Verbetering insturen

- Wijziging voorstellen

Dragon Slayer

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met de Guild Master van de Champions' guild. De Champions' guild ten zuiden van Varrock. Je hebt 33 Quest Points nodig om binnen te komen.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je hebt 33 Quest Points nodig. Als je geen 10.000 gp wilt betalen, moet je level 33 Magic zijn. Je kunt eventueel je Magic level boosten met drankjes om level 33 te halen. Je moet verder Elvarg van level 63 kunnen verslaan. Wij raden daarbij minimaal level 40 Attack, 35 Strength en 20 Defence aan. Ook zijn er nog wat andere monsters die je moet verslaan, zoals ratten en geesten. Daarvoor raden wij minimaal level 20 Magic aan. Tot slot is het zeer handig om van te voren de lodestones van Varrock, Draynor, Edgeville en Port Sarim vrij te spelen.

Benodigde spullen: Drie planken, 90 steel nails, hamer (mag aan je toolbelt), lobster pot of crayfish cage (niet aan je toolbelt), bowl (unfired), wizard's mind bomb (te koop in het café van Falador), silk (te koop in Al-Kharid en op het marktplein van Varrock), 2000 coins, een staff of air als wapen, wat magic armour (hoeft niet duur of compleet te zijn), een pijl en boog voor het doden van een lesser demon, wat ranged armour (hoeft niet duur of compleet te zijn), een adamant scimitar of beter (geen 2h-wapens), wat melee armour (hoeft niet duur of compleet te zijn) en goed voedsel.


Starten

Ga de Champions' Guild binnen, die ten zuiden van de lodestone van Varrock ligt. Je kunt naar binnen als je 33 quest points of meer hebt. Je wordt meteen begroet door de Guildmaster.

Plaatje

Praat met de Guildmaster en vraag hem of hij een quest voor je heeft. De Guildmaster wordt meteen enthousiast. Hij heeft een grootse en levensgevaarlijke quest voor je die alleen geschikt is voor de beste kampioenen. Als je de quest met succes weet te voltooien, krijg je het recht om de legendarische rune platebody te dragen. De Guildmaster zal vertellen dat je met Oziach moet gaan praten.

Oziach

Oziach is een maker van rune armour. Hij leeft in het noordwesten van Edgeville. Zijn huis bevindt zich pal tegenover de lodestone van Edgeville, dus die zou je kunnen gebruiken om er te komen.

Plaatje

Vraag aan Oziach of hij je een rune platebody kan verkopen. Hij vraagt zich af hoe jij weet dat hij die verkoopt. Zeg dat de Guildmaster van de Champions' Guild je dat heeft verteld. Oziach vertelt dat hij dat wel had kunnen raden, die guildmaster stuurt altijd "helden" op hem af met het verhaal dat hij een quest voor ze heeft. Oziach laat zijn rune platebody alleen door echte helden dragen. Je moet dus maar weggaan. Zeg tegen Oziach dat je dacht dat hij je een quest zou geven.

Oziach zucht en vertelt je dat je de platebody mag dragen als je de draak van Crandor verslaat. Vertel hem dat je dat leuk lijkt. Hij denkt dat je zo'n typische roekeloze avonturier bent. Je moet de draak doden. Je vraagt hoe je dat moet doen. Je moet naar de Guildmaster in de Champions' Guild gaan om daar meer informatie over te krijgen. Oziach helpt geen avonturiers meer.

Terug naar de Guildmaster

Ga terug naar de Guildmaster. Dat kan eventueel via de lodestone van Varrock. Vertel de Guildmaster dat je naar Oziach bent geweest en dat je de draak van Crandor moet verslaan. Dat is geen gemakkelijke taak, zo laat de Guildmaster weten.

Het verhaal over de draak van Crandor

Dertig jaar geleden was Crandor een welvarend eiland met veel goede magiërs en avonturiers. Veel avonturiers zaten zelfs bij de Champions' Guild! Eén van de avonturiers ging echter te ver: hij ging de vulkaan van Karamja binnen. Hierdoor ontwaakte de draak Elvarg. De avonturier moet zich dapper verweerd hebben, omdat de draak tot op de dag van vandaag nog een litteken in haar zij heeft. De draak heeft het gevecht helaas gewonnen. De draak kwam naar boven en brandde heel Crandor plat met haar adem. Sommige vluchtelingen konden ontkomen en zetten een kamp op bij Rimmington, maar die is ook platgebrand door de draak. Er waren slechts drie overlevenden: Thalzar, Lozar en Melzar.

Plaatje

Als je echt naar Crandor wil gaan, moet je eerst op Crandor zien te komen. Het eiland is omgeven door gevaarlijke riffen. Je hebt dus een goed schip en een kaart nodig om er te komen. Als je op Crandor bent, moet je ook goede bescherming tegen de draak hebben. Vraag de Guildmaster alles wat je kunt. Anders moet je steeds terug!

De guildmaster zal je vertellen dat er maar één kaart bestaat die Crandor beschrijft. Deze kaart is tussen de drie overgebleven magiërs verdeeld. De Guildmaster zal je verder het volgende vertellen:

  • Melzars deel is in een kasteel dat hij heeft gebouwd bij Rimmington. Dit kasteel, dat ook wel Melzar's Maze wordt genoemd, is een doolhof met ondode monsters. De Guildmaster geeft je een sleutel van het kasteel.
  • Thalzars deel is verdwenen. Hij heeft het verstopt en heeft het geheim waar het ligt meegenomen in zijn graf. Je zult er niet op de normale manier achter kunnen komen waar het is. Het orakel op de Ice Mountain kan je misschien helpen.
  • Als je een paar weken geleden langs was gekomen, zou de Guildmaster hebben gezegd dat je met Lozar zelf moest gaan praten, in haar huis bij de rivier bij Lumbridge. Helaas is ze door goblins overmand, die alles hebben gestolen. Misschien heeft één van de goblins in Goblin Village de kaart.
  • Het schip wordt lastig. Alleen een oud schip dat gemaakt is voor Crandor kan er heen varen. Er bestaat er nog maar één. Het schip ligt in Port Sarim. Je moet natuurlijk ook nog een kapitein zoeken die je er heen kan brengen. Dat wordt lastig.
  • Je beschermen tegen de adem van de draak zal niet moeilijk zijn. De Duke van Lumbridge heeft er een speciaal schild voor.

We gaan eerst de kaarten verzamelen. Het maakt niet uit welk deel je eerst doet.

Melzar's deel

Melzar's deel van de kaart is het moeilijkste te verkrijgen. Je moet er een aantal monsters voor verslaan, waaronder een lesser demon. Neem rangedarmour, voedsel, pijl en boog, air staff en de sleutel van Melzar's Maze mee die je van de Guildmaster kreeg. Als je Strength level veel hoger is dan je Ranged level kun je overwegen melee mee te nemen in plaats van ranged. Melzar's Maze ligt ten noorden van Rimmington. Je kunt er gemakkelijk komen via de lodestone van Port Sarim.

Plaatje

Ga Melzar's Maze binnen via de ingang in het oosten. Je kunt er alleen in als je de sleutel van de Guildmaster bij je hebt.

Plattegrond

  1. Als je binnen bent zie je zombieratten. Maak de ratten dood totdat je een rode sleutel krijgt. De ratten kunnen slecht tegen waterspreuken, maar airspreuken werken ook prima. Open met deze sleutel de deur in het noordwesten. Je komt nu in een speciale kamer. Ga bij de ladder omhoog.
  2. Je komt nu op een verdieping met geesten. Dood de geesten met airspreuken tot je een oranje sleutel krijgt. Ga hiermee de tweede deur vanaf het noorden gezien in en klim weer bij de ladder omhoog.
  3. Dood op deze verdieping het skelet met het ronde schild. Ze kunnen slecht tegen earthspreuken, maar airspreuken werken ook prima. Open hiermee de meest westelijke deur. Je komt nu in een soort gangkamer. Aan het einde is een ladder. Ga die af.

Plaatje

  1. Je komt nu weer in een kamertje. Ga alle ladders af totdat je in een kelder met twee zombies komt. Dood ook deze monsters weer voor de sleutel. Ze kunnen slecht tegen waterspreuken, maar airspreuken werken ook prima. Je hebt een blauwe sleutel nodig. Open daarna de noordelijke deur.
  2. Je komt nu Melzar the Mad tegen. Hij roept allemaal vreemde dingen, dood hem maar gewoon. Hij is level 39 en heeft geen zwakte. Airspreuken werken prima. Pak de paarse sleutel op en open de paarse deur in het noorden.

Plaatje

  1. Je komt nu bij een lesser demon. Hij is level 56 en kan slecht tegen arrows. Dood hem daarmee en pak de groene sleutel op. Als je een laag Ranged level hebt en een hoog Strength level kun je overwegen de demon met melee te doden. Open nu de groene deur in het oosten. Open de kist voor Melzar's deel van de kaart.

Thalzar's deel

Hiervoor heb je de wizard's mind bomb, lobster pot of crayfish cage, silk en unfired bowl nodig. Ga naar de Monastery en loop richting de dwarven mine. Ga de berg op die je ziet en loop naar het noorden. Je komt nu bij een tentje. Hier staat het Oracle bij.

Plaatje

Zeg tegen het Oracle dat je op zoek bent naar een deel van een kaart van het eiland Crandor. Ze zal het volgende zeggen:

The map's behind a door below,
but entering is rather tough.
This is what you need to know:
You must use the following stuff.
First, drink used by a mage.
Next, some worn string, changed to sheet.
Then, a small crustacean cage.
Last, a bowl that's not seen heat.

Het zijn raadsels voor de spullen die je nodig hebt. Die heb je al bij je. De deur van het raadsel is in de Dwarven Mine. Misschien weet je dat hier een gang naar een vreemd kamertje is. Hier zit een deur voor.

Ga de dwarven mine in via de ingang bij de Ice Mountain, de berg waar je nu bent. De ingang is op het zuiden van de berg. Ga in de grot een stukje naar het zuiden en ga dan naar het oosten. Je komt nu bij de gang naar het kamertje. Ga naar de deur toe en doe je spullen er één voor één op. Let erop dat je de wizard's mind bomb niet opdrinkt. De deur zal nu openen.

Plaatje

Loop naar de kist toe die je ziet en open hem. Je zult zien dat er een inscriptie op staat. Er staat op dat deze kist de kaart van het geliefde thuis op staat. De vinder moet het laten liggen. De eer van de persoon verbood het om het te vernietigen, maar hij heeft er wel veel moeite voor gedaan om het onvindbaar te maken.

De kaart leidt naar de grot waar het beest leeft dat zijn thuis, familie en alles waar hij van hield heeft vernietigd. Wraak is niet nodig, dat zou er alleen maar toe leiden dat een ander land zal worden aangevallen. De persoon van de kist kan je niet tegenhouden, maar vertelt wel dat je een grote held bent dan iedereen van Crandor als je de draak kan verslaan. Doorzoek de kist en pak de kaart.

Plaatje

Lozar's deel

Als je 33 Magic hebt moet je een law rune, een air rune en materiaal om een goblin vanaf afstand te doden meenemen. Je kunt de goblin niet met melee doden. Dat moet met ranged of magic. Als je nog geen 33 Magic hebt hoef je alleen 10.000 gp mee te nemen. Je hoeft dan ook geen goblin te doden.

Ga naar de gevangenis van Port Sarim. Dat kan eventueel via de lodestone van Port Sarim. Loop daarna iets naar het zuiden. De gevangenis is helemaal in het zuiden van Port Sarim. Zoek in de gevangenis naar de goblin Wormbrain.

Plaatje

Wormbrain vraagt wat je moet. Zeg dat je hebt gehoord dat hij een deel van een kaart heeft die jij nodig hebt. Wormbrain vraagt zich af waarom hij je die kaart zou geven. Je kunt de goblin nu doden met ranged of magic en de kaart pakken met de spreuk telekinetic grab. Als je die spreuk nog niet kunt, moet je hem geld betalen. Zeg dan dat je er misschien wel voor wilt betalen. Je biedt 500 gp. Wormbrain wil op zijn minst 10.000 van je. Je moet hiermee akkoord gaan, anders zul je de telekineticmanier moeten gebruiken om de kaart te bemachtigen.

Anti-dragonfire shield

Het schild om je te beschermen tegen de draak is in het bezit van de Duke van Lumbridge. Dit schild heb je echt nodig, anders zul je doodgaan door het vuur van de draak. Teleporteer naar Lumbridge via de lodestone en ga naar Duke Horacio. Hij is op de eerste verdieping van het kasteel. Ga dus de ladder op.

Vertel de duke dat je op zoek bent naar een schild om draken te doden. Hij vraagt welke draak. Zeg natuurlijk dat het om Elvarg gaat. Hij vraagt of je er zeker van bent, dat ben je. De duke herhaalt nog eens dat het een gevaarlijke draak is.

Je kan het anti-dragon shield ook kopen op de Grand Exchange.

Plaatje

Crandor was vroeger net zo'n stad als Falador en Varrock. Op een dag was de handel ineens stilgelegd. De vader van de duke was erg bang en plaatste wachters op de torens om te kijken of de draak er al aan kwam. Zeg dat zelfs dat je niet afschrikt. Je krijgt nu het schild.

De boot

Neem voor je boot 90 steel nails, 3 planken, 2.000 gp en een hamer mee. De boot ligt in Port Sarim. Je kunt daar makkelijk komen via de lodestone van Port Sarim. Ga er heen en loop helemaal naar het zuiden van de haven. Ga vervolgens naar het oosten. Hier staat Klarense op de pier.

Plaatje

Klarense vraagt of je een schip wil kopen. Als dat niet het geval is zul je terug naar de guildmaster moeten voor meer informatie. Klarense vertelt er wel bij dat het schip momenteel niet echt in een goede staat is, maar dat dat goed op te knappen is. Koop het schip voor 2.000 gp en ga er op. Ga dan het ruim in en repareer het schip met 90 steel nails en 3 planken. Je boot is nu zeewaardig.

De zeeman

Doe de drie stukken kaart aan elkaar. Je hebt nu de complete kaart. Nu moeten we op zoek naar een zeeman. Misschien kun je Ned strikken om je naar Crandor te varen. Hij is die goede oude kapitein in het huisje ten noordoosten van de bank in Draynor Village. Je kunt daar makkelijk komen via de lodestone van Draynor.

Plaatje

Ga met hem praten en vraag of hij een zeeman is en hij je naar Crandor kan brengen. Hij zegt dat hij te oud is. Hij vraagt nog eens waar je heen wil. Dat is dus Crandor. Ned vertelt dat het erg moeilijk is om daar nog te komen, maar dat hij het graag wil als dit een kans is om nog eens te varen. Het is alleen wel zo dat geen kapitein het in zijn hoofd haalt om daar heen te gaan. Maar je leeft maar één keer! Hij doet het.

Je vertelt dat je boot de Lady Lumbridge is. Hij weet dat dat niet zo'n goed schip was, maar je vertelt dat je het schip hebt gerepareerd. Je geeft Ned de kaart en spreekt af dat jullie elkaar op het schip ontmoeten.

Voorbereiden op het gevecht

Maak je klaar voor het gevecht. Elvarg heeft geen zwakte. Als je Magic wilt gebruiken zul je een wand moeten gebruiken, je moet namelijk een schild dragen en dat kan niet met een staf. Ranged wordt ook lastig, maar een crossbow zou wel kunnen. Je kunt Elvarg dus het beste met melee doden.

Neem ook je beste voedsel mee. Vergeet ook zeker niet je anti-dragonshield, anders gaat het zeker niet lukken! Doe je anti-dragonshield tijdens het gevecht niet uit.

Praat met Ned op je schip in Port Sarim. Hij vraagt of je er klaar voor bent. Zeg dat je dat bent, dan gaan jullie op reis.

Naar Crandor

Je ziet een filmpje waarin Ned blij is dat hij weer zeilt. Jullie komen in een storm te recht. Jawel, het regent in RuneScape! Heb je dat ooit meegemaakt? Elvarg komt ook even langs vliegen. Niemand ziet het, behalve jij. Opeens gaat het schip in de brand. Het is de draak! Cabin boy Jenkins wordt vermoord. Jullie zinken bijna, totdat jullie land zien. BOEM! Dat was je mooie schip. Gelukkig ben je wel op Crandor aangekomen.

Loop naar het midden van Crandor, daar is een grot. Ga naar binnen. Je komt nu in een grot met skeletten. Loop door, dan zie je vanzelf een muurtje waar Elvarg achter is. Loop nog ietsje door en ga door de deur in de muur heen. Dan kan je straks eventueel sneller terug naar Elvarg via de vulkaan van Karamja als je doodgaat. Als je dat niet doet moet je weer het schip repareren en via Port Sarim naar Crandor varen.

Maak je klaar voor het gevecht en klim over het muurtje. Dood dan Elvarg. Je zult automatisch het hoofd van haar romp afhalen als ze dood is. Dit hoofd moet je naar Oziach brengen, als bewijs dat je haar gedood hebt. Toch zal Oziach je ook geloven als je dat hoofd niet hebt.

Plaatje

Teleporteer via de lodestone van Edgeville terug naar Oziach.

Terug naar Oziach

Oziach vraagt of je de draak al dood hebt. Hij is erg verbaasd als je het hoofd laat zien en biedt zijn excuses aan omdat hij je heeft onderschat. Hij wil je graag een rune platebody verkopen. Je quest is nu voltooid. Gefeliciteerd!

Beloning: 18.650 Defence en 18.650 Strength xp. Je kunt een rune platebody, blue dragonhide body en batwing torso dragen, waarvan de eerste twee ook in de trimmed versies. Oziach heeft de rune platebody te koop, maar het is goedkoper om deze van andere spelers of op de Grand Exchange te kopen. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Heroes' quest, Achievements van Karamja - Gemiddelde taken, Achievements van Varrock - Gemiddelde taken

Over deze pagina

Met dank aan Belgium n00b, DitIsSpijtig, Janim Vanhie, Jort, Loliwo, arno98765432, blubberkevw, gijsww, hi3gie13, jonny, koekieslayer en superdiefCDF voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© De Lunagang 2004 - 2014

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.