Developer blogs

NB: Als er over "ik" of "wij" wordt gesproken, wordt hier de medewerkers of een medewerker van Jagex mee bedoeld. Dit artikel is een vertaling van dit artikel op RuneScape.com


25 2010 - Halloween 2010: Quoth Mod Raven

Gegroet spelers,

Velen van jullie zullen mijn naam herkennen als één van de goud gekroonde moderators die regelmatig over het forum zwierf als lid van het Community Management team. Sommigen zijn zelfs lid geweest van mijn clan op FunOrb. Tegen anderen zal ik hallo zeggen, ik ben Mod Raven, leuk je te ontmoeten.

Ik ben sinds kort vertrokken uit het Community Management team en sloot me aan bij het RuneScape Content team. Ik vind het best een grote verandering, maar ik kan jullie verzekeren dat de leden van het team vriendelijk zijn. Na een aantal gesprekken over welke superheld beter is dan de andere realiseerde ik me dat dit een geweldig team zou worden om mee samen te werken.

Na de initiële opleiding (onder toeziende ogen van Mod Maz haar eekhoorns) kreeg ik mijn eerste project overhandigd. Mijn originele suggestie als project werd niet toegelaten, ik had namelijk gehoopt op een massa-hypnoseprogramma om de geest van iedereen die ingelogd zou zijn op RuneScape te besturen. Ik kreeg te horen dat mijn plannen voor wereldheerschappij zouden moeten wachten, het was teveel in de stijl van schurken uit Batman. Het project wat ik nu heb gekregen is veel interessanter...

Inderdaad, zoals je al aan de titel kunt zien gaat mijn eerste project als lid van het Content Team over het Halloween-evenement van dit jaar!

Nu zul je misschien zeggen: 'Maar Mod Raven, het duurt nog maanden voordat het Halloween is!'. Helaas is dat wel zo, maar het maken van inhoud neemt meer tijd in beslag dan een paar weken, dus we moeten echt een vroege start maken om ervoor te zorgen dat tijd-gevoelige inhoud op tijd af is en goed werkt, zodat de QA aan de slag kan gaan. Dit betekent dat we aan inhoud dat aan een seizoen gebonden is zo vroeg mogelijk moeten beginnen.

Op het moment dat ik dit schrijf is het project nog maar in de beginfase en ben ik bezig met de basisbegrippen. Sommige ideeën die ik had zijn niet goedgekeurd om verschillende redenen. Ik wil niet zeggen wat het huidige concept is om verschillende redenen, meestal wil ik de verrassing niet bederven en al helemaal niet tijdens deze fase, want alles kan nog veranderen.

Op dit moment bekijk ik suggesties voor Halloween op de fora, dus als je je ideeën nu post is er een grote kans dat ik er naar kijk. Ik kan niet beloven dat je ideeën werkelijk in het spel zullen komen, maar je weet maar nooit. Het heeft natuurlijk geen zin om bijvoorbeeld voorwerpen te suggereren met statistieken die het spel onbalansen, Halloween is nog altijd bedoeld voor de lol.

Als je over deze blog op de forums wilt praten, kun je dit forumonderwerp bezoeken.


Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Terug naar Developers' blogs

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.