Flipping & Merchanting

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

Eigenlijk helemaal geen topic over op het forum volgensmij? Misschien leuk om hier je succesvolle of juist minder succesvolle flips te plaatsen, of erover te discussiëren.

Zelf ben ik er redelijk veel mee bezig op het moment, alleen heb ik een redelijk laag cashstack wat bij beperkingen geeft.



Afbeelding

Succesvolle flip die ik gister had. Was wel inactive maar wanneer je naar het investment kijkt zeker tevreden. Item houdt ik nog even geheim om te kijken of ik er meer uit kan halen :D
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Zeekoe »

Volgens mij hoort het gewoon in overige buit als het onder 1m is en in een apart topic in buit als het meer dan 1m is. Hoe dan ook, dit kan wel een goed topic zijn voor tips en tricks.
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

Zeehond schreef: Volgens mij hoort het gewoon in overige buit als het onder 1m is en in een apart topic in buit als het meer dan 1m is. Hoe dan ook, dit kan wel een goed topic zijn voor tips en tricks.
Het is niet zozeer alleen voor show-off, maar ook om te discussieren. Weet niet hoe de activiteiten qua flippen hier zijn, maar bepaalde trends kun je hier dan kwijt als er vraag naar is.
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Matss »

Nice ;) Ik zou me er ook meer in moeten verdiepen, kan je slapend rijk van worden :fluit:
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Amneys
Berichten: 5919
Lid geworden op: vrijdag 19 december 2008, 14:06
Contacteer:

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Amneys »

Tijdje geleden aan safe flips gedaan. Maar mee gestopt want ik ging er teveel van bank hangen.
Afbeelding
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

Matss schreef: Nice ;) Ik zou me er ook meer in moeten verdiepen, kan je slapend rijk van worden :fluit:
Is 't zeker waard! En via flipchats kun je zo prijzen kopiëren & plakken btw ;)
Amneys schreef:Tijdje geleden aan safe flips gedaan. Maar mee gestopt want ik ging er teveel van bank hangen.
Je kunt je flips ook updaten via je smartphone hé, als je bijvoorbeeld op school zit kun je met de companion app zo even de G.E. bijwerken. En anders kun je ook gewoon 's nachts flips laten staan, en overdag weer verkopen.
Rs Djordy
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 15 december 2014, 19:26

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rs Djordy »

Had hier toevallig net iets over geopend bij "vragen en problemen in Runescape"

Zoals ik zei, vroeger maakte ik 20m per dag met 800m invest. Nu maar 1m met 250m invest. Heb 2 jaar gestopt met spelen.

Dus ik ben opzoek naar terug wat nieuwe items, suggesties welkom, hoewel het sharen van items vaak gevoelig ligt ](*,)

Toegevoegd na 8 minuten:

En met beleggen hier bedoel ik per dag 3minuten inloggen en Ge checken. Niet stand rondzeuren in w2 zoals met rare items.
Gnome
Berichten: 618
Lid geworden op: woensdag 22 september 2010, 19:04
RS: Magic Mike (p2p)
Clan: Virtuous
Oude naam: redbullplane

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Gnome »

Verwachten jullie weer een double xp weekend komend voorjaar?

Heb namelijk 220m geïnvesteerd in een aantal items.
Afbeelding
i_Matthijs
Chatmoderator
Berichten: 2983
Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2011, 17:56
RS: matthijs (p2p)

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door i_Matthijs »

Zeker, zelfs als jagex zegt dat het niet meer komt zal het er wel weer zijn.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Siddy00 »

Om de een of andere reden lukken flips bij mij nooit als ik het bewust probeer (wat ik dan ook jaren geleden heb opgegeven), maar voorwerpen die ik volkomen vergeet en die maandenlang op m'n bank staan, of voorwerpen die ik maar een paar dagen heb, hebben nogal eens de neiging om in die periode aardig in waarde toe te nemen :fluit:

Een of twee dagen geleden heb ik een zaryte bow gekocht voor 50,5m omdat ik hem graag wou hebben. Ik geloof dat hij nu weer lekker stijgt, dus wie weet verkoop ik hem over een tijdje weer en stof ik m'n chaotics weer af :P
Afbeelding
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

Rs Djordy schreef: Had hier toevallig net iets over geopend bij "vragen en problemen in Runescape"

Zoals ik zei, vroeger maakte ik 20m per dag met 800m invest. Nu maar 1m met 250m invest. Heb 2 jaar gestopt met spelen.

Dus ik ben opzoek naar terug wat nieuwe items, suggesties welkom, hoewel het sharen van items vaak gevoelig ligt ](*,)

Toegevoegd na 8 minuten:

En met beleggen hier bedoel ik per dag 3minuten inloggen en Ge checken. Niet stand rondzeuren in w2 zoals met rare items.
Heb hier weinig ervaring mee, maar met jouw cashstack zou ik misschien naar 3rd age kijken? Overnight-flips met mooie marges. Ook de Araxxor weps zijn hier goed in. Nieuwe items doen het ook erg goed, maar dan moet je er snel en actief bij zijn (scythe, dyes). Heb hier ook mensen grote marges op zien maken.
Siddy00 schreef: Om de een of andere reden lukken flips bij mij nooit als ik het bewust probeer (wat ik dan ook jaren geleden heb opgegeven), maar voorwerpen die ik volkomen vergeet en die maandenlang op m'n bank staan, of voorwerpen die ik maar een paar dagen heb, hebben nogal eens de neiging om in die periode aardig in waarde toe te nemen :fluit:

Een of twee dagen geleden heb ik een zaryte bow gekocht voor 50,5m omdat ik hem graag wou hebben. Ik geloof dat hij nu weer lekker stijgt, dus wie weet verkoop ik hem over een tijdje weer en stof ik m'n chaotics weer af :P
Ook mooi meegenomen toch? Heb je het echt over het flippen of over het investeren wat niet lukt? Investeren is nml een stuk lastiger (item kopen, dagen later weer sellen).
Gnome schreef: Verwachten jullie weer een double xp weekend komend voorjaar?

Heb namelijk 220m geïnvesteerd in een aantal items.
Afbeelding

Afgelopen jaren alsmaar 2x per jaar, en ook op ongeveer dezelfde tijdstippen. Verwacht dus rond maart weer een bxp ;).
Rs Djordy
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 15 december 2014, 19:26

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rs Djordy »

Mercikes Rizmor!

Hoe noemen die fc's btw nu weer die de ge prijzen van phats/santas/rare items weergeven?


In deze vorm: 145,5m b 146m s
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

Rs Djordy schreef: Mercikes Rizmor!

Hoe noemen die fc's btw nu weer die de ge prijzen van phats/santas/rare items weergeven?


In deze vorm: 145,5m b 146m s
In die vorm vindt je alleen nog godwars items, in de fc 'flipchat 1'. Algemene prijzen worden gegeven in:
'Nex and SS' voor nex items en spirit shields.
'R Quark' voor discontinued rares (phats, masks).
'90weaps pc' voor level 90 wapens.

Neem aan dat je weet hoe de prijzen werken.
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Matss »

Ik ben vrij inspiratieloos wat ik kan flippen of merchanten
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

Matss schreef: Ik ben vrij inspiratieloos wat ik kan flippen of merchanten
Skill supplies, pots, gwd gear, runes. Vrijwel alles kan. Daarnaast, hoe populairder het item is hoe makkelijker te flippen.
Rs Djordy
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 15 december 2014, 19:26

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rs Djordy »

Jeu alles kan :D

Thx Rizzy. Kan ik naast daily items ook eens wat higher values erin brengen :)
B70
Berichten: 1742
Lid geworden op: woensdag 1 augustus 2012, 12:58
Clan: Doge
Oude naam: Rakazon

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door B70 »

Ik ben slecht in flippen maar ik had laatst nog ABS voor 10,6-11.3m gekocht is nu 13,6m waard. Dus it's something lol.
The Jeanneau
Ex-chatmoderator
Berichten: 1841
Lid geworden op: dinsdag 27 februari 2007, 18:37
Oude naam: Jeanneau 12

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door The Jeanneau »

Flippen vind ik 1 van de leukste dingen tegenwoordig in Rs.

Succes :D
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Rizmor »

The Jeanneau schreef: Flippen vind ik 1 van de leukste dingen tegenwoordig in Rs.

Succes :D
Goed om te horen! Het is eigenlijk ook een hele economie op zichzelf.

Awh, bijna een 3.5M profit inactive met 4.2M invest, maar wordt nu flink undercut. Laat hem nog een paar nachtjes staan om te kijken of ik hem volledig kan verkopen.


Ik merk daarnaast ook dat lang niet iedereen hier het verschil tussen flippen & investeren kent.

Flippen: Een item laag inkopen en hoog verkopen. Hier zit weinig tijd tussen. Dit is waar de meesten mee beginnen. Er zit weinig risico aan en is makkelijk te leren. Welke items je flipt en fijn liggen moet je zelf ontdekken.
-Active flip: Vaak onder de 2 uur gekocht & verkocht. >populaire items
-Inactive flip: Meestal overnight. Je koopt overdag in en verkoopt 's nachts. >minder populaire items
Investment: Een item (laag) inkopen, en wachten totdat de prijzen veranderen. Dan weer verkopen. Dit is behoorlijk lastig om goed te doen. Er hoort veel kennis van de GE bij en ook van Runescape zelf. Ook zit er een groot risico aan.
-Long term investment: >2 dagen
-Short term investment <2 dagen

Als er veel vraag naar is ben ik eventueel ook wel bereid om een guide over de onderwerpen te schrijven.
Schaapje
Berichten: 1557
Lid geworden op: vrijdag 26 maart 2010, 17:38
Clan: We say Meeh

Re: Flipping & Merchanting

Bericht door Schaapje »

Op het moment heb ik een inactieve flip waarmee ik 250% winst maak. Gemiddeld 2-4m winst per dag.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie