Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. 600k+ xp/h

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. 600k+ xp/h

Bericht door Timo »

Afbeelding

1. Inleiding.

Een vriend vertelde mij vandaag over firemaking trainen met een Pyrelord. Ik ben dit gaan proberen en dit ging erg fijn. Een Pyrelord verhoogd de xp met 10 en hij boost 3 onzichtbare Firemaking levels. Het overgrote voordeel van de Pyrelord is dat je 2 logs kan aansteken in ongeveer 3 seconde. Hierdoor verhoog je de xp per uur aanzienlijk.
Mijn vriend liet mij deze manier zien in een POH. (= Player Owned House). Dit verbeterde xp per uur aanzienlijk. Ik besloot dus deze manier van firemaking trainen met jullie te delen. Jullie vragen je misschien af: waarom in je eigen huis? Nou, in je eigen huis kan je hele lange rijtjes met logs maken. Ook kan je butler logs unnoten, waardoor je niet hoeft te banken. Het nadeel hiervan is dat hij afentoe wat geld van je wil. Een ander voordeel is is wanneer je van de ene kant naar de andere kant hebt ge-fm't je alleen maar op je house tele hoeft te drukken en je kan weer opnieuw beginnen (omdat je dan een stuk opschuift en je weer ruimte hebt om te fmen.


2. Benodigdheden.

Hierbij hebben jullie de benodigdheden voor het trainen met een Pyrelord.


Je hebt 46 Summoning nodig om de Pyrefiend te spawnen.

Ook heb je het firemaking level nodig van de logs die je wil gaan burnen. Dit is level 1+ (hoger level en hogere logs dan normal aangeraden voor meer xp/h.)

Ook heb je zelf een tinderbox nodig.

Het is ook zeer aangeraden om een summoning pilaar in je huis te hebben. Heb je dit niet geeft het niet. Je kan je summoning namelijk ook restoren met een summoning potion of een super restore.

3. Inventory.
Tinderbox
Extra Pyrelord pouch(es)
Summoning potion (niet nodig als je een summ pilaar in je eigen huis hebt.
House tabs
Logs om te unnoten
(Geld) om je butler mee te betalen. Dit kan je ook van de bank laten betalen.

Zelf gebruik ik deze set-up: (de house tabs, logs en cashpile zijn willekeurig.)

Afbeelding

4. Uitvoering.

Als je in je POH staat moet je zorgen dat je Pyrelord zo staat dat hij een fire kan maken op een andere rij dan jij, bijvoorbeeld zo.
Afbeelding


Zorg ook dat je Butler niet in de weg staat en gereed is om logs voor je te unnoten. Het unnoten van logs doe je door ze op je Butler te usen. Kies dan de bovenste optie: Un-cert. vul vervolgens het aantal in (20 met een normale butler 25 met een demonic butler).
Afbeelding

Afbeelding

Nu je logs hebt kan het fmen beginnen!

Allereerst use je een log op je Pyrelord. Na een tel of 3 use je nu zelf een log op je tinderbox. Als je het op het goede moment doet komt het er zo uit te zien. Je steekt dan 2 logs aan. Één met je Pyrelord, de andere zelf.

Afbeelding

Na verloop van tijd zul je goed doorhebben wanneer je wanneer je zelf je log moet aansteken. Als je dit eenmaal onder de knie hebt zal het een stuk sneller gaan dan normaal firemaken.
Als je je lijntje af hebt zoals hieronder teleport je met je house tab.

Afbeelding

Je loopt een klein stukje naar beneden en je hebt weer ruimte om te firemaken.

Afbeelding

Ondertussen moet je ook steeds nieuwe logs laten unnoten door je butler. Hierdoor kan je blijven fmen.


4. Tips/hulpmiddelen.

Het gebruik van Flamegloves en Ring of Fire zijn aangeraden. Hiermee verhoog je de xp per log met 5%.
Hoe meer ervaring hoe sneller het gaat! Hoe meer je het doet hoe meer xp per uur je kan halen. Met magiclogs zónder xp boost hoorn van Barbarian Assault kan je met magic logs al 600k xp per uur halen!

Het gebruik van housetabs is zeer aangeraden. Dit zorgt er ook weer voor dat je meer xp per uur kunt halen.

Als je je inventory half leeg hebt gefm't stuur dan je butler weg om te unnoten. Tegen de tijd dat hij terug is ben jij (bijna) out of logs.

De Penance horn van barbarian assault verhoogt de xp x2. Hierdoor kan je dus nóg meer xp per uur halen! Het nadeel is dat je hem moet opladen als je hem een tijdje hebt gebruikt.

Voor ongeveer iedere soort log die je gebruikt kan je berekenen hoeveel xp per uur je haalt. Je doet ongeveer 2000 logs per uur dus 2000x jouw soort log = total xp. Zo is dit bij magic logs (die ik gebruik) meer dan 600k xp/h. De meeste zullen maple logs gebruiken wat ze op 2000x135= 270k+ xp/h doet komen.
5. Afsluiting

Ik vond het leuk om deze guide te maken. :bier: Voor zover ik weet is er nog geen guide over gemaakt. Dit is tevens ook mijn eerste guide dus ik hoop dat hij goed is 8-[ . Als je verder nog op of aanmerkingen hebt vertel het me! Doe dit ook als je taalfouten vindt. Ik ben namelijk Dyslectisch.

Verder wil ik graag mijn mate x Hiilton x bedanken om mij deze manier te leren.
Laatst gewijzigd door Timo op zondag 31 juli 2011, 13:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door Just Pen »

mooie guide en handig 9/10
D ries
Berichten: 734
Lid geworden op: maandag 3 januari 2011, 15:17
Oude naam: Baws Dries

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door D ries »

Erg originele manier, nog niet hiervan gehoord

8/10
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door Yves W »

Met magic logs is het ook logisch dat je 600k+ xp krijgt :P. Wat is de xp met maple logs?
Afbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door Timo »

geen idee maar ga er maar van uit dat je 2k logs/h doet dus 2000 x 135 = 270k xp + (kan ook meer of minder zijn) maar als je flame ring ed. gebruikt zal het wel meer zijn :p
killerred83
Berichten: 69
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 12:53
RS: foei rob (p2p)
Clan: antirobclan
Extra rang: Proud LDG non-rank

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door killerred83 »

Deze guide staat al een maand op youtube en daar stond dat mappes ongeveer 320k xp/uur was.

toch goeie guide 8,5/10 maar wist het dus al langer
smeag
Berichten: 107
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:34
RS: xmr ulex (p2p)
Clan: little rub

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door smeag »

misschien kan je er nog iets bijzetten over inferno axe fzo en penance horn voor 2x exp , voor de rest is super mooie , mooie lay out , intersant , ik wist het nog niet , origineel dus
een 8.5/10
leen mij dragon pickaxes ik betaal 25k/H!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door str own789 »

smeag schreef:Misschien kan je er nog iets bijzetten over inferno axe fzo en penance horn voor 2x exp , voor de rest is super mooie , mooie lay out , intersant , ik wist het nog niet , origineel dus
een 8.5/10
Adze geeft geen 2x xp?
Matthijs
Berichten: 1616
Lid geworden op: maandag 8 december 2008, 17:18
Oude naam: chiara206

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door Matthijs »

Mooie guide hoor, alleen 600k/u is niet echt realistisch want like niemand traint met magic logs, als ik jou was zou ik het berekenen met maple logs. (:
Dedicate yourself and you will find yourself.
[/i]
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door Timo »

ik doe het wel met magic logs hoor :fluit: maarja ik zal het er wel bijzetten ^^
Matthijs
Berichten: 1616
Lid geworden op: maandag 8 december 2008, 17:18
Oude naam: chiara206

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door Matthijs »

geppetto1 schreef:ik doe het wel met magic logs hoor :fluit: maarja ik zal het er wel bijzetten ^^
Zet er dan ook maar even de prijzen bij. (:
Dedicate yourself and you will find yourself.
[/i]
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. tot 600k+ xp/h

Bericht door Timo »

verandert :)


Voor ongeveer iedere soort log die je gebruikt kan je berekenen hoeveel xp per uur je haalt. Je doet ongeveer 2000 logs per uur dus 2000x jouw soort log = total xp. Zo is dit bij magic logs (die ik gebruik) meer dan 600k xp/h. De meeste zullen maple logs gebruiken wat ze op 2000x135= 270k+ xp/h doet komen.
smeag
Berichten: 107
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:34
RS: xmr ulex (p2p)
Clan: little rub

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord.600k+ xp/h

Bericht door smeag »

str own789 schreef:
smeag schreef:Misschien kan je er nog iets bijzetten over inferno axe fzo en penance horn voor 2x exp , voor de rest is super mooie , mooie lay out , intersant , ik wist het nog niet , origineel dus
een 8.5/10
Adze geeft geen 2x xp?
dude lees is
penance horn voor 2x exp....
leen mij dragon pickaxes ik betaal 25k/H!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. tot 600k+ xp/h

Bericht door Timo »

heb ik er ook bij gezet. ik weet alleen niet precies hoelang de hoorn meegaat. aangezien ik hem nooit gebruik :roll:

trouwens een adze lijkt me niet zo nuttig om er nu aan toe te voegen. deze heeft geen meerwaarde om extra xp/h te halen.
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. tot 600k+ xp/h

Bericht door Yannis »

Wat is er zo onrealistisch aan magic logs gebruiken?
mensen die geen zin hebben om veel logs te verbranden of 't kunnen betalen doen vaak magics L.

Ik vind de guide redelijk goed om eerlijk te zijn, 8/10 daarvoor, maar er staat ergens "flamering" dit moet "Ring of Fire" zijn ;)
Afbeelding
RD5
Berichten: 560
Lid geworden op: vrijdag 10 oktober 2008, 20:47
Oude naam: ruudvanels

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. tot 600k+ xp/h

Bericht door RD5 »

99 firemaking :P en kende deze manier nog niet :oops:
HARDCORE / FRENCHCORE / RAW HARDSTYLE <3
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. tot 600k+ xp/h

Bericht door Timo »

Xx Yannis xX schreef:Wat is er zo onrealistisch aan magic logs gebruiken?
mensen die geen zin hebben om veel logs te verbranden of 't kunnen betalen doen vaak magics L.

Ik vind de guide redelijk goed om eerlijk te zijn, 8/10 daarvoor, maar er staat ergens "flamering" dit moet "Ring of Fire" zijn ;)

verandert :)
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. 600k+ xp/h

Bericht door Superheat »

Niet slecht, kudos naar Pro Reaver <3. Topmanier! :D
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Ridiculouzz
Berichten: 246
Lid geworden op: vrijdag 9 mei 2008, 18:34
RS: Meering (p2p)
Clan: G-town jewait
Oude naam: lordspeaker

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. 600k+ xp/h

Bericht door Ridiculouzz »

Met pyrelord doe je minder logs per uur dan datje ze zelf aansteekt met magic logs?

Verder wel nice guide khad m al gezien van Wisely Done
hey ;D
Timo
Berichten: 3864
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2009, 16:54
RS: RS Above IRL (OSRS)

Re: Firemaking trainen m.b.v. Pyrelord. 600k+ xp/h

Bericht door Timo »

je light twee logs tegelijk hoor. dit duurt 3 sec voor 2 logs. anders doe je 2 secs over 1 log ongeveer? dus het is sowieso sneller.
Plaats reactie