|| 2010 Dungeoneering Guide ||

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Guardy
Berichten: 67
Lid geworden op: woensdag 10 oktober 2007, 15:07

|| 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door Guardy »

2010 Dungeoneering Guide || Offered by xFairyDust ||

Welkom bezoeker,

Op maandag 12 april heeft Jagex een nieuwe skill uitgebracht genaamd Dungeoneering.
Deze skill kan je ook vergelijken als 'Dungeon raid' in de meeste mmorpg's

(Dit is een veilige minigame, als je doodgaat wordt je terug geteleporteerd naar het begin.
Note: Je kan niks meenemen naar deze skill, geen armour en geen sieraden, die krijg je tijdens deze skill.

(Let op: Deze guide is gemaakt in p2p en zal dus dan ook aspecten van de p2p gebruiken)

Indeling

• Wat is dungeoneering
• Requirements
• Hoe begin ik
• Party informatie
• Respawn room
• Doolhof
• Puzzles
• Bosses
• Rewards
• Tips en tricks
• Update's & Informatie


Wat is dungeoneering?
Dungeoneering is de nieuwste skill die Jagex heeft uitgegeven, die als 1 van de weinige gebruikt maakt van alle skills.
Alleen of in een party ga je een dungeon in, met als doel om de baas uiteindelijk te verslaan.
Onderweg moet je opdrachten maken, puzzels oplossen en monsters verslaan die wel tot 600 schade kunnen aanrichten.

Welkom bij deze guide over dungeoneering, mocht je informatie hebben die toegevoegd kan worden aan deze guide, reageer dan op deze topic en een screen zou altijd mooi zijn.


In- of uitklappen •
• Requirements
Voor dungeoneering zijn geen requirements nodig. Wel raad ik aan om een hoog average level te heben zodat je het ook solo aankan, of de meeste obstakels zelf kunt uitvoeren.
Hoog combat wordt ook aangeraden aangezien de monster level varieren van 24 tot 300.

Tijdens het spelen kwam naar voren dat bepaalde eisen handig zijn om de dungeon sneller af te maken.
Attack: 80+
Strenght: 80+
Defence: 80+
Range: 75+
Magic: 93+ (Dit voor de vengeance other spells, en vengeance wat zeer handig is tegen boss.
Runecrafting: 65+ Dit om de runes te maken die nodig zijn voor de bovenstaande spells.
Prayer: 70+ Natuurlijk is het handig om alle protect prayer te hebben, maar piety erbij geeft een groot voordeel, aangezien sommige bosses door prayer heenhitten, en wel 600 schade kunnen aanrichten.

Natuurlijk is dit geen noodzaak, maar het maakt het potje makkelijker.

• Hoe begin ik?
In- of uitklappen •
Om te beginnen ga je eerst naar Al-Kharid, naar de bank toe. Je kan ervoor kiezen om hier je spullen te deponeren, of op bij de kasteel.
Achter de bank staat Fremmenik Shipmaster die je meeneemt naar diep in de wilderness, helemaal in het oosten.
Afbeelding

Als je daar aankomt, is het een stukje lopen naar het westen en dan zie je een groot kasteel waar je uiteindelijk je skill kan beginnen.
Afbeelding


Hier zijn verschillende mensen die je helpen met de skill.

Rewards trader;
Tijdens de dungeon ontvang je tokens die je kan inruilen voor rewards, armour, wapens en exp. Let erop, de items zijn niet blijven en lopen schade op net zoals barrows.

Thok, master of Dungeoneering
Bij hem kan je je skillcape ophalen wanneer je 99 hebt behaalt, ook is dungeoneering de eerste skill waar je zelfs tot 120 kan levelen

Fremmenik banker.
Helemaal uit Fremmenik gekomen is hier je bank, zoals je weet kan je helemaal niks meenemen naar deze skill dus zet alles op je bank. Ring of kinship kan je wel meenemen.

Dungeoneering Tutor
Om de skill te beginnen, praat je met de tutor, van hem krijg je de Ring of Kinship. Hieronder meer informatie erover.


• Party informatie
In- of uitklappen •
Om een party te beginnen praat je eerste met de Dungeoneering tutor die bij de ingang van het kasteel staat. Hij geeft je een ‘Ring of kinship’ waarmee je je eigen party kan beginnen, en uitgenodigt kan worden.

Afbeelding

Afbeelding
Open party interface:
Party details: Hier zie je alle namen van de leden in je party
Form party: Klik hierop om zelf leider van een party te zijn en iedereen uit te nodigen.
Floor: Welke verdieping je bent van de dungeon
Complexity: De moeilijkheids graad van de dungeon
Guide mode: Of de tips aan of uit staan.

Afbeelding


Als je de party leader bent en je wilt beginnen loop dan de ‘Dungeon entrance’ waarin je het menu krijgt om de instellingen van de Dungeon aan te passen.


Hier zie je alle verdiepingen (om het zo te noemen) van de dungeon, om een hoog level verdieping te kunnen is het een noodzaak dat iedereen die level kan beginnen.
Dus iemand die op verdieping 5 mag, kan niet meegaan met iemand die op verdieping 20 kan.
Afbeelding


Daarna kom je bij ‘complexity’ waarin je de moeilijkheidsgraad waarin je skills worden getest instellen. Hoe hoger de complexity, hoe hoger de reward, dit geldt teveneens voor de verdieping. Als je voor het eerst begint, kan je alleen complexity level 1 doen, na 6 keer voltooien kan je complexity level 6 doen.
Zoals je ziet zijn alle skills waarvan gebruikt maakt.
Wanneer je de vorige 2 schermen heb ingesteld ga je automatisch naar de Respawn room, samen met je party.
Afbeelding


• Respawn room
In- of uitklappen •
Nadat je door de dungeon entrance bent gegaan, kom je terecht in de respawn room waar alle food , armour, wapens liggen om je klaar te maken voor de rest van de dungeon.
Het is handig om hier alles al te pakken wat voor jou nodig lijkt. Ook is er een shop waarin je alles kan kopen, van ores, hides, logs, arrows, bows en ga zo maar door.

Laten we even kijken naar de kamer.
Afbeelding

1
In de kamer staat een man ‘Smuggler’ bij hem kan je alles kopen wat je maar nodig hebt voor de dungeon.
Afbeelding
Denk maar niet dat je in geldnood zit, aangezien de monsters coins droppen dat varieert van 100gp tot aan 40k. Ik zou wachten met dingen kopen totdat je bij de baas bent.


2
Op de tafels ligt bij elke start een beetje food, armour en wapens. Denk erom als je met een team bent dat je deelt met elkaar. Zodat niet opeens iemand geen wapen heeft om te helpen.
Mocht je onderweg een item tegenkomen waarvan je denkt ‘die wil ik houden’ is er een optie ‘bind’ een item. Deze item zal met je meegaan naar de volgende verdieping, en zelfs als je uitlogt hou je die item.

3
Runecrafting altar, hier je kan alle runes maken die er zijn. Om runes te maken heb je rune essence nodig, deze kan je als drop krijgen van de monsters in de dungeon. Handig zou zijn als je de runes zou maken die nodig zijn voor vengeance.
Ook kan je hier staffs maken voor de spreuken.

4
Summoning altar, sommige monsters droppen ook chars. Hierdoor kan je nieuwe monsters summonen, die elk een goede of slechte eigenschap heeft. Let er wel op, je moet elke keer terug lopen om je points te vernieuwen. Let daar wel op!

5
Spinning wheel, dit spreekt voor zich. Gemaakt voor bows of armour.

6
Furnace. De ores kan je kopen bij de shop, of je minet ze tijdens de dungeon en kan je ze hier voor armour maken. Hoe hoger de ore, hoe beter de armour.

7
Guardian door
Sommige deuren kan je in 1 keer openen, en sommige deuren hebben een vereiste level in een skill nodig.
Ga door de deuren heen om de dungeon te exploren.


• Doolhof
In- of uitklappen •
Nadat je klaar bent om alles te onderzoeken wordt het tijd om de respawn room uit te gaan. Ga op zoek naar een guardian deur en open die.

Afbeelding

Sommige deuren vereisen een bepaalde sleutel die je onderweg kan vinden.
Hier onder staat zo'n soort sleutel.

Dit is een Yellow Shield key, nu moet je op zoek naar een 'Yellow Shield door'.
Hou er rekening mee, het is mogelijk dat je eerst 5 sleutels vind, en dan pas bij de deur komt waar je eerst niet doorheen kon.
Afbeelding

Ook zijn er deuren waarbij je 1 van je andere skills nodig heb.

Om te weten waar je bent, zie je op je scherm een klein mapje staan. Als je hierop klikt
zie je waar je bent. Ook zie je ongeopende deuren, en waar de boss staat.
De eindbaas staat met een doodshoofd gemerkt.

Afbeelding

• Puzzels
In- of uitklappen •
Tijdens de dungeon heb je kans om onderweg een puzzel tegen te komen. Sommige van deze puzzel vereisen een bepaalde level in een skill.
Hieronder

Standbeelden
Bij de standbeelden staan 4 standbeelden vast op de grond. En 4 staan er los. Het is de bedoeling dat je de 4 overige standbeelden
precies hetzelfde neerzet als de andere 4.
Hieronder staat een voorbeeld:
Afbeelding


Monolith
Op een gegeven moment kom je de monolith tegen. De bedoeling hierbij is dat je ervoor moet zorgen dat de Monolith tot 100% kan chargen (gaat automatisch).
Maar er zijn ook ghost die je ervoor tegen houden. Deze vallen namelijk de monolith aan die de charge verlagen.
Het is genoeg om de ghosts 1 keer aan te vallen zodat ze jou gaan aanvallen.
Aanval: Magic
Afbeelding

Spikey
Onderweg kan je ook de Spikey Floors tegenkomen. Het zijn 3 rijen, waar 1 weg veilig is.
Het is bevestigd dat de route voor iedereen anders is.
Afbeelding

White tiles
Hier is het de bedoeling dat alle vakjes wit worden, die kan je doen door op 'Imbue' te drukken, waardoor alle vakjes in een 'kruis' worden gedraaid.
Of je drukt op 'force' maar dan krijg je schade, en gaat er maar 1 vakje open. Zorg dat je zoveel mogelijk met imbue doet, en pas de laatste 2 of 3 met Force.
Afbeelding

Fish tiles
Dit is een makkelijke puzzel. Het enige wat je nodig hebt is een fishing rod, en 8 feathers. Naast de puzzel staat een fishing spot, ga hier 5 visjes vangen.
Die moet je dan koken.
Nadat je de vis hebt gekookt, 'use' je die om de ferret de lokken naar de Pressure Tile. Let er wel op, de gaten die op de platform staan moet je ontwijken. Anders
valt de ferret erin, en komt die ergens anders weer terug.
Afbeelding

Glowing Orb
Als je met 4 personen ben, is deze heel er makkelijk. Met minder dan 3, wordt het lastig.
De bedoeling is alle lichtjes onder de glowing orb te zetten. Dit kan je doen door op de pressure tile te gaan staan, dan stopt het lichtje waar het staat.
Ben je met minder dan 3 personen, dan moet je ervoor zorgen dat de andere 2 lichtjes synchroom met elkaar lopen zodat ze tegelijk onder de
glowing orb zitten.
Afbeelding

Lodestone
Springen naar de overkant. Klinkt heel erg makkelijk, maar kan lastiger zijn dan je denkt.
Onderweg naar de overkant moet je de eyeball ontwijken, anders val je eraf en krijg je schade.
Afbeelding


• Bosses
In- of uitklappen •
Aan het eind van elke doolhof kom je de eindbaas tegen. Deze is vaak moeilijk solo te doen, aangezien sommige een partner nodig hebben om te kunnen verslaan.
Het is bevestigd dat bosses een lager level hebben wanneer je solo bent.
Hieronder staan alle eindbaas die je kan tegenkomen.


Afbeelding
Naam: Astea Frostweb
Combat: 71 of hoger
Aanval: Ice barrage
Specialiteit: Wisselt van prayer, en gebruikt ice barrage op je en loopt weg.
Respawn: Ice spiders (level 7)
Afbeelding
Tip: Zorg dat je minimaal 2 van de aanvalstijlen kan. Melee, en range of magic.


Afbeelding
Naam: Glutton Behemoth
Combat: 31 of 50 of 108 of 156 of 411
Aanval: Melee/Range
Specialiteit: Herstelt als die in de buurt komt van Carcasses
Tip: Zorg dat je tussen Glutton, en de carcass staat zodat die niet kan healen.
(Als je solo bent, ligt er 1 carcass)


Afbeelding
Naam: To'kash the Bloodchiller
Combat: 137
Aanval: Magic/Melee
Specialiteit: Je bevriezen zodat je niet kan aanvallen, of healen.
Tip: Wanneer je in een party zit, zal de baas iedereen aanvallen, maar 1 iemand als eerste. Die kan de rest dan bevrijden uit hun bevriezing.
Doet die persoon dan dit niet, zal het een paar seconden langer duren


Afbeelding
Naam: Bulwark Beast
Combat: 153
Aanval: Range/Melee
Specialiteit: Ondoordringbare armour
Tip: Het is een noodzaak om een pickaxe mee te nemen voor deze baas. Hij maakt gebruik van een armour die alleen door een pickaxe kan worden
doorbroken. Zodat die armour weg is, ben je vrij om te gebruiken wat je wilt.


• Rewards
In- of uitklappen •
De exp die je krijg is gebaseerd op een paar factoren;

Afbeelding
Floor: Welke verdieping je zit, hoe hoger hoe meer exp.
Prestige: Dit is afhankelijk aan de hoeveelheid floors je hebt gedaan.
Dungeon size: Een large dungeon geeft meer exp dan een small. F2p kan geen large.
Difficulty; 1:1 De hoeveelheid spelers, gedeeld door de de moeilijkheidsgraad.
Complexity; Dit hangt af van de complexiteit van de verdieping.
Deaths; Elke keer dat je doodgaat, gaat er 5% ervan af.

Tokes; Je exp gedeeld door 10, is het aantal tokens die je krijgt.

De tokens kan je buiten inleveren bij de Rewards trader. Hieronder kan je zien wat hij allemaal aanbiedt.

• Tips en tricks
In- of uitklappen •
Natuurlijk zijn er bij elke skill wel een paar tips om weg te geven.
Hieronder staan een paar die ik heb gevonden;

• Taste vengeance!
Het gebruik van deze skill is heel handig tegen bosses. Heel vaak kan je een boss niet hitten omdat je er niet bij kan, of je hit te laag.
Door deze skill kan je een deel van de ontvangen schade terug naar de boss sturen.

• Voorbereiden op de boss.
Wanneer je naar de boss gaat, zorg ervoor dat je veel food bij je hebt.
Ook is het een handig een respawn stone te maken via je magic book.
Wanneer je doodgaat kan je teleporten naar waar je de steen heb gedropt. Dit scheelt tijd om naar de boss toe te gaan.

• Prayer
Vaak kom je geen altar tegen, bewaar je prayer dus voor de baas. Food kan je altijd nog kopen.

• Binden
Het is in p2p en f2p mogelijk om een item te 'binden'. Dit zorgt ervoor dat je de geselecteerde item mee kan nemen naar
elke floor. Dit is blijvend, ook als je uitlogt.
Zo kan je je sterkste wapen meenemen naar elke floor.
Hoe hoger je level, hoe meer items je kunt binden.

Update's en informatie
13 april 2010 ~ Begonnen met;
• Introductie Dungeoneering
• Wat is dungeoneering
• Requirements
• Hoe begin ik
• Party informatie
• Respawn room

14 April ~ Begonnen met;
• Doolhof
• Puzzels
• Bosses
• Update en informatie
• Tips en tricks
• Bekeken 500+

15 April ~ Verder begonnen aan;
• Bosses
• Puzzels
• Bekeken 1000+



~ Informatie
Deze guide is bedoeld om inzicht te geven in de nieuwste skill van Runescape.

Het is niet toegestaan deze guide of delen te kopieren voor eigen doeleinden, en mag
ook niet worden verspreid zonder toestemming van de eigenaar.
© xFairyDust



Deze guide is mede mogelijk gemaakt door;
xFairyDust (voorheen guardkeeper2)
B Vidarsson
QuietKey 1
Bolobroer
Laatst gewijzigd door Guardy op donderdag 15 april 2010, 16:28, 32 keer totaal gewijzigd.
_____________________________________________________________
arnold
Berichten: 1181
Lid geworden op: maandag 3 november 2008, 19:56
RS: tunupa (f2p)
Clan: geen

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door arnold »

handige guide maar hoe train je aleen?
ik heb dislexey dan begrijp je het miechien als er verkeerd gespelde woorden tussen staan

rs naam is Tunupa
bedankt i k0nijn i
Afbeelding
RiPx

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door RiPx »

Op de screens kan je wel wat meer 'Inzoemen'
Svekke
Berichten: 58
Lid geworden op: woensdag 24 maart 2010, 21:00

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Svekke »

Op lvl combat 3 gaat dit ook. Ik heb 7-8 dungeons gesolo'ed
Kinsarmar
Berichten: 50
Lid geworden op: zondag 17 januari 2010, 16:39
Clan: Sephieran

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Kinsarmar »

hoe solo ik een dungeon??
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Mad
Berichten: 6745
Lid geworden op: woensdag 3 juni 2009, 17:56

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Mad »

Gewoon een party starten, en dan niemand erin doen, behalve jezelf ;)
Guardy
Berichten: 67
Lid geworden op: woensdag 10 oktober 2007, 15:07

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Guardy »

Update: Woensdag 14 april

Doolhof informatie staat erbij
Bezig met boss informatie
_____________________________________________________________
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Erwin »

Ziet er goed uit Guard! =) Hier zullen velen mensen wat aan hebben o.a. ik :P
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Chaossie »

De lv's van de bossen klopt niet zijn atijd verschildt, ik had de vrouw lv1
Boe!
Guardy
Berichten: 67
Lid geworden op: woensdag 10 oktober 2007, 15:07

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Guardy »

Erwin schreef:Ziet er goed uit Guard! =) Hier zullen velen mensen wat aan hebben o.a. ik :P
Yeee ^^


@ Chaossie,
Ja, dat heb ik gemerkt. Ik probeer ook alle levels erbij te zetten. Dankje.
_____________________________________________________________
Gebruikersavatar
old-roodbaard67
Berichten: 281
Lid geworden op: zaterdag 14 februari 2009, 13:02
Clan: Geen een clan

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door old-roodbaard67 »

De boss die healt kom je ook op je eentje tegen en ligt er 1 karkas dus kan je in je eentje doen en die had ik op lvl 31 tegengekomen(Wat raar is want ik zit op lvl 80cb)
Afbeelding
pokemon white friend code: 4813 6138 7133
Guardy
Berichten: 67
Lid geworden op: woensdag 10 oktober 2007, 15:07

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door Guardy »

old-roodbaard67 schreef:De boss die healt kom je ook op je eentje tegen en ligt er 1 karkas dus kan je in je eentje doen en die had ik op lvl 31 tegengekomen(Wat raar is want ik zit op lvl 80cb)

Wel heel laag zeg xD
_____________________________________________________________
RiPx

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door RiPx »

Word 'n mooie guide. Ik heb nog maar 5 Dungeoneering en hou het ook zo tot 't minder druk is. En er meer guides voor zijn. 8-[
Guardy
Berichten: 67
Lid geworden op: woensdag 10 oktober 2007, 15:07

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door Guardy »

I Bob Care I schreef:Word 'n mooie guide. Ik heb nog maar 5 Dungeoneering en hou het ook zo tot 't minder druk is. En er meer guides voor zijn. 8-[

Wat zou je nog meer willen weten dan??
_____________________________________________________________
lolzlol
Berichten: 381
Lid geworden op: zaterdag 13 september 2008, 17:25
Clan: tb

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door lolzlol »

hele goeie guide alleen ik heb een paar foutjes gevonden bij de puzzels.
1.white tiles kunnen ook black tiles zijn,het maakt niet uit welke kleur.
2.glowing orb kan ook in je eentje,je moet gewoon alle 4 de kleuren tegelijk laten lopen zodat ze ook allemaal op het zelfde moment in de orb komen ;)

en misschien kan je een nieuw hoofdstuk erbij doen over prestige resseten?
pkerking nl
Berichten: 422
Lid geworden op: zaterdag 5 september 2009, 8:53

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door pkerking nl »

even een paar dingetjes...

bij Spikey is die route voor iedereen anders.
de boss Bulwark beast kan je ook doden met andere wapens, dit zal wel veel langer duren.

ook heb ik nog een tip voor bij tips en tricks voor de mensen die het nog niet weten:
als je solo gaat, en je hebt de boss al dood, kan je naar Smuggler gaan om daar met al je geld pure essences te kopen.
als je dan daarmee fire runes maak, krijg je heel snel rc xp!

verder vind ik het wel een goede guide, 8/10 ;)
Afbeelding
arnold
Berichten: 1181
Lid geworden op: maandag 3 november 2008, 19:56
RS: tunupa (f2p)
Clan: geen

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door arnold »

Mad schreef:Gewoon een party starten, en dan niemand erin doen, behalve jezelf ;)
en hoe start je dan?
ik heb dislexey dan begrijp je het miechien als er verkeerd gespelde woorden tussen staan

rs naam is Tunupa
bedankt i k0nijn i
Afbeelding
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: 2010 Dungeoneering Guide ( In werking)

Bericht door Chaossie »

Guardy schreef:
@ Chaossie,
Ja, dat heb ik gemerkt. Ik probeer ook alle levels erbij te zetten. Dankje.
heelveel suc6 dan


9/10 omdat hij nog niet af is XD
Boe!
Erik
Berichten: 4314
Lid geworden op: vrijdag 16 maart 2007, 15:59
Oude naam: 8erik1

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door Erik »

Weet jij wat ik fout doe dat complexity altijd -43% is en guide mode -8%? :o
Mooie guide ;)
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: || 2010 Dungeoneering Guide ||

Bericht door `Red Admirall »

Ziet er al goed uit =)

Nog een tip: bind je beste wapen dat je aan het eind van je potje hebt, voor je verder gaan. Dan kom je het volgende potje lekker snel op gang. ;)
Plaats reactie