~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Vinno »

Mobilising Armies
[/size]
Door Vino | Niks kopiëren zonder toestemming
Inhoud:
1.0) Voorwoord
2.0) Waar
3.0) Het begin
3.1) Investment
3.2) Recruiten
3.3) Special Units
4.0) Getting into the game
4.1) Controlling the game
4.2) Conflict
4.3) Siege
4.4) Hoard
4.5) Resque
4.6) Aftergame
5.0) Tactieken
6.0) Rewards
7.0) Tips
8.0) V&A
9.0) Slot

Voorwoord
Hallo dames en heren. Dit is mijn 6e guide en ik hoop dat jullie het wat vinden. Deze guide gaat over Mobilising Armies. Een Minigame waar JaGex bijna een jaar aan heeft gewerkt. Mobilising Armies is een soort van strategie spel. Je hebt 4 verschillende soorten games; Conflict, Siege, Hoard en Rescue. Ik ga over alles vertellen hoe & wat.

Note: In de guide zal ik Mobilising Armies afkorten naar M.A. Dat is wat minder typwerk :)
Waar
We willen natuurlijk wel weten waar M.A ligt. Mobilising Armies ligt helemaal in het hoekje van RuneScape. Het hoekje ligt Zuid-West. Maar dat maakt niet zoveel uit, want we hoeven niet te lopen. We hebben voor de rest deze opties:

1. We teleporten met een Ring of Duelling naar Mobilising Armies. Een Ring of Duelling kost ongeveer 1k~
2. We teleporten via een Spirit Tree. Hiervoor hebben we de quest Tree Stronghold nodig. Hier zijn spirit trees:
Afbeelding

Mobilising Armies ziet er zo uit:
Afbeelding

1. De Spirit Tree
2. Recruitment Huisje
3. Reward Huisje
4. Junior Cadet Mal
5. Special Unit Table
6. Bank
Het begin
Als we in Mobilising Armies zijn moeten we eerst een tutorial volgen. Deze kun je krijgen bij Junior Cadet Mal. Ga gewoon de tutorial door en probeer het te begrijpen. Als je het begrijpt kan je eigenlijk al stoppen met het lezen van deze guide :P . Snap je het niet? Dan lees je lekker verder.

We willen natuurlijk zo snel mogelijk beginnen met het spelen van deze minigame. Daarom leg ik je nu de volgende dingen uit:
Investment
Om een legertje te kunnen halen en Special Units te kunnen pakken hebben we Investment Points nodig. Deze kunnen we krijgen door spullen in te leveren bij Junior Cadet Mal. We kunnen de volgende dingen inleveren:
  • Armour
  • Ammo
  • Herbs
  • Wapens
  • Tele Tabs
  • Runes
  • Summoning Pouches & Scrolls
  • Amuleten e.d.
  • Hunter stuff
Als je een paar van die dingen hebt dan doe je er een paar in, en klik dan op Exchange. Dan krijg je nog een melding of je het echt wilt, klik dan gewoon op Ok

Afbeelding

Als je een paar van die dingen hebt ingeruilt, kun je legers en Special Units kopen. Met dat leger en de Special Units maak je een goede kans om te winnen.

Maar onthoud dit over investment:
De dingen die je invest kan je NIET meer terug krijgen!!!

Recruiten
Met Investment points kunnen we Special Units en legers kopen. Dit subonderwerp gaat over legers kopen. Dat doe je in het huisje ten zuiden van de bank. Klik met je rechtermuisknop op een Recruiter aan de tafel. Je zult dit krijgen:

Afbeelding
  • In het Oranje vak zie je het ras dat je troep is en wat zijn specialiteit is.
  • In het Groene vak zie je een plaatje van je troep die je recruit
  • In het Paarse vak zie je de stats van je troep, en de Combat Triangle. (Hier kom ik later op terug)
  • In het Rode vak kan je kiezen welk level je je squad wilt hebben, of je troep light of heavy is, het aantal troepen dat je wilt, de prijs, en je Investment points na het recruiten.
Het Recruiten is waarschijnlijk het belangrijkste van M.A. Je kunt dus kiezen welke soort troep je wilt. Dit zijn de drie rassen die er zijn:
  • Goblins
  • Elves
  • Dwarves
Op de Combat Triangle zie je dat Goblins sterker zijn dan Elven, Elven sterker dan Dwarves, en Dwarves sterker dan goblins. Als je dat volgt merk je dat bijvoorbeeld een Elf meer hit op een Dwarve, dan een Elf op een Goblin.
Afbeelding
De combat triangle
De class light en heavy zijn totaal anders. Als je je troep light maakt, bewegen ze 2x zo snel als dat je ze heavy maakt. Maar als ze light zijn, hebben ze een lagere combat stat. Ze doen dan minder schade. Andersom is het dus als je een heavy troep hebt, zijn ze 2x zo langzaam als een light, maar doen meer schade. Je kunt maar 10 squads hebben.
Special Units
Special Units kun je krijgen ten oosten van Junior Cadet Mal. Ze staan onder een tentje, en liggen op een tafel. Als je klikt op een tafel krijg je dit schermpje:

Afbeelding

Je kan het aantal Special Units verhogen en verlagen. Je kunt maximaal 5 Units hebben.

Dit is de tabel van de Special units en wat ze doen:[/td][/tr]
[tr][td][/td][td][/td][td]
Naam UnitPlaatje UnitBeschrijving Unit
BarricadeAfbeeldingEen Barricade verspert je tegenstander de weg. Het gaat na een enkele seconden weg.
DistractorAfbeeldingEen Distractor kan erg handig zijn om je tegenstander te hinderen. Als je een Distractor plaatst kijken (jouw en) je tegenstanders naar een Dragon. Dan kunnen ze niet werken.
ChinpompaAfbeeldingEen Chinpompa doet hetzelfde als wat het als wapen doet; Het hit alles om zich heen wat 1 vakje van hem verwijdert staan. Maar pas op, het doet ook damage op je eigen squads!
CannonAfbeeldingEen Cannon doet schade aan alles wat voor hem staat, dus ook aan jezelf! Als je het kanon naar het Oosten zet, en er staan mannetjes in een rechte lijn ten Oosten van het kanon, dan worden zij geraakt.
GliderAfbeeldingEen Glider doet erg veel damage. Het hit jammergenoeg maar 1 squad.
Getting into the game
Als je Squads en Special Units hebt, kun je met de game beginnen! We beginnen bij het begin. Drop alles op je bank, behalve je Squad papiertjes, en je Special Unit papiertjes. Je armour maakt niks uit, je ziet het niet, je gebruikt het niet. Ga dan bij deze ladder naar beneden:
Afbeelding
Wanneer je probeert naar beneden te gaan krijg je eerst dit tafereel:

Afbeelding

Kies hier welke game je wilt doen. Als beginner begin je bij "Conflict". Dan kom je bij dit scherm:

Afbeelding

Dit geeft een kleine beschrijving over het soort game dat je gaat doen. Verder kun je ook nog je Formatie veranderen:
In- of uitklappen • Screen van Formatiemogelijkheden
Afbeelding
Als je een leuke formatie hebt gekozen kom je hier:

Afbeelding

Hier kom je bij de inzet. De inzet is maximaal 10k Investment Points. Kies een leuk aantal punten en klik op accept. Nu komen we in de wachtkamer. Hier moeten we een tijdje wachten totdat we mee mogen doen aan een game.
Controlling the game
Als we gaan spelen, en je weet nog niet hoe het moet, lees dit dan door. Misschien begrijp je het dan beter ;)

Wanneer je in de game komt zie je deze dingen:
  • Met dit paneel kan je draaien met je beeld, naar voor en naar achter schuiven met je beeld, naar je geselecteerde squad gaan en in- en uitzoomen.
    Afbeelding
  • Hier staat wat informatie zoals de tijd, de squads in het spel e.d.
    Afbeelding

Hierin staan 5 tabs.
Afbeelding

Deze tabs staan erin:
  • In de eerste tab staat niks interresant. Hetzelfde als het paneel hierboven.
  • In de 2e tab kun je je geselecteerde squad begeleiden. Dit staat erin:
    Afbeelding
    • Het veertje maakt duidelijk dat het light is en het hoofd dat het een goblin is.
    • Het zwaardje is om aan te vallen
    • De voetstappen is om te lopen
    • De loep is om schatten te zoeken
  • In de 3e tab kun je Special Units gebruiken.
    Afbeelding
  • In de 4e tab kun je je squads bekijken
    Afbeelding
  • In de 5e tab kun je forfeiten
    Afbeelding
Game 1: "Conflict"
Bij de game Conflict is het gewoon de bedoeling om al je tegenstanders te vermoorden. Verder zijn er geen regels. Ik raad je aan om al je troepen heavy te maken. Meestal is het het slimst als je gewoon met al je poppetje in 1 vakje gaat staan. Dat heed DD of tewel Death dot. Wacht dan gewoon tot je tegenstanders elkaar aanvallen. Uiteindelijk zijn zij dan verzwakt en heb jij nog geen enkele schade. Je kan dan als je wilt cannons, gliders en Chinpompa's op ze gebruiken.

Maar er is ook een andere mogelijkheid, namelijk: Jij dd't, maar dan vallen ze jou aan! Het beste is dan gewoon om met 1 squad te vluchten naar een veilige plek. De rest van je squads proberen dan gewoon de tegenstander te vermoorden.
Afbeelding
Een glider attack
Game 2: "Siege"
In mijn mening is dit de leukste game. Maar dat niet alleen, deze verdient het meeste Reward Credits. Het is de bedoeling om als eerste de muur van het kasteel te vernietigen. Daarbij kan het helpen als je je tegenstanders vermorzelt maar dat kost je tijd. De beste Tactiek is gewoon om zo snel mogelijk een Katapult te maken. Om een Katapult te kunnen maken heb je Stalen stangen, Wielen, Hout en Touw nodig. Dit ligt aan de zijkant van je troepen. De supplies zien er zo uit:
Afbeelding
Als je die supplies hebt moet je Rocks hebben. Die staan rechts en links van je. Blijf met je troepen Rocks pakken en je wint zeer waarschijnlijk.
Game 3: "Hoard"
Bij de game Hoard is het de bedoeling om zo snel mogelijk 100.000 gold te krijgen. Dat doen we doormiddel van de mijn. Daar haal je al sowieso rond de 25-30 duizend gold mee binnen. Maar je mijn raakt binnen een paar minuten uitgeput. De mijn is na een paar seconden weer gevult. Je kunt ook gold halen van andere players. Doormiddel van ze te doden.


Game 4: "Rescue"
[/size]

Komt nog

Aftergame

AfbeeldingAfbeelding
Als je klaar bent met de game heb je gewonnen of verloren. Je zult zo'n Sign krijgen als hierboven. Je zult zien dat er squads zijn gesneuvelt.

Afbeelding

Voordat je een nieuwe game wilt beginnen moet je ze "resupplyen". Dit doen we in het Recruithuis. Ga naar een tafel en klik met je rechter muisknop op een van de mannetjes. Klik dan op Manage. Je zult het soortgelijke scherm krijgen als bij het recruitment. Nu klik je op "Resupply all" en je mannetjes leven weer.

Onze Special Units die we gebruikt hebben kunnen we weer terug kopen bij de tafel voor Special Units. Als je niet meer genoeg Investment points hebt, kun je gewoon weer spulletjes inruilen bij Junior Cadet Mal.

Tactieken
[/color]

Conflict

Afbeelding

Als je wordt "gepiled" door 2 teams, ren dan naar een andere hoek
___________________________________________________________

Afbeelding

Als je niet wordt aangevallen, wacht dan rustig tot je tegenstanders verzwakt zijn
___________________________________________________________

Afbeelding

Wanneer de game begint haal je zo snel mogelijk de supplies voor je katapult. Wanneer je die hebt haal je aan een stuk door rocks.
Rewards
Komen nog

Tips
[/size]

:!: World 121, 76, 91, 97, en 159 zijn Mobilising Armies Worlds, daar is het dus drukker, waardoor je sneller een game krijgt.

:!: Gebruik bij games waar je veel dingen moet halen meer light squads dan heavy squads

V&A
[/size]

Vraag:
Antwoord:

Vraag:
Antwoord:

Vraag:
Antwoord:

Vraag:
Antwoord:

Slot


Dat was dan mijn 6e guide. Ik vond het leuk de guide te maken :) . 'k heb er ruim 4 à 5 uur aan gewerkt :) .


BTW:

Als iemand screens heeft van de reward kan je ze naar mij sturen. Ik zet ze dan in de guide. Je krijgt natuurlijk de credits dan :)
Afbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Yentel »

hoi vino, mooie guide tot nu toe ;)
ik ben voor rank 300 aan het gaan, het max voor de rewards.
atm heb ik 220, dus als je wilt zal ik morgen wat screens maken, van de prijzen, de armour etc?

Michiel`
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Vinno »

Graag!

Je credits zullen onder de picture komen ;)


-Vino`
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door 3dxbox »

Nou daar doen we het natuurlijk allemaal voor xD

Nice Guide, maar jemist Rescu #-o :ninja: :fluit: 8-[

*You just ripped my Briefing Entrace Pic XD*

Met Rescue en Rewards en 10, nu een 8,5/10
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Vinno »

Niks ripped [-(

Bedankt. Ik ben er mee bezig :)
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door 3dxbox »

Naja, zelfde hoek genomen zowat XD

Wel nice Taktieken dingen :o
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Vinno »

FEAR MY PAINT SKILLS
Afbeelding
Twan T
Verbannen
Berichten: 18268
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 17:20
Clan: Peutr
Oude naam: Ice bargge i
Contacteer:

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Twan T »

vino het gaat erom hoeveel je er killt en niet of je 1ste word :D
Afbeelding
Two for the future
Tnx Vinc voor sigjes
Lur3d Newb
Berichten: 120
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2009, 11:25

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Lur3d Newb »

Echt een mooie guide Vino :D
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door 3dxbox »

Even mijn concurrent zwart maken:

De tekst ''Hoe & wat'' heeft ie van Loliwo gejat@@@@@@
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Vinno »

Ok fijn
Afbeelding
E E N D
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 1 februari 2009, 20:18
Contacteer:

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door E E N D »

Mooi! Had geen idee hoe het werkte, maar binnenkort ga ik het cker eens proberen. Klopt het dat je er geen geld mee verdient?

9/10 =D>
Afbeelding
Rve1996
Berichten: 1473
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 9:49
Clan: Teak

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Rve1996 »

Nu nog member worden, en in 3 weken rank 300 halen?
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Max
Berichten: 3980
Lid geworden op: zaterdag 28 maart 2009, 22:00
RS: Lodan (p2p)
Clan: Community NL, RSR
Oude naam: Lodan
Extra rang: 2de "Beste nieuwkomer van 2009"
Contacteer:

Re: ~Mobilising Armies~ Hoe en wat |Under construction|

Bericht door Max »

tip: probeer nooit te wachten als niemand iets doet, ga meteen aanvallen, 't lijkt een hopeloze zaak te zijn (is het ook) maar zo breng je wel het spel op gang, anders blijf je een kwartier daar staan, met kans op een con-lost en verlies je alles
In- of uitklappen • heel erg geheim
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Proud owner of RuneTraxx
Plaats reactie