Complete castle wars strategie guide*GROOT*

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door prince0099 »

1. Voorwoord
Ik ben zelf behoorlijk verslaafd aan castle wars. Ik zie vaak dat mensen niet weten hoe ze goed castle wars moeten spelen. Daarom maak ik een guide, om jullie te leren hoe je het beste castle wars kunt doen en hoe je dus het snelst tickets kan winnen. Ik ga jullie niet laten zien hoe je bij castle wars moet komen en wat een barricade is. Daar heeft Lunagang namelijk zelf al een mooie guide voor:*klik* Deze guide gaat puur om de verschillende strategieën. Alle strategieën heb ik zelf uitgetest. Heb je op of aanmerkingen op mijn guide, post het dan hier. Als je suggesties hebt voor strategieën, *pb* me dan even.

P.S. Ik heb zelf niet genoeg geld/de quests om perfect armour te kopen, als iemand deze guide leest die dat wel heeft en wat plaatjes naar mij kan pb'en zou dat erg fijn zijn.
Voor de mensen die niet goed weten wat castle wars is heb ik een kleine introductie gemaakt over deze leuke minigame.
In- of uitklappen • Introductie castle wars
Castle wars, wat is dat precies en hoe kom je er?
Castle wars is een minigame die alleen beschikbaar is voor members. Iedere member kan het spelen en het is volkomen veilig. Je kan dus je beste armour meenemen in het speelveld zonder dat je het verliest als je dood gaat.
Het doel van Castle wars is om de vlag te stelen vanuit het andere kasteel. Het team dat na 20 minuten de meeste vlaggen gestolen heeft, heeft gewonnen en krijgt 2 tickets. Bij een gelijke stand krijgen alle deelnemende personen 1 ticket.
1. Voorwoord
2. Verschillende strategieën
2.1 mager
2.2 ranger
2.3 melee
2.4 irritant rotventje
3. De vlaggenveroveraar
4. extra strategieën:
4.1 meeste kills halen(ancients)
5. Tips
Afbeelding2.1 De mager

Magers zijn van groot belang in een spelletje castle wars. De magers gebruiken vaak ancient magic om vlaggenveroveraars te bevriezen en ze zo te stoppen zolang ze nog niet ver weg zijn. De beste gear voor een mager:
Plaatje
Top: Ahrim's robetop
Necklace: 3rd age amulet
legs: Ahrim's bottom
Weapon: chaotic staff
Shield: Arcane spirit shield
Ring: Seers' ring (i)
Boots: Infinity boots
Gloves: Barrows gloves

Met deze setup ben je van plan om te bursten/barragen.








De tactiek(verdediging):
Je doel is om mensen te bevriezen die voorbij komen rennen en samen met andere mensen deze te killen zodat ze jouw vlag niet kunnen pakken. Vaak gaat dit het beste als je ook nog barricades bij je hebt en een weapon met een goede special (Dragon claws e.d.) om mee te KO'en. Als je aangevallen wordt door een tegenstander moet je gewoon prayer aanzetten van de desbetreffende attack stijl, tegenstander bevriezen en zorgen dat hij zo snel mogelijk dood is.

Plaatje
  • plaats van barricades
  • plaats waar jij moet staan als mager, op deze manier heb je het grootste bereik.

Verdedigend ziet je inventory er ongeveer zo uit (eventueel nog aangevuld met wat barricades en een wapen voor een goede special attack). Aanvallend hoef je geen barricades of explosive potions mee te nemen.
Afbeelding

De tactiek(aanval):
Als je gaat aanvallen is het de bedoeling dat je zo lang mogelijk, zo veel mogelijk mensen hebt die je (proberen) aan te vallen, dan kunnen de vlaggenveroveraars vaak ongestoord doorrennen. Burst/barrage en loop weer een stapje weg, zodat je niet gepiled kan worden. Eventueel kan je nog multi-target blood spells gebruiken (blood barrage etc.). Daarvoor kan je beter je outfit aanpassen om meer 'tank' te zijn.






Afbeelding2.2 De ranger
De ranger hit vaak aardig wat in een spelletje castle wars, omdat er vaak geprayed wordt tegen melee of magic. Zorg er voor dat je je beste range bonus hebt. Je tegenstander zal zich vaker richten op magers om aan te vallen omdat die meestal een lagere defence hebben. Nadeel is wel dat je sneller doodgaat, je hebt een slechte defence tegen melee.
De beste gear voor een ranger:
Plaatje
Top: Armadyl chestplate
Necklace: Amulet of ranging
legs: Armadyl plateskirt
Weapon: hand cannon
Shield: /
Ring: Archers' ring (i)
Boots: ranger boots
Gloves: mercenary's gloves



De tactiek(verdediging):
Het is handig om aardig wat barricades bij je te hebben zodat je naast het rangen ook de anderen wat meer tijd kan geven. Dit is voornamelijk handig voor de magers. Zodra zij een keer een burst/barrage missen hebben ze nog een kans om te raken omdat de vlaggenveroveraar dan eerst een barricade kapot moet maken.

Verdedigend ziet je inventory er ongeveer zo uit, zet de barricades neer zoals hierboven getoond. Aanvallend neem je geen barricades en explosive potions mee.
Afbeelding


De tactiek(aanval):

Als aanvallende ranger zul je niet veel verschil maken in een potje castle wars. Als je gaat aanvallen, richt je dan vooral op de magers en de mensen die er voor zorgen dat jullie vlaggenveroveraars langs deze mensen kunnen rennen zonder dat ze tegen worden gehouden.


Afbeelding2.3 De warrior
Melee wordt het meeste gebruikt in castle wars, vooral onder de wat lagere levels. Samen kunnen deze ook snel iemand doodmaken. Toch hebben ze wel magers nodig om de meest mogelijke schade aan te brengen.
De beste gear voor warriors:
Plaatje
Top: bandos chestplate
Necklace: amulet of fury
legs: bandos tassets
Weapon: Chaotic maul/Godsword/Chaotic rapier/Chaotic longsword/abyssal whip
Shield: /Dragonfire shield (full)
Ring: berserkers' ring (i)
Boots: dragon boots
Gloves: barrows gloves



De tactiek(verdediging):
Het belangrijkste is dat je zo snel mogelijk iemand aanvalt. Dit zorgt er voor dat je misschien een extra keer aan kan vallen voordat iemand een trappetje op-,afgaat. Tevens is het belangrijk dat je een wapen meeneemt waarmee je veel kan hitten in 1 keer. Een dragon scimitar is bij monsters met veel hp misschien goed, maar in castle wars is het beter om een wapen mee te nemen waarmee je meer hit. Het maakt niet uit hoe snel het wapen is. Voorbeeld:
Cw4ddict heeft een dragon scimitar. In de tijd dat hij kan aanvallen hit hij 3 keer. Hij hit 3 keer 100, dat is samen 300.
cwars4ddict heeft een anchor. In de tijd dat hij kan aanvallen hit hij 2 keer. Hij hit 2 keer 160, dat is samen 320.
Het is geen groot verschil, maar als iemand wordt gepiled door 5 man, dan is het wel weer een verschil van 100 hitpoints. Dat kan net genoeg zijn om iemand te doden voordat hij weer gegeten heeft.
Ook hier is het weer handig om wat barricades mee te nemen. Zeker als niemand anders het doet moet je er voor zorgen dat jij het wel doet.

Verdedigend ziet je inventory er ongeveer zo uit, als je gaat aanvallen stouw je je hele inventory vol met bandages.
Afbeelding

De tactiek(aanval):
Zorg er wederom voor dat je iemand doodt die irritant bezig is (meestal iemand met barricades of een mager). Erg lang zul je het waarschijnlijk niet uithouden als je gepiled wordt.

Afbeelding2.4 Irritant rotventje
Deze tactiek is eigenlijk alleen bruikbaar voor verdedigers. Je zet een barricade neer bij een ladder/stairs, wacht totdat er een tegenstander aankomt en je zet op het goede moment je barricade in de fik. Dit zorgt ervoor dat je tegenstander de barricade niet meer kapot kan maken met een explosive potion. Gebruik dan je special attack zodat je opnieuw een barricade neer kan zetten en in de fik kan steken. Je kan in totaal 4 special attacks gebruiken met een dragon spear. Dit vergt eventjes tijd voordat je de timing doorhebt.
Beste gear voor deze tactiek:
Plaatje
Top: Armadyl platebody
Necklace: Amulet of fury
legs: Armadyl plateskirt
Weapon: dragon spear
Shield:
Ring: Seers' ring (i)
Boots: Infinity boots
Gloves: Barrows gloves












Verdere uitleg:
Plaatje
  • Plaats van barricade
  • Waar je gaat staan
  • Aanstormende tegenstander
Zodra de tegenstander eraan komt zet je je barricade in de fik. als de barricade bijna afgefikt is doe je snel een special attack op je tegenstander.
Deze zal 3 seconden niks kunnen doen. Zet weer een nieuwe barricade neer en steek die in de fik. Etc. etc. etc.































Afbeelding 3. vlaggenveroveraar
De ergste nachtmerrie als je de vlag hebt, iemand bevriest je. Je wordt door 10 godswords gepiled en binnen 10 seconden ben je dood. Om dit tegen te gaan moet je er allereerst voor zorgen dat je niet bevroren wordt, doe dus gear aan met de hoogst mogelijke magic defence.
De beste setup om de vlag te halen:
Plaatje
Top: Armadyl platebody
Necklace: Amulet of fury
legs: Armadyl plateskirt
Weapon: Staff of light
Shield: Dragonfire shield (charged)
Ring: Seers' ring (i)
Boots: Infinity boots
Gloves: Barrows gloves

Zo ziet je inventory eruit.
Afbeelding

Pak zo snel mogelijk in het begin van het spel deze spullen, 3*5 bandages.
Ren naar beneden via de ladder, gebruik ondertussen 2 bandages. Pak daar 1*5 explosive potions, de rest vul je met barricades.
Ren nu zo snel mogelijk door het midden naar het kasteel van de tegenstander, vanaf het midden doe je protect from magic aan. Ga via de stairs verder het kasteel in van de tegenstander. Barricades die je ondertussen tegenkomt maak je kapot met je potions. Als alles goed gaat ben je een van de eersten die bij de vlag is. pak nu de vlag en ren terug. Als je uit het kasteel bent en je wordt achtervolgd door een meute tegenstanders zet je een barricade neer. Als alles goed gaat kom je weer veilig terug.

Als iemand anders de vlag al heeft en als er geen magers zijn kan je beter andere armour aandoen, dat scheelt een hoop bandages.

Afbeelding 4.1 Meeste kills halen (ancients)
Het plan is om zoveel mogelijk tegenstanders te tanken met ancients. Gebruik blood burst/barrage om te healen en ice burst/barrage om tegenstanders vast te zetten. Als je het eenmaal een beetje door hebt en met een beetje geluk haal je met gemak de meeste kills in een potje. Zelfs ik kon het halen op deze manier en ik kan niet eens barrage gebruiken.
Afbeelding
Beste gear:
Plaatje
Top: Ahrim's top
Necklace: Amulet of fury
Legs: Verac's plateskirt
Weapon: Staff of light
Shield: Dragonfire shield (charged)
Ring: Seers' ring (i)
Boots: Infinity boots
Gloves: Barrows gloves

Inventory, eventueel te vervangen met een combinatie van super restores en saradomin brews.
Afbeelding
In z'n werk is het best makkelijk. Je rent naar het andere kasteel met een inventory volgestouwd met bandages.
Neem de ladder naar de eerste verdieping.

Plaatje
Nu begint het echte werk.
  • spawn van de tegenstander.
  • Plek waar je moet staan.
  • Persoon die je moet bursten/barragen
Ren naar boven met protect from melee aan. Begin eerst wat tegenstanders te luren door ze aan te vallen. Ga dan op de rode plek staan. Als het goed is staan er nu tegenstanders voor je aan de kant van de spawn. Begin met multi-target blood spells te casten. Zodra er iemand door de spawn heen loopt gebruik je een multi-target ice aanval. Deze persoon/personen zullen nu bevriezen waardoor je hun ook kunt drainen met blood spells. Ga zo door totdat je geen bandages meer hebt.

5. Tips
  • Gebruik je seercull special tegen magers. Hun magic zal aanzienlijk verlagen waardoor ze meer splashen.
  • Gebruik flames of zamorak tegen magers. Hiermee zal je hun magic level verlagen.
  • Ga je vaak dood als je door het midden rent? Dan kan je ook ondergronds gaan. Het is wel langzamer. Neem in het begin alvast een pickaxe mee, de hoogste die je kan gebruiken. Daarmee maak je de collapsible rocks sneller kapot.
  • Je kunt een rope gebruiken op de muur waar de catapult staat, zo hoef je niet om te lopen en verras je de rangers en magers die daar staan.
  • Draag een castle wars bracelet in de wachtkamers, als het spel begonnen is healen je bandages 50% meer.
  • Met de special attack van een dragon scimitar schakel je de protect prayers van je tegenstander voor 5 seconden uit. Gebruik dit in je voordeel door bijvoorbeeld iemand met jouw vlag aan te vallen.
  • Gebruik je special attack van je zamorak godsword om je tegenstander voor 20 seconden te bevriezen.
Dit was het, hopelijk hebben jullie er wat aan :)

P.S. Dit is mijn eerste guide, als je verbeteringen hebt, wees vrij om ze te melden. Dan kijk ik wat ik er in het vervolg mee doe.

dank aan: jens 1120 voor het helpen met de plaatjes.
Laatst gewijzigd door prince0099 op woensdag 18 augustus 2010, 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door mark145nl »

je eerste guide en dan zo uitgebreid en mooi.

zeker een 10!!
Overtreder
Berichten: 1127
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 18:30
RS: Overtreder (p2p)
Clan: Andreaa
Oude naam: Blopper40

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Overtreder »

Dit verdient zeker een 10!
Erg mooi uitgelegd en mooi gebruik van plaatjes.
Helemaal top :D/
Afbeelding
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door nubay »

Eerste guide! dat kan toch niet hoelang heb je hier dan wel over nagedacht, want dit is echt een super guide :shock:
D-i-k-k-e 10
maxitaxi88
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 18:58

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door maxitaxi88 »

mooie guide. 10! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jens 1120
Berichten: 24
Lid geworden op: zaterdag 20 december 2008, 14:52
Clan: Honor and Duty

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Jens 1120 »

leuke eerste guide

10/10
=)
Proud owner of the fletching skillcape since 04/08/2010
Proud owner of the woodcutting skillcape since 23/09/2010
Proud owner of the cooking skillcape since 13/04/2011
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door prince0099 »

Bedankt :)
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
Thomas1995
Verbannen (permanent)
Berichten: 24
Lid geworden op: vrijdag 13 augustus 2010, 23:39

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Thomas1995 »

Een heel erg mooie guide.

Zeker een 10 op 10 waard. :)
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door SjoerdDonsje »

Wauw, erg mooie Guide! Jammer dat (volgens mij) 2 plaatjes 't niet doen.

9/10 :D
Afbeelding
Nike' Air' Max'
Berichten: 739
Lid geworden op: maandag 10 december 2007, 15:57

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Nike' Air' Max' »

Wow dit kan je eerste guide niet zijn man!
10/10
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door prince0099 »

KaraKoen schreef:Wauw, erg mooie Guide! Jammer dat (volgens mij) 2 plaatjes 't niet doen.

9/10 :D
Ik was ze vergeten up te loaden :P Ze staan er nu bij ;)
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door SjoerdDonsje »

prince0099 schreef:
KaraKoen schreef:Wauw, erg mooie Guide! Jammer dat (volgens mij) 2 plaatjes 't niet doen.

9/10 :D
Ik was ze vergeten up te loaden :P Ze staan er nu bij ;)
10/10 nu dan.

Toegevoegd na 47 seconden:

Wat is dat hele lege gedeelte boven 'Vlaggen Jatten'?
Afbeelding
Cow in bikini
Berichten: 5438
Lid geworden op: dinsdag 16 juni 2009, 8:48
RS: cow in bkini (p2p)
Clan: Tits or GTFO!!
Contacteer:

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Cow in bikini »

10 uit 10 uiteraard, petje af hoor!

Dat er meerdere guides van jou mogen volgen! Amen!
Afbeelding
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Soepdino »

Mooie Guide, alleen is bij Mage een Arcane Stream Necklace beter en Staff of Light en Chaotic Staff (Beste) zijn ook beter. Bij Range weet ik niet of Chaotic C'Bow beter is dan Handcannon, maar bij melee zijn Chaotic Rapier/Longsword/Maul wel beter dan GS/Whip.

Verder nice guide, ook mooie tips van Seercull enzo :)
Quitted
Afbeelding
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door prince0099 »

Soepdino schreef:Mooie Guide, alleen is bij Mage een Arcane Stream Necklace beter en Staff of Light en Chaotic Staff (Beste) zijn ook beter. Bij Range weet ik niet of Chaotic C'Bow beter is dan Handcannon, maar bij melee zijn Chaotic Rapier/Longsword/Maul wel beter dan GS/Whip.

Verder nice guide, ook mooie tips van Seercull enzo :)
Ik heb het even nagekeken en wat jij zei klopt ongeveer. De arcane stream necklace is inderdaad beter dan een fury, maar een 3rd age amulet geeft +1 meer magic attack bonus. Chaotic staff is inderdaad beter. Handcannon shots hebben de hoogste ranged strength bonus, die hitten dus meer dan een Chaotic C'Bow met onyx bolts. Dat is ook een beetje geldverspilling denk ik :P De rest klopt wel over de chaotic wapens.

Ik heb het hoe dan ook even aangepast.

P.S. Nog wat meer tips toegevoegd (zamorak godsword special en dragon scimitar special).
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Off-er »

Een 9,5/10, Zeer uitgebreid, overzichtelijke Lay-Out. Enkel een paar grammaticale en spellingsfouten. Maar ja, die niet maken in zo'n grote guide is zeer moeilijk ;)
Afbeelding
Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Lynch »

ik kwam op deze guide via je ondereschrift

ik speel geen rs meer maar geweldige guide

8.5/10
Cvp
Berichten: 2441
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 13:38
RS: Sumasen (p2p)
Clan: ELlte
Oude naam: Car l o

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Cvp »

Prachtige guide :O

10/10 Niets meer aan toe te voegen :)
99 Firemaking 05-09-2010
99 Cooking 31-12-2010
99 Woodcutting 14-10-2011
99 Attack 14-02-2012
99 Strenght 11-06-2012
99 Constitution 06-07-2012
99 Ranged 31-07-2012
99 Defence 15-08-2012
99 Slayer 02-09-2012
99 Dungeoneering 21-09-2012
99 Magic 07-10-2012
99 Hunter 30-11-2012
99 Prayer 07-05-2013
99 Thiefing 21-05-2013
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door Loliwo »

Ziet er heel mooi uit! Zelf ben ik geen fan van Castle Wars, maar ik krijg er al bijna zin in door het lezen van deze guide.
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Complete castle wars strategie guide*GROOT*

Bericht door prince0099 »

Bedankt allen :D
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
Plaats reactie