Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Mike_Ofzo
Berichten: 112
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 10:48

Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Mike_Ofzo »

Afbeelding

1.0 Voorwoord

2.0 Wat is de Lava Flow Mine en wat zijn de requirements hiervoor?

3.0 Het minen in de Lava Flow Mine
3.1 De map: Hoe en wat?

4.0 Distractions and Diversions

5.0 Hulpmiddelen

6.0 Rewards

7.0 Nawoord

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voorwoord
Dit is mijn eerste guide hier op het Lunatip Forum. Ik wilde toch eens een mooie guide schrijven, ik moest alleen nog een onderwerp bedenken.
In deze guide ga ik het hebben over de minigame: Lava Flow Mine. Zoals je al kunt bedenken heeft deze guide alles te maken met de skill mining. Ik zal in deze guide proberen alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Eventuele vragen en/of opmerkingen kunnen gerust gesteld of verteld worden.

2.0 Wat is de Lava Flow Mine en wat zijn de requirements hiervoor?
De Lava Flow Mine (ook wel LFM genoemd) is een members-only mining gebied dat is uitgebracht op 4 januari 2011. Het is vooral een plek waar mensen snel kunnen trainen en hun tijd efficiënt in mining kunnen steken.

De Lava Flow Mine is gevestigd in het altijd donkere maar gezellige Keldagrim. Je speelt de ruimte pas vrij na de quest King of the Dwarves. Ook heb je 68 mining nodig om in de mijn te komen. Na de quest kun je hier snel komen door de mine cart in de Noordwestelijke hoek van de Grand Exchange te gebruiken. Van daaruit loop je een stukje naar het Noordoosten tot je bij een spleetje in de muur komt. Na de quest kun je hier doorheen en kom je in de mijn terecht.

3.0 Het minen in de Lava Flow Mine
In de mijn is het de bedoeling dat jij de doorstroom van lava probeert op pijl te houden. Dit kun je doen door de opgehoopte korst in de dichtgeslibde vakken weg te mijnen. Hierdoor kan de lava doorstromen en krijg jij experience in mining. De hoeveelheid experience die je krijgt is afhankelijk van hoeveel procent doorstroom er op dat moment is. Om een bepaald aantal minuten (5-10) zal dit echter veranderen. In onderstaande tabel kun je aflezen hoeveel experience je krijgt bij het aantal procent.
Procent doorstromingExperience
100%50
90%60
80%70
70%80
60%90
50%100
3.1 De map: Hoe en wat?
Als je voor het eerst de Lava Flow Mine binnenloopt, zul je verbaasd zijn van wat je op je minimap ziet. Allemaal kleine gele vakjes in een rechthoekige kamer, opzich niets vreemds aan.

Plaatje
Dan komen we dus aan bij de kaart van de mijn. Dit is ook het beeld wat je op je minimap ziet. De eerste keer zal het wat onhandig zijn om het precies af te lezen, maar des te meer je hier traint, des te meer ervaring krijg je hiermee. Nu is het dus de bedoeling dat jij de plek zoekt waar je de meeste mining experience krijgt. Dat betekent dus: op zoek naar de 50% doorstroom plek!


Manier 1:
Je kunt namelijk bij Foreman Jack bij de ingang hulp krijgen bij het vinden van het Segment. Hij vertelt je dat of je in A, B, C of D moet gaan mijnen. Dat zijn die de verticalen rijen op de map. Hierna ga je naar de desbetreffende rij en klik je daar een meter aan die naast de openingen staan. Afhankelijk van het aantal procent wat hierop staat ga je verder zoeken. Zie je bijvoorbeeld bij C5 een meter met 70%, dan kan het dus zijn dat je 2 openingen naar het Noorden moet, of juist 2 naar het zuiden.


Manier 2:
Iets sneller, hetzelfde qua opzet alleen je loopt hier niet naar Foreman Jack toe om het Segment te krijgen. Dit ga je gelijk zelf opzoeken. Sta je bijvoorbeeld in A4 en verandert de doorstroming, dan klik je de dichtstbijzijnde meter voor segment A en B aan. Handig is wel om dit in het midden te doen, anders kan het zijn dat je na 4 segmenten nog niks te weten bent gekomen. Daarna zorg je gewoon dat je weer bij de 50% uitkomt, voor de meeste experience.







4.0 Distractions and Diversions
Tijdens het mijnen kunnen er ook de zogenaamde Distractions and Diversions (ook wel D&D genoemd) voorkomen. Deze dingen kunnen je helpen bij het mijnen en soms leveren ze nog aardig wat op ook. Erg handig dus!

Boiler Breakage. Tijdens deze D&D gaat er iets goed mis. Een van de boilers is ontploft en moet gerepareerd worden. Jij moet dit doen! In het midden van de kamer, tussen segment AB en CD, loopt een lange rij met boilers. Zoek de boiler die ontploft is en repareer hem met je hammer. Hier heb je een willekeurig level tussen de 70 en 90 smithing voor nodig. Afhankelijk van je level krijg je hier ook smithing experience voor.

Finding Gems. Tijdens het mijnen kan het zo af en toe gebeuren dat je uncut gems in je inventory ziet verschijnen. Eigenlijk zoals bij het echte mijnen ook gebeurt. Hierbij is er verder niks bijzonders, maar het aantal gems kan aardig oplopen als je lange tijd blijft.

TzHaar Hero. Eens in de zoveel tijd zie je op je minimap in een ander segment een geel stipje. Waarschijnlijk is dit een lava monster die de mijn probeert te terroriseren. Echter is er een held op weg om hem te stoppen: de TzHaar Hero! Zorg ervoor dat je het lava monster zo lang mogelijk bezighoudt door naar hem te schreeuwen en joelen. Uiteindelijk als je het goed doet zal de Hero het monster vangen en beloond hij je met 10 minuten lang meer kans op gems. Af en toe ook zeker de moeite waard dus.

Possessed Pickaxe. In de mijn lopen ook NPC’s rond. Dat zijn andere mijners waar je verder niks mee kunt doen. Zo af en toe wil het eens gebeuren dat een pickaxe van één van deze mijners een eigen leven wil gaan leiden en ontsnapt aan zijn bewaker. Jij moet hem stoppen en zorgen dat de mijner snel weer verder kan. Daarom moet je zorgen dat je deze Possessed Pickaxe snel vermoord zodat de mijner hem weer kan oppakken. Als dank hiervoor krijg je een 10% experience bonus voor de komende 10 minuten. Zo snel je dus een verdwaalde pickaxe ziet, aarzel niet en val hem meteen aan!

Liquid Gold Nymph. Misschien wel de belangrijkste van allemaal. Dit monster komt maar heel af en toe is tevoorschijn en kan flinke rewards geven. Zo kun je een deel van de Golden Mining Suit krijgen (zie rewards), een pickaxe gilded trimmen of een 2,500 experience reward krijgen.

Afbeelding

5.0 Hulpmiddelen
Tijdens het mijnen in de Lava Flow Mine kun je een aantal hulpmiddelen gebruiken om je bonus wat op te krikken of eventueel een vergrote kans op rewards als gems te krijgen. Hieronder zal ik laten zien welke objecten je waarvoor kunt gebruiken.
PlaatjeNaam SummoningBoost
Afbeelding Desert WyrmLevel 18 nodig+1 Mining Boost
Afbeelding Void RavagerLevel 34 nodig +1 Mining Boost
Afbeelding Obsidian GolemLevel 73 nodig +7 Mining Boost
Afbeelding Lava TitanLevel 83 nodig+10 Mining Boost!
Zoals je ziet is het dus sterk aangeraden om een Lava Titan te nemen, vanwege de +10 boost. Echter heeft niet iedereen 83 summoning en is 73 summoning ook genoeg om nog steeds een +7 boost te krijgen. Met de Desert Wyrm en Void Ravager zul je echter maar weinig verschil merken met een magere +1 boost.
PlaatjeNaam
Afbeelding Amulet Of GloryVergroot de kans op gems tijdens het mijnen.
AfbeeldingRing Of WealthVergroot de kans op gems tijdens het mijnen.
AfbeeldingGem Bag (2.000 dungeoneering tokens)Bewaard tot wel 100 gems voor je. Handig dus als je van plan bent om hier lang te blijven!
Zoals je ziet items die je kunt gebruiken om meer rewards te krijgen, al is dit meer een eigen keuze of je deze spullen de moeite waard vind.



6.0 Rewards
Hier doen we het natuurlijk voor, de rewards. Zoals al eerder vermeld heb je kans dat er tijdens het mijnen een Liquid Gold Nymph tevoorschijn komt uit het segment. Deze Nymph zal je bedanken voor je hulp en je belonen met 2,5k Mining experience, een gold trimmed (ook wel Gilded) pickaxe naar keuze of een deel van de Golden Mining Suit.

PlaatjeNaamBoost
AfbeeldingGolden Mining Gloves+0.2%
AfbeeldingGolden Mining Boots+0.2%
AfbeeldingGolden Mining Helmet+0.4%
AfbeeldingGolden Mining Trousers+0.6%
AfbeeldingGolden Mining Top+0.8%*
Hele Set+2.5%
[/anchor]
Heel handig om dit armour bij elkaar te verzamelen. De bonus kan oplopen tot 2,5%.

* Als je een van de Varrock Armour (1+) bezit, zal de golden mining top ook een kans geven op dubbele ores. Aan de andere kant zodra je de golden mining top hebt, kun je die ook in plaats van het Varrock Armour gebruiken, aangezien de bonus hetzelfde zal zijn.



7.0 Nawoord
Ik vond het erg leuk om deze guide te maken. Zoals eerder gezegd is dit mijn eerste echte guide die ik maak, en tevens de eerste die ik op internet post voor commentaar. Heb er veel plezier in gehad, ondanks dat het af en toe best lastig was met sommige onderdelen.

Tips, opmerkingen of vragen? Stel ze gerust!
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Slay a Stone »

Even snel door gekeken en het ziet er netjes uit :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
feintmoney
Berichten: 115
Lid geworden op: zaterdag 13 augustus 2011, 10:55
RS: feintmoney (p2p)

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door feintmoney »

Normaal geeft alleen glory extra gems tijdens het mijnen? Maar voor de rest mooie guide.
Afbeelding
Mike_Ofzo
Berichten: 112
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 10:48

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Mike_Ofzo »

Finally, when worn either with or without a charged amulet of glory, the ring of wealth gives you a chance of finding two gems at once whilst mining.
Bron: Tip.it

Toch beide bedankt voor reactie :bier:
Dinkie aiai
Berichten: 65
Lid geworden op: zaterdag 9 juni 2012, 11:55
RS: Ginger Ai (p2p)

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Dinkie aiai »

nice mike!
Afbeelding

Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Royenroy »

Je gebruikt decimalen, maar gebruikt het op maar één punt, in hoofdstuk '3,1', en dat had geen aparte paragraaf moeten zijn. Zoiets gebruik je bijvoorbeeld voor grotere guides, maar niet voor dit :P. Verder op zich netjes, 7/10.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Royenroy »

Je gebruikt decimalen, maar gebruikt het op maar één punt, in hoofdstuk '3,1', en dat had geen aparte paragraaf moeten zijn. Zoiets gebruik je bijvoorbeeld voor grotere guides, maar niet voor dit :P. Verder op zich netjes, 7/10.

Toegevoegd na 21 seconden:

Je gebruikt decimalen, maar gebruikt het op maar één punt, in hoofdstuk '3,1', en dat had geen aparte paragraaf moeten zijn. Zoiets gebruik je bijvoorbeeld voor grotere guides, maar niet voor dit :P. Verder op zich netjes, 7/10.

Toegevoegd na 39 seconden:

Je gebruikt decimalen, maar gebruikt het op maar één punt, in hoofdstuk '3,1', en dat had geen aparte paragraaf moeten zijn. Zoiets gebruik je bijvoorbeeld voor grotere guides, maar niet voor dit :P. Verder op zich netjes, 7/10.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
im2fast4u
Berichten: 577
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 15:32
RS: im2fast4u (p2p)

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door im2fast4u »

lol spamclick much xD

hoeveel is de gemiddelde mining xp/h met 70+ mining?
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Mike_Ofzo
Berichten: 112
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 10:48

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Mike_Ofzo »

im2fast4u schreef: lol spamclick much xD

hoeveel is de gemiddelde mining xp/h met 70+ mining?
Hangt af van je situatie. Heb je de set, heb je dragon pickaxe, eventueel lava titan of clan ring?
Denk dat het zonder zo'n 25-30k/h is en met 35-40l/h. In mijn ervaring dan.

Haha bedankt Roy voor comment, al is 1x lezen wel genoeg [-X
Vijand
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 17 september 2012, 15:17
RS: Amstelbier (p2p)

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Vijand »

ziet er goed uit.
Afbeelding
Imy
Berichten: 2171
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2007, 16:21
RS: Gestopt
Clan: LDG
Oude naam: `Imy

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Imy »

*Aan de andere kant zodra je de golden mining top hebt, kun je die ook in plaats van het Varrock Armour gebruiken, aangezien de bonus hetzelfde zal zijn.
Ik denk dat je hier probeert te zeggen dat je het varrock armour ipv. de mining top kan dragen, aangezien je wat hier staat al een keer eerder hebt genoemd? Verder een duidelijke guide.
Afbeelding
Mike_Ofzo
Berichten: 112
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 10:48

Re: Alles en nog meer! Lava Flow Mining Guide

Bericht door Mike_Ofzo »

Imy schreef:
*Aan de andere kant zodra je de golden mining top hebt, kun je die ook in plaats van het Varrock Armour gebruiken, aangezien de bonus hetzelfde zal zijn.
Ik denk dat je hier probeert te zeggen dat je het varrock armour ipv. de mining top kan dragen, aangezien je wat hier staat al een keer eerder hebt genoemd? Verder een duidelijke guide.
Ja het staat er een beetje onduidelijk. Het komt erop neer dat je de Varrock Armour of de Mining top kunt dragen en dat ze allebei, en dus ook elkaars bonussen, geven. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk wordt.

Bedankt voor reacties in ieder geval!
Plaats reactie