Magic, Runecraft en Constitution 120

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Magic, Runecraft en Constitution 120

Bericht door Mike Ross »

Afbeelding
Met dank aan: Neite, God of Onion, Ik ben Noob, milordarkantos
Ten eerste: Als je hier komt om te posten dat het confirmed is dat dit niet komt, post niet. Vanwege de discussie over 120 skills die in de Update Lounge woedt kreeg ik ineens zin om voor alle skills een uitwerking te maken tot level 120. Ik doe dit vooral omdat ik het leuk vind en eigenlijk niet zodat het echt in RuneScape komt. Ik zoek al langere tijd een groot project en ik denk dat ik hiermee een aardig groot project te pakken heb gekregen. Even gelijk om het duidelijk te maken: Suggesties van jullie zijn altijd welkom, al zou ik het niet leuk vinden als er ineens een hele skilluitwerking wordt gepost in dit topic; kleinere uitwerkingen zoals één soort Rune of één soort vis vind ik echter wel OK.

Neite helpt me in dit topic. Hij maakt screens en titels en werkt Agility uit.

Achtergrondinformatie
Jagex bracht op 12 April 2010 één van hun grootste updates ooit uit: Dungeoneering. De bedoeling is om zoveel mogelijk grotten te doorzoeken en aan de hand daarvan ervaring op te doen in de kunst van het grotten doorzoeken. De skill was zo groot, dat ze het level zelfs hebben uitgebreid naar level 120. Hierdoor konden ze veel meer content toevoegen en tegelijkertijd meer veel meer speeluren toevoegen om het spel "completed" te hebben.

Afbeelding
Bron van gif-bestandje: Runewiki

Problemen
Alle skills 120 maken brengt natuurlijk een paar problemen met zich mee. Hier zou ik graag suggesties voor ontvangen omdat ik er tot nu toe niks op heb bedacht. Dit zijn de problemen die ik me tot nu toe bedenk:
Combat
Dit probleem is al vaker behandeld: Overpowered-ness. Het inbrengen van 120 skills voor combat gaat moeilijk. Dit heeft de volgende redenen:
  • Een 120 Strength pure zal te overpowered worden tijdens het pken
  • 120 Attack wapens slaan makkelijk door het hedendaagse armour heen van Rune en Barrows
  • 120 Defence armour zou dit kunnen compenseren, maar het is niet te vermijden dat dit zeer duur wordt
Er is echter ook een groot voordeel tijdens het pken:
  • PJers en Rushers zullen minder vaak succesvol zijn aangezien je 120 Constitution hebt
Saaiheid
Sommige skills zoals Runecrafting en Agility zullen gewoon een goede trainingsmethode moeten krijgen. Dit kan door simpelweg de activiteit meer XP te laten geven, of door gewoon een totaal nieuwe variant om te trainen bij te voegen.
Overig
Jullie zullen zelf waarschijnlijk ook nog wat problemen kunnen vinden. Als je een goed probleem hebt gevonden, dan zet ik hem hier neer zodat jullie mij kunnen meehelpen met het bedenken van oplossingen voor deze problemen.

Leaks
Omdat ik alles over een lange termijn ga uitwerken zet ik hier alvast wat leaks:
  • Magic en Runecrafting zullen een dichtere band met elkaar krijgen. Je kunt met je Runecrafting skill untradeable Runes maken voor spreuken, die je dus alleen kunt uitspreken met een bepaald Runecrafting/Magic level. Deze spreuken worden uiteraard nieuw gemaakt
  • Ik ga ook een hoofdstuk over de 120 emotes maken
Dit gaat nog verder uitgewerkt worden. Hier post ik echter de inleiding, zodat jullie kunnen meedenken met de problemen.
[hr]h[/hr]

Het maken van Runes is al RS-eeuwen lang één van de saaiste dingen die er zijn. Ik maak het echter nog wat saaier door er 21 levels aan toe te voegen!Plaatje Het speciale aan deze levels is dat de Runes van level 100 en hoger untradeable worden. Dit doe ik zodat er Magic spells komen die alleen te doen zijn als je een bepaald Runecrafting level hebt. Deze spreuken bespreek ik in het volgende hoofdstuk. De xps en een overzicht komen op de tabel aan het eind te staan. Ik heb er voor gekozen om in de levels tot 120 geen dubbele runes toe te passen.

Afbeelding
Elemental Rune
Op level 102 kun je Elemental Runes craften. Dit zijn Air, Water, Earth en Fire runes in één. Hij is untradeable en elke normale Rune die je normaal zou verbruiken (bijvoorbeeld 5 air runes en 3 water runes) gaan er af. Als je er bijvoorbeeld 128 hebt, en je verbruikt 5 air runes en 3 water runes, houd je nog maar 120 runes over. Je kunt hem craften door alle elemental talismans in je inventory te houden en naar één van de vier Runecrafting altars te gaan. Je krijgt 11 xp per essence.


Afbeelding
Greenfrost Rune
Dit is een Rune die gebruikt wordt in de nieuwe magic spreuken. Je hebt level 109 nodig om deze te craften. Hij gaat vooral gebruikt worden voor Teleporteer spreuken en spreuken die niet tot een bepaalde groep behoren. Je kunt de Talisman maar via één manier krijgen (G.E. niet meegeteld), namelijk als drop van een Bloodveld. Het altar bevindt zich hier: (zwarte stipje Waterbirth Island)

Afbeelding

Het is alleen te bereiken met 87 Agility, vanwege het obstakel dat je moet overbruggen. De Rune gaat er uit zien als een gewone Rune met een groen pentagon. Je krijgt 11,5 xp per essence.

Afbeelding
Blackhorn Rune
Dit is een Rune die gebruikt wordt in de nieuwe magic spreuken. Je hebt level 114 nodig om deze te craften. Hij gaat vooral gebruikt worden voor vechtspreuken. De Talisman is untradeable maar kan voor 500000 gp gekocht worden van The Wise Old Man (alleen na Love Story) Het altar bevindt zich niet echt ergens; The Wise Old man teleporteert je er namelijk naar toe. Denk dan niet: Oh, dat is hartstikke dichtbij de bank, want nee, je moet door een groot doolhof heen voordat je bij het altar aankomt. Dit doolhof veranderd steeds. Je krijgt 12 xp per essence

Staff of Thunder
De Staff of Thunder kan op level 117 gemaakt worden. Om hem te dragen heb je level 100 Magic nodig. Om deze staff te dragen moet je een Staff of Light meenemen naar een willekeurig altar en hem daarop gebruiken. De Staff of Thunder is een soort enchanted versie van de Staff of Light en is untradeable. Dit zijn de stats:
Staff:StabSlashCrushMagicRangedDef.StabDef.SlashDef.CrushDef.MagicDef.RangedDef.SummoningStrength BonusPrayer Bonus
Staff of Thunder71-1312304522300700
Als je de Staff of Thunder naar een willekeurige Monk in RuneScape (met uitzondering van Entrana) brengt zal hij hem zegenen en zal de Staff voortaan ook een Prayer bonus van +2 hebben. Als je hem weer terug wil hebben als Staff of Light moet je hem eerst weer unblessen door met dezelfde Monk te praten en dan weer naar het altar gaan. Zodra je de Staff op het altar gebruikt wordt hij weer normaal. Je kunt maar één staff maken per dag. Dit omdat je 1000 xp krijgt als je een Staff of Thunder maakt, wat veel te snel zou trainen (staff craften, weer SoL maken, weer craften etc.)
In- of uitklappen • Runecrafting 120
Afbeelding
In- of uitklappen • Runecrafting 120 emote


Afbeelding

Het mysterieuze deel van Runescape is altijd onderdanig geweest aan Ranged en Melee. Met deze update komt daar eindelijk verandering in! Wat nieuwe teleportatiespreuken, vechtspreuken en andere handige spreuken zullen het leven van onze Wizards een stuk gemakkelijker maken. Er is echter één nadeel. Je moet de runes zelf maken aangezien die niet tradeable zijn. Alle spreuken die hier gemaakt worden komen in het normale spreukenboek.
AfbeeldingSpreukRunes nodigBeschrijving
101Disarm Foe4 Blackhorn Runes, 2 Chaos Runes, 5 Air RunesAls je tegenstander een NPC is, heb je 50% meer kans om hem te hitten dan normaal. Dit geldt tot je NPC tegenstander dood is. Dit is handig bij monsters met een heel hoog combat. Als je tegenstander een andere speler is wordt er een random deel van zijn armour uitgetrokken.
102Create Gatestone3 Greenfrost Runes, 3 Cosmic RunesMaakt een gatestone voor je die je ergens kan neerleggen. Je kunt hier dan eenmalig naar toe teleporteren, dan gaat hij kapot. Je kunt maar één gatestone per uur maken en ook maar één gatestone per uur op de grond hebben liggen.
102Teleport to Gatestone3 Greenfrost Runes, 3 Law RunesTeleporteert je naar je Gatestone. Dit werkt niet als je de gatestone op tafels of andere plateaus legt. Ook kun je niet naar questlocaties teleporteren.
105Perfectionate Accuracy1 Greenfrost Rune, 1 Body Rune, 1 Water RuneZorgt ervoor dat je 5 minuten lang niet meer kan falen tijdens het smelten van Iron Bars, geen Gems kan crushen, geen negatieve Spice boosts kan krijgen en 10% meer hit met Ranged
108Bones to Meat Pizza4 Greenfrost Runes, 8 Cosmic Runes, 2 Fire RunesZorgt ervoor dat alle Bones in je inventory worden omgezet in Meat Pizza's
110Hammer of Bandos10 Blackhorn Runes, 3 Death Runes, 2 Blood Runes, 2 Air RunesEen krachtige spreuk die 400 kan hitten. Af en toe heeft de spreuk ook een stun-effect. De spreuk bedekt een gebied van 2x2. Zeer goed tegen alle Bandos followers (bijvoorbeeld Orks of Goblins).
110Hand of Zaros10 Blackhorn Runes, 3 Death Runes, 2 Blood Runes, 2 Air RunesAls je deze spreuk op een NPC uitspreekt hit hij standaard 150. Als je hem op een speler uitspreekt is er een kans van 40% dat één stuk voedsel van hem rotten wordt en is het standaard een 50 hit. De spreuk is één keer per twee minuten uit te spreken.
114Aura of Steel5 Greenfrost Runes, 5 Blackhorn Runes, 5 Cosmic Runes en een (!) steel barWerkt alleen tegen NPCs. De volgende 10 hits die je op je krijgt worden voor 80% absorbed. Heeft een cooldown van 100 hits (dus na 100 hits mag je de spreuk pas weer opnieuw uitspreken)
116Group Teleblock5 Law Runes, 5 Greenfrost Runes, 3 Air Runes, 3 Water Runes, 3 Earth Runes, 3 Fire RunesDeze spreuk heeft effect op een gebied van 3x3. Zorgt ervoor dat de geraakte spelers niet kunnen teleporteren voor een bepaalde tijd. Deze spreuk heeft een kans op falen.
De xp bepaal ik niet, dat zou Jagex maar moeten doen.

Staff of Thunder
Deze staat ookal bij Runecrafting, maar aangezien hij ook bij Magic hoort zet ik hem hier ook neer. Om hem te dragen heb je level 100 Magic nodig.
Staff:StabSlashCrushMagicRangedDef.StabDef.SlashDef.CrushDef.MagicDef.RangedDef.SummoningStrength BonusPrayer Bonus
Staff of Thunder71-1312304522300700
Als je de Staff of Thunder naar een willekeurige Monk in RuneScape (met uitzondering van Entrana) brengt zal hij hem zegenen en zal de Staff voortaan ook een Prayer bonus van +2 hebben. Als je hem weer terug wil hebben als Staff of Light moet je hem eerst weer unblessen door met dezelfde Monk te praten en dan weer naar het altar gaan.

Staff of Thunder special attack
De special attack van de Staff of Thunder gaat als volgt:

Er komt een Fire Surge uit je Staff of Thunder, maar het voordeel is, terwijl de Fire Surge gecast wordt mag je nog een tweede spreuk casten. Op deze manier kun je, net zoals met melee, combo's maken.

Constitution

Afbeelding

Deze uitbreiding is misschien wel de oplossing voor het pk-probleem. Het logische van Constitution 120 is dat je 1200 life points hebt. De echte uitbreiding werkt als volgt.

Na 99 Constitution komen er nieuwe groepen voedsel vrij. Dit voedsel is vooral handig voor tijdens het pken.

Locatie
Het voedsel is niet verkrijgbaar door te vissen/monsters te killen/shops te bezoeken, maar je moet het voedsel ophalen bij de Tome of Life. Je kunt de Tome of Life bereiken in de Temple of Light. Hier lees je hoe je de Temple of Light kunt bereiken. Ga op de onderste verdieping bij de eerste kruising die je tegenkomt met de trap naar beneden. Daar vind je de Tome of Light.

Voedsel
Als je de "Touch" optie gebruikt op de Tome of Life krijg je de optie om de Tome naar Edgeville te teleporteren. Het is aangeraden om dit te doen aangezien het dicht bij de Wilderness is. Als je dit gedaan hebt ga je naar Edgeville en daar doe je opnieuw de "Touch" optie. Je krijgt nu een menu te zien waar je voedsel uit mag kiezen.
VoedselInformatie
Swordfish PieJe hebt 100 Constitution nodig om dit uit de Tome te krijgen. Dit voedsel healt normaal evenveel als een gewone Swordfish. Het heeft echter de eigenschap om 350 te healen in een gevecht waarbij één van de eerste drie aanvallen een special attack is.
Monkfish PieJe hebt 105 Constitution nodig om dit uit de Tome te krijgen. Dit voedsel healt normaal evenveel als een gewone Monkfish. Het heeft echter de eigenschap om je immuun te maken voor special attacks als deze in de eerste drie hits van een gevecht vallen.
Shark PieJe hebt 111 Constitution nodig om dit uit de Tome te krijgen. Dit voedsel healt normaal evenveel als een gewone Shark. Het heeft echter de eigenschap om je 30 seconden immuun te maken voor andere aanvallen na dat je iemand hebt vermoord.
Rocktail PieJe hebt 114 Constitution nodig om dit uit de Tome te krijgen. Dit voedsel geeft geen Life Points! Als je dit voedsel eet nadat je iemand hebt gedood wordt je loot naar de Tome of Life geteleporteerd. Je kunt dit dan altijd ophalen, zonder je zorgen te maken over eventuele looters.
Aanmerkingen of verbeteringen? Ik hoor ze graag, aangezien ik niet zo thuis ben in het pkers wereldje.
In- of uitklappen • Overige titelscreens
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chris
Laatst gewijzigd door Mike Ross op vrijdag 30 maart 2012, 15:32, 33 keer totaal gewijzigd.
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Alle skills 120

Bericht door Neite »

Ik ben er tegen, maar zo te zien werk je het mooi uit ;)

Als je hulp nodig hebt, pb me gerust ;)
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Alle skills 120

Bericht door Mike Ross »

Ik heb Neite toestemming gegeven om Agility uit te werken, daar had ik geen ideeën voor. De rest wil ik zelf doen, al mogen jullie natuurlijk wel suggesties posten ;)
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Alle skills 120

Bericht door Sherwood689 »

Het is eigenlijk wel een leuk idee. Vroeger was het heel speciaal om een skillcape te hebben, maar tegenwoordig stelt het volgens men niks meer voor. Het is dus leuk om dan weer iets "speciaals" te hebben in het spel, iets wat men niet zomaar behaalt.
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Alle skills 120

Bericht door Melanie »

Zo'n topic wou ik ook maken, heb ook een heleboel ideeën voor level 120 skills.

Btw voor de mensen die denken dat level 120 overpowerd wordt, ja natuurlijk wordt het overpowerd, anders heeft level 120 geen zin. Wel zullen pures failen want ze zullen elkaar kunnen 1 hitten, hierdoor moet je wel armour aandoen en wordt defence wel nuttig (toch veel nuttiger dan nu). Vergeet niet hoeveel Lifepoints level 120 armour niet zou kunnen verhogen of hits absorberen.


Een idee die ik had voor RC: level 104 Elemental runes, level 119 Catalytic runes, natuurlijk untradable.
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Alle skills 120

Bericht door iRon »

Tegen op het idee, maar wel mooi uitgewerkt en mooi doordacht.
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Alle skills 120

Bericht door Mike Ross »

Eagle Claws schreef:Zo'n topic wou ik ook maken, heb ook een heleboel ideeën voor level 120 skills.

Btw voor de mensen die denken dat level 120 overpowerd wordt, ja natuurlijk wordt het overpowerd, anders heeft level 120 geen zin. Wel zullen pures failen want ze zullen elkaar kunnen 1 hitten, hierdoor moet je wel armour aandoen en wordt defence wel nuttig (toch veel nuttiger dan nu). Vergeet niet hoeveel Lifepoints level 120 armour niet zou kunnen verhogen of hits absorberen.


Een idee die ik had voor RC: level 104 Elemental runes, level 119 Catalytic runes, natuurlijk untradable.
Die Elemental Rune had ik zelf al bedacht. Die Catalatic wordt me wat te overpowered ;)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Alle skills 120

Bericht door Slay a Stone »

Het probleem is dat JaGex al op 80 attack hele sterke wapens maakt zoals Chaotic, Dat Hybird Armour is ook erg overpowerd in minigames maar is wel heel moeilijk te krijgen. Wat je bev met Constution zou kunnen doen is dat je 99 LP max is maar hoe hoger je komt hoe sneller je LP erbij komt. Construction daar in tegen zou mij heel leuk leuken dat er weer veel mogelijkheden zijn en messchien een reden om te trainen ( zoals een banker in je huis of een Fairy Ring). Mijn Conlusie is; Sommige skills 120 brengen en sommige skills lekker 99 houden. Maar als je Magic uitwerkt, zorg dat die spreuken niet te gebruiken zijn in de wildy of er een apart spreuken boek van maken of heel duur ect.
Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Alle skills 120

Bericht door Melanie »

Gabiysh schreef:
Eagle Claws schreef:Zo'n topic wou ik ook maken, heb ook een heleboel ideeën voor level 120 skills.

Btw voor de mensen die denken dat level 120 overpowerd wordt, ja natuurlijk wordt het overpowerd, anders heeft level 120 geen zin. Wel zullen pures failen want ze zullen elkaar kunnen 1 hitten, hierdoor moet je wel armour aandoen en wordt defence wel nuttig (toch veel nuttiger dan nu). Vergeet niet hoeveel Lifepoints level 120 armour niet zou kunnen verhogen of hits absorberen.


Een idee die ik had voor RC: level 104 Elemental runes, level 119 Catalytic runes, natuurlijk untradable.
Die Elemental Rune had ik zelf al bedacht. Die Catalatic wordt me wat te overpowered ;)
Zo overpowerd is het nu weer ook niet, ik denk niet dat iedereen zomaar even level 119 RC gaat kunnen trainen, tenzij er een leukere, snellere manier komt. Je bespaard maar een paar plaatsen en paar runes, als bijna true RC master zou je wel deze runes wel mogen beheersen.
Areavus
Berichten: 1460
Lid geworden op: dinsdag 9 december 2008, 15:08
RS: Areavus (p2p)
Clan: Imperium
Oude naam: mijner331

Re: Alle skills 120

Bericht door Areavus »

Het gaat niet gebeuren denk ik maar altijd leuk om hierover te fantaseren :D
Er is trouwens iemand op youtube die erg mooie 120 skillcape emotes maakt -> link
Een mooi topic so far!
Afbeelding
~Proud Leader of Imperium~
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Alle skills 120

Bericht door lightbloodzz »

ik vind die emotes cool vooral strength een meteor tegenhouden dat is pas sterk
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Alle skills 120

Bericht door Thomas »

lightbloodzz schreef:ik vind die emotes cool vooral strength een meteor tegenhouden dat is pas sterk
Afbeelding

OT: Ik kan wel helpen.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Alle skills 120

Bericht door Mike Ross »

Even RC afmaken en een begin maken aan Magic
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Alle skills 120

Bericht door Burn the Sof »

rusher met 120str en attack hit makkelijk door 120constition heen hoor.

Verder nice uitgewerkt! Kan niet wachten op meer
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Alle skills 120

Bericht door Joa »

Heel mooi uitgewerkt tot nu toe, ik geef wel meer commentaar als het af is ;)

Wat me wel opviel...de onderste regel, waarom zou een monk van Entrana een wapen willen zegenen :o . En dan nog met de naam thunder, past niet bij het verhaal rond Karmaja vind ik :P . Het is maar een detail, maar misschien gewoon een andere npc nemen? :)
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Alle skills 120

Bericht door Mike Ross »

Goed opgemerkt :) Ik dacht: SoL > Saradomin > Entrana :P
thomkok10
Berichten: 199
Lid geworden op: donderdag 23 september 2010, 18:15
RS: thomkok10 (f2p)
Clan: The Golden Warriors
Contacteer:

Re: Alle skills 120

Bericht door thomkok10 »

mooi idee ik dacht er ook ooit aan maar wist het nooit te vertellen hoe :-k ](*,)

maarja als dit werkt is mijn droom ook al uit :bier:

veel succses [-(
The Golden Warriors zijn Nederlanders =D

Uploaden van plaatjes: http://imgur.com/

Het runescape forum: http://services.runescape.com/m=forum/sl=0/forums.ws
Onion
Berichten: 774
Lid geworden op: maandag 1 maart 2010, 17:44

Re: Alle skills 120

Bericht door Onion »

Hier twee plaatjes als je ze wilt hebben
Blackhorn en greenfrost.
Afbeelding
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Alle skills 120

Bericht door Mike Ross »

Nice :O

Bedankt :)
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Alle skills 120

Bericht door Neite »

Grote titel zal voor morgen zijn ;)
Afbeelding
Plaats reactie