Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!

Welk cijfer geef je deze guide?

Peiling eindigde op woensdag 29 augustus 2007, 18:06

1
2
13%
2
0
Geen stemmen
3
0
Geen stemmen
4
0
Geen stemmen
5
0
Geen stemmen
6
0
Geen stemmen
7
1
7%
8
6
40%
9
3
20%
10
3
20%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Naponet
Berichten: 36
Lid geworden op: zondag 19 augustus 2007, 20:15

Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Bericht door Naponet »

The Ultimate Baby Blue Dragon and Blue Dragon Killing Guide

Deze Guide gaat over het killen van Baby Blue Dragons en Blue Dragons.

Inhoud:

1. Over Baby Blue en Blue Dragons

2. Benodigde skills

3. Benodigd armour

4. Hoe kom je er?

5. Drops

6. Wat je verder nog moet weten



1. Over Baby Blue Dragons de Blue Dragons:

Vind je je prayer te laag? Of zie je veel geld in het verkopen van Dragon Bones en Baby Dragon Bones? Of wil je gewoon goede monsters om tegen te trainen? Dan is deze Guide jouw Guide!!!!
Veel mensen zijn jouw al voorgegaan! Je bent pas echt member als je deze hebt gekillt. Lees deze guide en jij bent meester in het verslaan van Baby Blue Dragons (lvl 48 ) en Blue Dragons (lvl 111)



Afbeelding
Blue Dragon (lvl 111)


Afbeelding
Baby Blue Dragon (lvl 48 )




2. Benodigde skills:

Blue Dragons zijn monsters die je zeker niet mag onderschatten. Zou je naar deze gaan zonder Anti Dragonshield ben je na 2 - 3 hits dood. Ze kunnen namelijk met hun vuur een 36 hitten. Heb je wel een Anti Dragonshield, ben je nog steeds niet veilig voor hun vuur, maar ze zullen niet hoger hitten met hun vuur als een 5. Naast hun vuur vallen ze ook nog aan met melee, deze aanval is niet zo gevaarlijk als hun vuur, maar ze kunnen hier wel een 10 mee hitten.
Baby Blue Dragons zijn weliswaar slechts lvl 48, toch kunnen ze nog steeds een 8 hitten. Integenstelling tot hun grote varianten gebruiken ze geen vuur als attack, dus je hebt geen Anti Dragonshield nodig. Blijf als je geen Anti Dragonshield heb wel een beetje uit de buurt van de Blue Dragons, want deze kunnen nog altijd hun vuur op jij gebruiken.
Om Blue Dragons te killen, raad ik een combat 75 aan. Heb je een lager combat zou je eventueel ook nog tegen hun kunnen vechten, maar je zal dan wel meer lobs nodig hebben dan bij een hoger combat. Dit komt doordat ze vaak hitten (meestal rond de 5 - 10 ). Heb je een combat van lager als lvl 75 en je wilt toch Dragons killen voor Dragon Bones, dan kun je beter naar Green Dragons (lvl 79) gaan. Het nadeel aan deze is dat deze alleen voorkomen in de Wilderniss. Je zult dus moeten uitkijken voor Player Killers en Dragon Lurers. Daarnaast droppen zei Green Dragonhides en geen Blue Dragonhides, deze zijn een stuk minder waard.
Vanaf combat 65 zou je Green Dragons als alternatief gebruiken.
Baby Blue Dragons zijn zoals ik hiervoor al zei een stuk minder sterk als hun grote varianten, maar het nadeel aan deze is dat deze enkel Baby Dragon Bones droppen (geven minder prayer exp) en geen Dragonhides droppen. Deze zijn wel een stuk slapper als hun grotere varianten, je kunt ze al aan vanaf combat 50.



3. Benodigd Armour

Je armour moet er ongeveer zo uitzien:

Afbeelding
- Dragon med helm -> Rune full helm
- Amulet of glory -> Amulet of strength
- Cape naar keuze, bij voorkeur Lengends / Obesedian cape
- Abbysal Whip -> Dragon longsword / Dragon dagger -> Rune scimitar
- Red/black dragon hide -> Rune platebody
- Anti Dragonshield
--> bij Baby Blue Dragons eventueel Obsedian shield -> Rune kite shield
- Ring naar keuze, bij Blue Dragons eventueel Ring of wealth
- Rune boots -> Climbing boots


LET OP: Het is van levensbelang dat je bij Blue Dragons een Anti Dragonshield draagt, anders zul je heel snel doodgaan. Mocht je kiezen voor Baby Blue Dragons, raad ik nog steeds een Anti Dragonshield aan. Mocht een Blue Dragon je dan aanvallen, zul je in ieder geval niet zo snel doodgaan en zou je kunnen wegrennen.

Je inventory moet er ongeveer zo uitzien:

Afbeelding

Je kunt het beste lobsters gebruiken voor Blue Dragons en Baby Blue Dragons. Dit is redelijk sterk voedsel, en je komt er zeer makkelijk aan. Gebruik in elk geval geen Sharks of Monkfish, dat is het niet waard voor deze monsters. Ook heb je een Dusty Key nodig om bij ze te komen. Deze krijgen door bij de Poison Scorpions door te lopen naar beneden. Hier moet je dan een Jail Guard (lvl 42) killen. Hierna moet je de Prisoner bevrijden met de key die hij dropt en deze Prisoner geeft je een Dusty Key.



4. Hoe kom je er?

Waar zijn ze te vinden?

Blue Dragons: (lvl 111)
- In de Members Dungeon
- In de kelder van de Heroes Guild (hier kun je ze ook goed rangen)
- In de Orge Enclave van Gutanoth

Baby Blue Dragons: (lvl 48 )
- In de Members Dungeon, bij de Blue Dragons


Omdat deze Guide gaat over het killen van Baby Blue Dragons en Blue Dragons in de Members Dungeon, zal ik je laten zien hoe je er komt:

Vanuit Taverly:

Je loopt iets zuidelijk. Op een gegeven moment die ze een ! op de map. Hier ga je naar toe. Dan ga je op deze plek de dungeon in. (zie kaart beneden)

In de dungeon:
Afbeelding
(met de dank aan Rune HQ voor deze kaart)

Zwarte route: Snelste route
Rode route: Kortste route (duurt wel wat langer, je moet namelijk doors openen)
Blauwe route: Shortcut (70 agility benodigd)



5. Drops:

Baby Blue Dragon:
- 100 %: Baby Dragon Bones (30 prayer exp)

Blue Dragon:
- 100 %: Blue Dragonhide; Dragon Bones (72 prayer exp)
- Geld: 11 - 440
- Wapens: Steel Battle Axe, Steel Scimitar, Steel 2H Sword, Mithril Axe, Mitril Spear, Rune Javelin (5), Rune Dagger, Rune Spear, Dragon Spear
- Armour: Steel Platelegs, Mithril Kiteshield, Adamant full helm
- Runes/Arrows: Fire (37), Law (3), Nature (15 - 30), Water (75)
- Overig: Adamant ore, Bass, Chaos Talisman, Lvl 3 Clue, Half key, Herb, Shield left half, Nature talisman, Uncut gems



6. Wat je verder nog moet weten:

Zoals jullie al eerder konden lezen droppen Blue Dragons en Baby Blue Dragon (Baby) Blue Dragon Bones. Daarnaast droppen Blue Dragons ook nog Blue Dragonhides.
Baby Dragon Bones en Dragon Bones zijn een hoop waard. De huidige prijs voor Baby Dragon Bones zijn rond de 750 gp ea, bij Dragon Bones is dit zelfs 2.000 gp ea. Daarnaast zijn Blue Dragon hides ook nog eens ook nog 2.000 gp ea waard zijn. Dit is dus 4.000 gp per Blue Dragons. Daarnaast zijn ze ook nog heel goed voor je prayer, als je ze burried en niet verkoopt! Ik hoop dat jullie nu alles weten over Baby Blue Dragons en Blue Dragons. Als jullie vragen, opmerkingen of commentaar op deze guide hebben, kunnen jullie met altijd een pm sturen.


Gemaakt door Juniorcool voor het Hades forum en Lunagang tip forum. Deze guide mag niet gebruikt worden zonder mijn toestemming op andere sites.
Laatst gewijzigd door Naponet op woensdag 22 augustus 2007, 19:49, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jericho
Berichten: 1925
Lid geworden op: donderdag 5 april 2007, 20:05
Oude naam: Elve Range38

Bericht door Jericho »

Sommige dingen kunnen wel beter worden, zoals je armour. Je kan volgens mij veel beter een whip dragen als dragon longsword. Voor de rest is de guide wel goed en overzichtelijk, 7,5/10.
Afbeelding
Naponet
Berichten: 36
Lid geworden op: zondag 19 augustus 2007, 20:15

Bericht door Naponet »

Elve Range38 schreef:Sommige dingen kunnen wel beter worden, zoals je armour. Je kan volgens mij veel beter een whip dragen als dragon longsword. Voor de rest is de guide wel goed en overzichtelijk, 7,5/10.
daar heb je gelijk in, had er zelf nog niet aan gedacht. ik edit het effe. bedankt voor de tip :D

kan zelf nog geen wip dragen (atk 67), dus dat plaatje kan ik helaas niet veranderen.
Afbeelding
Ns Redfire
Berichten: 2278
Lid geworden op: dinsdag 23 januari 2007, 19:10
Clan: Geen
Contacteer:

Bericht door Ns Redfire »

ik vind het een hele goed guide eigenlijk, goed uitgelegd en goede plaatjes...maar ik wil dus ook naar de blue dragos en ik heb geen dusty key,..maar waar zijn dan die poison scorpions ??
7+ Jaar LTF
Naponet
Berichten: 36
Lid geworden op: zondag 19 augustus 2007, 20:15

Bericht door Naponet »

ns redfire schreef:ik vind het een hele goed guide eigenlijk, goed uitgelegd en goede plaatjes...maar ik wil dus ook naar de blue dragos en ik heb geen dusty key,..maar waar zijn dan die poison scorpions ??
je kent de members dungeon he?

als je mij weg volgt komt je langs skeletons, dan ghosts, dan giant bats, dan black knight, dan magic axes en als je dan bij de poison scorpions bent, kun je twee kanten op. als je over de brug loopt, kom je bij de chaos dwarf, dan lessers en uit eindelijk de dragons. maar als je bij die splitsing gewoon naar beneden loopt, kom je na een tijdje na hill giants. als je hier nog doorloopt kom je weer langs black knights. hier ga je naar het oosten, dan zie je een jail guard. deze kill je en hij dropt en key. met deze key bevrijd je de persoon die in de jail zit en praat je dan met deze. hij geeft je een dusty key ;)
Afbeelding
Xeoxescape
Berichten: 179
Lid geworden op: dinsdag 22 mei 2007, 17:54

Bericht door Xeoxescape »

Elve Range38 schreef:Sommige dingen kunnen wel beter worden, zoals je armour. Je kan volgens mij veel beter een whip dragen als dragon longsword. Voor de rest is de guide wel goed en overzichtelijk, 7,5/10.
Lol, hij bedoelde niet wat je het best kan aatrekken, maar wat je het minst moet aantrekken =)

Trouwens, mooi Guide hoor, vooral dat ene plaatje hoe je naar ze toe kunt gaan, 9.5/10 =)
Pirates-Of-Runescape Clan

Stopped playing damned Runescape
Gebruikersavatar
thooor4
Berichten: 541
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 10:16

Bericht door thooor4 »

Goed , maar bij armour moet het veranderd het compleet veranderd worden :roll:
Mattekop
Verbannen
Berichten: 3896
Lid geworden op: maandag 2 april 2007, 21:43

Bericht door Mattekop »

Geen goede guide, Beetje meet overzichtelijker.

Ik raad ook niemand hier dat armour aan.. dmed en d longsword..
Afbeelding
Ns Redfire
Berichten: 2278
Lid geworden op: dinsdag 23 januari 2007, 19:10
Clan: Geen
Contacteer:

Bericht door Ns Redfire »

Naponet schreef:
ns redfire schreef:ik vind het een hele goed guide eigenlijk, goed uitgelegd en goede plaatjes...maar ik wil dus ook naar de blue dragos en ik heb geen dusty key,..maar waar zijn dan die poison scorpions ??
je kent de members dungeon he?

als je mij weg volgt komt je langs skeletons, dan ghosts, dan giant bats, dan black knight, dan magic axes en als je dan bij de poison scorpions bent, kun je twee kanten op. als je over de brug loopt, kom je bij de chaos dwarf, dan lessers en uit eindelijk de dragons. maar als je bij die splitsing gewoon naar beneden loopt, kom je na een tijdje na hill giants. als je hier nog doorloopt kom je weer langs black knights. hier ga je naar het oosten, dan zie je een jail guard. deze kill je en hij dropt en key. met deze key bevrijd je de persoon die in de jail zit en praat je dan met deze. hij geeft je een dusty key ;)[/quote

ty
7+ Jaar LTF
TH
Berichten: 2136
Lid geworden op: zondag 19 november 2006, 14:29
Clan: The Titans
Oude naam: t hilfiger | TH`Smd

Bericht door TH »

Heel mooie guide.
9.5/10 Niemand is perfect tbh :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ezra
Berichten: 2200
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 16:34
Oude naam: X Thunder X

Bericht door Ezra »

Naponet schreef:
Elve Range38 schreef:Sommige dingen kunnen wel beter worden, zoals je armour. Je kan volgens mij veel beter een whip dragen als dragon longsword. Voor de rest is de guide wel goed en overzichtelijk, 7,5/10.
daar heb je gelijk in, had er zelf nog niet aan gedacht. ik edit het effe. bedankt voor de tip :D

kan zelf nog geen wip dragen (atk 67), dus dat plaatje kan ik helaas niet veranderen.
er is iets van een ding op runehq dat je armour kan kiezen en zo,maar ik bende link kwijt :)
Afbeelding
Mark_Zonne
Berichten: 2938
Lid geworden op: woensdag 23 mei 2007, 14:40
Clan: -
Oude naam: mark zonne

Bericht door Mark_Zonne »

Mooie guide. mensen ga niet zeuren over het armor :wink: als jij betere armors/wapens heb draag je gewoon die? anti d f shield wel aanhouden

8/10
Gebruikersavatar
yde11
Berichten: 482
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 15:45

Bericht door yde11 »

met vuur kunnen ze 50+ hitten :P zelf gevoeld toen ik antidshield vergeten was
en ze kunnen 11 hitten met melee :)
Xeoxescape
Berichten: 179
Lid geworden op: dinsdag 22 mei 2007, 17:54

Bericht door Xeoxescape »

yde11 schreef:met vuur kunnen ze 50+ hitten :P zelf gevoeld toen ik antidshield vergeten was
en ze kunnen 11 hitten met melee :)
Ligt aan je defence hoeveel ze hitten met Melee
Pirates-Of-Runescape Clan

Stopped playing damned Runescape
Naponet
Berichten: 36
Lid geworden op: zondag 19 augustus 2007, 20:15

Bericht door Naponet »

50 lijkt me echt onmogelijk

sorry hoor, maar je kunt ook OVERDRIJVEN

36 is echt het hoogste dat ik ooit het meegemaakt en ga er maar van uit dat ik het al vaak meegemaakt heb hoor :P
Afbeelding
i kasoy i
Berichten: 108
Lid geworden op: dinsdag 23 oktober 2007, 22:49
Clan: purple clan-.-

Re: Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Bericht door i kasoy i »

hij zegt toch zeker het minste? :roll:
beetje rare comments..
waarom kan een green dragon dan 52 op mij hitten .. :mrgreen:
vuur is vuur ze hitten 52 niks overdrijven
Klik hier voor mijn blogg!
Klik HIERvoor mijn Bh Guide.
Klik HIER voor mijn whip pk in bounty hunter!
haqer64
Berichten: 1963
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:20

Re: Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Bericht door haqer64 »

rune scim wtf???? pak maar d scim
Afbeelding
red9999
Berichten: 100
Lid geworden op: maandag 26 november 2007, 14:23

Re: Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Bericht door red9999 »

Zitten goede punten in, en mooie informatie.
8/10
Gestopt met runescape.
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Bericht door Mr Emmertj »

Leuke bump :P Nice guide

Afbeelding

Ik dacht kan je misschien gebruiken

Code: Selecteer alles

http://img134.imageshack.us/img134/2650/armorks8.jpg
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
Orkjes_doder
Verbannen
Berichten: 1758
Lid geworden op: woensdag 23 mei 2007, 18:58
Oude naam: `Ork

Re: Baby Blue Dragons en Blue Dragons (melee)

Bericht door Orkjes_doder »

i kasoy i schreef:hij zegt toch zeker het minste? :roll:
beetje rare comments..
waarom kan een green dragon dan 52 op mij hitten .. :mrgreen:
vuur is vuur ze hitten 52 niks overdrijven
maar jij moet ook je mond houden met je nageaapte naam he!

9.5/10 dus zeker goe maar even een aanraader neem 2a3 anti-fre pots mee die kosten niks 2k ea ofzo en werken 5 min en ze hitten toch haast niks
Ik speel op light think
Afbeelding
Plaats reactie