# Dungeoneering # solo / duo #

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gebruikersavatar
wardvs
Berichten: 36
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:23

# Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door wardvs »

Afbeelding - Inleiding - Afbeelding
Dit is een 'guide' voor de nieuwe dungeoneering skill. Veel mensen vinden dat deze skill te veel op een minigame (of activiteit zoals Jagex het nu noemt) lijkt, maar langs de andere kant vind ik het ook wel een leuke manier van Jagex om alle skills samen te voegen in één groot geheel. Het feit dat het een skill genoemd wordt, zorgt er alleen maar voor dat er veel meer competitie is en dat sommige mensen het meer gaan doen dan een normale minigame, vooral F2P dan.

- Mijn werkwijze -
Dit is volledig persoonlijke mening. Er bestaan nog zo goed als geen ander guides en ik heb me dus alleen kunnen baseren op wat ik zelf heb ondervonden tijdens het trainen van de skill.

1) Solo en duo is veel beter dan in groep. Je krijgt meer xp, de eindbaas is een aanvaardbaar level en je moet geen rekening houden met andere mensen in je groep die niet voor zichzelf kunnen zorgen door o.a. een laag combat. Neem ALTIJD de hoogste complexiteit die je kan! Dit zorgt voor VEEL meer xp en op zich zullen de dungeons nouwelijks moeilijker worden, bovendien heb je op een hoge complexiteit de mogelijkheid om al je skills te trainen in plaats van alleen combat.
Afbeelding
Menu waar je complexiteit kan instellen.
_____________________________________
2) Wanneer je als solo/duo begint en in de dungeon bent, is het aangeraden om ALLE spullen van de tafels te nemen (ook al is het noob food of noob wapens). Alle spullen die je niet kan gebruiken verkoop je aan de smokkelaar.
Afbeelding
Food is geordend van slecht naar goed.
_____________________________________
3) Met het geld dat je nu hebt (dit meestal minimum 1k) koop je een hammer, pickaxe, hatchet, tinderbox en eventueel ook een knife. Dit zijn de tools die je het meest nodig zal hebben. Als je toch een ander tool nodig hebt, dan keer je gewoon terug naar de smokkelaar en koop je dit. Een gatestone kan hier heel handig zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Voorbeeld hoe een hatchet en pickaxe er uit zien.
_____________________________________
4) Nu begin je met door één van de deuren te gaan in de begin hal. Volg de kamers tot je ergens vast zit en een sleutel nodig hebt die je nog niet bezit. Het is best om niet alle kamers door elkaar te doen maar met een bepaalde structuur te werken. Hierdoor verlies je de weg niet en weet je precies wat je nog allemaal nodig hebt en moet doen. Verlies je toch de weg, dan kan je op het kaartje in de rechterbovenhoek klikken (Dit kaartje is georiënteerd op het noorden).
Afbeelding
Icoon van het kaartje.
_____________________________________
5) Dood de monsters die je tegen komt, door alle monsters in de dungeon te doden kan je een xp bonus van 10% (!) krijgen. Natuurlijk is het mogelijk dat je een hoog level tegen komt, hier is het best om prayer aan te zetten (logisch). Hou ook rekening met het combat systeem van runescape.
Als je geen zin hebt om bv runes te maken om een hoog lvl melee te doden, dan is dit niet erg (je zal nog steeds 10% bonus krijgen als één monster niet dood), maar als je meerdere van deze monsters niet dood heeft dit wel een inpakt op je eind xp.
Tip: Als melee dood de forgotten warriors waarvan jij vind dat ze een hoog armour tier aanhebben. Het is namelijk zo dat je +-30% kans hebt om een platebody te krijgen, dit kan je dan binden aan je account zodat je altijd een sterk stuk armour mee hebt.
Afbeelding
De combat driehoek.
_____________________________________
6) Soms zal je een puzzel tegen komen. Een aantal van deze puzzels zijn echt MAKELIJK, maar andere dan weer niet. Zorg ervoor dat je altijd food meeneemt naar een puzzel. Het klinkt misschien raar maar de hoogste hits kunnen van puzzels komen. (dit kan tot +- 450 oplopen)
Afbeelding
Voorbeeld van (een van de moeilijkste) puzzels.
_____________________________________
7) Tijdens het doden van monster raap je alle charms, coins en food op, NIETS anders (sommige armour die jij handig vindt kan je natuurlijk wel oprapen). Als je gehit bent dan eet je eerst het 'noob food' op (zie tabel hieronder), het goede voedsel laat je best over voor het gevecht met de baas.
_____________________________________

8) Als je de kamer van de baas hebt gevonden maar nog niet alle bonus rooms (als je deze wil vinden te minste), dan drop je ongeveer 5 stuks van het goede voedsel dat je gespaard hebt, dit zal als buffer dienen voor later. Ga dan verder met de dungeon.
_____________________________________
9) In de bonus rooms zullen soms monsters zitten die een grote hoeveelheid goed voedsel droppen. Het is dus ook de moeite om deze monsters te vermoorden. Ze zullen wel meestal een hoger combat level hebben.
_____________________________________
10) Uiteindelijk zal je alle kamers gedaan hebben. Ga naar de kamer met de smugler (dit kan via home teleport). verkoop hier je charms en het 'noob food' dat je nog over hebt. Verkoop ook je tools, maar hou je tinderbox nog even en koop 1 log. Koop ook het beste voedsel waarvan jij weet dat je het kan koken en maak het voedsel op het vuurtje dat je gemaakt hebt van de logst die je daarnet gekocht hebt (:D). Drop het verbrande voedsel, en maak eventueel potions en een summoning beest (dit is niet echt nodig). Ga naar de duur van de bossroom, vul je voedsel aan met de buffer die je daar al dan niet gedropt hebt.
10 extra) Het is ook een goed idee om een sterk wapen te smeden (bv. moul of 2h). En indien nodig arrows een een bow te maken (kopen) Zie hiervoor puntje 11.
_____________________________________
11) Versla de baas, meerstal is melee een van de beste stijlen omdat er toch geen safespots zijn, maar voor sommige monsters is het toch beter om ze te rangen of magen(dit zal je dus hoofdzakelijk tegen mages of tegen monsters met een hoog defence doen). Ik weet zeker dat er mensen zullen zijn die monster guides zullen maken voor dungeoneering en het is dus ook handig om deze even te doorlezen om te weten welke stijl je best gebruikt. Protection prayers werken meestal niet en alle bazen vallen met minstens twee verschillende combat stijlen aan. Dus goed food is een absolute must. Als je toch dood gaat keer dan gewoon terug naar de baas en hervat het gevecht met een al dan niet ander wapen of betere strategie (een gatestone kan handig zijn)
Hint : Onderschat de bazen niet, ze lijken maar een laag level te zijn maar elk heeft een sterke special attack waarmee sommigen zelfs tot over de 400 kunnen hitten (dit hangt ook af van welk combat lvl jij zelf bent : hoe lager jou combat, hoe lager het combat van de boss). Als je dood gaat zal er +-11% van het xp dat je krijgt afgaan, het is dus toch wel de moeite om op te letten tijdens een gevecht en te proberen niet dood te gaan.
_____________________________________
12) Nu deze ook dood is, kunnen we weer rustig ademhalen. Verlaat de kamer nog niet direct, maar kijk eerst of je geen goede items hebt die je wil binden. Iedereen kiest voor zichzelf welke items hij/zij wil houden , maar ik raad het volgende aan :

Melee:
lvl1 - Goede arrows en een goed platebody.
lvl50 - Goede arrows, een goed platebody en een goed wapen.
lvl100-120 - De rest van de armour set.

Range:
lvl1 - Goede arrows en een goed platebody/rage body.
lvl50 - Goede arrows, een goed platebody/range body en een goede bow.
lvl100-120 - De rest van de armour set.

Mage:
lvl1 - Goede runes (bv death, of blood) en een goede robe top.
lvl50 - Goede runes (bv death, of blood), een goede robe top en een goede elemantal staff.
lvl100-120 - De rest van de armour set.

Soms zal er ook een boek of een paar blaadjes liggen aan de uitgang van de dungeon, raap deze op en bekijk ze, het is soms wel leuk om ze te lezen. Ze vertelen de verhalen van een of andere viking die de dungeons als eerst ontdekt heeft. Als je deze belaatjes opgeraapt hebt, zullen ze automatisch verschijnen in het journal ven je dungeoneering ring.
_____________________________________

- Extra hints en tips -
[/size]
-Gatestones kunnen over het hele proces zeer handig zijn, een nadeel hiervan is dat je runes nodig hebt om ze te kunnen gebruiken.

-Een summoning dier dat spullen kan dragen is ook altijd handig. Als hoog combat lvl is dit absoluut niet nodig, maar als 'noob' of skiller kan wat extra food nooit kwaad.

-Het is aangeraden om al je skills 60+ te hebben, hierdoor zal het dungeoneeren veel vlotter gaan.

-Hou altijd rekening met de combat driehoek! Dit is toch wel een factor die, als je hem goed gebruikt, het vermoorden van monsters en bazen veel makkelijker zal maken.

-Veel mensen zullen waarschijnlijk wel al gehoord hebben van de reset knop, dit is een knopje in het menu van de dungeoneering ring die er voor zorgt dat al je progress vernieuwd zal worden met gevolg dat je terug minder xp zal krijgen per floor. Toch is dit zeer handig want naarmate je verder levelt in de skill zal je sommige floors meer dar 5 keer opnieuw moeten doen (dit komt omdat je maar een keer per floor prestige punten krijgt). Het reset knopje zal er dan voor zorgen dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar ook dat je terug prestige krijgt. Ik raad het aan om dit knopje maar van al level 40 te gebruiken en zelfs dan is het best om zo lang mogelijk vol te houden zonder op het knopje te klikken.

-Verheug je niet op de rewards, om deze te krijgen moet je ZEER lang trainen voor tokens (voor de shield en wapens tot lvl 87 als je 400k tokens nodig hebt - Dit weet ik eigelijk niet zeker, maar 4mil xp komt wel overeen met 400k tokens)

-Maak food buffers. Dit kan door food te droppen bij smuglar of bij de deur van de bossroom. Food buffers zijn goed omdat soms je inventory wel eens vol kan raken met spullen die je later toch niet meer nodig zal hebben (noob food, tools, ...), als dit gebeurt zullen de meeste mensen gewoon hun food ergens droppen zonder te weten waar ze het hebben achtergelaten. Later zullen ze dan in food nood of geld nood zitten.

- Cijfergegevens -
[/size]
Dit zijn een aantal tabellen met de belangrijkste gegevens van wat je allemaal kan in dungeoneering. (De gegevens komen van de Runescape Manual en zijn daar dus ook uitgebreider voorgesteld)
Voedsel, cooking en fishing (je hebt het zelde fishing level nog als het cooking lvl om een vis van een bepaald type te kunnen vangen):
Afbeelding
_____________________________________

Woordcutting en firemaking (je hebt het zelfde firemaking level nog als het woodcutting lvl om een vuurtje van een bepaald type te kunnen maken) :
Afbeelding
_____________________________________

Mining en smithing (je hebt het zelde smithing level nog als het mining lvl om een bar van een bepaald type te kunnen maken)
Afbeelding
_____________________________________

Armour en wapens

Bekijk deze pagina voor meer informatie :
https://www.runescape.com/kbase/guid/dun ... _equipment
- Wats is dit? -
[/size]
-GatestoneAfbeelding Afbeelding : Dit is een manier om via het mage book gemakakelijk te kunnen teleporteren naar een vooraf bepaalde plaats. Eerst moet men naar een bepaalde kamer gaan, daar moet men de spreuk 'Create Gatestone' uitspreken (alleen voor lvl 32mage | 1air, cosmic, earth en law rune nodig). Later kan men dan met de spreuk 'Gatestone Teleport' (geen runes nodig) naar die plaats terug keren.

-Binding : Dit geeft een bepaalde persoon de mogelijkheid om zelfgekozen items bij te houden zodat hij/zij ze in alle volgende dungeons kan gebruiken. Vanaf lvl1 kan een persoon 1soort runes en 1 ander item binden, op lvl 50 kan men 2 items binden,...

-Armour tier : Een tier is een bepaalde classe, dit duid aan hoe goed een item is. Een hoger tier is altijd beter, maar de persoon die het item bezit moet ook noch altijd een hoog genoeg lvl (attack, defence) hebben om het voorwerp te kunnen gebruiken.

-Bonus rooms : Elke dungeon bestaat uit een bepaald aantal rooms ('small' heeft er zo maximaal 16 dacht ik). Maar een persoon moet niet alle rooms doen om bij de boss te kommen. Soms zijn er kamers waar die persoon ook zelfs helemaal niet in kan omdat hij het nodige lvl niet heeft. Deze rooms, die niet nodig zijn om de boss te vermoorden, worden bonus rooms genoemd. Door deze kamers toch te doen krijg je een extra xp bonus op het einde van het spel (bij 'small' is dit maximaal 13%).

- Extra -
[/size]
Bekijk dit voor boss, puzzel en beginners guide! (Niet door mij gemaakt)
https://lunagang.nl/tipforum/viewtopic.php?f=7&t=184928
https://lunagang.nl/tipforum/viewtopic.php?f=7&t=185122

- Slot -
[/size]
Ik weet niet of jullie het handig, interessant,.. vonden, maar ik vond het alvast leuk om dit te schrijven. Dit is hoe IK dungeoneering train en is dus een persoonlijke visie, ik weet zeker dat er wel iets handig in stond dat jullie misschien zullen gebruiken en het daroom ook dat ik dit gemaakt heb. Het spijt me dat ik niet zoveel afbeeldingen heb toegevoegd...
Laatst gewijzigd door wardvs op zaterdag 17 april 2010, 12:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Yannis »

10/10 zeer mooi, wat er in staat klopt, je hebt op je spelling gelet etc.

zelf doe ik ook steeds duo/solo, is leuker dan met 4 'egoïsten' te spelen die de mentaliteit hebben
"pakken wat ik pakken kan"
Afbeelding
maike
Berichten: 170
Lid geworden op: zaterdag 24 januari 2009, 14:33

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door maike »

Nice guide :D
Ik doe het met 3 vrienden en dat gaat sneller als alleen [-( (allemaal combo 70+)
10/10 :mrgreen:
Oh Hell no
Berichten: 1289
Lid geworden op: dinsdag 26 januari 2010, 19:14
RS: Oh Hell no (OSRS)
Oude naam: Mudkip Chaos

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Oh Hell no »

-
Laatst gewijzigd door Oh Hell no op zaterdag 18 juni 2016, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

14-5-2010
Arjan10
Berichten: 5809
Lid geworden op: zaterdag 15 november 2008, 18:57

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Arjan10 »

wardvs schreef:Mining en smithing (je hebt het zelde smithing level nog als het mining lvl om een bar van een bepaald type te kunnen maken)


Zelde? Waarschijnlijk Zelfde.
Voor de rest is het een goeie guide! 10/10
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Burn the Sof »

puzzels hoe doe je ze?

-lachen-
Afbeelding
Synchr0ne
Berichten: 280
Lid geworden op: donderdag 10 september 2009, 20:35
Clan: Geen
Contacteer:

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Synchr0ne »

Paar schrijffouten opgemerkt in het begin, bij de inleiding van de werkwijze:

"noulijks" --> "nauwelijks"
"bovendie" --> "bovendien"
"compexiteit" --> "complexiteit"
"megelijkheid" --> "mogelijkheid"

Voor rest was het zeer goed tot perfect, ik denk wel dat ik wat aan deze guide heb om Dungeonneering te skillen.

9.5/10, 10/10 zonder de schrijffouten.
Afbeelding
Right`
Berichten: 1227
Lid geworden op: vrijdag 18 januari 2008, 19:03
RS: PearMac (p2p)
Oude naam: Lord marc 90

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Right` »

Nice guide
alleen volgens mij komt 400k tokens overheen met 400k exp :P
want voor 1 lamp krijg je 1 exp en 1 lamp kost 1 token ;)

9/10 :)
- Afbeelding -
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door SkyTeam »

Hele mooie guide! Ik ga hem gebruiken als ik Dungeoneering ga trainen. 10/10.
Gebruikersavatar
wardvs
Berichten: 36
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:23

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door wardvs »

Bedankt voor alle goede reacties! Die spelfoutjes zal ik nu eens bekijken (ik heb dyslexie). Wat de puzzels betreffen, hierover zal ik niet schrijven in deze guide, ik weet zeker dat er wel enkele andere guides zullen komen over puzzels (misschien maak ik er later zelf wel een). Ook voor afbeeldingen zal ik nu eens kijken, zoals al staat in het slot : sorry dat er niet veel afbeeldingen zijn.
Afbeelding
VIP
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 16 april 2010, 20:16

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door VIP »

ik ben met prestige van 1400 naar 0 gegaan in floor 15 of 14 dacht ik
kan iemand me uitlegggen hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen ??
ik krijg er slecht xp door
Gebruikersavatar
wardvs
Berichten: 36
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:23

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door wardvs »

VIP schreef:ik ben met prestige van 1400 naar 0 gegaan in floor 15 of 14 dacht ik
kan iemand me uitlegggen hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen ??
ik krijg er slecht xp door
Per floor kan je maar één keer prestige krijgen. Als je de floor meerdere keren opnieuw doet krijg je geen prestige meer. Dit is een van de dingen die het trainen van dungeoneering juist zo langdradig maakt. Bij de volgende floor zal je wel weer prestige krijgen maar ook maar 1 keer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
coollio108
Berichten: 1685
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 18:23

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door coollio108 »

goede spelling, goede inhoud (vooral omdat ik altijd duo doe met een rl vriend) alleen ik vind het saai om te lezen :s gebruik plaatjes en kleurtjes?







8,5/10


=D> :bier:
Afbeelding
http://www.gratiswalliecard.nl/kliklinks-id-6859.html
doe me een plezier en klik op de link?
lolz zoek je iemand voor een gwd tripje? here i am :p
vinni1e
Berichten: 70
Lid geworden op: zondag 21 maart 2010, 19:17

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door vinni1e »

Plaatjes doen het niet??
Nu een 8.5 alsj dat gefixt hebt een 9.5 =D>
Afbeelding
ramonz
Berichten: 117
Lid geworden op: maandag 16 juni 2008, 16:20
Clan: geen

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door ramonz »

zeer mooie guide
heb aleen een vraagje
wat is de beste dungeon grootte om te spelen?
small medium of large?
Afbeelding

Afbeelding
S olar
Berichten: 308
Lid geworden op: vrijdag 16 oktober 2009, 19:47
Clan: TEAK
Oude naam: solarbeam

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door S olar »

Right` schreef:Nice guide
alleen volgens mij komt 400k tokens overheen met 400k exp :P
want voor 1 lamp krijg je 1 exp en 1 lamp kost 1 token ;)

9/10 :)
je krijgt per 10 xp 1 token na de game, jij bedoelt het uitgeven ervan :p
Afbeelding
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Jas »

Ik vind die combat triangle echt een beetje fake op rs kijk:
Afbeelding
Volgens mij is een strijder sterker tegen over een magiër ze zijn of allebij zwak of allebij sterk o.O
Maar het is wel nice guide alleen de layout was een beetje saai.
9/10

Microshooter. :bier:

Toegevoegd na 1 seconden:

Ik vind die combat triangle echt een beetje fake op rs kijk:
Afbeelding
Volgens mij is een strijder sterker tegen over een magiër ze zijn of allebij zwak of allebij sterk o.O
Maar het is wel nice guide alleen de layout was een beetje saai.
9/10

Microshooter. :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
wardvs
Berichten: 36
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:23

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door wardvs »

microshooter schreef:Ik vind die combat triangle echt een beetje fake op rs kijk:
Afbeelding
Volgens mij is een strijder sterker tegen over een magiër ze zijn of allebij zwak of allebij sterk o.O
Maar het is wel nice guide alleen de layout was een beetje saai.
9/10

Microshooter. :bier:
Dit komt rechtstreeks van Lunagang zelf, en volgen mij klopt het wel :?

Toegevoegd na 1 minuten:
ramonz schreef:zeer mooie guide
heb aleen een vraagje
wat is de beste dungeon grootte om te spelen?
small medium of large?
Solo en duo vind ik small het best. In groep, medium. Large is gewoon veel te groot, zelfs in groep. (eigen mening)
Afbeelding
si123mon
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 8 november 2009, 10:39
Clan: i loce mil
Contacteer:

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door si123mon »

knippen en plakken zo niet zet een paar zinnen in kleur
Runestro
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 19 april 2010, 15:43

Re: # Dungeoneering # solo / duo #

Bericht door Runestro »

Nice guide 8,5/10

Alleen, ik weet niet of het aan mijn pc ligt, maar sommige plaatjes doen het niet :?
Plaats reactie