runespan guide f2p/p2p (rc 1-99)

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

runespan guide f2p/p2p (rc 1-99)

Bericht door 10spetter10 »

Afbeelding
Inhoud:
1. Wat is runespan
Runespan is een chaotisch plaats die bestaat uit zwevende eilanden en gerangschikt is in drie lagen. Dit allemaal bevind zich in dezelfde dimensie als de runecrafting guild. Buiten dat het een hele mooie locatie is, is het ook een goede plaats waar je snel je runecrafting kan trainen.
2. Hoe kom je in runespan
Je kan op veel verschillende manieren naar de runespan geraken, veel mensen kennen maar enkele manieren. Ik som hier de manieren op:
  • Te voet, ga richting het zuiden wanneer je in Draynor staat, daarna over de brug richting de wizard tower. Ga tenslotte nog naar het bovenste verdiep en in de portal.
  • Met je wicked hood kan je teleporteren naar de wizard tower.
  • Ook kan je via de fairy rings naar de wizard tower. Gebruik hiervoor de code: DIS
  • Aan ieder runecrafting altaar staat er nu ook een wizard die je kan teleporteren naar de wizard tower.
  • Met de teletab naar de runecrafting guild ben je teveneens meteen bij de runespan.
[/size][/color]
3. Wat is er in runespan
In de dimensie zijn er verschillende monsters en nodes. Deze wezens hebben allemaal een verschillende 'waarde'. Ieder monster heeft de lading van een rune, zo zijn er air-monsters (air essling), chaos-monsters (chaos esshound), blood-monsters (blood esswraiths) en nog vele andere. Er zijn ook veel verschillende nodes, ook van air tot en met soul en ook combinatie nodes. Nodes geven veel xp maar geen essence en monsters weinig xp maar wel essence.
4. Hoe train je in runespanAfbeelding
Natuurlijk kan iedereen in runespan trainen maar efficiënt trainen is moeilijker. Je moet de juiste verhouding tussen xp en fails per level zoeken. Als je zelf na ieder level moet gaan kijken hoe je het best traint is dit niet echt makkelijk. Daarom heb ik zelf al veel gelezen over de verschillende manieren en ook uitgeprobeerd, men resultaat deel ik daarom met jullie.

Voor het verzamelen van essence kan je zeggen dat je monsters moet siphonen of chip off. Ik raad toch aan om te siphonen, dit geeft buiten experience geen verlies van punten op. Want als je chip off wil doen, moet je eigenlijk ruilen met runes. Runes geven je punten dus eigenlijk ruil je met punten. Ieder monster geeft ook evenveel essence, namelijk 50. Dit wil zeggen dat je niet de hoge monsters moet siphonen waar je vaak op failt maar dat je ook de zwakke mag doen. Dit zorgt ervoor dat je snel veel essence hebt.
4.1 F2p methode (1-99)
1-9air essling(ong 100 runes)eiland 1floor 1
9-14water essling(ong 100 runes)
14-18earth essling(ong 100 runes)
18-22fire essling(ong 100 runes)eiland 3/6
22-24mind storm(ong 100 runeseiland 1/51
24-33nodes(fire ball > rock fragment > water pool > mind storm > cyclone)
33-34body esshound(ong 100 runes)eiland 1floor 2
34-99nodes(fleshy growth > fire storm > fire ball > rock fragment > ...)willekeurig
[/size][/color]
4.2 P2p manier (1-99)
1-9air essling(ong 100 runes)eiland 1floor 1
9-14water essling(ong 100 runes)
14-18earth essling(ong 100 runes)
18-22fire essling(ong 100 runes)eiland 3/6
22-24mind storm(ong 100 runeseiland 1/51
24-33nodes(fire ball > rock fragment > water pool > mind storm > cyclone)
33-34body esshound(ong 100 runes)eiland 1floor 2
34-35cosmic esshound(ong 100 runes)eiland 3
35-36chaos esshound(ong 100 runes)eiland 29
36-40nodes(chaotic cloud > fleshy growth > fire storm > fire ball > ...)willekeurig
40-41astral esshound(ong 100 runes)eiland 7/8
41-44nodes(nebula > chaotic cloud > fleshy growth > fire storm > ...)willekeurig
44-45nature esshound(ong 100 runes)eiland 1
45-54nodes(nebula > shifter > chaotic cloud > fleshy growth > ...)eialnd 40
54-54law esshound(ong 100 runes)eiland 39/42
54-66nodes(nebula > shifter > jumper > chaotic cloud > fleshy growth > ...)eiland 40
66-66death esswraith(ong 100 runes)eiland 1floor 3
66-77nodes(nebula > shifter > skulls > jumper > chaotic cloud > ...)eiland 13
77-77blood esswraith(ong 100 runes)
77-83nodes(nebula > shifter > skulls > jumper > blood pool > ...)
83-90nodes(bloody skulls > nebula > shifter > skulls > jumper > ...)
90-90soul esswraith(ong 100 runes)eiland 32
90-95nodes(bloody skulls > living soul > nebula > shifter > ...)eiland 30
95-99nodes(undead soul > bloody skulls > living soul > nebula > ...)
[/size][/color]

De tabellen hierboven zijn naar mijn mening de beste manier om in één keer van level 1 naar level 99 te trainen. Hierdoor laat ik je telkens 100 runes verzamelen, als je 100 runes hebt gaan die niet snel op maar toch heb je genoeg runes voor overal naar toe te gaan. Zo zal je later minder tijd verliezen door rond te moeten lopen omdat je een rune niet hebt.

De nummers van eilanden kan je zelf kiezen maar ik heb er naar mijn mening de betere eilanden uitgekozen, het is niet de bedoeling dat je enkel op dat eiland blijft, kijk ook eens bij de rond liggende eilanden.

Voor meer info over de monsters en nodes klik hier
5. Rewards
Plaatje
Buiten de vele xp die je kan verdienen in runespan, kan je ook nog rewards krijgen. Dit 'minigame' heeft een tal van rewards zoals een greater runic staff tot esteem ranks. Voordat je deze rewards kan kopen bij Finix bij de portal van runespan moet je eerst punten verdienen. Op de foto hier links zie je twee getallen staan, het bovenste getal geeft het aantal verdiende punten weer, het onderste toont dan weer het aantal punten je in je inventory hebt. Wanneer je meer punten wilt zal je moeten zorgen dat je meer runes hebt, dus moet je nodes gaan siphonen, hoe hoger de rune hoe meer punten.
Als je genoeg punten hebt verzameld kan je jouw rewards kopen, hieronder een lijstje van soorten rewards.
  • In- of uitklappen • Wicked robes
    Plaatje
    Wicked robes is een vier-delige kleding set bestaande uit: een hat, cape, legs en top. Je kan deze kleren van kleur veranderen naar wens, er zijn wel 16 verschillende kleuren beschikbaar en het kost 2000 punten voor deze te herkleuren. Ook geeft de kleding bonussen zo kan je bij in de hood talismans of tiaras stoppen. Wanneer je de talisman van een bepaalde rune in de hoed hebt gestopt heb je de mogelijkheid om een aantal runes uit de hoed te halen. Je kan dan ook naar dat altar teleporten. Je hebt standaard de mogelijkheid om naar de wizard tower te teleporteren of een aantal pure essence eruit te halen. Wanneer je meerdere delen van de set hebt wordt de beloning verhoogt en kan je bijvoorbeeld meer runes uit de hoed halen. De kleding heeft ook nog een gewichtverlagende functie.

    Je kan gratis een wicked hood halen bij een loyalty shop.
    wicked hood175 puntengeen eisen
    wicked cape2500 punten30 runecrafting
    wicked legs7500 punten55 runecrafting
    wicked robe top15 000 punten80 runecrafting

  • In- of uitklappen • Runic staff
    Plaatje
    Runic staff's zijn een speciaal soort staffen die je enkel kan krijgen vanuit de runespan. Er zijn drie varianten die ieder andere vereisten hebben. De staffen zijn naar mijn mening mooie staffen die wel staan bij een tof skilling armour. Natuurlijk hebben de staffen ook bijzondere effecten maar, jammer genoeg zit dit niet bij de eerste (lesser runic staff). Ten eerste kan je een aantal spreuken in de staff 'steken', dit doe je door deze runes op de staff te usen. Deze eigenschap kan je enkel gebruiken met de gewone runic staff tot spreuken van level 75, met de greater runic staff kan je al de spreuken er in steken. Je hebt wel de limit van 500 spreuken. Ten tweede en ook het laatste, kan de staff ook een rake hit absorberen waardoor je staff met 1 spreuk wordt verhoogd. Dit werkt niet bij spreuken van het ancient spellbook.

    De effecten van hierboven werken enkel als je op hetzelfde spellbook staat als de spreuk, je kan bijvoorbeeld niet fire wave gebruiken als je op lunar spellbook staat. Je kan de staff ook gebruiken tijdens het slayen om al je runes te verzamelen hierdoor verbruik je maar één plaats in je inventory.

    Lesser runic staff5000 punten30 runecrafting, 30 magic
    Runic staff12 500 punten60 runecrafting, 50 magic
    Greater runic staff25 000 punten90 runecrafting, 75 magic

  • In- of uitklappen • Massive pouch
    Plaatje
    Wat zeker ook een aanrader is om te kopen als je nog van plan bent om bijvoorbeeld geld te verdienen met runecrafting of het op de 'oldschool' manier te trainen is de massive pouch. Deze buidel kan 18 essence voor je dragen, wanneer je deze samen met de andere pouches gebruikt zijn dit dus 48 essence. Voordat je de massive pouch kan gebruiken moet je wel runecrafting level 90 zijn. Deze pouches gaat kapot na 42 trips en je kan hem niet herstellen zoals de andere. Je zal dus een nieuwe moeten kopen bij Finix. Je kan wel meerdere pouches kopen zodat je niet heel de tijd naar Finix moet, je kan wel maar één pouch gebruiken, daarna pas de volgende.
    Massive pouch1000 punten90 runecrafting

  • In- of uitklappen • Esteem
    Aan esteem oftewel ranken, heb je niet veel tenzij je voor de completionist cape gaat of wil stoefen met je 'runespan-skills'. Er zijn 10 ranken waarvan 1 de hoogste is en 10 de laagste, voor completionist moet je rank 1 hebben. De goedkoopste is rank 10 en de duurste 1, je kan enkel 1 kopen wanneer je de voorgaande ook al hebt gekocht. Wanneer je een rank koopt komt erop je wicked robes een tekentje.
    Afbeelding
    1015 punten
    945 punten
    890 punten
    7410 punten
    61000 punten
    52800 punten
    47500 punten
    320 000 punten
    255 000 punten
    1125 000 punten

[/size][/color]
6. Extra's
De gele wizard, pro wizard.Plaatje
Iedereen die al eens in runespan is geweest weet dat er zowel blauwe wizards als een gele wizard in runespan rond dwaalt. Soms komt er ook in je chatvenster een bericht dat je een wizard kan helpen. Dit levert meestal veel xp op maar is het wel de moeite om hem te zoeken? Ik vind dat je er niet moet achter zoeken. Als de wizard bij jou in de buurt staat vraag je misschien wel best of hij hulp nodig heeft. Zo krijg je ook veel xp van die wizard zonder dat je tijd hebt verloren door achter hem te zoeken. Als je een fc gebruikt en je bent gesynchroniseerd kan het wel de moeite zijn om te zoeken maar dit laat ik aan jouw over.

Runesphere
Het is algemeen geweten dat runesphere tijd verlies is. Als je al heel lang in runespan zit kan je dit wel eens meespelen als ontspanning zodat je erna weer met volle moed terug kan beginnen.

Friendchat
In een friendchat wordt omgeroepen waar bepaalde nodes zijn of waar de pro wizard is. Hierdoor kan je je maximale xp/u omhoog halen. Het wel zelfsprekend dat je niet van de ene uithoek naar de andere moet gaan, ik zou zeggen verplaats je maximum 2 eilanden.
P2p friendchats: runespan, runespanw39, runespan pro
F2p friendchats: runespan w10

Kaarten
Voor het makkelijk communiceren in de friendchat zijn er kaarten gemaakt waarop ieder eiland zijn eigen nummer heeft.
In- of uitklappen • kaart floor1
Afbeelding

In- of uitklappen • kaart floor2 f2p/p2p
Afbeelding
Afbeelding

In- of uitklappen • kaart floor3
Plaatje
Starterspakket
Wanneer je in runespan komt kan je altijd aan wizard Finix vragen om een starterspakket, 10 runes van elk type wel in ruil voor punten. Hierdoor kan je meteen beginnen met reizen naar verschillende eilanden zonder eerst runes te verzamelen.

Orb of oculus
Als je snel wilt kijken waar er goede nodes zijn kan je altijd je orb of oculus gebruiken, hierdoor bespaar je de runes van het onnodig verplaatsen.
[/size][/color]
7. Slot
Dit is mijn eerste guide die ik op lunagang post dus er zullen hoogst waarschijnlijk wel een aantal opmerkingen zijn. Ook zou ik graag nog aantal friendchats willen toevoegen want ik heb gemerkt dat de meeste niet meer actief zijn maar ik wou ze er toch bij zetten.
Laatst gewijzigd door 10spetter10 op zaterdag 23 maart 2013, 21:52, 17 keer totaal gewijzigd.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door Siddy00 »

Ziet er goed uit, zeker voor de eerste keer! Complimenten :D

Wat ik mezelf vaak afvraag bij het trainen is of het beter is om op één eilandje te blijven en dan gewoon daar te blijven (en de eilandjes eromheen als daar leuke nodes zitten), of dat het toch meer xp oplevert om rond te reizen door de Runespan en specifieke de nodes te achtervolgen? Het eerste lijkt me makkelijker omdat je minder runes nodig hebt (aan die starter runes heb je eigenlijk al genoeg), maar ik kan me best voorstellen dat het - zeker op de lange termijn - een groot verschil zou kunnen maken :P

En eventueel, welke eilandjes (die kaarten met nummertjes zijn erg handig!) zou je aanraden om op te trainen? Ik loop zelf meestal direct naar eilandje 24 omdat ik daar bij het uitkomen van de Runespan een tijdje ben geweest met vrienden en het daar prima trainde, maar ik kan dus moeilijk relativeren aan andere plekken :3
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

bedankt voor de reactie, ik zal het van het rondlopen een beetje verduidelijken en de locaties die ik gebruikte ook. :)

heb het f2p gedeelte al bijgewerkt morgen doe ik het p2p gedeelte
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

Paar kleine spelfouten, en voor de rest wel goed.
7-10
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

zoals, ik denk dat ik er een paar keer heb overgelezen ...
Yolom
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2013, 19:25

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door Yolom »

Ziet er mooi uit de Lay-Out. Alleen ik pak meestal orange voor titels, en gewoon witjes voor derest! Maar ieder zijn smaak zeker!?

8/10
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

Hoofdletters in de titel, en het is P2P, niet P2p.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

ThaTerror schreef: Hoofdletters in de titel, en het is P2P, niet P2p.
Als het dat maar is, ik weet zelfs niet eens of het wel een fout is, ik schrijf het altijd zo ...
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

Trouwens, volgens mij ben je de rewards die je kan verdienen nog vergeten :fluit:
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

Zou ik er eventueel nog kunnen bij zetten
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

10spetter10 schreef: Zou ik er eventueel nog kunnen bij zetten
Geef anders trouwens nog eenn map van Runespan voor welk eiland welk is, dan kan je echt wel een serieuze kandidaat zijn voor GVDM.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

Er is een link naar de maps van runespan bij extra's of bedoelde je dat niet?
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

10spetter10 schreef: Er is een link naar de maps van runespan bij extra's of bedoelde je dat niet?
Nee, bedoelde echt werkende plaatjes, ziet er gelijk weer wat leuker uit.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

oke, kaartjes erin gezet.

Nu even verder werken aan rewards ;)
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

Ziet er goed uit, kan mee gaan doen voor GVDM.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

Ik denk dat alles nu is afgewerkt :)
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

10spetter10 schreef: Ik denk dat alles nu is afgewerkt :)
Een kleine aanvulling nog, noem je guide Runecrafting Guide F2P/P2P 1-99, runespan is immers geen skill ;)
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door 10spetter10 »

ThaTerror schreef:
10spetter10 schreef: Ik denk dat alles nu is afgewerkt :)
Een kleine aanvulling nog, noem je guide Runecrafting Guide F2P/P2P 1-99, runespan is immers geen skill ;)
Wat je zegt is waar maar als ik runecrafting guide neem dan is de guide niet volledig, moet dus iets tussen beide :?

Toegevoegd na 1 minuten:

ik heb er runespan guide f2p/p2p (rc 1-99) van gemaakt, denk dat dit het meest juiste is :p
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: runespan guide f2p/p2p 1-99

Bericht door ThaTerror »

10spetter10 schreef:
ThaTerror schreef:
10spetter10 schreef: Ik denk dat alles nu is afgewerkt :)
Een kleine aanvulling nog, noem je guide Runecrafting Guide F2P/P2P 1-99, runespan is immers geen skill ;)
Wat je zegt is waar maar als ik runecrafting guide neem dan is de guide niet volledig, moet dus iets tussen beide :?

Toegevoegd na 1 minuten:

ik heb er runespan guide f2p/p2p (rc 1-99) van gemaakt, denk dat dit het meest juiste is :p
Anders maak je een volledige runecrafting guide :D
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
10spetter10
Berichten: 83
Lid geworden op: zondag 11 september 2011, 12:59
RS: 10spetter10 (f2p)
Clan: The living legends

Re: runespan guide f2p/p2p (rc 1-99)

Bericht door 10spetter10 »

Ik heb geen runecrafting ervaring in mem, buiten tijdens de trial waarin ik 1-99 gedaan heb met mijn skiller dusja...
Een volledige zit er dus niet in :/

Toegevoegd na 1 minuten:

Ik zou eventueel op het account van ne vriend kunnen gaan maar nee, daar ga ik me niet mee bezig houden
Plaats reactie