen

Manier 2:
Coal minen & superheaten.
Dit is een wat bekendere manier. Het gebruikt 3 skills en heeft wat hogere reqs en je hebt ook meer cash nodig om ermee te beginnen.
De reqs zijn:
-43 Magic
-30 Mining [60 aangeraden]
-50 Smithing

De gear die je moet gebruiken:
Afbeelding

Wat moet je doen?
Ga met die gear Coal minen. Als je 60 Mining hebt raad ik je aan in de Mining guild te minen. Anders raad ik je aan in de Falador Dwarven mine, de Skelleton mine boven Edgeville(wilderness) of de Al Kharid mine te minen.
Steeds als je 4 coal hebt gemined(dan is je invent vol) superheat je 1 mithril ore. Je hebt weer 4 lege plekken en 1 mith ore is in een bar verandert. Mine weer 4 coal en superheat weer. Ga hiermee door totdat je alleen nog maar bars hebt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash per uur:
Ik doe over 4 coal minen 42 Seconden. Je hebt er 22 keer 4 nodig. Dus 22x42=924.
Je doet dus 924 seconden over 1 invent, dat is ongeveer een kwartier. Dus kan je 4 invents per uur. Dit is wel heel snel, reken er maar op dat je er 3 haalt.

Per invent betaal je:
22 Mith ores: 9394
22 Nature runes: 6314
En verdien je:
22 Mith bars: 34760

34760-(9394+6314) = 19052 per trip En dus ongeveer 3x19= 57 57K per uur.

Positieve & negatieve kanten:
Positief:
-Je train 3 skills
-Je verdient geld met Smithing
Negatief:
-Het is niet heel snel, maar toch hoge reqs.

Manier 3:
Hill Giants
Afbeelding
Nu lacht waarschijnlijk iedereen me uit. Maar hill giants zijn nog steeds een goede manier voor cash. Alleen is het verschrikkelijk druk. Daarom moet je in een Portugese world gaan!! Het is hier nog steeds druk, maar al een stuk minder.
de reqs:
-Beetje goede range / mellee.

Items nodig:
Wapens en armour naar jou keuze
Brass Key

Wat moet je doen?
Pak je gear en log dan uit, ga daarna naar een Portugese/Braziliaanse world. Loop vanaf Varrock naar het huisje dat iedereen wel kent en ga naar de hill giants, het is waarschijnlijk best druk, maar toch valt het mee. Zoek een spot en kill ze. Je hebt wat tegenstanders dus je moet snel zijn. Daarom raad ik aan te rangen op rapid.
Afbeelding
Pak alleen Big Bones (=Ossões) en Limpwurt Roots (=Raiz de Talsichão).

Cash per uur:
Dit varieert héél erg, ligt aan de drukte, je levels en ook geluk met de drops en hits.
Ik doe met 75 Range 8 minuten en 20 seconden over 1 volle inventory. Deze inventory is 23k waard.
Ik denk dat het voor de meeste mensen zo'n 10 minuten duurt, dus dat neem ik als tijd om uit te rekenen.

Je doet over banken waarschijnlijk niet zo lang, dus reken ik gewoon 5 trips per uur. Dus 5x23k=115K
Ik denk dat dat best veel is, dus misschien is het wat minder in de praktijk.

Positieve & negatieve kanten:
Positieve:
-Ook mogelijk voor lage lvls
-Veel cash per uur
Negatieve:
-Sommige mensen vinden het erg irritant om in buitenlandse world te zijn
-Het hangt veel af van geluk en de mensen daar.

Manier 4:
Yews hakken
Afbeelding
Dit is waarschijnlijk een van de bekendste manieren. Yews zijn redelijk sloom en vaak in kleine groepen ver van de bank. Maar bij Varrock Castle zijn er 3 vlakbij de Grand Exchange. Dit zijn verschrikkelijk drukke yews,daarom moet je ze in een portugese world hakken :D .
De reqs:
-60 Woodcutting [75+ aangeraden]

Items nodig:
Rune Hatchet

Wat moet je doen:
Maak je inventory leeg en draag je Rune Hatchet. Hop dan naar een portugese/andere buitenlandse wereld. Dan ga je vanaf de Grand Exchange naar de bekende yew spot achter het Varrock castle. Hak de yews tot je invent vol is en bank ze dan bij de Grand Exchange, niets moeilijks aan :) .

Cash per uur:
Ik doe op 91 Woodcutting 6 minuten en 25 seconden over 1 inventory. Die inventory is 12k waard. Dat is dus bijna 120k per uur op lvl 90-99. De lagere levels weet ik niet, als jij dit even wilt testen doe dat en post het please :) .
Afbeelding
Positieve & negatieve kanten:
Positieve:
-Het verdient goed
Negatieve:
-Het ligt veel aan je lvl en de andere mensen
-Sommige mensen vinden buitenlandse worlds irritant.

Manier 5:
F2p Merchen
Dit is natuurlijk een erg bekende manier, maar is ook een niet veel gebruikte manier. Omdat dit gewoon zeer moeilijk is voor veel mensen. Ik leg in deze mini-merchguide maar één manier van f2p merchen uit: God items merchen. Andere manieren om in f2p te merchen zijn: Merch clans (afgeraden!), rune en pvp items en rares. Hiervan is rune en pvp items de makkelijkste manier, maar omdat ik hier geen ervaring mee heb ga ik hier niets over schrijven.
God items merchen is de basis van merchen: Goedkoop kopen en duurder verkopen. Veel moeilijker kan het niet worden, denk je dan misschien. Maar daar zit je fout!
Ik ga uitleggen op welke price je items moet kopen en verkopen, ook vertel ik welke items je moet gebruiken (duhh!)
De reqs:
-15-20 Mill minimaal aangeraden, hoe meer hoe beter.

Wat moet je doen?
Dit is het moeilijke gedeelte. Ik ga in deze guild 2 voorbeelden geven, maar let op: De prijzen zijn van 31 Januari 2010!
Het eerste wat we doen is natuurlijk de graphs bekijken! Ik type altijd "Saradomin", "Zamorak" of "Guthix" in bij search en klik op "Members: No". Zo vind je het f2p god armour en dat moeten we hebben! Kijk naar items die omhoog gaan of stabiel zijn.
Ik heb in dit geval Saradomin Full Helm uitgekozen, deze is +7K en in een stijgende lijn. Hij kost 1335K, Haal er 10k af en kijk dan naar de dichtsbijzijnde mijlpaal (altijd naar beneden). In dit geval doe ik 1335K-10K=1325K, dichtsbijzijnde mijlpaal: 1320k. Dus de prijs waarop we gaan kopen is 1320K per stuk. Ik kies er zelf altijd voor om er 10 te kopen zodat het gewoon 's nachts koopt zonder dat ik last heb van het 2 per 4 uur limit. Sell ze daarna weer voor de med prijs.
Omdat we een item uit hebben gekozen dat omhoog gaat is er een kans dat de prijs omhoog gaat, natuurlijk kan het ook crashen. Dat is het risico van merchen.
God items sellen vaak nadat de prijs naar beneden is gegaan ook wel op med.

Het andere voorbeeld is Zamorak Kiteshield. De prijs gaat een klein beetje omhoog. De prijs op dit moment is 865K. Dus dan hebben we na de 10K aftrek nog 855K, ik koop in dit geval denk ik op 852,5K. De prijs is altijd een beetje expirementeren ik ga zelf altijd voor 10-15k winst per stuk. Sell ze ook weer alle 10 op med.

Cash per uur:
Dat is erg moeilijk te bepalen bij merchen. Ik maak zelf vaak 100-200k winst per merch, maar ik doe altijd erg voorzichtig met prijzen. Als je ervaren bent dan kan je meer experimenteren met buy en sell prijzen voor meer winst. Ook kan je met meer dan 20Mill natuurlijk 2 merches tegelijk doen.

Positieve & Negatieve kanten:
Positief:
-Je hoeft er weinig voor te doen.
-Als je ervaren bent is het super winst.
Negatief:
-Het hangt in het begin een beetje af van luck.
-Er is kans op verlies.
-Je hebt ervaring nodig.

Een voorbeeld van mijn merches:
Afbeelding

Voor meer informatie over merchanten kan je in het Handel forum kijken hier op LTF of je leest de guide van NoobProduction: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 36&start=0

Gold rings

Dit is een makkelijke manier, die jammer genoeg snel saai wordt vind ik. Voor low lvls is dit een perfecte manier!
De reqs:
5 Crafting

Items nodig:
-Ring Mould
-Gold Bars

Wat moet je doen?
We gaan in Al Kharid bank beginnen. Zorg dat je je Ring Mould in je invent hebt en 27 gold bars. Ren naar het furnace ten noorden van de bank en use de gold bar op het furnace. Klik op de gold ring en dan make all. Je poppetje gaat smelten. Als je klaar bent ren je naar bank en banked de rings, pak 27 nieuwe bars en begin opnieuw. Zo simpel is het :D .

Cash per uur:
Ik deed als ik mijn best deed 1 minuut en 17 seconden per trip. 27 Gold bars zijn 2943 waard en 27 Gold rings zijn 6237 waard of dit moment. Dat is dus 6237-2943=3294 per trip.
3600 seconden per uur, 77 seconden per trip. 3600:77= ongeveer 46. 46x3294=150114
Dus als je verschrikkelijk snel bent en het hele uur oplet kan de winst oplopen tot 150K!!

Positieve & Negatieve kanten:
Positief:
-Veel winst
-Weinig reqs
Negatief:
-'T is altijd hetzelfde en wordt dus saai.
Laatst gewijzigd door Smartie` op dinsdag 20 april 2010, 15:36, 8 keer totaal gewijzigd.
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door KetchupFTW »

Eerst afmaken en dan pas posten he [-(
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door SiM0` »

Al erg mooie guide. Ik heb nu al iets bijgeleerd, dat van die water runes wist ik niet. Terwijl ik toch al 4-5 jaar rs speel. :oops:

Doe zo verder! :)
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Royenroy »

Als je guide nog niet af is, sla hem op. Tot nu toe best orginele tips. Ik rate pas echt als hij af is, maar nu 8/10.
Ps: De groene stukjes en letters in manier 2 zie je niet, probeer dat te veranderen ;)
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door lololol »

die van de mining vond ik wel handing
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Cancel Drop »

hmm, niet slecht, maar dat blauw leest echt slecht, ik zie dat iedereen het gebruikt, maar leest echt slecht!
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
Gebruikersavatar
iNiek
Berichten: 720
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 14:16
Oude naam: P1nkp0pp3R

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door iNiek »

Je hebt het bij die runescrafting-manier over de bank van Lumbridge, maar kan je niet beter naar draynor :?
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Smartie` »

Dat is opzich best slim Nikdinho, ik zal dalijk ff opmeten.


En ik heb hem alvast gepost omdat er al complete moneymaking guides instaan. Daarom dacht ik dat het wel mocht.



Bedankt voor jullie rates, ik ga nu weer even verder :) .
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door barageownage »

draynor is sneller. je loopt heen, craft runes en teleport met je explorers ring. overigens is teletabs nog sneller, daar haal je makkelijk 100k ( geld he ;) ) per uur. ik bedoel die tabs van de rc guild. als je teletabs gebruikt, kun je ook laws en air staff meenemen. je teleport met teletab, runes maken , teleport naar falador, bank in falador teleport naar...ect.

wel nice guide, mooie lay-out, alleen leest blauw heel slecht.

ik rate wel als ie af is :D
Afbeelding
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Smartie` »

barageownage schreef:draynor is sneller. je loopt heen, craft runes en teleport met je explorers ring. overigens is teletabs nog sneller, daar haal je makkelijk 100k ( geld he ;) ) per uur. ik bedoel die tabs van de rc guild. als je teletabs gebruikt, kun je ook laws en air staff meenemen. je teleport met teletab, runes maken , teleport naar falador, bank in falador teleport naar...ect.

wel nice guide, mooie lay-out, alleen leest blauw heel slecht.

ik rate wel als ie af is :D
Ik zal de kleuren veranderen en als guide af is ga ik Draynor testen. Ik ga nu gewoon ff meer manieren toevoegen.

Edit: Yews & Hill Giants toegevoegd.
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Mrs Pl0xSkil
Berichten: 2513
Lid geworden op: zaterdag 9 juni 2007, 11:07
Clan: Teak
Oude naam: `Mikal, Mr Mikal

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Mrs Pl0xSkil »

Mooie guide al ;)
Ga zo door.

`Mikal
Afbeelding
the_OG
Berichten: 60
Lid geworden op: woensdag 31 december 2008, 15:04

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door the_OG »

misschien ook een tip : air runes crafte op hoger level maak je daar ook echt wel veel cash mee heb ooit es 700K air runes @ skiller gemaakt ( staat ergens bij blogs )
en ik maakte wel massa winst ermee , + het is dichter bij de bank :)

misschien nog een tip ; cockroaches . = rune items :)
Mr Stylah
Mijn pure / Skiller
iStefan
Berichten: 4087
Lid geworden op: donderdag 9 april 2009, 13:43
Oude naam: Stefan Ajax

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door iStefan »

Er zijn ook 2 yew tree's in Edgeville bij de bank 8-[ .
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Stefan »

Als je aan een guide begint, maak hem dan ook a.u.b. af :) Aangezien het al weer 2 weken terug is dat je hem voor het laatst bewerkt hebt
Afbeelding
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Matss »

ga je cockroaches ook nog bespreken (A)?
daar verdien ik per event rond de 80k - food meestal rond 76k winst. per trip ;)
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Smartie` »

Sorry dat ik niets meer heb geupdate, ik heb het een beetje opgegeven :( . Ik kreeg dit idee eigenlijk uit verveling in f2p, maar toen werd ik weer members en was de verveling weg. Nu ben ik weer f2p en is de verveling weer terug. Dus tijd om te updaten denk ik.

Ik ga de bekende manieren als cockroaches niet bespreken, wel ga ik een GoP onderdeel maken en mijn Water RuneCrafting deel weer updaten. Ook ga ik een f2p merch stukje proberen te maken. Ik weet niet of ik mezelf zo ver kan krijgen om het allemaal te maken, maar ik ga het weer proberen.

Thanks voor jullie posts allemaal :) .
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
y0oo4life
Berichten: 36
Lid geworden op: dinsdag 15 december 2009, 19:28

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door y0oo4life »

ik had er nog nooit aan gedacht om portugese <(waarschijnlijk fout geschreven) worlds te nemen :roll:
dat is wel vernieuwend, dat verdient een applausje :) =D> =D>
de manieren zijn niet zo winstgevend maar toch altijd handig voor lagere levels.

een 8,5/10
:)
y0oo,
mijn skills:
Afbeelding

skils die momenteel nog niet zichtbaar zijn:
sum:4
construction:29 (zal ik binnenkort wel tot in de hiscores trainen)
farming:19
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Smartie` »

y0oo4life schreef:ik had er nog nooit aan gedacht om portugese <(waarschijnlijk fout geschreven) worlds te nemen :roll:
dat is wel vernieuwend, dat verdient een applausje :) =D> =D>
de manieren zijn niet zo winstgevend maar toch altijd handig voor lagere levels.

een 8,5/10
:)
Voor f2p is dit aardig winst gevend vind ik zelf.

Edit: Merch guide toegevoegd, plaatjes komen zo snel mogelijk.
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Smartie`
Berichten: 11017
Lid geworden op: dinsdag 19 december 2006, 18:42

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Smartie` »

Sorry dat er geen plaatjes zijn, ik heb gewoon nauwelijks zin om in te loggen.
Ik heb ff beetje gerekend en gold rings guide geschreven :) .
"Kill the boy and let the man be born" - Maester Aemon, A Dance with Dragons
Afbeelding
Sig: sKull | Ava: Stijnn
Tijs
Berichten: 457
Lid geworden op: vrijdag 30 november 2007, 20:08

Re: F2p geld verdienen guide.

Bericht door Tijs »

Heel nice guide, 9/10. :D
This is the first day of my life
I swear I was born right in the doorway
I went out in the rain suddenly everything changed
They're spreading
blankets on the beach
Plaats reactie