Hati & Sköll

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.

Hoeveel sterren geef je deze update?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
25
45%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
13
24%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
6
11%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
1
2%
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Bot
Forumbot
Berichten: 1010
Lid geworden op: woensdag 5 december 2007, 17:55

Hati & Sköll

Bericht door Bot »

Hati & Sköll
Nederlandse vertaling
Ik kom wanneer de winter het koudst is en knars en knauw. Mensen van de Fremennik, vrees mij. Ik ben Hati en ik zal de maan verzwelgen. Mijn broeder Sköll zal de zon verslinden en dus zal het einde van alles aanbreken.
Volkslegende van de Fremennik


Het is weer winter en de legendarische wolf Hati waart rond in het bos en bij de fjorden van de Fremennik, net als vorig jaar. Deze keer hebben de Fremennik een plan en proberen ze ook zijn broer Sköll naar Gielinor te lokken, door een vlammenzee te maken die net zo helder is als de zon, zodat ze ook hem kunnen verslaan.

Nadat je met de Fremennik citizen buiten Rellekka hebt gepraat, kun je met Hati vechten. Hij zal regelmatig in het bos in het zuidoosten verschijnen. Om Sköll te verslaan moet je met Vitharr ver ten westen van Rellekka praten.

Als hij verslagen is, dropt Hati gloves die dubbele xp in Attack, Strength, Defence, Ranged en Magic geven wanneer je ze draagt en vecht. Dit stopt na een bepaalde hoeveelheid behaalde xp, die afhangt van de levels in deze skills. Hij dropt ook een cosmetische hoed en cape die van witte wolvenvacht is gemaakt. Al wanneer je meehelpt hem te doden, kun je deze beloningen oppakken, maar je zult maar één van beide voorwerpen tegelijk krijgen. Als je de gloves van vorig jaar hebt, zullen de gloves opnieuw worden opgeladen voor de bonus-xp, maar je hoeft de gloves niet te dragen om ze op te laden.

AfbeeldingWie helpt Sköll te doden, wat kan door te vechten of het vuur te bouwen, zal boots krijgen die xp in Woodcutting en Agility verhogen. Opnieuw stopt dit nadat je een bepaalde hoeveelheid xp hebt gehaald, afhankelijk van je huidige levels.

Deze xp-bonussen kunnen over de skills verdeeld worden. Draag de gloves of boots als je de skill traint waarin je bonus-xp wilt om de bonus-xp te krijgen.

Iedereen, behalve de sterkste avonturiers, moeten vrienden meebrengen of samenwerken met anderen in het gebied om Hati en Sköll te verslaan. Beide zijn goede tegenstanders, dus wees erop voorbereid te sterven!

Moge het lot je vandaag gunstig gezind zijn.

Let op: Hati en Sköll blijven één maand in het spel. De xp-bonus van beide voorwerpen moeten gebruikt zijn voor 16 mei 2012. Je zult de voorwerpen na deze tijd houden, maar dan zijn ze alleen voor de sier.

Mod Drew

Hoe je mee kunt helpen Hati & Sköll te verslaan:

Om tegen Hati te vechten, moet je met de Fremennik citizen buiten de poort van Rellekka praten. Je kunt gratis naar Rellekka teleporteren door met de wolf hunter in Barbarian Village (Gunnarsgrunn) te praten, hoewel hij zijn geduld zal verliezen als je het te vaak vraagt!

Praat met Vithaar aan de kust ver ten westen van de poorten van Rellekka voor informatie over hoe je het vuur kunt bouwen en Sköll naar Gielinor kunt lokken.

Eisen:

Je moet member zijn om de confrontatie met Hati en Sköll aan te gaan.

Iedereen kan Hati en Sköll aanvallen, maar aangezien ze combat 654 en 672 zijn, is het een goed idee met andere spelers samen te werken.

Je hebt een hatchet nodig om het hout te krijgen dat je nodig hebt om Sköll op te roepen, maar Vitharr kan je een eenvoudige bijl geven.

Nog iets...

Met de verschijning van Hati en Sköll zwerven er verschillende groepen wolven vrijelijk door Gielinor.
  • Bezoek ons speciale onderwerp hier, waar onze waakzame player moderators de spelers op de hoogte zullen houden van de activiteit van wolven en dappere zielen recruteren voor de jacht. Voel je vrij het onderwerp te gebruiken om zelf groepen te vormen.
  • Je kunt ook een groep zoeken door in de friends chat van Mod Crow te kijken.
  • Als je op Twitter zit, kun je het je vrienden laten weten wanneer je hulp nodig hebt of op jacht gaat door de hashtag #midwinter te gebruiken. De tweets zullen live in het forumonderwerp worden weergegeven. Wij zullen ze gebruiken om plaatjes en informatie over de inspanningen van spelers tegen de dreiging van de wolven te tweeten.
We hebben een aantal veranderingen doorgevoerd die je zullen helpen bij je dagelijkse avonturen. Klik op een skill in je skillstab om de vernieuwde skill guide te bekijken. Je kunt gemakkelijk van één skill naar de ander gaan, kijken welke activiteiten mogelijk zijn bij jouw level en mijlpalen zien, populaire of belangrijke activiteiten waarop je je kunt richten.

Als je een level omhoog gaat, zul je nieuwe berichten bovenin je scherm zien, voorzien van vuurwerk en beknopte aanwijzingen met wat je nu kunt trainen. Daarnaast zullen er xp-popups verschijnen van je avatar als hij een skill traint. Deze kun je uitzetten door met de rechtermuisknop op de xp-knop naast je minimap te klikken.

We hebben het limiet op het aantal huisdieren dat je tegelijk kunt houden verwijderd. Het limiet werd vroeger bepaald door je Summoning. Je kunt nog steeds maar één exemplaar van een bepaalde soort houden. Je kunt bijvoorbeeld niet meer dan één kat hebben.
Originele tekst
I come at coldest winter to bite and gnash and gnaw. People of the Fremennik, fear me. I am Hati, and I will devour the moon, and my brother, Sköll, the sun, and thus will begin the End of Things.
Fremennik folk tale

Its winter again, and the legendary wolf Hati stalks the Fremennik forests and fjords as he did last year. This time, the Fremennik have a plan they also plan to lure his brother Sköll to Gielinor by building a blaze as bright as the sun, and defeating him as well.

After speaking to the Fremennik citizen outside Rellekka, youll be able to fight Hati, who will appear regularly in the woods to the south east. To fight Sköll, speak to Vitharr far to the west of Rellekka.

When defeated, Hati drops a set of gloves which, when worn, doubles Attack, Strength, Defence, Ranged and Magic XP earned during combat over a set amount of cumulative XP gain, based upon your levels in those skills. He also drops a cosmetic hood and cloak made of white wolf fur. If you contribute to the kill you can pick up these rewards, although youll only be able to get one of each. If you have the gloves from last year, you will receive a recharge of your bonus XP allowance, although you dont need to be wearing the gloves for this to happen.
Afbeelding
Those helping to defeat Sköll, either by fighting or by helping to build the fire, will receive a set of boots that double Woodcutting and/or Agility XP; again, for a set amount of XP gain based upon your current levels.

These XP boosts can be spread across the available skills in any proportion. Just wear the gloves or boots when youre training the skill you want to be boosted.

All but the very strongest adventurers will need to bring friends or team up with others in the area to face Hati and Sköll, as both are formidable foes come prepared to die!

May fate favour you this day.

Please note: Hati and Sköll will remain in-game for one month. The XP boost allowance on the two items must be used before the 16th of May 2012. Youll keep the items after this time, but theyll be cosmetic items only.

 

Mod Drew

To join the fight against Hati & Sköll:

To fight Hati, speak to the Fremennik citizen, just outside the gates of Rellekka. You can teleport to Rellekka for free by speaking to the wolf hunter in the Barbarian Village (Gunnarsgrunn), although hell lose his temper if you ask him too many times!

Speak to Vithaar on the coast far to the west of the Rellekka gates for details of how to build the fire and lure Sköll to Gielinor.

Requirements:

You must be a member to face Hati and Sköll.

Anyone anyone can attack Hati and Sköll, but as theyre level 654 and 672 monsters its a good idea to team up with other players to do so.

Youll need a hatchet to chop the wood youll need to summon Sköll, but Vitharr can provide you with a basic one.

In Other News

Along with Hati and Skölls appearance, packs of wolves are roaming freely across Gielinor:
  • Visit our dedicated thread here, where our vigilant P-Mods will be keeping the community apprised of wolf activity and recruiting hardy souls to join the hunt. Feel free to use this thread if youd like to organise groups of your own.
  • You can also look for a group by joining Mod Crows friends chat channel.
  • If youre on Twitter, let your friends know you need help or are going hunting, using the hashtag #midwinter. Selected tweets will be made live on the forum thread, and well be using this to tweet up to date pictures and information about the communitys efforts against the lupine threat.
Weve made a few changes that will aid your day-to-day adventuring. Click a skill on your Stats tab to view the updated skill advance guide: here you can easily navigate from one skill to another, check what activities are possible at your level, and view skill milestones - popular or important activities to aim for in each skill.

When you gain a level, you will see our new level up messages at the top of your screen, complete with fireworks and succinct indications of what you can now train on. Additionally, XP pop-ups will rise from your avatar whenever you complete a skill activity. These can be toggled by right-clicking on the XP globe near your minimap.

We have removed the limit on the number of pets that can be owned at one time (the limit was previously determined by your Summoning level). You are still limited to owning one of each type of pet, however; for example, you cannot own more than one cat.
iJoey
Berichten: 408
Lid geworden op: vrijdag 23 december 2011, 16:25
RS: Bazuz (OSRS)
Clan: Slay Clan

Re: Hati & Sköll

Bericht door iJoey »

Ik ben weer blij dat ze er weer zijn.
Nu weer de gloves gebruiken voor extra xp! ;)
Laatst gewijzigd door iJoey op maandag 16 januari 2012, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Hati & Sköll

Bericht door Gio »

Kan ik eindelijk 80 mage halen :D
Afbeelding
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Hati & Sköll

Bericht door Slyfer »

Nou, zo speciaal vind ik dit allemaal niet, behalve dit:
When you gain a level, you will see our new level up messages at the top of your screen, complete with fireworks and succinct indications of what you can now train on. Additionally, XP pop-ups will rise from your avatar whenever you complete a skill activity. These can be toggled by right-clicking on the XP globe near your minimap.
Magic & Agility XP neem ik er met plezier bij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: Hati & Sköll

Bericht door Noob »

Awhoeeeeeeeeeeeeee! :D
naaitsab
Berichten: 339
Lid geworden op: zondag 6 februari 2011, 14:07
RS: Le pro (p2p)

Re: Hati & Sköll

Bericht door naaitsab »

yyyyyyyeeeeaaaaayyyyyyyyy!!!
Afbeelding]
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Hati & Sköll

Bericht door Joa »

Meh
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Hati & Sköll

Bericht door Jorenator »

Ffe 90 ranged doen :D
Afbeelding
arnoudboy1
Berichten: 1687
Lid geworden op: zaterdag 28 februari 2009, 20:29
RS: arnoudboy1 (p2p)

Re: Hati & Sköll

Bericht door arnoudboy1 »

kan ik eindelijk 77 agil halen 124k xp left :D
verder binnenkort magic of rang trainen
Afbeelding
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Hati & Sköll

Bericht door Olivier 1337 »

Tefuk, mijne zijn 28%?
Afbeelding

Dento
Berichten: 704
Lid geworden op: woensdag 5 januari 2011, 18:02
RS: Dento (p2p)
Oude naam: Dentomen333

Re: Hati & Sköll

Bericht door Dento »

Jammer dat ik vandaag geen tijd heb :( Gelukkig is geen Fire Cape nodig want die ben ik zojuist kwijt

Toegevoegd na 16 seconden:
Olivier 1337 schreef: Tefuk, mijne zijn 28%?
Depends on ur level
Afbeelding
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Hati & Sköll

Bericht door Chris »

Rant tijd zometeen? 8-[
Afbeelding
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
str own789
Berichten: 1431
Lid geworden op: zaterdag 5 juli 2008, 11:41
RS: RodeApelflap (f2p)

Re: Hati & Sköll

Bericht door str own789 »

Chris schreef: Rant tijd zometeen? 8-[
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Dat ziet er nog wel nice uit :D!
Gebruikersavatar
rogi3r
Berichten: 431
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 11:33
Oude naam: loempz

Re: Hati & Sköll

Bericht door rogi3r »

Chris schreef: Rant tijd zometeen? 8-[
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
mwah ziet er best goed uit vind ik
loempstyle!

Afbeelding

Remz 0803 INline SKates
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Hati & Sköll

Bericht door Gnome »

str own789 schreef:
Chris schreef: Rant tijd zometeen? 8-[
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Dat ziet er nog wel nice uit :D!
Nee! Geen afstand nemen van de oude tekentjes. Achja, het is wel ff wennen, maar ziet er verder wel goed uit.
Afbeelding
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Hati & Sköll

Bericht door Slyfer »

Leg me eens uit waarom iedereen zo tegen verandering is, want dat kan ik na al die jaren nog steeds niet snappen.. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Hati & Sköll

Bericht door Gnome »

Slyfer schreef: Leg me eens uit waarom iedereen zo tegen verandering is, want dat kan ik na al die jaren nog steeds niet snappen.. :')
Haha, ik ben niet tegen verandering hoor.
Sta er juist wel open voor, maar sommige dingen zijn altijd gewoon even wennen.
Net zoals sommigen meteen klaagden over die money pouch, wat toch een goede verbetering is.

Alhoewel,....
Als ik terugdenk aan die goede tijd dat ik coal verkocht bij Varrock east bank (A)
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: Hati & Sköll

Bericht door Japeroen386 »

Slyfer schreef: Leg me eens uit waarom iedereen zo tegen verandering is, want dat kan ik na al die jaren nog steeds niet snappen.. :')
Sommige veranderingen zijn niet nodig/nuttig en maken het spel er alleen onoverzichtelijker, minder aantrekkelijk en lelijker op. In mijn ogen dan.
Quitted 27/04/2012.
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Hati & Sköll

Bericht door Olivier 1337 »

Dento schreef: Jammer dat ik vandaag geen tijd heb :( Gelukkig is geen Fire Cape nodig want die ben ik zojuist kwijt

Toegevoegd na 16 seconden:
Olivier 1337 schreef: Tefuk, mijne zijn 28%?
Depends on ur level
Ik ben 98/99/96, en is waarschijnlijk nog van vorig jaar, want ik had ze uit draynor
Afbeelding

Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Hati & Sköll

Bericht door Joost »

Hati Paws zijn voor mij nutteloos, al die skills al 99

Die boots maar eens halen dan, free agil/wc xp is altijd welkom.
Plaats reactie