^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Aaron »

Afbeelding
A. Voorwoord

''Pff... weer een guide van die Zeeschildpad...?'' Ja, dat klopt! Welkom bij mijn guide, deze keer over 'Ranged trainen met red chinchompas.'' Ik heb geen 'nieuwere' guides gevonden over trainen op deze manier, alleen verouderde guides. Ik heb deze guide gemaakt omdat ik bezig ben met 99 ranged te halen, en het een enorm goede manier is om snel ranged te trainen.

B. Red chinchompas
Afbeelding

RSWikia

Zoals hierboven al is gezegd, gaan we trainen met red chinchompas. Red chinchompas zijn ranged wapens die multi-target zijn, oftewel ze raken meer dan één monster per keer. Ze nemen maar één inventory plek in, ze zijn stackable. Je hebt 55 ranged nodig om er mee te vechten. Een red chinchompa zal alle monsters raken binnen een oppervlakte van 3×3 hokjes. Je kan red chinchompas kopen op de grand exchange, maar je kan ze ook vangen met hunter in de Feldip hills. Je hebt hiervoor 63 hunter nodig. Per chinchompa die je vangt, zul je 265 hunter XP krijgen.

C. Skeletons
Afbeelding
RSWikia

Dit is het monster dat we gaan doden, hieronder geef ik wat basis informatie over dit monster.
Naam - Skeleton
Level - 142
HP - 1100

Voor elk monster dat je dood krijg je 149 HP XP en 448 XP in ranged, oftewel 75% van de totale XP is ranged, en 25% is HP. Het handige aan dit monster is dat deze bijna altijd agressief blijft. Als je door de grot loopt als je je monkey greegree aanhebt, zullen ze je niet aanvallen. Het monster valt aan met melee en heeft een maximale hit van 110. Omdat er heel veel jou aan zullen vallen, moet je protect melee aan doen. De enige drop van dit monster zijn bones, die ze altijd droppen.

D. Requirements

De minimale stats:
Afbeelding Monkey madness
Afbeelding 55+
Afbeelding 43+
Afbeelding Geld voor Armour en Inventory
Afbeelding het normale prayerboek geactiveerd

De aangeraden stats:
Afbeelding Monkey madness
Afbeelding 70+* (85+)
Afbeelding 44+
Afbeelding Geld voor Armour en Inventory
Afbeelding het normale prayerboek geactiveerd

* Met 70 ranged zul je niet heel hoog hitten, maar het is te doen. Je zult dus meer chinchompas nodig hebben om net zoveel XP te krijgen. Het is aangeraden vanaf 85+ te chinnen, de borderline is 70.

Handige quests en stats:
Handige quest om te doen voordat je gaat chinnen zijn:
Afbeelding Rum deal (Holy wrench)
Afbeelding The void stares back (Elite void armour)
Afbeelding Animal magnetism (Ava's accumulator)
Afbeelding Do no evil (Ava's alerter)
Afbeelding As a first resort (oneindige 'run mode' en verhoogde HP + prayer nadat je door de poelen bent gesprongen)
Afbeelding Nomad's requiem (Red/blue cape)
Afbeelding Horror from the deep (Saradomin,Guthix of Zamorak boek*)

* Van goed --> slecht: Zamorak,Guthix,Saradomin

Afbeelding Als je 140K dungeoneering tokens hebt, kun je de prayer 'rigour' kopen. Deze boost ranged met 20%. (en defence met 25%)

E. Armour + Inventory

Afbeelding
- Zorg voor een goede prayer bonus.
- Zorg voor een goede range attack.

Dit armour is alleen maar een voorbeeld, van wat ik een fijn armour vind. Zoals je ziet heb ik een hoge prayerbonus en een goede range attack. (o.a. door elite void!) Je kan zelf aanpassingen maken zoals black d'hide, ranger boots, archer's ring etc. Je weet zelf wat je wel en niet dragen kan.

Armour voor pures
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dit is een pure armour van Royboy 16, als je hier vragen over hebt, PM dan a.u.b. hem en niet mij.
Afbeelding
- 11 Prayer flasks (6)
- 4 Extreme ranging flasks (6)
- 7 Prayer renewals (6)
- 1 Super antipoison (4)
- 1 Super energy potion (4)
- Enhanced Excalibur
- House teleport tab
- Monkey greegree

Als je geen flasks kan betalen neem dan normale potions. De super antipoison kan vervangen worden door een normale antipoison. De super energy potion is er om continu te rennen in de grot, deze kan eventueel vervangen worden door een prayer potion. De ehanced excalibur heb je om te healen als je op je eindbestemming bent. Je bent nu waarsschijnlijk geraakt door vallende stenen. (vervang door een prayer potion als je door de poel van 'As a first resort' bent gegaan. Als je geen extremes kan maken, neem dan normale ranging potions. Neem eventueel een holy wrench mee, zo krijg je meer prayerpoints terug van een slokje prayerpotion.

! De prayer potions / prayer renewals zijn hier afgestemd op mijn prayer bonus (+30). Als je meer prayer bonus hebt, neem je meer renewals mee en minder prayer potions en andersom.

F. De route

! Ga eventueel door de poelen van de As a first resort quest voor oneindige 'run mode' en verhoogde HP en prayer.

A. Reis met de spirit tree ten Noord-Oosten van de grand exchange naar de Tree Gnome Stronghold.

B. Loop naar het Noorden en klim de ladder in de Grand Tree op.

C. Loop naar het Oosten en 'Travel' met Daero.

D. Gebruik nu de 'Travel' optie op Waydar.

E 'Travel' vervolgens met Lumdo.

Wil je stap A t/m E overslaan? Gebruik dan de Ape Atoll teleport! Deze kost 1 banana, 2 fire runes, 2 water runes en 2 law runes.

F. Doe je monkey greegree aan en loop naar het Westen, klim nu de grot in.

G.

Afbeelding

Je komt binnen bij de grote rode stip hierboven. Ren als aap door de grot totdat je bij een van de kleine rode stipjes hierboven aangegeven bent. Af en toe zullen er wat stenen op je vallen die rond de 40 damage doen. Rondom het stuk waar we wezen moeten zijn, zitten wat 'Floor spikes' Als je hierop gaat staan, komen er pinnen die zo'n 40 damage doen. Als je er toch op gaat staan, ga er dan snel weer af, anders wordt het erg pijnlijk.

G. Het trainen

Afbeelding

Ga staan zoals hierboven is aangegeven op het plaatje, je kan eventueel ook een groepje mensen zoeken die al aan het chinnen zijn en hierbij gaan staan. Equip je red chinchompas en zet protect from melee aan + Eagle eye of Rigour. De skeletons zullen je nu aanvallen. Activeer je aura en drink de benodigde potions. Zet de aanvalsstijl van je chinchompas op 'short fuse' en je auto retaliate op on. Je kan nu ondertussen wat anders doen, maar let wel goed op je prayerpoints. Als de skeletons niet meer agressief zijn, moet je even weg lopen en weer terug naar de spot gaan. Je weet zelf wanneer je moet repotten.

Als je uit wilt loggen, moet je even achter een pilaar gaan staan, zodat de skeletons je niet aan kunnen vallen.

! Als je dood gaat zullen al je chins wegzijn.

H. XP / uur

Deze berekening gaat uit van level 95 ranged met extreme ranging potions, en het hier boven staande armour. Dit is met 100% concentratie.

XP / 1000 red chinchompas = +-300.000 Ranged XP + 100.000 HP XP.

Ik deed 1000 chinchompas in 40 minuten. Je zou dus in principe 1500 chinchompas per uur kunnen doen, dat komt neer op +- 450.000 ranged XP + 150.000 HP XP.

Omdat het redelijk saai is om 100% gefocust te blijven, zal de XP lager liggen. Niet volledig in focus, zul je zo'n 1000 chinchompas per uur gooien. Het beste is om even voor jezelf een armour samen te stellen en 1000 red chinchompas te kopen. Kijk hoeveel XP je hier van krijgt (75% = ranged XP, 25% = HP XP) en kijk hoelang je erover doet, bereken nu hoeveel XP dat per uur is.

Ga uit van zo'n 250-450K ranged XP / uur, afhankelijk van je ranged level en armour + inventory.

I. FAQ

Vraag:
nielie555 schreef: als je met void gaat, en je hebt deflector, is het dan handig om die te pakken en dan bijv armadyl chestplate?
Antwoord:
Armadyl chestplate + een void deflector zijn beter dan elite void body + Zamorak book. Ja, dit is dus handig

Vraag:
Dood een Steen schreef: Werkt auto attack?
Antwoord:
Auto retaliate werkt alleen als de skeletons jou aanvallen, dit is altijd het geval als je alleen bent. Echter als je met meerdere mensen op één plek staat, zullen de skeletons niet altijd jou aanvallen. Je zult nu gewoon moeten klikken om de red chinchompas te gooien.

Vraag:
nielie555 schreef: Als je met meer man op een plek traint, is het met 2 man meer xp dan alleen omdat er meer spawnen. Met hoeveel man is het de meeste xp? of gewoon zo veel mogelijk?
Antwoord:
Als je alleen traint op één plek heb je meestal 5-7 skeletons, train je met meerdere op je plek, dan zijn er veel meer. Je hebt dan ook meer spawns. Als er meerdere mensen zijn, is er wel een grote kans dat ze niet jou aanvallen, maar iemand anders, je kan dan minder goed AFK'en met behulp van de auto retaliate optie. Idealiter ben je met zo'n 2 á 4 mensen op één plek. Als je eerst met twee bent en later gaat diegene weg, blijven wel al die monster op jou.

J. Nawoord

Dat was 'em dan, de 4e guide die op de front page staat bij 'guides', een persoonlijk record. Desondanks er veel guides staan, hoop ik dat de kwaliteit ervan goed is. Ik zou het ook erg leuk vinden als jullie merken dat ik ook echt beter word met guides schrijven. Ik heb deze guide geschreven onder het chinnen naar 99.

Graag Tips en/of correcties qua spelling of inhoud!

Gebruikte bronnen:
RSWikia
Google

Zeeschildpad
Laatst gewijzigd door Aaron op vrijdag 8 juni 2012, 19:23, 16 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Don
Berichten: 1866
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 21:07
Clan: Team High
Oude naam: nightmare782

Re: Skeletons chinnen in de Ape Atoll dungeon

Bericht door Don »

Ik kan niet zeggen dat het er niet goed uitziet. Heb niet echt fouten kunnen ontdekken
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: Skeletons chinnen in de Ape Atoll dungeon

Bericht door Mayday »

Op de een of andere manier lijkt hij een beetje kaal. Desondanks zitter er nergens fouten in die me erg opvielen.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Skeletons chinnen in de Ape Atoll dungeon

Bericht door Aaron »

^^ dankjewel allebei. Alle informatie staat er in volgens mij. :) Ik zal het zelf nog even goed doorlezen en anchor/goto tags toevoegen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: Skeletons chinnen in de Ape Atoll dungeon

Bericht door Mayday »

En misschien een pakkende titel?
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door tommeke95 »

ik zou ook set ups voor pure geven
en ook over zombies vertellen
Afbeelding

Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Aaron »

Mayday schreef: En misschien een pakkende titel?
zo beter? :)
tommeke95 schreef: ik zou ook set ups voor pure geven
en ook over zombies vertellen
Deze gaat gaat niet over zombies, dus tja.. eh.. die komen er ook niet :P En wat betreft pures.. ik ben zelf level 135 en heb daar totaal geen ervaring mee. Het zou dom zijn om zomaar een inventory en armour samen te stellen. Maar als jij nog een goed plaatje hebt liggen / wilt maken, graag, dan zet ik die erbij! ;)
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door tommeke95 »

dat is gewoon ranger boots
robin hood
black d hide chaps en vambs
monk's robe
archer ring
amulet of ranging
en dan chinchompas
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Mayday »

Veel betere titel! En niet over pures doen, dit is gewoon de optimale manier van trainen. :)
Afbeelding
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door nielie555 »

als je met void gaat, en je hebt deflector, is het dan handig om die te pakken en dan bijv armadyl chestplate?
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Slay a Stone »

Rigour = 140k tokens.

Toegevoegd na 1 minuten:

Werkt auto attack?
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Aaron »

Mayday schreef: Veel betere titel! En niet over pures doen, dit is gewoon de optimale manier van trainen. :)
Dankjewel, van de pures post ik waarsschijnlijk alleen het armour.
nielie555 schreef: als je met void gaat, en je hebt deflector, is het dan handig om die te pakken en dan bijv armadyl chestplate?
Ja, dit is beter dan void + zamorak book.
Dood een Steen schreef: Rigour = 140k tokens.

Toegevoegd na 1 minuten:

Werkt auto attack?
Heb dat van rigour aangepast ;)
Auto retaliate werk ja, maar alleen als ze jouw aanvallen natuurlijk. Soms sta je namelijk met meerdere mensen op 1 plek, en vallen ze jou niet aan.
Afbeelding
nielie555
Berichten: 82
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 15:08
RS: nielie (OSRS)
Clan: eventisation

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door nielie555 »

dan nog een vraag: als je met meer man op een plek traint, is het met 2 man meer xp dan alleen omdat er meer spawnen. Met hoeveel man is het de meeste xp? of gewoon zo veel mogelijk?
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Veloxraptor »

Zet de zin 'zet je prayers op het normale boek' eerder in de guide, voordat je de route vertelt. Ik zie al voor me dat iemand eerste de route loopt, vervolgens doorscrollt in de guide en er dan pas achter komt dat hij op het verkeerde prayerboek staat.

Je zegt 'het is aangeraden vanaf 85+ te chinnen, minimaal 80' maar ondertussen staat er vlak boven bij 'de aangeraden requirements' ranged 70+, dat is een beetje raar.
'Requirement' is ook het engelse woord voor vereiste, een vereiste kan je niet aanraden, dus ik zou 'de aangeraden requirements' weghalen. Ik zou het een 'recommendations' noemen en het ander gewoon 'requirements'.
Verder heb je voor de rest hier en daar nog een missend stukje interpunctie of een dt foutje, vooral in dit stukje:

'Zet protect from melee aan en Eagle Eye. (eventueel Rigour) De skeletons zullen je aanvallen. Activeer je aura en neem een slokje Prayer renewal en (extreme) ranging potion. Zet de aanvalsstijl van je chinchompas op 'short fuse' Dood nu alle Skeletons, dit gaat non stop door'
Sowieso kan dit hele stukje misschien op een iets minder droge manier verteld worden, maak er iets meer een lopend verhaaltje van of schrijf het juist als een opsomming op als je het echt crystal clear over wilt brengen.

Zijn wel allemaal kleine dingetjes, want het is gewoon een goede guide. Ik ben vooral een fan van je opmaak; niet te veel nutteloze fleursels aan de zijkant, maar gewoon een paar keer wat kleurtjes en dergelijke gebruikt om het geheel een duidelijke en verzorgde indruk te geven.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Rallim »

ah ziet er mooi uit hoor
nog een tip van mij: gebruik een illuminated unholy book ipv unholy book. deze kan je gratis maken na one piercing note en geven een hogere prayer bonus..
en een amulet of ranging heeft een hogere ranged attack bonus maar weer lagere prayer bonus dus dat zo ook handig kunnen zijn. zie hier de vergelijking

en ik zou een archer's ring nemen ipv rol
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Aaron »

nielie555 schreef: dan nog een vraag: als je met meer man op een plek traint, is het met 2 man meer xp dan alleen omdat er meer spawnen. Met hoeveel man is het de meeste xp? of gewoon zo veel mogelijk?
Heb je vraag toegevoegd bij 'FAQ', kijk daar maar even ;)
Veloxraptor schreef: Zet de zin 'zet je prayers op het normale boek' eerder in de guide, voordat je de route vertelt. Ik zie al voor me dat iemand eerste de route loopt, vervolgens doorscrollt in de guide en er dan pas achter komt dat hij op het verkeerde prayerboek staat.

Je zegt 'het is aangeraden vanaf 85+ te chinnen, minimaal 80' maar ondertussen staat er vlak boven bij 'de aangeraden requirements' ranged 70+, dat is een beetje raar.
'Requirement' is ook het engelse woord voor vereiste, een vereiste kan je niet aanraden, dus ik zou 'de aangeraden requirements' weghalen. Ik zou het een 'recommendations' noemen en het ander gewoon 'requirements'.
Verder heb je voor de rest hier en daar nog een missend stukje interpunctie of een dt foutje, vooral in dit stukje:

'Zet protect from melee aan en Eagle Eye. (eventueel Rigour) De skeletons zullen je aanvallen. Activeer je aura en neem een slokje Prayer renewal en (extreme) ranging potion. Zet de aanvalsstijl van je chinchompas op 'short fuse' Dood nu alle Skeletons, dit gaat non stop door'
Sowieso kan dit hele stukje misschien op een iets minder droge manier verteld worden, maak er iets meer een lopend verhaaltje van of schrijf het juist als een opsomming op als je het echt crystal clear over wilt brengen.

Zijn wel allemaal kleine dingetjes, want het is gewoon een goede guide. Ik ben vooral een fan van je opmaak; niet te veel nutteloze fleursels aan de zijkant, maar gewoon een paar keer wat kleurtjes en dergelijke gebruikt om het geheel een duidelijke en verzorgde indruk te geven.
Ik ga er even naar kijken velox, dankjewel!
Rallim schreef: ah ziet er mooi uit hoor
nog een tip van mij: gebruik een illuminated unholy book ipv unholy book. deze kan je gratis maken na one piercing note en geven een hogere prayer bonus..
en een amulet of ranging heeft een hogere ranged attack bonus maar weer lagere prayer bonus dus dat zo ook handig kunnen zijn. zie hier de vergelijking

en ik zou een archer's ring nemen ipv rol
Je kan zelf aanpassingen maken zoals black d'hide, ranger boots, archer's ring etc. Je weet zelf wat je wel en niet dragen kan.
Als ik álle mogelijkheden zou moeten posten, zou het hele topic vol plaatjes staan. Ik kan eventueel wel zoiets maken van <best><beter><goed> met armours? moet je even posten als je dit wilt.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Kweet Vaniks »

Eventueel kan je er een Holy Wrench bij zetten, die geeft 5% meer prayer punten per slokje ;)

Toegevoegd na 3 uur en 40 minuten:

9/10 omdat je zo zeurt :x
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Aaron »

Kweet Vaniks schreef: Eventueel kan je er een Holy Wrench bij zetten, die geeft 5% meer prayer punten per slokje ;)

Toegevoegd na 3 uur en 40 minuten:

9/10 omdat je zo zeurt :x
NoooOooo, fuuuuuuuuuuu 8-[
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Kweet Vaniks »

8/10 Np.
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: ^-> 250-450K Ranged XP / uur in de Ape Atoll dungeon <-^

Bericht door Imupsided0wn »

7/10
Als je iets rijker bent, use overloads en het is ook beter om Archer's ring te gebruiken en maybe dwarf cannon? Ik haalde met overloads, archers ring en glaivens 650k xp/h op lvl 97.
Plaats reactie