Quest: The 10 plagues of Al Kharid

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.

Naam voor de Quest?

-The King Of Al Kharid.
0
Geen stemmen
-Believe of Al Kharid.
8
80%
-The 10 plagues of Al Kharid.
1
10%
-What happens in Al Kharid?
0
Geen stemmen
-Een andere naam (voorstellen graag)
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Shadow Blast »

Moeilijkheidgraad: Gemiddeld

Totale lengte: Gemiddeld

Startpunt:
Praat met de follower of Elidinis in Al Kharid

Startpunt op de wereldkaart: Klik hier om het standpunt op de wereldkaart te bekijken.

Alleen voor members: Ja

Totale eisen: 51 Hunting, 52 Herblore, 58 Magic, Een tegenstander van level 102 kunnen verslaan, Quest: Prince Ali Rescue, Toegang tot het ancient magics spellbook, Quest: Vampire Slayer, toegang tot het stukje groen in het zuiden van de woestijn. Quest: Desert Treasure voltooid

Totale benodigdheden: 1 lege vial, 1 vial met water, pestle and mortar, scissors, ice en shadow rush runes,Black bead, box traps, poison, 5 butterfly jars, Teleport runes zijn handig

Inleiding:

Ga praten met de follower of Elidinis, die nieuw is in Al Kharid. Hij vertelt je dat de godin Elidinis, niet langer veel aandacht krijgt in Al Kharid en niet veel vereerd wordt. Hij vindt dat Elidinis minstens even krachtig is als goden zoals Zamorak of Saradomin. Hij vraagt je om te praten met prince Ali en te vragen waarom ze dit niet doen. Loop dus naar het paleis, Ali zal je vertellen dat het volk in Al Kharid denkt dat de godin Elidinis maar een zwakke godin is die niet echt veel kracht heeft vergeleken met andere goden. Als je terugkeert naar de follower en vertelt wat Ali jou zei is hij woedend en hij wil dat jij hem helpt om iedereen te doen geloven dat Elidinis wel degelijk een krachtige godin is.

Water veranderd in bloed:

Als eerste opdracht vraagt hij jou om het water, dat erg belangrijk is in Al Kharid, te veranderen in bloed. Dit zal ze tonen dat de godin van de vruchtbaarheid erg belangrijk is in Al Kharid. Hoe je dit moet doen weet hij niet. Hij weet enkel dat je veel bloed nodig hebt. Om bloed te verzamelen ga je nog eens een kijkje nemen in Draynor Manor. Daar vind je een nieuwe deur die heel goed lijkt op de muur, maar je ziet wel degelijk het verschil. Open ze en loop even verder. Daar vind je verschillende vials met bloed in, neem er 10 uit de kast. Ga daarna naar het paleis en giet 5 vials leeg in de fontein in het midden van het paleis. Vlak buiten het paleis is een waterput, giet daar de overige 5 vials in. Keer nu terug naar de follower of Elidinis, hij heeft het nieuws gehoord. Stap 1 is voltooid!

Overal kikkers!

Je bent nu klaar voor stap 2, maar eerst vraagt hij je om eens te gaan polsen en kijken of de prins nog niet overtuigd is. Ga vragen aan de prins of hij weet hoe dit gebeurd is. Hij heeft geen idee. Dus vertel hem dat het misschien de godin Elidinis zou zijn die dit gedaan heeft als straf. Hij heeft geen idee maar is duidelijk niet overtuigd hierdoor. Ga terug naar de follower en hij verteld je dat de 2e stap kikkers zijn. Deze kun je vangen in de Feldip Hills door box traps te gebruiken. Hiervoor hebt je 42 hunting nodig. Je hebt 5 kikkers nodig. Als je terug in Al Kharid bent kan je de "release" optie gebruiken om ze alle 5 te releasen. Keer terug naar de follower, stap 2 is voltooid.

Iedereen moet krabben!

Nu kan je naar stap 3, je moet luizen laten verspreiden in Al Kharid. Om luizen te vinden ga je naar Varrock. Zorg wel dat je je scissors en lege vial bij hebt. Om te zorgen dat je zeker genoeg hebt, moet je opzoek gaan naar de stray dog en 3 stukjes haar afsnijden, dit doe je door de scissors op hem te gebruiken. Deze gaan automatisch in de vial. Ga nu naar de silk trader en vraag hem hoe de zaken gaan. Hij zegt dat hij veel verkoopt de laatste tijd. Hij vertelt je dat het mogelijk komt omdat veel mensen zijn zijde in hun kleren verwerken. Prima doelwit dus. Use je vial op de silk stall en je zal het haar over de silk gooien. Stap 3 is voltooid.

Steekvliegen!

Ga opnieuw naar de follower om te beginnen met stap 4, je moet steekvliegen vangen en verspreiden in Al kharid. Dit kan gewoon met butterfly jars. Ga naar de koeien in lumbridge en er zullen er nu enkele rondvliegen. Vang er 5 in je butterfly jars. Je hebt hiervoor 48 hunting nodig. Als je ze hebt release je ze in Al Kharid. En je hebt zo stap 4 al voltooid.

Veepest!

Praat met de follower en hij vertelt je over stap 5, de cowhides zijn erg belangrijk in Al Kharid als je de koeien ziekmaakt zal dit de bevolking zeker treffen. Deze stap is heer simpel. Zorg ervoor dat je poison hebt en als je dit nog niet hebt kan je altijd naar Draynor Manor gaan en het halen. Giet het vergif nu gewoon uit in het gras (use poison en dan op het gras). Dit is alles wat je voor deze stap moet doen. Stap 5 is dus makkelijk voltooid.

Zweren!

Praat met de follower voor stap 6, ervoor zorgen dat mensen in Al Kharid zweren krijgen. Om dit te doen ga je naar Lumbridge Swamp en pluk je mushrooms. Door dit op je pestle en mortar te gebruiken zal je het bij je vial met water kunnen doen. Hiervoor heb je 52 herblore nodig. Om dit te verspreiden ga je naar de man die kebab verkoopt en giet je je mengsel over de grote kebab die vlakbij hem staat. iedereen zal nu zweren krijgen.

Hagel in Al Kharid?

Ga opnieuw naar de follower voor stap 7, om te tonen hoeveel macht Elidinis zou hebben moet je het laten hagelen. Hij vertelt dat slechts een beetje hagel al genoeg is om de mensen te overtuigen. Zorg nu dat je je runes bijhebt voor ice rush. Klim naar de top van de piramide van Desert Treasure en een filmpje zal starten. Je ziet jezelf een ice rush afvuren op wolken die je ziet boven Al Kharid. Je ziet het even hagelen al stopt het vrij snel. stap 7 is voltooid.

Sprinkhanen overal!

De follower verteld dat hij de hagel gezien en gevoeld heeft, net als iedereen in Al Kharid. Hij vraagt je om nog een paar dingen te doen. bij stap 8 moet je sprinkhanen verspreiden in Al Kharid. Deze kun je in het zuid-oosten van de woestijn vangen. In het kleine groene gedeelte. Hiervoor heb je 51 hunting nodig. Vang er opnieuw 5 en laat ze los in Al Kharid. Stap 8 is voltooid, nog 2 te gaan.

Duisternis...

De follower wil dat je duisternis over Al Kharid kan brengen, hiervoor ga je naar de dark wizard's tower. Er zal een nieuwe magiër komen met wie je kunt praten. Je moet hem vragen of hij duisternis kan brengen. Dit wilt hij doen als je toont dat je zelf ook met wat magie overweg kunt. Hij tovert een dummy tevoorschijn en jij moet er shadow rush opgebruiken. De dummy zal in 2 stukken vliegen en de magiër is overtuigt. Hij vraagt je enkel nog een black bead. Geef die aan hem en je ziet een filmpje waarbij voor een tiental seconden er duisternis valt over Al Kharid. Stap 9 is voltooid.

Dood van de eerstgeborenen.

De follower vertelt je dat de prince eerstgeborenen is, aangezien hij enig kind is. Om hem schrik aan te jagen moet je een man doden die zeer gerespecteerd wordt in Al Kharid. Hij staat net buiten de Shantay pass, hij is combat 102 en noemt gewoon man maar je ziet dat hij een armour draagt. Versla hem en vertel het nieuws aan de follower, de laatste stap is voltooid.

Slot:

Ga naar de prince en hij vertelt je meteen over het nieuws. Hij is overtuigt van alles wat er gebeurd is en beschouwt de godin Elidinis nu als een machtige godin net als iedereen in Al Kharid nu. Vertelt het nieuws aan de follower. Hij bedankt je voor al het werk!

Beloning: 8.000 hunting exp, 5.000 herblore exp, 3.000 magic exp, De follower blesst je eenmalig, dit geeft je 10.000 exp in een skill naar keuze boven lvl 25. Je krijgt van hem ook een beeldje van Elidinis dat de prins van jou koopt voor 30.000 gp. Je kan een altaar van Elidinis in het paleis gebruiken.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze nodig hebt: Voorlopig geen

Bedanktlijstje:

Going4Quests: Enkele leuke ideeën om stappen te voltooien en nieuwe plaatsen
Laatst gewijzigd door Shadow Blast op zondag 2 oktober 2011, 11:25, 7 keer totaal gewijzigd.
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Mike Ross »

Zeer origineel :O

D'r zit een kern van geschiedenis in, al past 't niet heel goed bij RuneScape. Als een gewone persoon dit alles zou kunnen veroorzaken, dan zou je jezelf ook als god kunnen zien, aangezien je dit allemaal aanricht.

Verder mis ik plaatjes.

Spelling en Lay-out zien er goed uit. Beloning (de keuze xp) kan misschien iets omlaag, omdat het een redelijk korte quest is.
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Shadow Blast »

Generaal CD schreef:Zeer origineel :O

D'r zit een kern van geschiedenis in, al past 't niet heel goed bij RuneScape. Als een gewone persoon dit alles zou kunnen veroorzaken, dan zou je jezelf ook als god kunnen zien, aangezien je dit allemaal aanricht.

Verder mis ik plaatjes.

Spelling en Lay-out zien er goed uit. Beloning (de keuze xp) kan misschien iets omlaag, omdat het een redelijk korte quest is.
Je kan je misschien zelf zien als god daar heb je misschien wel wat gelijk in, maar het is kleinschalig, een god zou het wel heel lang laten kunnen hagelen terwijl jij het een paar seconden kan, bovendien word je bij stap 9 geholpen door een magiër, het is allemaal vrij kleinschalig.

Plaatjes heb ik er 2 voorlopig ik zal ze plaatsen, al vind ik ze niet echt goed.
Xp zal ik omlaag doen...

Bedankt voor je mening en manieren om dit te verbeteren

Ga de prentjes toch niet erop zetten, het prentje is veel te klein en ik weet niet hoe ik het aan de kant kan zetten en terwijl er tekst naast, want nu komt er een lege ruimte...
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Sir Fire181
Berichten: 1270
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:40
RS: Sir Fire181 (p2p)
Clan: Beanoodle
Contacteer:

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Sir Fire181 »

Doe het zo. Meer overzichterlijker.
Moeilijkheidgraad: Gemiddeld

Totale lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met de follower of Elidinis in Al Kharid

Startpunt op de wereldkaart: Klik hier om het standpunt op de wereldkaart te bekijken.

Alleen voor members: Ja

Totale eisen: 51 Hunting, 52 Herblore, 58 Magic, Combat om combat level 102 te verslaan, Quest Prince Ali Rescue, Toegang tot het ancient magics spellbook

Totale benodigdheden: 10 lege buckets, 1 lege vial, 1 vial met water, pestle and mortar, scissors, ice en shadow rush runes,Black bead, box traps, poison, 5 butterfly jars, 10gp
Afbeelding Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Slay a Stone »

Dat vind ik eerlijk gezegd niet, maar dat is jou mening.
Afbeelding
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Thijsie2100 »

Jij leest de bijbel wel eens?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Shadow Blast »

Thijsie2100 schreef:Jij leest de bijbel wel eens?
Nee ik lees de bijbel niet, veel te saai... maar had eens over het verhaal gehoord, weet niet meer waar op school ofzo en dan heb ik opgezocht welke het waren...
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
thatlitleguy
Berichten: 79
Lid geworden op: woensdag 9 maart 2011, 19:38

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door thatlitleguy »

nice qeust,

maarre meschien beetje discrimineerend voor gelovigen onder ons??
Ik kom niet meer op dit acc,
Dus als je me pm't zal ik niet reageren.
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Shadow Blast »

thatlitleguy schreef:nice qeust,

maarre meschien beetje discrimineerend voor gelovigen onder ons??
Hoezo?
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Gebruikersavatar
1cooleboy200
Berichten: 60
Lid geworden op: maandag 13 april 2009, 16:00
Clan: paprikakokje

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door 1cooleboy200 »

Shadow Blast schreef:
thatlitleguy schreef:nice qeust,

maarre meschien beetje discrimineerend voor gelovigen onder ons??
Hoezo?
Ik zou dit niet discriminerend noemen maar nageaapt van het verhaal van Mozes.
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door lightbloodzz »

1cooleboy200 schreef:
Shadow Blast schreef:
thatlitleguy schreef:nice qeust,

maarre meschien beetje discrimineerend voor gelovigen onder ons??
Hoezo?
Ik zou dit niet discriminerend noemen maar nageaapt van het verhaal van Mozes.
you are right
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Writing »

Gewoon nee, dit slaat totaal nergens op. =;
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Mystery »

Lekker hè, om iemand zomaar af te kraken en vervolgens geen opbouwende kritiek te geven.. Iets wat totaal niet hoort op een forum zoals hier. Ik houd me trouwens neutraal bij de discussie of het uit de bijbel komt of niet. Ben zelf namelijk niet echt christelijk opgevoed en geloof ook nergens in (nu in ieder geval niet). Heb de bijbel ook niet gelezen, dus ik heb geen mening. Verder ziet het uiterlijk er leuk uit.
Gebruikersavatar
Shadow Blast
Berichten: 1213
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 10:44
RS: Firyfrog (p2p)
Clan: NL
Oude naam: shotterken

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Shadow Blast »

Mystery schreef:Lekker hè, om iemand zomaar af te kraken en vervolgens geen opbouwende kritiek te geven.. Iets wat totaal niet hoort op een forum zoals hier. Ik houd me trouwens neutraal bij de discussie of het uit de bijbel komt of niet. Ben zelf namelijk niet echt christelijk opgevoed en geloof ook nergens in (nu in ieder geval niet). Heb de bijbel ook niet gelezen, dus ik heb geen mening. Verder ziet het uiterlijk er leuk uit.
Ben ook niet gelovig hoor vind het allemaal maar zever maar ik dacht er misschien iets mee te doen, je kan zoveel daaruit in runescape stoppen denk ik. Net zoals mythen enzo
Meld je aan op Superkliks, stuur mij een bericht en je krijgt 20k geld op runescape. Het duurt nog geen minuut!
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Mystery »

Als je eens ziet hoe vaak mensen dingen jatten van anderen/andere dingen, het is bijna eng. :")
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Mike Ross »

Mystery schreef:Lekker hè, om iemand zomaar af te kraken en vervolgens geen opbouwende kritiek te geven.. Iets wat totaal niet hoort op een forum zoals hier. Ik houd me trouwens neutraal bij de discussie of het uit de bijbel komt of niet. Ben zelf namelijk niet echt christelijk opgevoed en geloof ook nergens in (nu in ieder geval niet). Heb de bijbel ook niet gelezen, dus ik heb geen mening. Verder ziet het uiterlijk er leuk uit.
Iedereen gelooft. Jij gelooft in het feit dat er niets zoals een god is
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Thijsie2100 »

Geloof, zinloos gedoe, zorgt alleen maar voor oorlogen en moord.
Afbeelding
lightbloodzz
Berichten: 268
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 22:21

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door lightbloodzz »

niemandweet of god echt bestaat
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door Going4Quests »

Er zijn vele spellen die verhaallijnen hebben die op stukken uit de bijbel komen hoor. Gewoon een leuke originele verwerking van het verhaal in het spel.

Ikzelf ben best onder de indruk van de Quest, en zou hem wel graag willen doen. Het enige minpuntje is dat je zo veel naar lumbridge moet, en terug. Het zou erg mooi zijn mocht je soms naar een andere plek mogen gaan.

Sprinkhanen
Voor sprinkhanen kan je misschien beter naar het moeras gestuurd worden in het zuidoosten van de Desert sturen, waar momenteel grote sprinkhanen zitten. (locusts)

Over de kikkers: momenteel zijn er geen kikkers in het moeras van Lumbridge. Misschien een leuk idee om je door te sturen naar de Feldip Hills.

Bloed
Een leuke originele manier om aan bloed te komen, is om eventueel na de Quest Vampire Slayer. Dat je character op het idee komt om in zijn Manor een kijkje te nemen. Hierna kan je dus in de kelder een geheime deur in zijn kelder vinden, die leid naar een geheime opslagplaats waar hij bloed opslaagde.

Luizen
Je moet eerst van een zwerver (vind ik een beetje zielig voor hem), en dan een straat hond. Waarom niet gewoon 3 tal honden scheren?

Steekvliegen
Leuk idee om dit bij vliegen te doen die tijdens de quest bij de koeien in Lumbridge zitten.

Dan moet je nog eens helemaal naar het dak van het kasteel in lumbridge, om een spell te voeren op de wolken boven Al-kharid. Het stikt daar van de guards, en ik denk dat die dat nogal erg vreemd zouden vinden.

Misschien ergens op een berg in de Desert?

Algemeen
Bij de requirements zou ik als eerst Desert Treasure zetten, dit lijkt me handiger om verwarring te verkomen, tenslotte zal Jagex het ook zo maken. Over de combat req, zou het mooier zijn om de zin te maken: een tegenstander van level 102 kunnen verslaan.

Ook dus de requirements (niet zeker of die er zijn) om in het moeras ten zuidoosten van de Desert te kunnen komen.

Met de dingen die ik hierboven heb gezegd, word je naar verschillende plekken gestuurd over heel rs. Zo word de quest een beetje minder eentonig, omdat je dus minder tussen Al-kharid en lumbridge (swamp) gestuurd word. Ook een paar extra reqs.
Gebruikersavatar
ikkeikke66
Berichten: 840
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 19:38
RS: demontemmer (p2p)
Clan: Dutchex

Re: Quest: The 10 plagues of Al Kharid

Bericht door ikkeikke66 »

Lol, miss een naam voor de 2de quest: "Travel over Shantay Pass"

Nee joch, laten we het RuneScapes houden en niet weer over de bijbel beginnen...

Miss: The King of Al-Kharid?
Plaats reactie