Woodcutting & Mining update

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Woodcutting & Mining update

Bericht door jens9 »

Woodcutting & Mining update
Chapters Intro
Nu met de EoC was ik eens aan het bedenken hoe de skills zouden konden verbeterd worden. Vandaag dacht ik aan woodcutting en mining:


AfbeeldingWoodcuttingAfbeelding
Het eerste wat ik bij woodcutting aan dacht was de eentonigheid. Ik begrijpt dat dit juist één van de aantrekkingen van deze skill zijn. Hoewel deze eentonigheid ook een heleboel gelegenheden geeft aan bots die aan woodcutting doen. Dit komt vooral omdat bomen meestal in veilig gelegen gebieden liggen en er weinig combat bij tepast komt. Het is zeker niet de bedoeling om combat hier direct bij te betrekken. Hoewel ik wel aan gelegenheden dacht om de acties zelf onder de loep te nemen:
In- of uitklappen •
Momenteel zijn bomen erg passief in de runescape wereld. Het zijn haast standbeelden. We zitten hier in runescape in een fantasie wereld waar alles mogelijk is maar toch blijven er altijd elementen die realistisch blijven met of zonder toegepaste fantasie elementen. Daarom dacht ik aan bomen sap, het kleverige goedje dat je wel vaker bij bomen ziet. Dit goedje zou bijvoorbeeld bij het hakken eens op je gezicht kunnen spatten. Erg vervelend gezien je tijdelijk niet kunt hakken.Gelukkig zal een hoog genoeg woodcutting level dit probleem steeds minder en minder laten voorkomen. Bovendien zullen member met een hoog genoeg agility level dit goedje zelf kunnen ontwijken dankzij hun snel reactievermogen.

Om bij het tweede te komen dacht ik aan een vallende tak. Kan altijd wel een gebeuren. Mocht er een tak op je vallen zul je tijdelijk gestunt geraken. Members met voldoende agility level kunnen dit ontwijken. Bovendien het het dragen van een woodcutting helmet zul je niet stun geraken.

Een volgend idee is een meer magische toevoeging. De boom geeft je een flike mep met zijn takken waardoor je een metertje naar achter vliegt. Net zoals de vorige antwoorden zullen member met agility dit kunnen ontwijken.

Tot slot kom ik bij boomheders (ook wel ents genoemd). Deze levende komen staan in voor de bescherming van het bos je zal je vastnemen waardoor je enkele opties krijgt:
  • Attack: Je valt hem aan met combat, note that het gebruiken van een hatchet je 50% meer zult kunnen hitten. Bovendien kunnen andere spelers je helpen.
  • Cutting: Je kunt hem dood hakken, kan een tijdje duren maar het kan het waard zijn. Bovendien kunnen andere spelers je helpen.
  • Burning: Vereist het nodig firemaking level maar kan een aardig eindje exp opleveren. Andere spelers kunnen je helpen.
Om te vermijden dat er om de 5 voet een persoon met een levende boom zit opgescheept is deze erg zeldzaam. Maar mocht het gebeuren is het een leuke bijverdienst aan de hand van de keuze van de persoon zelf. Terwijl de ent je vast heeft kan een andere speler je al bevrijden. Natuurlijk blijft de keuze nog steeds bij jou wat je wilt doen met de ent. Dit lijkt natuurlijk een beetje op de angry tree's zoals je misschien merkt, maar ik denk niet direct dat het een probleem wordt gezien er nog steeds heel wat verschillen aan gebonden zijn.

AfbeeldingMiningAfbeelding
De mining update komt ongeveer op hetzelfde neer als bij woodcutting. Update die de eentonigheid beïnvloeden:
In- of uitklappen •
Er is nu kans dat je tijdelijk walging krijgt door stof. Niet erg veel aan te doen hoewel een hoog herb level kan je wel wat gewender laten worden aan die geur. Je bent hier ook immune voor bij het dragen van een mining masker.

Een tweede punt zijn gaten of small spleten waar je nou eens toevallig in zou kunnen vallen is het niet. Wees gerust met een hoog agility ben je eruit in no time. Anders zal het helaas wat trager gaan, misschien heb je geluk en is er een aardige speler die je er vlotter eruit helpt.

Tot slot komen we bij de golems die je wel kent van vroeger. Net zoals bij de levende bomen pakken ze je vast er krijg je enkele keuzes:
  • Attack: Je valt hem aan met combat, note that het gebruiken van een pickaxe je 50% meer zult kunnen hitten. Bovendien kunnen andere spelers je helpen.
  • Mining: Je zult jezelf loshakken, kan een tijdje duren maar het kan het waard zijn. Bovendien kunnen andere spelers je helpen.
  • Burning: Vereist het nodig smithing level maar kan een aardig eindje exp opleveren. Andere spelers kunnen je helpen. Voor deze actie heb je smithing spell runes nodig.
Net zoals bij Ents komen komt deze niet zo vaak voor.
AfbeeldingAgilityAfbeelding
Zoals hierboven reeds vermeld is worden de mogelijkheid van agility meer in deze twee skills verwerkt. De invloeden die agility heeft zullen niet direct een extreme inpakt hebben op de acties zelf gezien ftp deze dingen grotendeels kan beperken met een bepaalde uitrusting. Voor members word agility dus gewoonweg een extra voordeel:
AfbeeldingNaamReqXpInfo
/Bomen Sapnone15Hoe hoger je agility hoe meer kans je hebt om het sap te ontwijken. Op level 100(99) ligt deze ontwijkpercentage ongeveer op 35%.
/Vallende taknone20Hoe hoger je agility hoe meer kans je hebt om het sap te ontwijken. Op level 100(99) ligt dit percentage ongeveer op 75%.
/Tree Dodgenone18Hoe hoger je agility hoe meer kans je hebt om de slag te ontwijken. Op level 100(99) ligt dit percentage ongeveer op 95%.
32Gap ClimbGrapple Rope13Je gooit een touw en je bent eruit in in no-time.
Uitrusting
Tot slot kom ik bij de uitrustingen die je zult kunnen gebruiken om deze effecten minder te beperken en haast weg te laten:

Bij woodcuttingen komen er enkele basis armores ook voor FTP:
  • Lumber Helmet: Verlaagt de kans op stun na een vallende tak tot 50%. Req 10 woodcutting
  • Arbor Helmet: Verlaagt de kans op stun na een vallende tak tot 60%. Req 30 woodcutting
  • Peak Helmet: Verlaagt de kans op stun na een vallende tak tot 70%. Req 50 woodcutting
  • Horned Helmet: Verlaagt de kans op stun na een vallende tak tot 80%. Req 80 woodcutting (members)
Bij mining:
  • Cave Mask: Verlaagt de kans op walging van stof tot 50%. Req 10 mining
  • Air Mask: Verlaagt de kans op walging van stof tot 60%. Req 30 mining
  • Fluid Mask: Verlaagt de kans op walging van stof tot 70%. Req 50 mining
  • Xenon Mask: Verlaagt de kans op walging van stof tot 80%. Req 80 mining (members)
Slot
Jullie denken misschien wel waarom deze ideeën? Wel zoals ik reeds eerder heb gezegd maken deze onregelmatigheden het weer wat moeilijker voor bots. Natuurlijk zullen ze zich weer aanpassen, maar het zal nogmaals moeilijker worden om ze werkelijk effectief te maken. Het tweede punt is variantie en het meer levendig maken van de actie. Maar die dan zo beperken dat het niet de hele vaardigheid van de skill veranderd. Nu komen met het derde punt: De actie proberen te vertragen om zo de markt terug aangenamer en meer waardevol te maken. Ten slotte een vierde punt, de acties meer socialer maken. Help krijgen wanneer je vast zit in een bomen of wanneer je in een gat bent gevallen. Het zijn acties die skilling aangenamer kunnen maken. Terwijl het een minimale invloed heeft, geeft het grote gevolgen die misschien wel eens positief kunnen uitkomen.

Wat vinden jullie van het idee, mocht er interesse zijn wil ik het wel wat verder uitwerken.

Grtz
Laatst gewijzigd door jens9 op maandag 19 november 2012, 15:06, 6 keer totaal gewijzigd.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Slay a Stone »

Zou het lettertype op normale grote kunnen, ik kan het amper lezen.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door jens9 »

Slay a Stone schreef: Zou het lettertype op normale grote kunnen, ik kan het amper lezen.
Fixed, het was een probleem in de code. Duidelijk is de html hier niet zo goed opgebouwd.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Slay a Stone »

Niet dat ik het leuk vindt als het gebeurt maar het zal dan wel iets minder afken zijn (botmakers kunnen het wel weer goed krijgen hoor dat lukt ze wel).
Messchien ook er nog iets bij doen van een minigame met Woodcutting en Mining waar veel gevaarlijke dingen in voorkomen maar wel winstgevend en goede xp is.
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door jens9 »

Slay a Stone schreef: Niet dat ik het leuk vindt als het gebeurt maar het zal dan wel iets minder afken zijn (botmakers kunnen het wel weer goed krijgen hoor dat lukt ze wel).
Messchien ook er nog iets bij doen van een minigame met Woodcutting en Mining waar veel gevaarlijke dingen in voorkomen maar wel winstgevend en goede xp is.
Wel dat was een idee bij het verder uitwerken. Ik dacht aan bv bomen waar je ook wat meer hp voor nodig zou hebben omdat deze je hitten en vergiftigen. Misschien zelf aanvallen die je stats (woodcutting level) tijdelijk verlagen. Ook dacht ik aan reusachtige wandelende takken die waardevolle bomen beschermen of aan apen die met fruit gooien. Terwijl ik voor mining meer zoiets als dwergtransporten onderscheppen zou doen (iet zoals een D&D). Ook dacht ik aan mining en smithing tasks in ruil voor geld en misschien een paar zeldzame rewards ook voor F2P. Met als hoofddoel de uitrustingen terug in waarde te laten groeien.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Bearserk »

Vallende takken e/d zijn niet boeiend, is alleen wat damage en verder niets.
De ents vind ik wel een heel leuk idee, een beetje net zoals de evil tree D&D maar dan echt tijdens het trainen van woodcutting, IMO veel leuker dan zo'n ding zoeken en ff afmaken. Dit is net zoiets als de runesphere en yellow wizard in de runespan.
Afbeelding
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Sir Fire181 »

Bearblock schreef:Vallende takken e/d zijn niet boeiend, is alleen wat damage en verder niets.
De ents vind ik wel een heel leuk idee, een beetje net zoals de evil tree D&D maar dan echt tijdens het trainen van woodcutting, IMO veel leuker dan zo'n ding zoeken en ff afmaken. Dit is net zoiets als de runesphere en yellow wizard in de runespan.
Ik zou eerder zeggen, laat hem het de Ents uitwerken. Wie weet wordt het wel wat. ;)
Afbeelding Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Nilsie »

Zoals het er nu uit ziet lijkt het op random events, nty.
thomkok10
Berichten: 199
Lid geworden op: donderdag 23 september 2010, 18:15
RS: thomkok10 (f2p)
Clan: The Golden Warriors
Contacteer:

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door thomkok10 »

ik vind het allemaal best wel leuk :D
van mij zou alles erin mogen komen omdat je dan wat moeite doet en het nouja (spannend niet) veel leuker word.
mining zou ook wat leuker worden omdat het moeilijker word.
The Golden Warriors zijn Nederlanders =D

Uploaden van plaatjes: http://imgur.com/

Het runescape forum: http://services.runescape.com/m=forum/sl=0/forums.ws
Kemal
Berichten: 1776
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2008, 8:07
Clan: #TEAMYOLO&SWAG
Oude naam: kemall

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Kemal »

Bij de bomen moeten er gewoon hippies komen die je ontvoeren :3
Proud to be a Turk

Afbeelding
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 803
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Holy Wallie »

Je maakt de bomen wel heel agressief :shock:
Afbeelding
Called
Berichten: 94
Lid geworden op: dinsdag 17 januari 2012, 19:09

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Called »

Eerst en vooral mooi gewerkt , maar ik vind het maar niets want dit wil zeggen minder afk en slowere xp rates :/
Afbeelding

Going for max cape.

Afbeelding

Afbeelding
Breezychalk
Verbannen
Berichten: 618
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2012, 9:44
RS: Breezychalk (p2p)
Clan: clan gezocht
Oude naam: Ralph18
Contacteer:

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Breezychalk »

Kemal schreef: Bij de bomen moeten er gewoon hippies komen die je ontvoeren :3
Echte fantasie, hou ik van!
Ik vind het idee wel aardig.
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door Hank1705 »

Zoals ik het zo lees komt het neer op het terugbrengen van random events (oké, wel nieuwe, maar het zijn random events), en een aanpassing van de evil tree..
Het idee voor een update van woodcutting & mining vind ik wel oké, maar niet in deze uitvoering.

En nog even een kritiekpuntje op dat agility bij mining: als ik het goed begrijp heb je een rope nodig om weer uit dat gat te klimmen?
[lvl 32 |naam: Gap Climb|Req: Grapple Rope |xp: 13| info: Je gooit een touw en je bent eruit in in no-time. ]
Afbeelding
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Woodcutting & Mining update

Bericht door JochemRS »

Als ik het zo lees is het nog geen half uur werk voor de botmakers om dit ff aan te passen, hiervoor hoef je het dus echt niet te doen. Ik doe deze skills zelf niet cba om wc te trainen en mining doe ik wel met warbands ;). Maakt me dus weing uit
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Plaats reactie