Spirits of the Elid

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Awusah the Mayor in zijn huis in Nardah en accepteer de quest. Nardah ligt ten zuidoosten van Pollnivneach, je kunt hier via het zuidelijke tapijt van Pollnivneach komen.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je hebt 33 Magic, 37 Ranged, 37 Mining en 37 Thieving nodig. Je moet drie Golems van level 77 kunnen verslaan.

Benodigde spullen: Een law en een air rune voor telekenetic grab, hooguit 2 thread (te koop in een craftingwinkel, zoals die van Al Kharid), een Needle, een pickaxe (ook tijdens de quest te vinden), een knife, een slashwapen (bijvoorbeeld een scimitar), een crushwapen (bijvoorbeeld een mace), een stabwapen (bijvoorbeeld een dagger), een rope, een boog met ongeveer drie goedkope pijlen (beiden zijn tijdens de quest te krijgen) en een lantaarn (zoals een kaars of bullseye lantern). Omdat je veel door de woestijn moet rennen zijn een paar volle waterskins erg handig.

Het stadje Nardah zit met een groot probleem: droogte. Hun put is opgedroogd, en als ze water uit de rivier proberen te halen is dit al verdampt voordat het terug is in Nardah. Awusah vermoedt dat ze zijn vervloekt, dus moet jij uitzoeken waarom en hoe. Nadat je de quest hebt geaccepteerd moet je naar het noordoostelijke huis wandelen. Hier is een oude man met de naam Ghaslor die er misschien meer van weet. Hij vertelt je over de riviergeesten, die door bijna iedereen zijn vergeten. Lees de scroll die hij je geeft en ga naar het huis ten westen van Ghaslor.

Awusah

Praat met Shiratti the Custodian en vraag naar de sleutel. Zij is voorzichtig met haar spulletjes, maar daar trekken we ons lekker niets van aan. Pak met telekenetic grab de sleutel van de tafel af. Deze sleutel kun je aan de keyring van One Small Favour doen. Doorzoek ook de kast in de noordwestelijke hoek van het huisje en repareer de kleding die je vindt met je naald en draad. Doe ze aan en pak je wapens, een rope, je boog en een paar arrows van je bank. De boog en pijlen kun je onderweg ook oprapen.

Kaart

Loop de stad uit en ga naar het westen totdat je de rivier de Elid vindt. Loop langs de rivier naar het noorden, totdat je bij het punt uitkomt waar de rivier uit een grot komt. Dit is ten noorden van de Dominion Tower. Als je nog geen pijl en boog hebt kan je ten noordoosten van de Dominion Tower een boog oprapen en ten zuidoosten van de Dominion Tower een paar pijlen. Klik op de waterval om met je touw omhoog te klimmen en ga door de deur. Als dit niet lukt moet je de kleren uit het huis van Shiratti nog aandoen of ben je de sleutel vergeten.

Waterval

In de kamer waar je terecht komt zijn vier deuren: een dubbele deur en drie enkele deuren. Open de enkele deuren en dood de golems die dan verschijnen. De golems zijn allemaal zwak tegen één bepaalde aanvalsstijl en zeer goed bestand tegen alle andere stijlen, inclusief ability's. De black golem, die uit de noordoostelijke deur komt, is zwak tegen crushaanvallen. De grey golem, uit de zuidoostelijke deur, kan niet tegen slashaanvallen en de white golem, uit de zuidelijke deur, kun je het beste doden met stabaanvallen. Open daarna de deuren en laat het water in elk kamertje weer verder stromen. Bij de noordoostelijke deur moet je met je pijl en boog op het doel achter de leiding schieten. Bij de andere twee kun je gewoon direct bij de leidingen en kun je op ze klikken om ze weer vrij te maken.

Nadat je de waterleiding hebt gemaakt, kun je door de volgende dubbele deur. Loop om het meertje heen tot je bij een vuurtje en praat met de drie geesten die daar staan. Zij hebben het stadje vervloekt en de priester van Saradomin gedood, omdat het volk niet meer geloofde in Elidinis, de plaatselijke riviergodin. De priester had ze zelfs zover gekregen de beeltenis van Elidinis weg te gooien. Dat was de laatste druppel.

Geesten

Ga terug naar Nardah en vraag de burgemeester waar het beeldje is gebleven. Hij zegt dat ze dat in een scheur in de grond (crevice) hebben gesmeten. Pak nu vast de schoenen van de burgemeester naast hem op en snijd de zolen eruit, die heb je zo dadelijk nodig. Pak een lantaarn of kaars van je bank en steek die aan. Loop nu naar de scheur ten westen van het stadje en gebruik je touw om naar beneden te klimmen.

Scheur

Stap door de deur en maak een praatje met de geest die je aantreft. Hij wil het standbeeld terug geven in ruil voor de sole (zool, dus geen soul zoals je figuur op RuneScape denkt) van de burgemeester. Geef nu één van de zolen aan de geest. Hij geeft je het standbeeldje terug. Plaats dit op het plateau in het huis van Shiratti, waaruit je de sleutel hebt gejat, om de quest te voltooien.

Beloning: 8.000 Prayer, 1.000 Thieving en 1.000 Magic xp. Je kunt het standbeeld voortaan als prayer altaar gebruiken. Dit standbeeld geeft je tijdelijk 500 extra life points, boven je maximale aantal. Dat gaat helaas weer weg, net zoals ze weer omhoog gaan als je schade hebt. Ook twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Crocodile tears, Achievements van de Desert - Gemiddelde taken

Over deze pagina

Met dank aan 1th JudGment, Bl0odypwnz, G Shizzle, Gudo, bd-Farmer, koekjevreten en pl0xthef0x voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.