1) Solo en duo is veel beter dan in groep. Je krijgt meer xp, de eindbaas is een aanvaardbaar level en je moet geen rekening houden met andere mensen in je groep die niet voor zichzelf kunnen zorgen door o.a. een laag combat. Neem ALTIJD de hoogste complexiteit die je kan! Dit zorgt voor VEEL meer xp en op zich zullen de dungeons nouwelijks moeilijker worden, bovendien heb je op een hoge complexiteit de mogelijkheid om al je skills te trainen in plaats van alleen combat.
Menu waar je complexiteit kan instellen.
_____________________________________
Food is geordend van slecht naar goed.
_____________________________________
Voorbeeld hoe een hatchet en pickaxe er uit zien.
_____________________________________
Icoon van het kaartje.
_____________________________________
Als je geen zin hebt om bv runes te maken om een hoog lvl melee te doden, dan is dit niet erg (je zal nog steeds 10% bonus krijgen als één monster niet dood), maar als je meerdere van deze monsters niet dood heeft dit wel een inpakt op je eind xp.
Tip: Als melee dood de forgotten warriors waarvan jij vind dat ze een hoog armour tier aanhebben. Het is namelijk zo dat je +-30% kans hebt om een platebody te krijgen, dit kan je dan binden aan je account zodat je altijd een sterk stuk armour mee hebt.
De combat driehoek.
_____________________________________
Voorbeeld van (een van de moeilijkste) puzzels.
_____________________________________
Als je de kamer van de baas hebt gevonden maar nog niet alle bonus rooms (als je deze wil vinden te minste), dan drop je ongeveer 5 stuks van het goede voedsel dat je gespaard hebt, dit zal als buffer dienen voor later. Ga dan verder met de dungeon.
10 extra) Het is ook een goed idee om een sterk wapen te smeden (bv. moul of 2h). En indien nodig arrows een een bow te maken (kopen) Zie hiervoor puntje 11.
Hint : Onderschat de bazen niet, ze lijken maar een laag level te zijn maar elk heeft een sterke special attack waarmee sommigen zelfs tot over de 400 kunnen hitten (dit hangt ook af van welk combat lvl jij zelf bent : hoe lager jou combat, hoe lager het combat van de boss). Als je dood gaat zal er +-11% van het xp dat je krijgt afgaan, het is dus toch wel de moeite om op te letten tijdens een gevecht en te proberen niet dood te gaan.
Melee:
lvl1 - Goede arrows en een goed platebody.
lvl50 - Goede arrows, een goed platebody en een goed wapen.
lvl100-120 - De rest van de armour set.
Range:
lvl1 - Goede arrows en een goed platebody/rage body.
lvl50 - Goede arrows, een goed platebody/range body en een goede bow.
lvl100-120 - De rest van de armour set.
Mage:
lvl1 - Goede runes (bv death, of blood) en een goede robe top.
lvl50 - Goede runes (bv death, of blood), een goede robe top en een goede elemantal staff.
lvl100-120 - De rest van de armour set.
Soms zal er ook een boek of een paar blaadjes liggen aan de uitgang van de dungeon, raap deze op en bekijk ze, het is soms wel leuk om ze te lezen. Ze vertelen de verhalen van een of andere viking die de dungeons als eerst ontdekt heeft. Als je deze belaatjes opgeraapt hebt, zullen ze automatisch verschijnen in het journal ven je dungeoneering ring.
-Gatestones kunnen over het hele proces zeer handig zijn, een nadeel hiervan is dat je runes nodig hebt om ze te kunnen gebruiken.
-Een summoning dier dat spullen kan dragen is ook altijd handig. Als hoog combat lvl is dit absoluut niet nodig, maar als 'noob' of skiller kan wat extra food nooit kwaad.
-Het is aangeraden om al je skills 60+ te hebben, hierdoor zal het dungeoneeren veel vlotter gaan.
-Hou altijd rekening met de combat driehoek! Dit is toch wel een factor die, als je hem goed gebruikt, het vermoorden van monsters en bazen veel makkelijker zal maken.
-Veel mensen zullen waarschijnlijk wel al gehoord hebben van de reset knop, dit is een knopje in het menu van de dungeoneering ring die er voor zorgt dat al je progress vernieuwd zal worden met gevolg dat je terug minder xp zal krijgen per floor. Toch is dit zeer handig want naarmate je verder levelt in de skill zal je sommige floors meer dar 5 keer opnieuw moeten doen (dit komt omdat je maar een keer per floor prestige punten krijgt). Het reset knopje zal er dan voor zorgen dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar ook dat je terug prestige krijgt. Ik raad het aan om dit knopje maar van al level 40 te gebruiken en zelfs dan is het best om zo lang mogelijk vol te houden zonder op het knopje te klikken.
-Verheug je niet op de rewards, om deze te krijgen moet je ZEER lang trainen voor tokens (voor de shield en wapens tot lvl 87 als je 400k tokens nodig hebt - Dit weet ik eigelijk niet zeker, maar 4mil xp komt wel overeen met 400k tokens)
-Maak food buffers. Dit kan door food te droppen bij smuglar of bij de deur van de bossroom. Food buffers zijn goed omdat soms je inventory wel eens vol kan raken met spullen die je later toch niet meer nodig zal hebben (noob food, tools, ...), als dit gebeurt zullen de meeste mensen gewoon hun food ergens droppen zonder te weten waar ze het hebben achtergelaten. Later zullen ze dan in food nood of geld nood zitten.
Dit zijn een aantal tabellen met de belangrijkste gegevens van wat je allemaal kan in dungeoneering. (De gegevens komen van de Runescape Manual en zijn daar dus ook uitgebreider voorgesteld)
_____________________________________
Woordcutting en firemaking (je hebt het zelfde firemaking level nog als het woodcutting lvl om een vuurtje van een bepaald type te kunnen maken) :
_____________________________________
Mining en smithing (je hebt het zelde smithing level nog als het mining lvl om een bar van een bepaald type te kunnen maken)
_____________________________________
Armour en wapens
Bekijk deze pagina voor meer informatie :
https://www.runescape.com/kbase/guid/dun ... _equipment
-Gatestone : Dit is een manier om via het mage book gemakakelijk te kunnen teleporteren naar een vooraf bepaalde plaats. Eerst moet men naar een bepaalde kamer gaan, daar moet men de spreuk 'Create Gatestone' uitspreken (alleen voor lvl 32mage | 1air, cosmic, earth en law rune nodig). Later kan men dan met de spreuk 'Gatestone Teleport' (geen runes nodig) naar die plaats terug keren.
-Binding : Dit geeft een bepaalde persoon de mogelijkheid om zelfgekozen items bij te houden zodat hij/zij ze in alle volgende dungeons kan gebruiken. Vanaf lvl1 kan een persoon 1soort runes en 1 ander item binden, op lvl 50 kan men 2 items binden,...
-Armour tier : Een tier is een bepaalde classe, dit duid aan hoe goed een item is. Een hoger tier is altijd beter, maar de persoon die het item bezit moet ook noch altijd een hoog genoeg lvl (attack, defence) hebben om het voorwerp te kunnen gebruiken.
-Bonus rooms : Elke dungeon bestaat uit een bepaald aantal rooms ('small' heeft er zo maximaal 16 dacht ik). Maar een persoon moet niet alle rooms doen om bij de boss te kommen. Soms zijn er kamers waar die persoon ook zelfs helemaal niet in kan omdat hij het nodige lvl niet heeft. Deze rooms, die niet nodig zijn om de boss te vermoorden, worden bonus rooms genoemd. Door deze kamers toch te doen krijg je een extra xp bonus op het einde van het spel (bij 'small' is dit maximaal 13%).
https://lunagang.nl/tipforum/viewtopic.php?f=7&t=184928
https://lunagang.nl/tipforum/viewtopic.php?f=7&t=185122
Ik weet niet of jullie het handig, interessant,.. vonden, maar ik vond het alvast leuk om dit te schrijven. Dit is hoe IK dungeoneering train en is dus een persoonlijke visie, ik weet zeker dat er wel iets handig in stond dat jullie misschien zullen gebruiken en het daroom ook dat ik dit gemaakt heb. Het spijt me dat ik niet zoveel afbeeldingen heb toegevoegd...