Armadyl boss guide

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Armadyl boss guide

Bericht door Scyfer »

Boss Event Guides
Kree'arra, Armadyl

Geschreven door Scyfer30

Met dank aan: Thom09, Yves W, 1hitz0r k0

Afbeelding
De boss van Armadyl is Kree'arra. Deze boss is de meest populaire van de 4, mede door het lekkere dure godsword. Maar het is ook een van de moeilijkste generals van God Wars, omdat hij met alle drie de stijlen aanvalt. Met ranged kan hij namelijk maximaal 71 hitten. Met zijn range en mage attacks slaat hij je bewusteloos tegen de muur, dus let vooral goed op je prayer!
Requirements
  • Afbeelding Ranged level: 70. Dit MOET je hebben. Je moet met ranged komen! Je kan Kree'arra niet met melee aanvallen omdat het een aviansie is.
  • Afbeelding Quests: Death Plateau, Troll Stronghold. Eadgar's Ruse is erg handig voor Trollheim teleport (je moet ook level 61 magic hebben)
  • Minstens één van deze items (Zamorak)
    Afbeelding
  • En minstens één van deze items (Armadyl)

    Afbeelding
De ketting heet Armadyl Pendant, die krijg je na de Quest the temple of Ikov.
De weg er naar toe
Om in de kamer van Armadyl te komen moet je eerst in Godwars zien te komen. Dit kan je doen met Trollheim teleport (De quests Death Plateau, Troll Stronghold en Eadgar's Ruse nodig) of anders gewoon lopend vanaf Burthope. Telporteer dan naar de Games room met een games necklace. Als je deze route neemt, moet je climbing boots aanhebben. Ga bij de Trollheim naar het noorden, Denk eraan ranged protect te doen bij de trollen! Dan loop je naar het noorden, daar duw je de grote rots weg (60 strength) weg of je gaat door de spleet (60 agility). Loop met melee protect naar het noorden, ga daar het grote gat in.

Als dit de eerste keer is dat je in godwars gaat neem dan van tevoren even 1 rope mee. Dat scheelt weer inventory. Als je al een keer eerder in Godwars bent geweest, blijft de rope er voor altijd hangen.
Afbeelding
Gear en Inventory
Dit is de beste gear voor Armadyl, natuurlijk snap ik dat jij misschien niet al deze items hebt. Kijk onder het plaatje voor andere mogelijkheden.
Afbeelding
Helm: Veracs helm > Archer helm > Helm of Neitznot > God coif (evt. Zamorak)
Ammy: Amulet of Fury > Armadyl pendant > Amulet of Glory > Amulet of power
Cape: Ava's accumulator
Arrows: Diamond bolts > Ruby bolts > Broad tipped bolts
Weapon: Rune Crossbow
Body: Armadyl Chestplate > Karils Leatherbody > Black d'hide body
Shield: Dragonfire Shield > Crystal Shield > Granite Shield > God book
Legs: Armadyl Plateskirt > Veracs Plateskirt > Karil Leatherskirt
Gloves: Zamorak Vambs > Beste RfD gloves die je hebt > black d'hide vambs
Boots: Ranger Boots > Snakeskin boots > Climbing boots
Ring: Ring of Life > Archer ring

Inventory:

Afbeelding
  • Diamond Bolts (e): Je kan maar één soort bolt aan hebben, naast ruby's neem je ook wat Diamond bolts mee.
  • Mithril Grapple: Om aan de overkant te komen, om bij de room te kunnen komen. 70 Ranged vereist.
  • Ranging Potion (4): Gebruik deze op het eind als er weinig mensen over zijn, voor snellere kills.
  • 9-10 Super Restore potions (4): Voor het opladen van je prayer, en te gebruiken na een Saradomin Brew
  • 14-15 Saradomin Brews (4): Deze potions healen je, en geven je een defence boost. Na een saradomin brew wordt o.a. range gedraint, dus drink daarna een Super restore potion.
  • Scrolls: Deze hoef je alleen mee te nemen als je titan gebruikt, of Unicorn
  • Teletab: Voor noodgevallen, op het einde als je weg gaat.
Aantal bolts die je mee moet nemen:
Ruby bolts (e): 150
Diamond bolts (e): 150
Broad tipped bolts: 300
Killcount
Voor Armadyl heb je eerst 40 killcount nodig voordat je de room binnen kan. Er is maar één monster dat je kan doden voor Armadyl. Dat is de Aviansie. Natuurlijk is deze er niet alleen, ze zijn allemaal een verschillende combat. Het is natuurlijk het slimst om Aviansies te doden met een laag level, omdat zij je dan niet zo veel hitten. Hieronder geef ik de beste spots om killcount te halen.
Afbeelding
Kree'arra
Plaatje:Afbeelding
Combat Level:580
Hitpoints:255
Agressive:Ja
Immune to Poison:Ja
Attack Style:Ranged, Melee en Magic
Max hit:71
Weakness:Ranged attacks
Zoals je ziet is de max hit van Kree'arra erg hoog. Daarom is het belangrijk de hele tijd, als Kree'arra er is, ranged protect aan te doen/houden. Als je hem te laat aan doet, ben je meestal in één seconde met 2 hits dood. Let daar dus goed voor op. Omdat hij een vogel is, kan je hem dus niet met melee attacken.
Het doden van Kree'arra
Als je je killcount hebt, doe je je mithril grapple aan en slinger je naar de overkant. We verzamelen voor de deur van de room, en we gaan er om 20:00h in. Dan doe je ranged protect. Als hij dood is, en de sergants ook, dan zullen een paar mensen "DD!" roepen. Dit betekent eigenlijk death-dot. Dat betekent dus dat iedereen in elkaar moet gaan staan. Deze mensen zullen dd precies onder de spawn van Kree'arra roepen, zodat iedereen onder hem staat als hij spawnt. Hij moet dan eerst bewegen om te attacken, en dus kunnen mensen die nog niet hun prayer aanhadden hun prayer aanzetten. Let er echt goed op dat hij meteen aan is! Voordat je het merkt ben je dood. We maken Kree'arra een kopje kleiner, vermoorden dan de sergants, en gaan weer in elkaar staan onder de spawn. Als Kree'arra op de helft van zijn hp is, switch je van Ruby naar Diamond bolts (e). Ook is er hier een altar waar je om de 10 minuten je prayer kunt opladen.
Afbeelding
De "Death Dot" onder de Spawn van Kree'arra
Drops
Kree'arra is erg populair vanwege zijn drops. De hilt gebruiken veel mensen, omdat het een strength boost geeft en daarom veel hit. We hebben in het totaal al 4 hilts gehad tijdens het Boss Event! Dit dropt Kree'arra. Alle prijzen veranderen dagelijks, ik update altijd als we weer naar Kree'arra gaan.

Afbeelding Armadyl Hilt: 107.8m
Afbeelding Armadyl Helmet: 4.1m
Afbeelding Armadyl Chestplate: 18.6m
Afbeelding Armadyl Plateskirt: 18.5m
AfbeeldingGodsword Shard 1: 150k
AfbeeldingGodsword Shard 2: 150k
AfbeeldingGodsword Shard 3: 150k

Heel veel plezier als we naar Armadyl gaan, en bedankt voor het lezen van deze guide. Heb je nog vragen of opmerkingen? Stuur mij dan een Privé berichtje. :mrgreen:

Afbeelding Scyfer30
Laatst gewijzigd door Scyfer op zaterdag 10 april 2010, 7:42, 12 keer totaal gewijzigd.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Scyfer »

Jullie mogen vanaf nu ook hier posten voor foutjes, opmerkingen of rates, zodat ik het sneller kan verbeteren.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Yves W »

Je kan erin zetten hoveel broad-tipped bolts je nodig hebt voor kc+minions en hoeveel ruby en diamonds bolts je nodig hebt voor kree ;)
Afbeelding
God Thom
Berichten: 532
Lid geworden op: zondag 19 oktober 2008, 18:05
Oude naam: God Nielsi

Re: Armadyl boss guide

Bericht door God Thom »

Het is Armadyl Pendant ipv Armadyl Pedant ;)
Afbeelding
Itz Mr Camel
Verbannen (permanent)
Berichten: 1246
Lid geworden op: dinsdag 7 juli 2009, 10:56
Clan: Smokin Mils
Oude naam: 1hitz0r k0

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Itz Mr Camel »

Om die steen weg te duwen heb je 60 strength nodig :)
Geld nodig? Geld te weinig? Merchant NU met Smokin Mils
Getrouwd met Vinci en Mr J Rune
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: Armadyl boss guide

Bericht door `Red Admirall »

Ik heb eigenlijk een vraag, maar misschien kun je het antwoord ook gelijk in de guide zetten. Als je dood gaat, kun je er dan van uit gaan dat iemand je blest, zodat je je spullen nog kan ophalen. (Ik snap dan er altijd risk is.) :)
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Scyfer »

`Red Admirall schreef:Ik heb eigenlijk een vraag, maar misschien kun je het antwoord ook gelijk in de guide zetten. Als je dood gaat, kun je er dan van uit gaan dat iemand je blest, zodat je je spullen nog kan ophalen. (Ik snap dan er altijd risk is.) :)
Je wordt sowieso altijd geblesst tijdens de Boss-Events. Maak je daar maar geen zorgen over. Ik was nog van plan een aparte guide te maken over doodgaan, summoning, routes etc, maar dat komt nog wel ;)
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
`Red Admirall
Berichten: 536
Lid geworden op: dinsdag 27 maart 2007, 16:07
Oude naam: ridder dino3

Re: Armadyl boss guide

Bericht door `Red Admirall »

Oke, dank je voor de info. Ik ben nogal laag voor armadyl (zelfs met zo'n grote groep), dus het leek me wel handig om te weten. :P
lelijke aap
Berichten: 75
Lid geworden op: woensdag 9 september 2009, 15:24

Re: Armadyl boss guide

Bericht door lelijke aap »

ik ga zeker mee met armadyl
:mrgreen:
Ruben Jb
Berichten: 4164
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2008, 16:59

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Ruben Jb »

Handig om de inventory's voor verschillende Beast of Burden monsters te laten zien ;)
Pheen
Verbannen (permanent)
Berichten: 2135
Lid geworden op: zondag 22 juli 2007, 22:03
Oude naam: ph3nom1

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Pheen »

Deze vind ik wel een mooie guide, MAAR er is 1 ding waar ik het HELEMAAL oneens bij ben :D

ARCHER RING > ROL

Zeker en vast ;)
Getrouwd met Boerenbelg sinds 20/08/2009
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: Armadyl boss guide

Bericht door 3dxbox »

Die hitl is ondertussen ook alweer 105m XD

En ik vind Life beter dan Archer hoor, alleen als je egt pro ben 130+ ofsow. Maar Arma is best gevaarlijk, ik zou Rol doen :D
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Jordenn
Berichten: 1120
Lid geworden op: donderdag 18 juni 2009, 22:36

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Jordenn »

bij inventory staan alleen dia (e) bolts
maar er onder staat een tabel met broad bolts dia bolts en ruby bolts, dus in inventory moet nog 1 andere soort bolt
Afbeelding
doncha
Berichten: 153
Lid geworden op: zaterdag 17 oktober 2009, 16:52
Clan: Fighters for Glory

Re: Armadyl boss guide

Bericht door doncha »

op welke datum begint het dan er staat al wel dat het om 8 uur is
Join Fighters for glory! http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 4&t=208177

Afbeelding
Ik ben Member of the Holy Dutch Elite! Wanneer join jij?
Klik op het plaatje voor info!
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Yves W »

doncha schreef:op welke datum begint het dan er staat al wel dat het om 8 uur is
http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 3&t=144402
Afbeelding
I JAMY I
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 29 oktober 2009, 19:49

Re: Armadyl boss guide

Bericht door I JAMY I »

hoi,

indien de stijgingen van de prijzen klopt de prijs die hebt aangegeven voor de hilt niet. de hilt ligt nu tussen de 95-110M

JAMY
JAMY AKA I JAMY

GOING FOR 99 COOK ! 85/99
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Roy Boy106 »

Meh, niemand rate, dus doe ik het wel! 10/10
Denny 966
Berichten: 1152
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 19:59
Clan: One

Re: Armadyl boss guide

Bericht door Denny 966 »

nice guide, alleen dat is niet de beste armadyl gear, sss/dss/ess is btr dan dfs ;) en archer ring ook nog ofc
Afbeelding

__
Join #Unique on IRC/mIRC
Gebruikersavatar
big smoke
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 23 december 2009, 19:58
Clan: 0uwe001

Re: Armadyl boss guide

Bericht door big smoke »

=D> nice guides! ik zal is een keer meedoen als ik member ben :mrgreen: voor armadyl hilt :twisted:
Afbeelding
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Armadyl boss guide

Bericht door jan951 »

Denny 966 schreef:nice guide, alleen dat is niet de beste armadyl gear, sss/dss/ess is btr dan dfs ;) en archer ring ook nog ofc
Maar dan heb je het wel over 100M en er zijn niet veel mensen die zoveel geld hebben.

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Gesloten