City of Senntisten

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Ariane bij de ingang van The Heart

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Battle of the Monolith en Azzanadra's Quest hebben voltooid. Je hebt ook 75 Slayer, 74 Archaeology en 74 Magic nodig. Desert Treasure en The Template at Senntisten zijn aangeraden voor het hele verhaal. Je moet tegen vier gargoyles van level 127 en een vampier van level 114 kunnen vechten.

Benodigde spullen: pontifex maximus figure (tijdens quest te maken met een dragonstone), mattock en rock hammer aan je toolbelt, armour, wapens, voedsel. Archaeology journal voor teleports aangeraden.

Ariane zegt dat er wat aan de eieren van de Elder Gods gedaan moet worden. Accepteer de quest.

Jullie hebben een gesprekje over Azzanadra. Hij heeft verraad gepleegd, maar Ariane ziet ook dat hij zichzelf in groot gevaar heeft gebracht tijdens de Battle of the Monolith en jullie levens heeft gered. Je zegt dat hij in tweestrijd lijkt te zijn.

start

Elder Halls

Jullie gaan naar de Elder Halls. Hier werkt Ariane samen met Reldo, in werkelijkheid Charos. De eieren van de Elder Gods beginnen uit te komen door de shadow anima die vrij is gekomen tijdens de Battle of the Monolith. Elk moment kunnen de Elder Gods komen om ze aan te raken, waarna ze echt uitkomen. Dat moet voorkomen worden, want wat eruit komt, zal het hele universum verzwelgen.

Suggereer de eieren te verplaatsen, zodat ze minder anima opnemen uit de rijke omgeving waar ze nu zitten. Ondertussen kunnen de goden de anima in de eieren verminderen. Dat zou ons tijd kopen. Charos heeft wel een plan, maar daarvoor is hulp nodig van alle goden samen. De elder gods zullen dit opmerken en het niet leuk vinden. De eieren moeten naar een plaats die tegen de Elder Gods te beschermen is. Zeg dat je het niet weet.

Nu verschijnt Azzanadra. Hij gaat helpen, want hij heeft geen orders meer van Zaros en heeft toch niets beters te doen. Waarschijnlijk wist Zaros ook niet wat zijn acties teweeg zouden brengen. Tijdens het voorstellen aan Charos moet je zeggen of je Azzanadra vertrouwt. Na een samenvatting van de situatie suggereert Azzanadra een verlaten fort dat hij goed kent: Senntisten. Er is een deel dat nooit is ingenomen.

Azzanadra wil je graag spreken bovenin de Archaeology Guild. Ga daar dus heen.

Dr Nabanik

Goden bezoeken

Azzanadra is verkleed als Dr Nabanik en staat op het balkon. Hij wil graag je vertrouwen terug, na het verraad met Saradomins kroon. Zijn loyaliteit ligt altijd bij Zaros en hij voelt zich ook niet goed bij het feit dat hij nu een god is, misschien een van het soort waartegen hij altijd heeft gestreden. Ook is Zaros weg. Ondertussen wil hij wel graag de eieren verplaatsen.

We moeten een aantal goden vragen te helpen anima uit de eieren te halen. Hiermee redden ze de wereld en worden ze tegelijk sterker.

Council

Saradomin, Armadyl, Seren en Zamorak stemmen toe, na interessante achtergrondinformatie te hebben gegeven over hoe ze over elkaar denken en wat ze de laatste tijd hebben uitgespookt. Icthlarin doet niet mee, want hij vertrouwt Mahjarrat niet en weet dat zijn bijdrage toch niet veel zal uit maken. Ondertussen gaat hij op zoek naar een echte oplossing, want we kopen nu alleen tijd.

Breng het nieuws naar Dr Nabanik. Hij is blij te horen dat de meeste goden mee doen.

De stad in

Je moet bij Intern Jimmy bij de klif ten noorden van de guild de stad binnen. Dit is ten oosten van A Soul's Bane en ten zuidwesten van Broken Home. Kies voor City of Senntisten.

Ingang

Je ziet hier Azzanadra. Hij vertelt dat jij het laatste stuk van de opgraving bloot moet leggen. Doe dat. Je hebt 25 plaatsen in je inventory nodig.

Praat met Azzanadra. Je hebt een pontifex maximus figurine nodig om binnen te komen. Deze kennen we van Archaeology. Pak eventueel een beschadigd exemplaar van de pedestal naast de barrière en repareer die.

Zet het beeldje op de pedestal en volg Azzanadra.

Kathedraal

Jullie gaan naar de kathedraal, die vernoemd is naar Azzanadra zelf. Stel er eventueel vragen over. Hij vertelt dan over belangrijke goed beveiligde plaatsen die we straks nog gaan tegenkomen. Zeg dat de eieren wel naar binnen gebracht kunnen. Dat gebeurt.

Nu moeten wij vier magische 'wards' ophalen, één voor elk van de vier oude elementen. Azzanadra denkt dat er één in de kathedraal zelf is.

Doorzoek alle kisten, kasten en banken op de begane grond en de balkons. Je zult twee light globes vinden. Praat met Azzanadra en hij zal zeggen dat er toch geen ward in de kathedraal is. We moeten die in de stad gaan halen.

Wards

In de rest van de stad zul je door de duisternis life points verliezen als je buiten het bereik van de lichten bent. Hoe langer je dat bent, hoe erger het zal worden. De sterkte van het effect is te zien in de balk waar ook de effecten van ability's en potions staan. Op verschillende plaatsen in de stad zijn pedestals waar je de light globes op kunt zetten. Wanneer je hiernaast staat, zal het effect van de duisternis weggaan. Ook kun je vaak in huizen bijkomen.

Neem voldoende voedsel mee en zorg dat je kunt blijven rennen. Verder zul je voor twee wards armour en wapens nodig hebben. Waterspreuken zijn het handigste, hoewel er ook een monster zal zijn dat nergens zwak tegen is. Neem ook een rock hammer mee, als je die niet aan je toolbelt hebt.

Je kunt slechts één ward tegelijk dragen. Ook zullen de light globes slecht werken.

Tijdens het halen van de wards moet je alle extra light globes die je kunt vinden, pakken. Plaats ze op lege pedestals als je die tegenkomt.

Je kunt de wards in elke volgorde brengen. De volgorde hieronder is aangeraden, dan zul je de meeste light globes onderweg kunnen oppakken.

Wanneer je lifepoints 0 bereiken, zul je vanzelf door Azzanadra worden gered. Je verliest geen spullen.

Plattegrond

Ice ward

Ga het gebouwtje direct ten zuidwesten van de westelijke trappen van de kathedraal binnen. Pak het ding en breng het naar Azzanadra.

Blood ward

Het westen van de stad is verdeeld in een noordelijk en zuidelijk deel, verbonden door één weg. De blood ward zit in het noordwestelijkste huisje van het zuiden. Dit is de bloedbank. Ga de bloedbank binnen en loop naar achteren. Doorzoek de blood bottle. Hierna kun je het bureau in dezelfde ruimte en de stapel boeken in de eerste kamer doorzoeken. Je hebt nu respectievelijk een checklist en een handwritten note.

Blood bottle

Pak de light globe bovenin de bank en ga naar buiten. Loop nu naar het gebouw met de bloodied note in het zuiden van het noordelijke deel. Zie de kaart. Pak de blood bank ledger van het bureau en lees het. Je zult opmerken dat de getallen niet helemaal optellen. Je moet de verschillen tussen dag 478 en 479 berekenen.

Het is een redelijk uitgebreide berekening, maar uiteindelijk kom je erop uit dat je 2/8e flesje aviansiebloed, 2/8e flesje mensenbloed, 1/8e flesje drakenbloed en 3/8e flesje eenhoornbloed mist. Doorzoek de kasten bij de blood bottle in de bloedbank en pak de juiste flesjes. Giet ze daarna in de eerder genoemde hoeveelheid in de blood bottle.

Je gaat nu verder de bank in. Er verschijnt een vampier van level 114, die je ondanks dat het een vampier is, toch met alle wapens kunt aanvallen. Hij zal tweemaal volledig lifepoints terugkrijgen als hij bijna dood is. Gebruik geen ability's die door de tijd schade toebrengen, daarvan zal hij genezen.

Pak de blood ward als de vampier dood is en breng hem naar Azzanadra.

Shadow ward

Hiervoor moet je ver rennen, maar dat is goed te doen als je tussendoor pauzeert in een huisje.

De shadow ward is in het noordoostelijkste huisje van het noordelijke deel. Dit is het gebouw van de inquisitie, voorheen geleid door Sliske.

Pak de shadow ward en je zult worden tegengehouden. Pak de light globe en ga naar boven. Pak ook hier een light globe. Pak ook het boek van het bureau en lees dit. Klik alle dialoog weg om verder te kunnen.

Het boek bevat vier namen. Je moet steeds de lades in het noorden aanklikken die bij de letters van die namen horen. Sluit eventueel alle lades met de suspicious dial bij de kast.

Alle letters aanklikken is een hoop gedoe, maar uiteindelijk is het voldoende de lades in de onderstaande configuratie te brengen, waarbij gekleurd open is. Hierna kun je de ward pakken.

Zoals eerder geschreven, zal het een lange ren naar de kathedraal zijn. Je kunt halverwege een huisje binnengaan om de opeenstapeling van het schaduweffect weer weg te laten ebben.

Ladekast

Smoke ward

Ga het huis ten zuiden van de ice ward in. Hier zijn rond de smoke ward vier gargoyles. Klik de gargoyles aan en ze zullen zich door de stad verspreiden, waarvan één de beschermende spreuk met zich schijnt te dragen.

Speur ze een voor een op en dood ze. Lok ze steeds naar de dichtstbijzijnde light pedestal die je hebt aangestoken of naar een huisje, dat scheelt een hoop eten. De laatste slag moet met een rock hammer. Mogelijk heb je bij slayer masters gekocht dat dit automatisch zal gaan. Gargoyles vereisen 75 Slayer.

De locaties zijn:

  1. Direct buiten het gebouw met de smoke ward
  2. Op een soort pleintje ten westen hiervan
  3. Marktplein van het noordelijke deel
  4. Huis ten westen van de bloodied note en blood bank ledger

Je personage zal wat moeilijk doen en verzuchten dat het altijd de laatste is, maar je moet ze gewoon alle vier doden. Als ze alle vier dood zijn, kun je de smoke ward pakken en naar Azzanadra brengen.

Einde

Na elke ward zal een god verschijnen. Eerst Seren, daarna Saradomin, vervolgens Zamorak en tot slot Armadyl. Ze zullen allemaal oude ruzies bijleggen of opzij zetten, om nu samen te werken en een bijdrage te leveren aan de verdediging.

Nu moeten alle troepen die er zijn, in stelling worden gebracht. Ook moeten barrières worden gebouwd en het slagveld worden voorbereid.

Nu komt een projectie van Kerapac, die vertelt dat de elder gods niet blij zijn en jullie voorbereidingen niets uit zullen halen. De Elder Gods gebruiken Kerapac, die nu graag aan jullie zijde had willen vechten maar na Desperate Measures weer in macht van de Elder Gods is, als plaatsvervanger. Ze zullen dus niet zelf aanvallen, maar wat Kerapac kan en zal inbrengen, is ook onduidelijk. Azzanadra wordt aangewezen als coördinator van de verdediging, de rest van de goden zullen anima van de eieren halen. Ondertussen moet jij op zoek naar een echte oplossing.

Kerapac

Beloning: 50.000 Archaeology, 50.000 Slayer, 50.000 Magic en keuze uit 50.000 Attack, 50.000 Strength, 50.000 Defence, 50.000 Constitution, 50.000 Magic, 50.000 Ranged, 50.000 Prayer of 50.000 Summoning xp. Je kunt de xp kiezen met een lamp. Je krijgt verder vier nieuwe spreuken uit het Ancient magicks book: Smoke Cloud, Animate Dead, Exsanguinate en Incite Fear. Verder heb je de mogelijkheid een pontifex shadow ring te maken en krijg je twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 3

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Eye of Het I


Extra informatie

De pontifex shadow ring kun je maken uit een pontifex observation ring van Azzanadra's quest en een dragonstone. Dit moet op een werkbank van Archaeology. Je hebt alle effecten van de observation ring, met tier 2 luck en teleports naar de kathedraal als extra. De ring kan worden verbeterd met resonant anima van elk van de vier elder gods, die je kunt krijgen van monsters in Senntisten. Verder kun je van activiteiten in Senntisten Elder troves krijgen, waar drops inzitten. De frequentie van troves en grootte is afhankelijk vna de tier van je ring. Vanaf tier 6 zal de ring ook 2% extra xp geven in Senntisten, vanaf tier 7 hoef je de ring niet meer te dragen.

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.