Frost Drags - Alternatieve Methode

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Imupsided0wn »

Frost Dragons
Afbeelding
Inleiding

Heey en welkom in mijn derde guide al. Jullie hebben vast en zeker de titel gelezen en snappen dat deze guide over Frost Dragons gaat. Nu zullen velen van de lezers weten dat je naar Frost Drags gaat met cannon, goeie gear (prayer of strength) en lekker gaat killen. Nu dacht ik, je doet protect magic dus opzich zou Ganodermic (Gano) ook een mogelijkheid kunnen zijn. Ik ging dus met Gano naar de Frost Dragons en protect range, dit werkte nauwelijks ik had namelijk food nodig en dit is een van de dingen die ik erg irritant vind aan frost dragons. Ik ging meteen weg en opnieuw proberen. Ik deed Soul Split (SS) aan en Turmoil (Turm) en dit alles met super antifire potion natuurlijk. IK werd zeker gehit, ik had nog steeds Gano aan maar door de hits die ik op de Frost Dragon maakte werd ik goed gehealt en ging ik dus niet dood : Geen food nodig.

Required Skill & Items

Alle skills kunnen vanzelf sprekend hoger zijn, lager heb ik niet getest zelf ben ik iets hoger dan de skills die ik hieronder aangeef.
Skills
- 80+ Attack
- 80+ Strength
- 85+ Defence
- 85+ Magic
- 95+ Prayer
- 85+ Herblore
- 68+ Summoning
- 85+ Dungeoneering

Deze items raad ik zeker aan, whip is zeker een optie maar omdat je wel je health hoog moet houden zul je hard moeten hitten met whip. Rapier zorgt daar gemakkelijker voor.
Items
- Chaotic Rapier/Chaotic Longsword
- Geld voor armour (20m)
- Fire Cape/Nomad's Cape/Ardougne Cape 3/4

Equipment & Inventory

Het armour voor frost dragons is, melee based. Een goeie up and down list is er niet echt. Er zijn een aantal dingen die vrij gemakkelijk te vervangen zijn. Deze zet ik onder het plaatje.
Armour
Afbeelding
Verac's Helm > Neitiznot > Berserker Helm
Fire Cape > Nomad's Cape > Skill Cape
Fury > Glory
Chaotic Rapier > Chaotic Longsword
Steadfast Boots > Dragon Boots
Misschien dat je de Ring aan kan passen, Berserker Ring (i) misschien.
Een goeie aura die ik gebruik is Reverence, zorgt er simpelweg voor dat je prayer points minder snel drainen. Je kunt zelf ook een aura nemen die jij fijn vind natuurlijk.

Inventory
Voor het samenstellen van je Inventory zijn verschillende keuzes, heb je Overloads/Extremes? Heb je Super Prayer? Noem maar op.
Ik heb voor deze guide het minimum genomen maar ik zal er ook een Inventory bijzetten voor hogere levels.
Afbeelding
- Super Set, simpelweg omdat je dan harder hit dit kost ook nog eens heel weinig.
- 6 Prayer Potions, je gebruikt SS en Turm dus zul je prayer points nodig hebben..
- Energy Potions, de weg erheen is vrij lang lopen vanaf Falador dus ik raad aan Energy Pots mee tenemen (2) deze zijn op tegen de tijd dat je er bent en kun je dus de vials droppen.
- Super Antifire, tegen de dragon's breath of course.
- 2 Sharks, tja je weet maar nooit hoe unlucky je bent als jij ze niet nodig heb, drop je ze gewoon aan het einde van de trip. Je kan natuurlijk ook ander voedsel meenemen.
- Cannon & Cannonballs, je gebruikt bij Frost Dragons ook met mijn methode een Cannon neem deze dus ook mee dit verhoogt je kills per uur drastisch.
- Falador Teleport, je moet daar ook weer snel weg kunnen dus gewoon teletab. Weinig space nodig en snel.

Afbeelding
- Overloads, spreekt voor zich.
- 6 Prayer potions, Je gebruikt ook nu SS en Turm.
- Energy Potions, het is nog steeds een heel stuk lopen.
- Super Antifire, ...
- 5 Sharks, dit is omdat je door Overloads 500 gehit wordt. Ik zelf zou dan 400 LP overhebben wat ik zelf beetje weinig vind, eet dus na 1 Slokje Overload te hebben gedronken gewoon 1 Shark en heal vervolgens weer verder met SS. Je zult dan wat veiliger bezig zijn.
- Cannon & Cannonballs, je gebruikt bij Frost Dragons ook met mijn methode een Cannon neem deze dus ook mee dit verhoogt je kills per uur drastisch.
- Falador Teleport, je moet daar ook weer snel weg kunnen dus gewoon teletab. Weinig space nodig en snel.

Route

Het is een klein stukje lopen vanaf Falador. Falador is de plek waar je heen teleport om te banken en ook de plek waar je de trip zult beginnen. Als je ook zoals in Inventory staat getipt 2 Energy Potions nodig hebt mee genomen hebt zul je dit in één keer kunnen rennen en zal de reis zo'n 40 seconden duren.
Afbeelding
De rode lijn is vanaf de plek waar je komt met teleport naar de cave toe. De blauwe lijn geeft aan waar je kan banken, je kan zelf bepalen welke bank je wilt gebruiken.
Eenmaal in de grot loop je dit stuk:
Afbeelding
Je zult dan een zogenaamde Resource Dungeon vinden. De eerste keer dat je hierin gaat krijg je 15.000 Dungeoneering xp (geen tokens).
Afbeelding

Alternatieve Routes:
- Na de quest Love Story heb je de mogelijkheid om Rimmington Tablets te maken, deze werken precies hetzelfde als andere tablets en deze teleporteren je naar Rimmington. Ik vind het zelf geen goeie methode maar in veel reacties wordt dit aangeraden. Zelf vind ik het niet zo goed omdat je geen bank heb in Rimmington.

- Je kan met Fairy Tele onder de cave entrance teleporten als je hiervan gebruik maakt, pak dan een tele naar bijv. de GE zodat je daar kan banken en snel weer erheen kan.
How to: Kill
Het killen van deze beesten is niet lastig, na 1 tripje heb je het zeker door.
Je bent nu in de Resource Dungeon: Frost Dragons. Voor je staan een stuk of 10 Frost dragons en ze attacken je nog niet. Drink als je met superset/extremes bent al je pots, ben je met Overloads drink dan wel superantifire maar geen Overload nog. Zet eventueel je Quick Prayer op Soul Split en Turmoil en zet deze vervolgens ook aan. En ren naar het midden van de cave, plaats daar je cannon en attack vervolgens zelf het beest dat je cannon attackt.
Met Overloads: Plaats ook je cannon en attack het beest als jij bezig bent met killen drink je overload en na 2 hits gehad te hebben eet je één Shark je zal vervolgens zelf weer verder healen.
Afbeelding
Als je Overloads drinkt op de manier die hierboven staat weergeven zal je geen problemen hebben met low health, je zult jezelf meteen weer omhoog healen.

Plaats je cannon op de plek van de pijl, of daar in de buurt natuurlijk hier zal jou cannon alle dragons kunnen raken waardoor je zeker 100 kills per uur maakt. Loop om de twee kills even naar je cannon om even ammo te reloaden.
Afbeelding
Tijdens het killen pak je natuurlijk de bones op, charms die jij wilt zelf doe ik blue en crimson. Sharks kun je oppaken als je food nodig hebt ze droppen deze regelmatig maar ik ga er niet vanuit dat je food nodig hebt.

Note: Soms, krijgen Frost Dragons een Blauwe bal om zich heen val nu NIET de Frost Dragon aan al jou hits zullen op jou gereflect worden. Je cannon kan overigens gewoon doorhitten
Afbeelding

Xp/h en Winst/h

Na al dit dingen en doenen wil je natuurlijk weten wat je gaat verdienen en of de xp/h nog redelijk is. Met mijn stats, wat iets hoger dan recommend is zonder Overloads, ligt de winst ongeveer bij 2m per uur. Ik maak dan iets meer dan 100 kills per uur. Met overloads wat ik nog niet gedaan heb zal het aantal kills per uur hoger liggen maar de winst 300k lager ( 3 Overloads van +- 100k ea) Rapier en Gano zal degraden dit is alleen zo weinig dat je dit kunt verwaarlozen het zal wel moeten gebeuren natuurlijk na verloop van tijd. 10 uur en de kosten liggen rond de 3m dan.
De xp/h zal rond de 30k melee en 18k Range liggen. Ik heb de xp/h niet goed kunnen meten omdat ik hier meestal geen uren achter elkaar ben.
IK had na 1 uur killen dit:
Afbeelding

Tips, Weetjes & FAQ

:?: Ik ben dood, wat nu?
:!: Pak een superantifire van je bank, 2 sharks, 2 Energy Potions, 2 Falador Teleports en ga naar de plek van overlijden. Je grave zal buiten de cave komen.

:?:
:!:

:?:
:!:

Bronnen;
Lunagang
Runescape Wikipedia
Mijn clan: Ellte :mrgreen:

Rate/Hate 1/10 en geeft a.u.b. Tips
Laatst gewijzigd door Imupsided0wn op donderdag 2 februari 2012, 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TFWRacerZ
Berichten: 2087
Lid geworden op: dinsdag 8 april 2008, 19:38
Clan: -

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door TFWRacerZ »

9/10, alles mooi uitgelegd :)
Afbeelding
Ik ben stapelgek, slaap op stacks, stapelbed.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Slay a Stone »

Ja fraai is dat ik heb geen turm :(

7.5/10, beetje kort :?
Afbeelding
appeltje123
Berichten: 488
Lid geworden op: woensdag 9 februari 2011, 21:29
RS: appeltje123 (p2p)
Clan: ELlTE

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door appeltje123 »

nice guide imo :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Jorenator »

Even iets, als je dood bent komt je graf buiten de grot. Dus er is geen gevaar om je stuff terug te halen ;)
Afbeelding
naaitsab
Berichten: 339
Lid geworden op: zondag 6 februari 2011, 14:07
RS: Le pro (p2p)

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door naaitsab »

zeer nice hoor 9/10 :)
Afbeelding]
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Marni42 »

Nice, ook mooie plaatjes, uitgebreid, goede informatie, echt in één woord: FANTASTIES

11/10
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Joshi-Skilzz »

Erg netjes,

8/10 why no pack yak?
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Imupsided0wn »

Joshi-Skilzz schreef: Erg netjes,

8/10 why no pack yak?
Die heb ik niet, en in de skill reqs staat 68+ summoning pack yak is dus altijd mogelijk.
im2fast4u
Berichten: 577
Lid geworden op: donderdag 7 juli 2011, 15:32
RS: im2fast4u (p2p)

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door im2fast4u »

Met overloads wat ik nog niet gedaan heb zal het aantal kills per uur hoger liggen maar de winst 300k lager ( 3 Overloads van +- 100k ea) Rapier en Gano zal degraden dit is alleen zo weinig dat je dit kunt verwaarlozen het zal wel moeten gebeuren natuurlijk na verloop van tijd. 10 uur en de kosten liggen rond de 3m dan.

Ten eerste, overloads zijn in totaal ongeveer 40-45k
ten tweede, je zegt dat gano zo weinig degrade dat et te verwaarlozen is maar je zet 10 uur en kosten 3m.. das 300k per uur, ik denk nie dat 300k per uur zo weinig is, maar je doet wel de kosten van de overloads -.-
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Slay a Stone »

im2fast4u schreef: Met overloads wat ik nog niet gedaan heb zal het aantal kills per uur hoger liggen maar de winst 300k lager ( 3 Overloads van +- 100k ea) Rapier en Gano zal degraden dit is alleen zo weinig dat je dit kunt verwaarlozen het zal wel moeten gebeuren natuurlijk na verloop van tijd. 10 uur en de kosten liggen rond de 3m dan.

Ten eerste, overloads zijn in totaal ongeveer 40-45k
ten tweede, je zegt dat gano zo weinig degrade dat et te verwaarlozen is maar je zet 10 uur en kosten 3m.. das 300k per uur, ik denk nie dat 300k per uur zo weinig is, maar je doet wel de kosten van de overloads -.-
Rapier zit er ook bij he dus die 300k valt wel mee.
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Imupsided0wn »

Dragon209 schreef:
im2fast4u schreef: Met overloads wat ik nog niet gedaan heb zal het aantal kills per uur hoger liggen maar de winst 300k lager ( 3 Overloads van +- 100k ea) Rapier en Gano zal degraden dit is alleen zo weinig dat je dit kunt verwaarlozen het zal wel moeten gebeuren natuurlijk na verloop van tijd. 10 uur en de kosten liggen rond de 3m dan.

Ten eerste, overloads zijn in totaal ongeveer 40-45k
ten tweede, je zegt dat gano zo weinig degrade dat et te verwaarlozen is maar je zet 10 uur en kosten 3m.. das 300k per uur, ik denk nie dat 300k per uur zo weinig is, maar je doet wel de kosten van de overloads -.-
Rapier zit er ook bij he dus die 300k valt wel mee.
Alles zit erbij, overloads zijn geen 40k alleen de torstol is al 40k en in 10 uur tijd verdien je 25mil als je daar 3m vanafhaalt valt het reuze mee.
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Extreme Salt »

Mooie guide, maar ik raad Ganodermics af de repair kosten zijn niet echt goedkoop, dus als je voor de winst gaat raad ik dit zekers af per uur kost dit zo'n 300k+. Bandos of Barrows dat raad ik aan. Een overload is trouwens geen 40-45k maar 99,064 gp om precies te zijn (4 dose). Overloads raad ik echter wel aan voor meer kills per uur, maar Gano moet je echt vervangen door Bandos of Barrows. Verder mooie guide 8/10.
Afbeelding
Afbeelding
dustelix
Berichten: 76
Lid geworden op: donderdag 17 september 2009, 18:12

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door dustelix »

liggen maar de winst 300k lager ( 3 Overloads van +- 100k ea)


Overload is ongeveer 15k lose per dose [60k per pot :p]


nvm prijs is changed i guess O.O
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Travolter »

Bandos > all.

+6 str maakt het gewoon highest dps hoe klein het verschil ook is.

Je kan ten eerste toch gewoon prayen. Ze gebruiken toch maar 1 stijl attack die in het begin gekozen word en ten tweede ss flick...
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Imupsided0wn »

Travolter schreef: Bandos > all.

+6 str maakt het gewoon highest dps hoe klein het verschil ook is.

Je kan ten eerste toch gewoon prayen. Ze gebruiken toch maar 1 stijl attack die in het begin gekozen word en ten tweede ss flick...
Succes met bandos man ;)
Frost dragons vallen aan met magic, range en melee als je mijn guide gebruikt gebruik je geen protect maar soul split.
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Extreme Salt »

Mrupsided0wn schreef:
Travolter schreef: Bandos > all.

+6 str maakt het gewoon highest dps hoe klein het verschil ook is.

Je kan ten eerste toch gewoon prayen. Ze gebruiken toch maar 1 stijl attack die in het begin gekozen word en ten tweede ss flick...
Succes met bandos man ;)
Frost dragons vallen aan met magic, range en melee als je mijn guide gebruikt gebruik je geen protect maar soul split.
Wat Travolter zegt, lees mijn post ook.
Afbeelding
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Slay a Stone »

Ik raad ook aan om watertalismannen te pakken, had er 6 van 1 rondje en ze zijn noted, 8k ea :)
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Dombo 12 »

Je guide kon beter, Love Story quest > Rimmington teletab.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Frost Drags - Alternatieve Methode

Bericht door Imupsided0wn »

Dragon209 schreef: Ik raad ook aan om watertalismannen te pakken, had er 6 van 1 rondje en ze zijn noted, 8k ea :)
Hmm ok nice

Toegevoegd na 55 seconden:
Dombo 12 schreef: Je guide kon beter, Love Story quest > Rimmington teletab.
Dan heb je twee inventory spaces nodig want in Rimmington is geen bank.
Aangezien je toch moet banken heb je dus twee teletabs nodig tenzij je Ardy Cape draagt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Extreme Salt schreef:
Mrupsided0wn schreef:
Travolter schreef: Bandos > all.

+6 str maakt het gewoon highest dps hoe klein het verschil ook is.

Je kan ten eerste toch gewoon prayen. Ze gebruiken toch maar 1 stijl attack die in het begin gekozen word en ten tweede ss flick...
Succes met bandos man ;)
Frost dragons vallen aan met magic, range en melee als je mijn guide gebruikt gebruik je geen protect maar soul split.
Wat Travolter zegt, lees mijn post ook.
Hmm het is lastig, over de ovls : ja klopt zijn ong 100k en verbetert kills per uur heel erg. Met bandos worD (!) ik vrij hard gehit mate van me heeft het ook getest en werd ook hard gehit, de repaircosts van Gano zijn inderdaad duur.
Plaats reactie