Shapeshifter spellbook

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Shapeshifter spellbook

Bericht door Melanie »

Shapeshifter spellbook
Deze suggestie kan misschien wat onorigineel zijn, maar ik denk dat het wel een leuke toevoeging zou zijn aan Magic en Soul runes hebben dan al veel meer nut. Met deze nieuwe spellbook kan je dus voor een tijdje in een andere gedaante veranderen met een kleine effect. Wanneer het effect gedaan is heb je een cooldown voordat je het opnieuw mag gebruiken net zoals abilities en sommige spells.

Naast shapeshifter spells heeft deze spellbook ook een home teleport en alle normale elemantal spells.

Ik heb nog meer ideeën voor meer monsters/spells maar ik wil eerst weten wat jullie er tot nu toe van vinden. Ook kan het zijn dat de spells te duur of te goedkoop zijn, te overpowerd of niet sterk genoeg, te lange tijd/cooldown of juist te kort, dan pas ik liever deze voordat ik nieuwe toevoeg.

Monsters met zelfde effect maar dan enkel sterker/zwakker, delen samen dezelfde cooldown, bv Monkey en Aviansie of Vamyre en Vyrewatch, zoals bv hoe alle stun abilities werken.

MonsterSpellMagic levelRunesTijdCooldownEffect
AfbeeldingGoblin455x Afbeelding 10x Afbeelding45 seconden4 minutenMelee Basic abilities zullen 10% meer damage veroorzaken. Je Magic defence wordt met 5% verlaagd.
AfbeeldingOrk905x Afbeelding 10x Afbeelding45 seconden4 minutenMelee Basic abilities zullen 15% meer damage veroorzaken. Je Magic defence wordt met 5% verlaagd.
AfbeeldingMonkey455x Afbeelding 10x Afbeelding45 seconden4 minutenRanged Basic abilities zullen 10% meer damage veroorzaken. Je Melee defence wordt met 5% verlaagd.
AfbeeldingAviansie905x Afbeelding 10x Afbeelding45 seconden4 minutenRanged Basic abilities zullen 15% meer damage veroorzaken. Je Melee defence wordt met 5% verlaagd.
AfbeeldingFiend455x Afbeelding 10x Afbeelding45 seconden4 minutenMagic Basic abilities zullen 10% meer damage veroorzaken. Je Ranged defence wordt met 5% verlaagd.
AfbeeldingDemon905x Afbeelding 10x Afbeelding45 seconden4 minutenMagic Basic abilities zullen 15% meer damage veroorzaken. Je Ranged defence wordt met 5% verlaagd.
AfbeeldingTzHaar505x Afbeelding 10x Afbeelding60 seconden5 minutenJe accuracy zal met 10% verhoogd worden en je damage met 5% verlaagd.
AfbeeldingTokHaar955x Afbeelding 10x Afbeelding60 seconden5 minutenJe accuracy zal met 15% verhoogd worden en je damage met 5% verlaagd.
AfbeeldingGolem505x Afbeelding 10x Afbeelding60 seconden5 minutenJe defence zal met 10% verhoogd worden en je accuracy met 5% verlaagd.
AfbeeldingLiving Rock955x Afbeelding 10x Afbeelding60 seconden5 minutenJe defence zal met 15% verhoogd worden en je accuracy met 5% verlaagd.
AfbeeldingCorpse505x Afbeelding 10x Afbeelding60 seconden5 minutenJe damage zal met 10% verhoogd worden en je defence met 5% verlaagd.
AfbeeldingSkeleton955x Afbeelding 10x Afbeelding60 seconden5 minutenJe damage zal met 15% verhoogd worden en je defence met 5% verlaagd.
AfbeeldingGhost685x Afbeelding 10x Afbeelding75 seconden6 minutenHerstelt 2% Prayer points van je hits en je damage zal met 5% verlaagd worden.
AfbeeldingGhast885x Afbeelding 10x Afbeelding75 seconden6 minutenHerstelt 3% Prayer points van je hits en je damage zal met 5% verlaagd worden.
AfbeeldingVampyre785x Afbeelding 10x Afbeelding75 seconden6 minutenHerstelt 10% Life points van je hits en je damage zal met 5% verlaagd worden.
AfbeeldingVyrewatch985x Afbeelding 10x Afbeelding75 seconden6 minutenHerstelt 15% Life points van je hits en je damage zal met 5% verlaagd worden.
AfbeeldingLeprechaun8210x Afbeelding 20x Afbeelding300 seconden60 minutenJe hebt 10% kans om dubbel farming product te oogsten, je krijgt hiervoor geen extra XP.
AfbeeldingDwarf8210x Afbeelding 20x Afbeelding300 seconden60 minutenJe hebt 10% kans om dubbel ore te minen, je krijgt hiervoor geen extra XP.
AfbeeldingGnome8210x Afbeelding 20x Afbeelding300 seconden60 minutenJe hebt 10% kans om dubbel logs te choppen, je krijgt hiervoor geen extra XP.
AfbeeldingSiren8210x Afbeelding 20x Afbeelding300 seconden60 minutenJe hebt 10% kans om dubbel fish te vissen, je krijgt hiervoor geen extra XP.
AfbeeldingImpling8210x Afbeelding 20x Afbeelding300 seconden60 minutenJe hebt 10% kans om dubbel hunter creatures te vangen, je krijgt hiervoor geen extra XP.
Laatst gewijzigd door Melanie op woensdag 10 juli 2013, 23:16, 12 keer totaal gewijzigd.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Renschmov »

Ik vind het een hartstikke goed idee, met nog heel veel uitbreidingsmogelijkheden. De effecten van deze spells zijn soms wel erg sterk, maar dat heb je goed uitgebalanceerd met de hoge cooldowns ervan. Ook goed dat je de Soul Runes hebt gebruikt want, zoals je al zei, hebben die momenteel niet bijster veel nut. Als ik jou was zou ik dit idee zeker uitbreiden, met bijvoorbeeld nog een quests eraan te verbinden. Ik geef je 9/10 hiervoor ;)
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Mystery »

Rens, dit is wel een suggestie die mogelijk voor juli geldt hè. 8-[
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Melanie »

Mag hij dan geen commentaar en of advies geven? En ik ga nog 2 suggesties maken deze maand (denk ik), ik zie dan nog wel welke de beste is. En ik dacht dat dit een slechtere onoriginele suggestie zou zijn (tenzij iemand nu commentaar heeft).
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Mystery »

Tuurlijk, ik weet niet of je nog meer ging maken of ik heb niet goed gelezen..
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Slay a Stone »

Mooie suggestie, misschien nog maken dat sommige een eigen ability krijgen? Bv werewolf kan een claw rush ultimate krijgen of iets anders :)
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door JochemRS »

Probeer er ook mind runes in the verwerken. Deze zijn ook nogal dood sinds EOC.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Renschmov »

Mystery schreef: Rens, dit is wel een suggestie die mogelijk voor juli geldt hè. 8-[
Mijn commentaar hier staat geheel los van eventuele punten die ik nog moet geven. Ik weet dat mensen die veel werk steken in een suggestie het vaak fijn vinden als mensen er commentaar op geven, dus vandaar ;)
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door jens9 »

Prachtig ideetje, hier nog enkele toevoegingen:
  • Giant (body runes): Melee Stength abilities zullen 9% meer damage veroorzaken.
  • Centaur (Astral): Melee Ranged abilities zullen 5% meer damage veroorzaken, max run energie verhoogt met 20%
  • Ent (Nature)
  • ...
Ik ben akkoord dat hier absolute een moeilijke quest bij moet. Ik vraagt me alleen af of zoiets niet beter bij summoning of een totale nieuwe skill zou passen.
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Melanie »

Ik ben vergeten te zeggen dat monsters met zelfde effect maar dan enkel sterker/zwakker, delen samen dezelfde cooldown, bv Monkey en Aviansie of Vamyre en Vyrewatch, zoals bv hoe alle stun abilities werken.
jens9 schreef: Prachtig ideetje, hier nog enkele toevoegingen:
  • Giant (body runes): Melee Stength abilities zullen 9% meer damage veroorzaken.
  • Centaur (Astral): Melee Ranged abilities zullen 5% meer damage veroorzaken, max run energie verhoogt met 20%
  • Ent (Nature)
  • ...
Ik ben akkoord dat hier absolute een moeilijke quest bij moet. Ik vraagt me alleen af of zoiets niet beter bij summoning of een totale nieuwe skill zou passen.
Centaur is te groot neemt 2 vakjes in. Sommige monsters die ik al heb zijn ook groter dan 1 vakje maar die kan je nog makkelijk verkleinen en in 1 vakje proppen. Voor die andere monsters zie ik nog wel. Voor andere monsters zie ik nog wel.

Ik dacht eerder deze spellbook gratis te laten maken maar voor de hogere spells moet je deze unlocken door quest of minigame zoals Dream Mentor of Livid Farm (maar dan een leuke non-grind minigame natuurlijk).

Bij summoning past het niet echt, als nieuwe skill past het wel, en wie weet is dit een onderdeel van de 2e nieuwe skill (niet divination) aangezien de 2 nieuwe skills met de goden te maken heeft en de goden kunnen van gedaante veranderen. Maar ik hou het als onderdeel van Magic voor nu.

Toegevoegd na 4 minuten:
JochemRS schreef: Probeer er ook mind runes in the verwerken. Deze zijn ook nogal dood sinds EOC.
Ok zal ik doen :)
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door dZArach »

Straks zie je meer dan 30 aviansies in godwards dungeon :fluit:
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Slay a Stone »

Die troll is bij vorago gewoon te sterk. Vorago kan simpel 2000 hitten (10% meer hits). Als hij had 5x doet hit je gewoon de helft zoveel.
Afbeelding
Daan the 1e
Berichten: 149
Lid geworden op: dinsdag 22 maart 2011, 16:16
Extra rang: Winnaar groepsproject Paint (SvRS)

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Daan the 1e »

Ahh, nu heb ik niks meer aan m'n goblin potions :P
Zouden de spells niet wat duurder moeten zijn? Want ze zijn, vind ik, erg goedkoop voor zulke goede effecten. (Het kan ook dat ik gewoon te weinig combat na eoc gedaan heb, en ze dus goedkoop voor me lijken XD)
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Siddy00 »

Ziet er weer enorm tof uit, Mars! Erg leuk bedacht en zoals gewoonlijk zeer mooi uitgewerkt :D

Geldt deze cooldown overigens alleen voordat je de spreuk zelf opnieuw kunt doen of voordat je een shapeshifter spreuk in het algemeen kunt doen? Misschien is er wat extra controle nodig om combo's tegen te werken, bijvoorbeeld dat je na de Ork shift niet direct Goblin kunt doen en zo =)
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Melanie »

De 6 eerste monsters hebben nu ook een negatieve effect. Ook paar nieuwe spells toegevoegd. Effect van TzHaar, TokHaar en Skeleton gewijzigd met ook een negatieve effect. Ik zoek nog een monster dat hetzelfde effect zou kunnen hebben als de Leprechaun, Dwarf, Gnome en Siren maar dan voor Hunter.
Slay a Stone schreef: Die troll is bij vorago gewoon te sterk. Vorago kan simpel 2000 hitten (10% meer hits). Als hij had 5x doet hit je gewoon de helft zoveel.
Ok, heb Troll weggedaan.
Daan the 1e schreef: Ahh, nu heb ik niks meer aan m'n goblin potions :P
Zouden de spells niet wat duurder moeten zijn? Want ze zijn, vind ik, erg goedkoop voor zulke goede effecten. (Het kan ook dat ik gewoon te weinig combat na eoc gedaan heb, en ze dus goedkoop voor me lijken XD)
Goblin potion is een quest item en werkt enkel in die area van die quest en zo erg is het niet dat er meerdere manieren zijn om in een monster te veranderen. Ik zou de kosten kunnen verhogen als andere dat ook vinden.
Siddy00 schreef: Ziet er weer enorm tof uit, Mars! Erg leuk bedacht en zoals gewoonlijk zeer mooi uitgewerkt :D

Geldt deze cooldown overigens alleen voordat je de spreuk zelf opnieuw kunt doen of voordat je een shapeshifter spreuk in het algemeen kunt doen? Misschien is er wat extra controle nodig om combo's tegen te werken, bijvoorbeeld dat je na de Ork shift niet direct Goblin kunt doen en zo =)
Ja had dit paar post boven je gezegd dat dat zo was, maar heb nu ook in beginpost gezet. De cooldown begint vanaf dat je de spell cast.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Slay a Stone »

Wat mij betreft mogen ze duurder en elke shapeshift niet 1 rune req geven maar 3 of zo dan neemt het meer plek in je inv waardoor het minder overpownd is.
Afbeelding
Nathan VL
Berichten: 1080
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2009, 18:46
Oude naam: Navalo

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Nathan VL »

Ik neem aan dat de extra damage bij de zombie op een bepaald moment capped?
-
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Melanie »

Ok kosten in runes verhoogt. Ghost, ghast, vamyre en vyrewatch hebben nu ook en negatieve effect. Tijden en cooldown van paar monsters veranderd. Impling toegevoegd. Werewolf, Zombie en Fairy tijdelijk verwijderd omdat ik effect nog ga veranderen en nog een negatieve effect ga bedenken.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Slay a Stone »

Vryewatch mag wel 30-40% hp worden.
Afbeelding
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Shapeshifter spellbook

Bericht door Jas »

Slay a Stone schreef: Vryewatch mag wel 30-40% hp worden.
Dan zou je 50% healen met soul split erbij no thanks :L
15% is al zat.
Afbeelding
Plaats reactie